Halve finale NK junioren/aspiranten
-
Ook nog de uitslagen uit Montfort (met dank aan Cor Kuijstermans):
Ronde 5
do 01-05-2008
Jesse van Beek (668) - Harmjan Lammers (1066) 0 - 2
Heike Verheul (934) - Thijs van den Broek (1052) 0 - 2
Kevin Meurs (823) - Dirk Joosten (902) 0 - 2
Alex Noppers (938) - Michelle Roumans (753) 2 - 0
Ronde 6
Dirk Joosten (902) - Alex Noppers (938) 0 - 2
Thijs van den Broek (1052) - Kevin Meurs (823) 2 - 0
Jesse van Beek (668) - Heike Verheul (934) 1 - 1
Harmjan Lammers (1066) - Michelle Roumans (753) 2 - 0
Ronde 5
do 01-05-2008
Jesse van Beek (668) - Harmjan Lammers (1066) 0 - 2
Heike Verheul (934) - Thijs van den Broek (1052) 0 - 2
Kevin Meurs (823) - Dirk Joosten (902) 0 - 2
Alex Noppers (938) - Michelle Roumans (753) 2 - 0
Ronde 6
Dirk Joosten (902) - Alex Noppers (938) 0 - 2
Thijs van den Broek (1052) - Kevin Meurs (823) 2 - 0
Jesse van Beek (668) - Heike Verheul (934) 1 - 1
Harmjan Lammers (1066) - Michelle Roumans (753) 2 - 0
-
Misschien kan ik je vast op weg helpen.Kosmos wrote:Haha, ja stapeldammen!Eric van Dusseldorp wrote:Een damboek voor Chinezen of een boek over Chinees dammen?Kosmos wrote:Feroz doet het geweldig!
Hij speelt drie kellers, twee met wit en een met zwart en wint ze alledrie overtuigend!
Feroz is de Koning van de Keller!
Geen tijd voor fragmenten, ik ben bezig met een Chinees damboek.
Van mij kun je alles verwachten inderdaad!
Om eerlijk te zijn is het een damboek in het Engels m.n. bedoeld om in het Chinees te vertalen, maar ik denk dat het sowieso nuttig is dat er Engels lesmateriaal komt. Dan hebben de pioniers in damontwikkelingslanden tenminste geschikt materiaal voor beginnende dammers. Ik denk daarbij ook aan India en Amerikaanse landen.
Onze roerganger in Peking, Casper heeft de wind er goed onder in China met zijn windmolenparken en ik zeil mee op zijn succes.
Les 7 behandelt de Coup Ping Pong (kaatsingzet)!
http://www.ericsdamsite.com/Chinese%20tekst.htm
-
Rob, wat zeg je nou!mountain wrote:Hans: ik persoonlijk zou eerder denken aan 3 groepen van 6 en dan maar 1 partij per dag niet eerder te beginnen dan 12 uur, qua begintijd voor deze leeftijd beter geschikt en het is een stuk relaxter naast de inderdaad al drukke levens. Voor de organisatie ook overzichtelijker, minder gastgezinnen. Maar uhhh is dit niet meer iets voor een bespreking met mensen die dit allemaal vanuit de bond bedenken ??
En gelukkig : er druppelen ook weer uitslagen binnen !
.... beter schikt .... en ....relaxter...
Het gaat wel over topsport en dat moet juist niet relaxt zijn. Anders kom je niet tot top-prestaties.
Zeker niet als je bedenkt, dat op het EK 9 ronden in 6 dagen worden gespeeld; tja, 3 dagen met dubbele ronden. En om 9 uur beginnen!
Daar kan je niet aankomen met: "bij mijn leeftijd is een begintijd van 12 uur geschikter".
Hoe laat begint de school van je zoon eigenlijk?
Persoonlijk ben ik er een voorstander van dat op het NK soortgelijke omstandigheden gelden als op een EK, dus vaak 2 ronden per dag. Meermalen heb ik junioren op een EK horen klagen over het zware schema.
Daarom zou een finale van 10 heel mooi uitkomen. Die 9 ronden kan je dan net als op het EK in 6 dagen spelen; dat past mooi tussen twee zondagen.
Steeds vaker hoor ik, dat 11 dagen dammen wel erg lang is. Met 6 dagen wordt het NK dus aantrekkelijker.
Met zo'n zwaardere finale kan de HF natuurlijk niet relaxter gemaakt worden. Zeven ronden in 5 dagen is prima. Wat jij voorstelt lijkt op Salou-achtige omstandigheden. Daar ben ik absoluut geen voorstander van.
Voor de ware dammer is er toch niets mooiers dan dammen-dammen-dammen. Wat moet je met de rest van je tijd?
Hans: je hebt gelijk, dat zal ook precies de reden zijn waarom er veel spelers op deze leeftijd de halve finale voorbij laten gaan, die weten dat ze geen top zijn en het ook niet zullen worden met hun huidige instelling
Zoals jij het voorstelt zou het inderdaad beter zijn om de halve finales voortaan allemaal op de IJmuiden manier te laten spelen!
