In Memoriam

Post Reply
Eddie van de Acker

Re: In Memoriam

Post by Eddie van de Acker »

Twee namen van personen uit het Tilburgse damleven, die ons de afgelopen week ontvallen zijn: Ad Smulders en Jan van den Hooff.
brenod

Re: In Memoriam

Post by brenod »

Gisteren ontving ik het bericht van het oberlijden van Jan van den Hooff en vandaag van Ad Smulders
jan van den Hooff Op het Odulphus lyceum in Tilburg zat hij een aantal klassen hoger dan ik Hij gaf daar een simultaan waar ik aan mee heb gedaan Het begin van een jarenlang kontakt . Ook met Coby zijn levenspartner . Hij had ook twee dammende broers ouder dan hij Zijn broer Ad maar ook Frans van den Hooff , een van de sterkste tilburgse dammers . Frans was jarenlang voorzitter van Davo .
Jan is gaan studeren voor stuurman en heeft als zodanig een aantal jaren op zee gewerkt . Hij heeft een zeer bewogen damleven gehad, met ups en downs . Maar tot vlak voor zijn overlijden heeft hij aan vele tournooen meegedaan En altijd met grote inzet

Ad Smulders , een erg sympathieke dammer Hij heeft heel veel voor Davo gedaan , het was bijna mister Davo Heel heel veel heeft hij gedaan voor het Davo nieuws , het was jarenlang bijna zijn blad Als jeugdspeler heb ik eens meegedaan aan een nederlaag tournooi in Standaardbuiten met een vijftal van Davo Standaarsbuiten speelde een aantal zondagen tegen een viertal van een andere vereniging vanwege een clubjubileum Wij hebben toen de hoogste score behaald 9-1 Maar ik herinner me dat tournooi vooral om een grappig voorval In het cafe stond een apparaat waarmee je kon gokken Ad deed daar aan mee en plotseling kwam er met veel geraas een hele stroom geldmunten uit dat apparaat . Heel leuk voor iedereen

Nog een ding Niet lang geleden is Fons van Erve overleden , een lid ook van Davo Hij heeft ook erg veel betekend voor Davo , ook voor het zorgen voor sponsors. Hij was van mijn leeftijd . Ik herinner me dat hij heel trots was vanwege een probleem dat hij gemaakt had
Gelukkig kan ik hem hier toch even vermelden

Hans van Berkel begonnen bij Davo samen met Ruud de Brouwer , een buurjongen van mIj .
Post Reply