NK Junioren

Post Reply
blondegod

Post by blondegod »

Edwin Twiest wrote: Ach, ben gewoon ouderwets opgevoed...als er 3 spelers naar een EK of WK mogen, dan gewoon de nummers 1 t/m 3, ja toch, niet dan? en als de nummer 1 niet kan de nummer 4 in zijn plaats enz enz.....
Dan hebben we dezelfde opvoeding gehad......ik denk er net zo over.
Vreemde keuzes, maar what's new
Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp »

Ik ben het helemaal eens met Edwin en ook met Tjalling.
Het gaat me niet om personen of om wel-Kraai danwel niet-Kraai, maar de hoogst geklasseerden horen naar een EK (of WK) te gaan. Dat is competitie en zo moet het gespeeld worden.

Als bondsraadslid ben ik hier best op aanspreekbaar. In mijn eentje lukt me echter niets, medestanders kunnen zich bij mij melden.
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos »

Edwin Twiest wrote:Zou in het meest extreme geval, als FDA als laatste geeindigd zou zijn, hij alsnog afgevaardigd zijn, omdat hij bovenaan een of andere lijst staat?

(vroeger was dat een ordinaire sneldamcompetitie; hoop dat de lijst waar men op doelt heel andere criteria heeft)

Ach, ben gewoon ouderwets opgevoed...als er 3 spelers naar een EK of WK mogen, dan gewoon de nummers 1 t/m 3, ja toch, niet dan? en als de nummer 1 niet kan de nummer 4 in zijn plaats enz enz.....
Dit is ontegenzeggelijk de enig juiste methode om de kwalificatie te bepalen.
Waar haalt iemand toch het lef vandaan te mogen aanwijzen wie er naar het EK en WK gaat? Jongetjes die gepamperd worden door diverse trainers en dan toch onder de gewone dammers eindigen... Dat is toch geen goede prestatie? In de sport hoor je daarop afgerekend te worden.
Heaven is no location, but a state of mind
wellnesswrotter

belachelijk

Post by wellnesswrotter »

Inderdaad belachelijk.

Als spelers ervoor kiezen zich anders voor te bereiden (dus niet deelnemen aan de CJT, of hier niet eens voor uitgenodigd worden!) en ze eindigen hoger dan een CJT'er dan kiest ineens de bond CJT'ers uit.

Be-lach-e-lijk !!

Het blijft altijd moeilijk om keuzeplaatsen uit te delen (denk aan skate-offs bij het schaatsen (waaranders?)) maar dit is vriendjespolitiek 1e klas.

Stel je bent ziek op de (of je hebt gewoon geen zin in, of je bent niet gevraagd voor de) CJT selectiedag. Geen CJT. Je word wel kampioen in je provincie, fluitend door de halve finales en je eindigd ook nog bovenin in de finale van het NK. Geen EK, Geen WK, geen persoonlijke begeleiding, geen NOCNSF subsidie.

Alleen maar omdat de Kraai het de ander wel gunt....
Kosmos

Re: belachelijk

Post by Kosmos »

wellnesswrotter wrote:Inderdaad belachelijk.

Als spelers ervoor kiezen zich anders voor te bereiden (dus niet deelnemen aan de CJT, of hier niet eens voor uitgenodigd worden!) en ze eindigen hoger dan een CJT'er dan kiest ineens de bond CJT'ers uit.

Be-lach-e-lijk !!

Het blijft altijd moeilijk om keuzeplaatsen uit te delen (denk aan skate-offs bij het schaatsen (waaranders?)) maar dit is vriendjespolitiek 1e klas.

Stel je bent ziek op de (of je hebt gewoon geen zin in, of je bent niet gevraagd voor de) CJT selectiedag. Geen CJT. Je word wel kampioen in je provincie, fluitend door de halve finales en je eindigd ook nog bovenin in de finale van het NK. Geen EK, Geen WK, geen persoonlijke begeleiding, geen NOCNSF subsidie.

Alleen maar omdat de Kraai het de ander wel gunt....
Voortaan zetten we een eenmansjury naast het dambord.
Die bepaalt de uitslag aan de hand van het vertoonde spel...
Dammen komt enorm op als jurysport dankzij de CT!
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Kosmos wrote:En de bondsraad vindt het allemaal wel best. Sad...
Twee dingen vallen mij op:

a) Volgens het programmaboekje zijn de nr. 1 en nr. 2 automatisch geplaatst voor het EK. Als nr. 1 om wat voor reden, niet gebruik maakt van zijn recht, dan zou toch automatisch nr. 3 moeten gaan? De CT kan zich toch niet zomaar een tweede keuzeplaats toeëigenen?

b) Als de CT het niet deelnemen aan de CJT als een criterium heeft gebruikt in de motivatie, is dat afkeurenswaardig. De CJT is geen verplichting, maar een faciliteit die de KNDB biedt. Als iemand van deze faciliteit niet gebruik wil maken (om wat voor reden dan ook) dan mag dat nooit en te nimmer invloed hebben op het keuzebeleid van de CT.