En vermoedelijk heb je dan binnen een paar jaar inderdaad maar 2 halve finale's nodig, omdat je dan echt alleen de echte die hards over gaat houden (die er gelukkig altijd zullen blijven).
Overigens weer meer on topic: het is inderdaad spannend in diverse groepen, vooral bij de aspiranten ! Bij de junioren zijn het toch de namen die je bovenin verwacht die er ook keurig staan... (met één of twee positieve uitzonderingen)
Zoals jij het voorstelt zou het inderdaad beter zijn om de halve finales voortaan allemaal op de IJmuiden manier te laten spelen!
En vermoedelijk heb je dan binnen een paar jaar inderdaad maar 2 halve finale's nodig, omdat je dan echt alleen de echte die hards over gaat houden (die er gelukkig altijd zullen blijven).
Overigens weer meer on topic: het is inderdaad spannend in diverse groepen, vooral bij de aspiranten ! Bij de junioren zijn het toch de namen die je bovenin verwacht die er ook keurig staan... (met één of twee positieve uitzonderingen)
-
Ik vind deze evaluatie van de organisatievorm best "on topic" hoor.
Maar IJmuiden kan eigenlijk niet i.v.m. de zondag.
En aangezien je toch nog een nulde dag eraan moet vastplakken i.v.m. het reizen naar, lijkt mij 5 dagen beter. Het hoeft nou ook weer niet erger te zijn dan het EK.
Om 9 uur beginnen? Prima.
Positieve uitzonderingen? Zeker.
Ik heb mij ertoe laten verleiden om op basis van rating de uitslagen te voorspellen. Daar klopt nu al niets meer van. Behoudens dan dat voor ca. 6 toppers de voorspelling, dat zij zich zullen plaatsen, wel uitkomt.
Strijd om de derde plaatsen (in Westerhaar zeker ook de tweede en zelfs de eerste nog) is/was er overal. Dus de subtop komt zeker aan zijn trekken.
Maar IJmuiden kan eigenlijk niet i.v.m. de zondag.
En aangezien je toch nog een nulde dag eraan moet vastplakken i.v.m. het reizen naar, lijkt mij 5 dagen beter. Het hoeft nou ook weer niet erger te zijn dan het EK.
Om 9 uur beginnen? Prima.
Positieve uitzonderingen? Zeker.
Ik heb mij ertoe laten verleiden om op basis van rating de uitslagen te voorspellen. Daar klopt nu al niets meer van. Behoudens dan dat voor ca. 6 toppers de voorspelling, dat zij zich zullen plaatsen, wel uitkomt.
Strijd om de derde plaatsen (in Westerhaar zeker ook de tweede en zelfs de eerste nog) is/was er overal. Dus de subtop komt zeker aan zijn trekken.
-
-
Jullie kennen toch wel die uitdrukking over de handel in berenhuiden.... [img]images/smilies/icon_confused.gif[/img]Alex wrote:Frerik krijgt nog wel de huidige nr 2, 3 en 4!ildjarn wrote:Frerik staat toch gewoon ruim eerste in zijn groep?Alex wrote:Laura wel en Frerik niet naar NK?!?!
Verrassend dat er waarschijnlijk 2 dames in de finale junioren zitten.
-
-
Uitslagen zesde ronde Culemborg:
Sjoerd ten Brinke - MatthijsRavensbergen 2-0
Feroz Amirkhan - Martijn de Leeuw 1-1
Bert Aalberts - Wouter Sipma 1-1
Marc den Hartog - Iskander Al Sarayfi 0-2
Martijn miste op de 40e (laatste) zet de winst.
Feroz 10 en Sjoerd 9 zijn al geplaatst.
Martijn 6, Iskander, Marc en Matthijs 5, Bert en Wouter 4.
Sjoerd ten Brinke - MatthijsRavensbergen 2-0
Feroz Amirkhan - Martijn de Leeuw 1-1
Bert Aalberts - Wouter Sipma 1-1
Marc den Hartog - Iskander Al Sarayfi 0-2
Martijn miste op de 40e (laatste) zet de winst.
Feroz 10 en Sjoerd 9 zijn al geplaatst.
Martijn 6, Iskander, Marc en Matthijs 5, Bert en Wouter 4.
-
-
Westerhaar
Ronde 5, vrijdag 2 mei 2008
Genderen, Marienes van - Kloppenburg, Niek 0-2
Andriessen, Frerik - Smeitink, Niek 2-0
Kruijf, Matthias de - Lemmen, Joppe 1-1
Hoorn, Jhonatan van den - Lugthart, Bart 2-0
Met nog 2 ronden te gaan is nog niemand zeker van de finale.
Theoretisch zijn er nog 7 kanshebbers.
Ronde 5, vrijdag 2 mei 2008
Genderen, Marienes van - Kloppenburg, Niek 0-2
Andriessen, Frerik - Smeitink, Niek 2-0
Kruijf, Matthias de - Lemmen, Joppe 1-1
Hoorn, Jhonatan van den - Lugthart, Bart 2-0
Met nog 2 ronden te gaan is nog niemand zeker van de finale.
Theoretisch zijn er nog 7 kanshebbers.