existentiebewijs van de brief van de tien grootmeesters?

Post Reply
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Eric van Dusseldorp wrote: Bovendien was hij al die tijd zo vaak beledigd door Flip de Zwart dat een eenzijdig excuus van de kunstminnaar richting Flip de Zwart natuurlijk wel èrg buiten proportie zou zijn.
Okay Eric, je maakt een punt,

Ditmaal maar geen lang verhaal meer. (Dammers schijnen wel van gecompliceerde standen te houden, maar op het forum willen ze liever one-liners).
Als ik jullie beiden tegelijk tegenkom, krijgen jullie een drankje naar keus. Aan jullie dan de keus om wederzijds excuses te overwegen.
Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp »

Piet Bouma wrote: Als ik jullie beiden tegelijk tegenkom, krijgen jullie een drankje naar keus. Aan jullie dan de keus om wederzijds excuses te overwegen.
Ik denk dat je ons daartoe eerst dronken zal moeten voeren. Neem je creditkaart dus maar mee.
Henk de Witt

Post by Henk de Witt »

Bert Zwart wrote:Henk, je zit er he-le-maal naast. Eric heeft met mijn aktie niets te maken. Ik heb dat al eens uitgelegd.
Laten we nog even kijken naar onderstaand citaat:
Eric van Dusseldorp wrote:...En weet je wat nog bijzonderder is? Dat die brief helemaal niet van die tien grootmeesters afkomstig is! Daar durf ik mijn hand inmiddels wel voor in het vuur te steken....
...dan is het mij inmiddels duidelijk dat het niet de tien grootmeesters zijn, zelfs niet een van hen...
Volgens mij is de 'brief van de tien grootmeesters' een van de grootste falsificaties uit de damgeschiedenis. Misschien moet ik er een aparte draad voor openen (cursivering van mij, hdw)om de bron van deze brief ('vertaald uit het Engels' notabene, maar hier geloof ik helemaal geen hol van) te achterhalen.
Bert, waarom liet je die aparte draad niet openen door Eric van Dusseldorp zelf?
Uit alles blijkt (ik heb in een brief aan jou en Koops een aantal citaten van Van D. op een rijtje gezet) dat het hem niet te doen was om de brief van de grootmeesters, maar om een sfeer van verdachtmakingen te creëren. Door die draad voor hem te openen heb je je ingelaten met zijn opzetje. Dat was helemaal niet nodig. Als je echt nieuwsgierig was had je gewoon Frank Teer of mij of één van de betrokken grootmeesters kunnen bellen.
Bert Zwart wrote:Wellicht valt het je niet op, maar vrijwel iedereen (Casper, Jan-Pieter, Piet, Lambert-Jan, ...) die aan deze discussie deelneemt behalve jij heeft in jouw ogen oogkleppen op.
Bert, al zou ik de enige zijn, de macht van het grotere getal is hier niet zo overtuigend. Maar neem gerust van mij aan dat er voldoende forumlezers zijn, die zich ook ten zeerste verbaasd hebben. Niet iedereen voelt zich geroepen om op het forum te reageren. Overigens om begrijpelijke redenen.
pietervdvorm wrote:Uit het artikel in de Groene citeer ik het begin: 'Het damspel heeft een imagoprobleem. Daarom doen visionaire dambestuurders zo nu en dan dappere pogingen om deze calvinistische denksport flitsender te maken, om de monocultuur van introverte zonderlingen te veranderen en vooral om het aantal remises te reduceren. De meest recente poging daartoe strandde jammerlijk door een conservatieve contrarevolutie op de honderd velden [...]'
Pieter, heb jij dat artikel voor mij? Wie heeft het geschreven?
pietervdvorm wrote:Met die brief van de tien grootmeesters is niets gebeurd. Natuurlijk had dat allemaal formeler gemoeten, met bij voorkeur een staatssecretaris erbij of een minister, en de voltallige pers en iemand van de FMJD, maar op dit moment kun je al vraagtekens zetten bij de vraag of er sowieso verandering mogelijk is. Initiatieven zijn er genoeg. Die brief bijvoorbeeld. Het gaat vooral om het antwoord op die initiatieven. Tot nog toe is het antwoord ronduit teleurstellend. Geen enkele partij heeft een meerderheid, en de damwereld moddert voort...
Dit is juist, de damwereld is bestuurlijk volledig vastgeroest. Daarom denk ik dat vooral privé-initiatieven de roestige kar uit de modder kunnen trekken. Maar het is wel al tien over twaalf. Wat zeg ik, half een.
Bert Zwart