Het verantwoordelijke bestuurslid zou het keuzebeleid (en functioneren) van de CT nav deze situatie eens goed moeten evalueren.
En misschien is het inderdaad beter dat de NK's gewoon maar als trials moeten dienen. Eenduidig en transparant.
Dat de bondsraad dat voor elkaar krijgt.....ik heb er een hard hoofd in.

Een wijs iemand schreef ooit eens:

"Als de bondsraad daar niet toe in staat is, of door hogere machten monddood wordt gemaakt, is het een loos lichaam dat kan worden opgeheven. Steeds weer blijkt, bij de benoeming van trainers of het aanwijzen van keuzeplaatsen, dat er zowel op het bestuurlijke als het sportieve vlak geen strikte reglementen zijn. Dan gaan de hoogste poppetjes zelf de regels vaststellen."
Last edited by Piet Bouma on Tue Jul 22, 2008 18:29, edited 1 time in total.
Dieter

Post by Dieter »

Eric van Dusseldorp wrote:Ik ben het helemaal eens met Edwin en ook met Tjalling.
Het gaat me niet om personen of om wel-Kraai danwel niet-Kraai, maar de hoogst geklasseerden horen naar een EK (of WK) te gaan. Dat is competitie en zo moet het gespeeld worden.

Als bondsraadslid ben ik hier best op aanspreekbaar. In mijn eentje lukt me echter niets, medestanders kunnen zich bij mij melden.
Ik wil je hier graag ondersteunen Eric. Het al dan niet deelnemer zijn van de nationale trainingen mag geen bevoordeling opleveren in een kampioenschap waarin naast voor de titel ook voor plaatsen in vervolgtoernooien gespeeld wordt. Ik wil wel graag de argumenten horen waarom het wel zo zou moeten zijn.
Klaas van der Laan
Real name: Klaas van der Laan

Motivatie

Post by Klaas van der Laan »

Flow with the Go
Klaas van der Laan
Real name: Klaas van der Laan

Post by Klaas van der Laan »

Misschien kan/wil nr. 3 niet meedoen?!
Flow with the Go
Kosmos

Post by Kosmos »

Ach, Krajenbrink zal straks weer even met zijn portefeuille zwaaien en je hoort er niks meer van...
Wat hoop ik dat ik ongelijk krijg...
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Klaas van der Laan wrote:Misschien kan/wil nr. 3 niet meedoen?!
2pac is volgens mij Richard Bos.
Dan had hij het wel gemeld.
Rein Halbersma

Post by Rein Halbersma »

Kosmos wrote:Ach, Krajenbrink zal straks weer even met zijn portefeuille zwaaien en je hoort er niks meer van...
Wat hoop ik dat ik ongelijk krijg...
Wel leuk om in dit kader pagina 192-196 van het toernooiboek Challenge MOndial 1997 te herlezen....
Maar het schijnt dat je het in de sport moet laten zien in de uitslag. De zes (RH: dit waren Het Beest, de Patser, de Zwarte God, de Rekenaar, Bassie en de Kraai) hebben het niet alleen laten zien in de uitslag, ze hebben meer gedaan:

Zij hebben gevochten.
Zij hebben verloren.
Zij hebben geblunderd.
Zij hebben gewonnen.
Zij hebben voor emoties gezorgd.
Zij hebben opmerkelijke partijen gespeeld.

En zij gingen gewoon door met zo te spelen in de finale.

Dammen is sport met alles wat daarbij hoort.
Kennelijk is er in 11 jaar tijd veel veranderd...
Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp »

Rein Halbersma wrote:(RH: dit waren Het Beest, de Patser, de Zwarte God, de Rekenaar, Bassie en de Kraai)
Leuke quizvraag: welke dammers horen bij deze bijnamen?

Eerste poging: Schwarzman, Van der Zee, Samb, ?, Bastiaannet, Krajenbrink.
Rein Halbersma

Post by Rein Halbersma »

Eric van Dusseldorp wrote:
Rein Halbersma wrote:(RH: dit waren Het Beest, de Patser, de Zwarte God, de Rekenaar, Bassie en de Kraai)
Leuke quizvraag: welke dammers horen bij deze bijnamen?

Eerste poging: Schwarzman, Van der Zee, Samb, ?, Bastiaannet, Krajenbrink.
vind je Hendrik zo'n patser, Eric? ik vond zijn trainingen voor de Friese junioren altijd wel erg leuk. Ik bedoelde echter de nr.2 van het toernooi, en vd Zee deed niet mee
Maartuhhh

Post by Maartuhhh »

Ik stel voor dat de teams die dit jaar laatste worden in hun klasse promoveren en in het geval van de ereklasse zich dus landskampioen mogen noemen [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]

* op 1 voorwaarde natuurlijk, minstens 3 spelers moeten ooit bij de CJT hebben gezeten
Post Reply