Dit zijn de punten in de voorwaarde waar ik nog wel mijn twijfels bij heb, zo vraag ik mij bij punt 5 af wie dan gaat beslissen wat misdragen is want als dat de staf van de KNDB is teken ik eigenlijk mijn eigen doodsvonnis lijkt mij. Bij punt 7 vind ik heel tricky wat de achterliggende gedachte is en wat reguleren hier precies inhoud. de gedragsconvenant van de KNDB is wel redelijk in strijd met het feit dat ik niet meer in team-KNDB zit zo zou nog steeds de KNDB coach het laatste woord hebben ondanks ik mijn eigen coaching zou hebben en uit team KNDB ben gezet, wat me vrij bizar lijkt als de KNDB dit echt meent. Daarnaast lijkt me heel de gedragscode niet meer gelden als ik akkoord ga omdat er toch duidelijk staat deelnemers team KNDB.4. Het gedrag van een deelnemer aan een WK heeft evenwel zijn terugslag op de uitzendende bond; Thijs van de Broek verplicht zich daarom zich onverkort te gedragen conform het gedragsconvenant van de KNDB voor uitgezonden jeugdspelers en het daarbij behorende toernooireglement;
5. Bij misdragingen voor, tijdens of na het WK junioren 2013 door Thijs van den Broek, behoudt de KNDB zich het recht voor de volgende sancties uit te voeren:
a. het annuleren van de inschrijving voor het WK junioren 2013;
b. hem terugtrekken uit het WK junioren 2013;
c. het terugvorderen c.q. niet uitbetalen van inschrijfgeld, verblijfskosten en reiskosten voor het WK junioren 2013;
d. de eventuele misdraging voor te leggen aan de KNDB-tuchtcommissie.
7. Rik Keurentjes is tijdens het WK Junioren 2013 de teamchef / coach van het Team KNDB en daarom gerechtigd de verhouding tussen alle leden van het Team KNDB en Thijs van den Broek te reguleren.
Maar vooral punten 7 en 5 vraag ik me af of ik zo niet mijn rechten weg geef en mijn positie kwetsbaarder maakt.