Post by Bert Zwart »

Waarom ik het niet liet openen door Eric zelf? Omdat ik er meer over wilde weten en geen contact met Eric over had.
pietervdvorm

Post by pietervdvorm »

Henk, het artikel "Dammen in de polder" is geschreven door Patrick van IJzendoorn. Je kunt het vinden op www.ericsdamsite.com, onder "Extra".
Eric van Dusseldorp

pietervdvorm wrote:Henk, het artikel "Dammen in de polder" is geschreven door Patrick van IJzendoorn. Je kunt het vinden op www.ericsdamsite.com, onder "Extra".
Je ziet, Henk, je komt altijd weer bij mij uit! [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Henk de Witt

Post by Henk de Witt »

Bert Zwart wrote:Waarom ik het niet liet openen door Eric zelf? Omdat ik er meer over wilde weten en geen contact met Eric over had.
Hmm. Te makkelijk. Eric roept iets over 'falsificatie' en jij opent een draad waarin je vraagt om een 'existentiebewijs'. Je citeert daarin Eric’s beschuldiging van 'grootste falsificatie in de damgeschiedenis' en stelt zelf deze vraag:
Bert Zwart wrote:Hebben tien grootmeesters een brief aan de FMJD geschreven? zo nee, wie heeft die brief dan wel geschreven?
De insinuatie die in deze vraag ligt besloten is rechtstreeks van Eric afkomstig. Ook volg je Eric door die vervelende, insinuerende vraag aan mij te stellen. 'Eric heeft met mijn aktie niets te maken' zoals je eerder schreef klopt dus gewoon niet. Het feit dat jullie geen nader contact hebben gehad -op dat punt wil/moet ik je op je woord geloven- doet daar niets aan af.
Het stoort mij ook dat je meent dat ik maar op allerlei lullige, insinuerende vragen antwoord zou moeten geven, maar dat je ineens heel erg summier wordt als iemand jou wat ongemakkelijke vragen stelt. Je gaat helemaal nergens op in en probeert er snel onderuit te komen.
Ook doet het vreemd aan dat je naderhand geen afstand van Eric hebt genomen, nu deze toegeeft zomaar iets geroepen te hebben.
Eric van Dusseldorp

Henk de Witt wrote: (...)
Ook doet het vreemd aan dat je naderhand geen afstand van Eric hebt genomen, nu deze toegeeft zomaar iets geroepen te hebben. (cursivering: EvD)
Pardon? Waar staat dat?
Eric van Dusseldorp

steenslag wrote: Wat EvD een noodzakelijke "katalysator" noemt zal door Henk de Witt als een lasterlijke, valse beschuldiging ervaren zijn.
Luister, Siep Korteling, Henk krijgt hier gewoon een koekje van eigen deeg.
steenslag wrote: Mijn mening doet er niet zo toe, maar voor wat het waard is: ik vind het een zeer grove en misplaatste discussietechniek om die brief zonder enige aanleiding een falsificatie te noemen.

Nee, Siep Korteling, die aanleiding was er wel degelijk: tot vervelens toe haalde Henk de 'brief van de tien grootmeesters' erbij om zijn standpunten te ondersteunen. Na twee jaar was het voor mij genoeg en besloot ik de zaak door te prikken.
steenslag wrote: Op die manier -je maakt iemand uit de losse pols uit voor leugenaar en je ziet wel wat er uit komt- is een normaal debat volkomen onmogelijk.
Waar heb ik het woord leugenaar gebruikt, Siep Korteling? Je gooit olie op het vuur en zet mensen tegen elkaar op. Je hebt toch van je moeder geleerd, Siep Korteling, dat dat niet netjes is.

En voortaan graag onder je eigen naam posten, Siep Korteling en niet onder een flauw pseudoniem.

En daar zit ik dan mee in de Kring voor Damproblematiek...
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Eric van Dusseldorp wrote:
Piet Bouma wrote: Als ik jullie beiden tegelijk tegenkom, krijgen jullie een drankje naar keus. Aan jullie dan de keus om wederzijds excuses te overwegen.
Ik denk dat je ons daartoe eerst dronken zal moeten voeren. Neem je creditkaart dus maar mee.
pietervdvorm wrote:Henk, het artikel "Dammen in de polder" is geschreven door Patrick van IJzendoorn. Je kunt het vinden op www.ericsdamsite.com, onder "Extra".
Je ziet, Henk, je komt altijd weer bij mij uit! [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]

Tja, jullie komen elkaar dus altijd weer tegen.
Ik denk dat in een persoonlijk gesprek (of zelfs in persoonlijke e-mails [img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img]) de soep lang zo heet niet wordt gegeten dan zij hier in het Forum wordt opgediend.

De creditkaart laat ik maar thuis. Want als het overwegen al aanleiding is tot dronken voeren, dan moet ik een bank beroven voordat jullie volledig lamlazarus met daarna een kater van drie weken, echt excuses gaan aanbieden! [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Bert Zwart

Post by Bert Zwart »

Henk de Witt wrote:
Bert Zwart wrote:Waarom ik het niet liet openen door Eric zelf? Omdat ik er meer over wilde weten en geen contact met Eric over had.
Hmm. Te makkelijk. Eric roept iets over 'falsificatie' en jij opent een draad waarin je vraagt om een 'existentiebewijs'. Je citeert daarin Eric’s beschuldiging van 'grootste falsificatie in de damgeschiedenis' en stelt zelf deze vraag:
Bert Zwart wrote:Hebben tien grootmeesters een brief aan de FMJD geschreven? zo nee, wie heeft die brief dan wel geschreven?
De insinuatie die in deze vraag ligt besloten is rechtstreeks van Eric afkomstig. Ook volg je Eric door die vervelende, insinuerende vraag aan mij te stellen. 'Eric heeft met mijn aktie niets te maken' zoals je eerder schreef klopt dus gewoon niet. Het feit dat jullie geen nader contact hebben gehad -op dat punt wil/moet ik je op je woord geloven- doet daar niets aan af.
Het stoort mij ook dat je meent dat ik maar op allerlei lullige, insinuerende vragen antwoord zou moeten geven, maar dat je ineens heel erg summier wordt als iemand jou wat ongemakkelijke vragen stelt. Je gaat helemaal nergens op in en probeert er snel onderuit te komen.
Ook doet het vreemd aan dat je naderhand geen afstand van Eric hebt genomen, nu deze toegeeft zomaar iets geroepen te hebben.

Ik heb de vraag diverse malen zonder insinuatie gesteld in het topic over het afscheid van Ton Sijbrands en je reageerde niet, ik wilde weten hoe het zat en besloot daarom een aparte draad te openen.

Waarom ik dat aan jou vraag? omdat ik de indruk had dat jij van alle actieve forumdeelnemers het meeste van deze brief weet. Achteraf is mijn woordgebruik "existentiebewijs" ongelukkig geweest, want ik heb daarnaast ook behoorlijk veel zinnige dingen gezegd die daardoor misschien niet de aandacht hebben gekregen die het verdiende. maar nogmaals, ik had het al meerdere malen gevraagd, en ook uitgelegd waarom ik het verschil vond maken.

Ik neem geen afstand van Eric omdat ik niet inzie waarom dat zou moeten. Jij hebt Eric ook meerdere malen beledigd. Wat jullie tegen elkaar roepen moet je zelf weten.

Haal het dus niet meer in je hoofd om ook maar een keer tegen mij te lopen zeuren over hoe gemeen Eric wel niet is geweest en dat ik daar geen afstand van neem. Jullie hebben elkaar al veel te veel beledigd en ik heb wel iets beters te doen dan me daarin te mengen. Wel kan ik je aanbevelen om zijn rubrieken over het DUWO festival van dit jaar te lezen. Verder heeft Piet zich al als mediator aangeboden, ik denk zelf niet dat ik geschikt voor zo'n rol ben. Als Piet's poging niet werkt moeten jullie misschien Herman Spanjer proberen.

Ik heb heel veel bewondering voor je maar ik stoor me mateloos aan het feit dat je twijfelt aan de legitimiteit van mijn bedoelingen. Ik begin er eigenlijk nogal moe van te worden.

Voor ik verder met je discussieer wil ik daarom van jou een korte reactie zien, waarin je je beperkt tot de verklaring dat je te achterdochtig bent geweest, je niet meer te twijfelt aan de oprechtheid van mijn bedoelingen, en dat je deze bedoelingen slechts probeert te begrijpen.

Als je mening na het lezen van mijn antwoord niet is veranderd dan zijn we wat mij betreft uitgepraat. In beide gevallen wens ik je veel succes toe met alles wat je doet, ik hoop oprecht mee te maken dat WK matches met een moderne puntentelling worden gespeeld. Als je geld tekort komt voor een nieuwe rollator kun je me altijd bellen.
Eric van Dusseldorp

Bert Zwart wrote:
(...)Verder heeft Piet zich al als mediator aangeboden, (...)
Wat de forumbezoekers niet weten, is dat die lijmpoging van Piet er allang is geweest.

Dat leidde nog bijna tot een gezamenlijk te organiseren toptoernooi in Utrecht met een experimentele telling, met Utrechter Wouter van Beek er nog bij als extra organisator.

Helaas wilde Henk het alleen met een van zijn tellingen, terwijl ik -ijdeltuit die ik ben- uiteraard opteerde voor de Düsseldorfer Telling.

Dat zinde Henk niet en toen trok hij de stekker uit de discussie. Die was toen meteen gesloten.
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Bert Zwart wrote:
(...)Verder heeft Piet zich al als mediator aangeboden, (...)
Wat de forumbezoekers niet weten, is dat die lijmpoging van Piet er allang is geweest.

Dat leidde nog bijna tot een gezamenlijk te organiseren toptoernooi in Utrecht met een experimentele telling, met Utrechter Wouter van Beek er nog bij als extra organisator.

Helaas wilde Henk het alleen met een van zijn tellingen, terwijl ik -ijdeltuit die ik ben- uiteraard opteerde voor de Düsseldorfer Telling.

Dat zinde Henk niet en toen trok hij de stekker uit de discussie. Die was toen meteen gesloten.
Voordat iemand verkeerde conclusies uit deze posting van Eric trekt (gezamenlijk een toptoernooi in Utrecht organiseren!? [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] )
In augustus is er op mijn initiatief een (e-mail)discussie geweest tussen Eric, Henk en mij.
Het was geen lijmpoging inzake beledigingen over en weer, maar het uitwisselen van meningen en argumenten over een aantal onderwerpen.
Dit ging in een redelijk goede sfeer (zonder beledigingen), al bleven standpunten (uiteraard – en dat mag!) verschillend. Vandaar dat ik vind dat de heren (eventueel onder het genot van een borrel) best nog aan tafel kunnen gaan zitten om hun problemen met elkaar uit de wereld te helpen.
Uiteindelijk is dit e-mail verkeer gestopt, omdat Henk vond dat de discussie geen nieuwe gezichtspunten meer opleverde.
steenslag

Post by steenslag »

steenslag wrote: Wat EvD een noodzakelijke "katalysator" noemt zal door Henk de Witt als een lasterlijke, valse beschuldiging ervaren zijn.
Luister, Siep Korteling, Henk krijgt hier gewoon een koekje van eigen deeg.
steenslag wrote: Mijn mening doet er niet zo toe, maar voor wat het waard is: ik vind het een zeer grove en misplaatste discussietechniek om die brief zonder enige aanleiding een falsificatie te noemen.

Nee, Siep Korteling, die aanleiding was er wel degelijk: tot vervelens toe haalde Henk de 'brief van de tien grootmeesters' erbij om zijn standpunten te ondersteunen. Na twee jaar was het voor mij genoeg en besloot ik de zaak door te prikken.
steenslag wrote: Op die manier -je maakt iemand uit de losse pols uit voor leugenaar en je ziet wel wat er uit komt- is een normaal debat volkomen onmogelijk.
Waar heb ik het woord leugenaar gebruikt, Siep Korteling? Je gooit olie op het vuur en zet mensen tegen elkaar op. Je hebt toch van je moeder geleerd, Siep Korteling, dat dat niet netjes is.

En voortaan graag onder je eigen naam posten, Siep Korteling en niet onder een flauw pseudoniem.

En daar zit ik dan mee in de Kring voor Damproblematiek...
Je hebt niets doorgeprikt, Eric. En 'tot vervelens toe' is niet zo'n goede aanleiding. Het was ook geen koekje van eigen deeg. Dat zou het geweest zijn als Henk de Witt bijvoorbeeld de uitslag van jouw enquete van destijds een vervalsing had genoemd. Falsificatie betekent vervalsing, het woord leugenaar heb je inderdaad niet gebruikt.

Beschouw het maar als een katalysator.

Maar ik zit hier niet om ruzie te maken. Ik ga weer gewoon probleempjes posten.
Henk de Witt

Post by Henk de Witt »

Bert Zwart wrote:Ik heb de vraag (over de brief van de grootmeesters, hdw) diverse malen zonder insinuatie gesteld in het topic over het afscheid van Ton Sijbrands en je reageerde niet, ik wilde weten hoe het zat en besloot daarom een aparte draad te openen.
Misschien is mijn reactie aan je aandacht ontsnapt (zie topic over Sijbrands, blz. 7). De vraag die je daar stelt over de status van de brief is inderdaad zonder insinuatie en bijzonder zinnig. Je stelt in feite de organisatie en daadkracht van de betrokken grootmeesters aan de orde.
Later heb ik op dit topic nog een keer uitgelegd wat mijn positie is. Dat ik het met je eens ben dat de presentatie beter had gekund. En dat het jammer is dat er geen vervolg is gekomen.
Maar ik heb tevens uitgelegd dat mijn rol beperkt is. Ik help graag bij dit soort initiatieven, maar ik zie mij niet als woordvoerder van de grootmeesters richting FMJD. Dus veel meer kan ik er op een gegeven moment eenvoudigweg niet aan toe voegen.
Niettemin is de brief mijns inziens een zeer belangrijk document. Vergeet niet dat er vijf wereldkampioenen onder staan (waaronder alle kampioenen van de laatste vijftien jaar) drie Nederlandse kampioenen (waaronder de regerend kampioen) en twee Afrikaanse kampioenen.
Helaas heeft de FMJD gemeend de brief goeddeels te moeten negeren, maar dat zegt meer over de FMJD dan over de brief en de grootmeesters. Wellicht moet je constateren dat we met een verkalkte organisatie te maken hebben, dat is geen leuke wetenschap maar ook onleuke wetenschap kan nuttige wetenschap zijn.
De brief heeft in elk geval een belangrijke katalyserende, enthousiasmerende invloed gehad op voorstanders van modernisering van de puntentelling. Da’s toch niet slecht Bert!
Bert Zwart wrote:. Ik neem geen afstand van Eric omdat ik niet inzie waarom dat zou moeten. Jij hebt Eric ook meerdere malen beledigd. Wat jullie tegen elkaar roepen moet je zelf weten.
Wanneer een zinnige discussie zonder enige grond in een sfeer van verdachtmakingen wordt getrokken ('Een van de grootste falsificaties uit de damgeschiedenis') dan houdt die discussie in feite op. Zonde. Ik bedoelde niet te zeggen dat jij afstand zou moeten nemen van de persoon Eric van Dusseldorp maar van de verdachtmakingen die hij lanceerde.

Eric’s strategie
Je hebt Eric’s site, maar je hebt ook Eric’s strategie. Eric is fel tegen de modernisering van de puntentelling. Zo erg dat het trekjes krijgt van een fobie. Hij ziet mij als de 'gevaarlijkste' bedreiging. Wellicht vanuit zijn optiek niet helemaal onterecht omdat ik bereid ben de nieuwe telling daadwerkelijk en consequent in toptoernooien toe te passen. De impact daarvan is vermoedelijk groter dan het reeds honderdjarige gepraat, onderbroken door een incidenteel experiment.
Eric heeft een strategie bedacht, namelijk de nieuwe telling exclusief te koppelen aan mijn persoon en vervolgens die persoon verdacht te maken. Dat zou Bert Zwart als trouw forumbezoeker door de jaren heen toch opgevallen moeten zijn. In plaats van nieuw-Delfts spreekt Eric liever over 'de telling van De Witt' of 'door De Witt bedachte telling'.
Vorig jaar zette Eric al eens een vreemd verzonnen verhaal over mij als waar gebeurd op het forum. Nu dus de 'falsificatie'. Dan ben je toch bereid ver te gaan. Tussendoor zijn er de talloze meer of minder subtiele insinuaties en verdraaiingen. Toen een journalist het DUWO-toernooi omschreef als 'het meest prestigieuze damtoernooi in Nederland' verdraaide Eric dit op het forum tot 'Henk de Witt noemt zijn toernooi ergens het meest prestigieuze toernooi'. En hij koppelde dit aan een poll 'Wat is het meest prestigieuze toernooi?' Bedacht moet worden dat dit plaats vond in een sfeer waarin het forum, nog meer dan nu, bol stond van hetze-achtige aanvallen op mijn persoon. Toen desondanks het Delftse toernooi al snel de meeste stemmen kreeg kwam Eric met een haastig stemadvies, toch vrij ongebruikelijk voor iemand die een poll organiseert. Eric vond het toernooi in Den Haag toch echt prestigieuzer. Je zou hem er haast van verdenken dat de poll wat anders uitpakte dan hij had verwacht.
Bijzonder geniepig vond ik zijn insinuatie aan het adres van mijn club DOS, volgens Eric waarschijnlijk de club met de meeste royementen achter zijn naam. Hij kent deze club helemaal niet, het enige dat hij weet is dat ik er voorzitter van ben. In de bijna honderdjarige geschiedenis van DOS zijn slechts twee mensen geroyeerd, waaronder één in mijn periode als voorzitter. Qua levenswijze en expressie ben ik geheel niet representatief voor deze club van keurige huisvaders, -moeders en dito vrijgezellen. Allemaal een blanco strafblad. Als Eric dan toch zo nodig met insinuaties moet komen, laat hij zich dan tot mij beperken en van deze keurige vereniging afblijven.
Welnu, Eric’s strategie 'nieuwe telling=De Witt' wordt ernstig doorkruist wanneer topgrootmeesters zich uitspreken voor de nieuwe telling. Toen dit punt ter sprake kwam op de topic over Sijbrands reageerde Eric dan ook als door een adder gebeten. Hij kwam eerst met een bewering over Valneris en gaandeweg werden zijn verdachtmakingen wilder. Voor wie daar zin in zou hebben is dit allemaal na te zoeken, maar ik zou zeggen bespaar je de moeite en geloof mij voor één keer op mijn woord.

over beledigingen
De trouwe forumlezer zal het zijn opvallen dat ik mij verweer tegen de veelvuldige persoonlijke aanvallen, van Eric en anderen. Ik doe dat soms scherp en soms met de nodige spot. Maar het is reactief, men kan dat niet gelijk stellen met belediging. Zo heb ik Eric eens een 'naar, achterbaks mannetje' genoemd, maar duidelijk de argumenten erbij geleverd. 'Naar' en 'achterbaks' zijn gewone Nederlandse woorden, het zou pas een belediging zijn wanneer die kwalificaties onjuist waren.
Ik heb Wieger Wesselink een 'pseudo-wetenschapper' genoemd. Terecht, want hij ging selectief winkelen in cijfers van de Delftse toernooien met geen andere bedoeling dan die toernooien, althans de puntentelling, onderuit te halen.
Ik heb de spot met mensen gedreven die mijn open brief aan Sijbrands bekritiseerden, terwijl ze er geen enkel blijk van gaven dat zij die brief daadwerkelijk hadden gelezen, dan wel hadden begrepen.
Te vaak en ten onrechte wordt gefundeerde, scherp geformuleerde kritiek op één hoop gegooid met belediging.
Bert Zwart wrote:Ik heb heel veel bewondering voor je maar ik stoor me mateloos aan het feit dat je twijfelt aan de legitimiteit van mijn bedoelingen. Ik begin er eigenlijk nogal moe van te worden. Voor ik verder met je discussieer wil ik daarom van jou een korte reactie zien, waarin je je beperkt tot de verklaring dat je te achterdochtig bent geweest, je niet meer te twijfelt aan de oprechtheid van mijn bedoelingen, en dat je deze bedoelingen slechts probeert te begrijpen.
Dat begrijp ik Bert, dat van het moe worden. Mensen als Eric van Dusseldorp proberen nu al jaren achtereen twijfel te zaaien aan de legitimiteit van mìjn bedoelingen. Terwijl het toch slechts gaat om een eenvoudige hervorming van de puntentelling.
Uiteindelijk hebben al die ongefundeerde aanvallen mij echter juist strijdbaar en onvermoeibaar gemaakt. Ik accepteer het gewoon niet. Men kan een weerwoord verwachten. Daar word jij nu ook een beetje de dupe van. Ik zal je niet langer lastig vallen. Is voordeel van de twijfel goed genoeg?

PS De tekst nog een keer doorlezend wil ik er aan toevoegen dat ik een blanco strafblad heb.
Post Reply