Voorkeursbeleid

Post Reply
playforstacks
Real name: Thijs van den Broek

Re: Voorkeursbeleid

Post by playforstacks »

4. Het gedrag van een deelnemer aan een WK heeft evenwel zijn terugslag op de uitzendende bond; Thijs van de Broek verplicht zich daarom zich onverkort te gedragen conform het gedragsconvenant van de KNDB voor uitgezonden jeugdspelers en het daarbij behorende toernooireglement;

5. Bij misdragingen voor, tijdens of na het WK junioren 2013 door Thijs van den Broek, behoudt de KNDB zich het recht voor de volgende sancties uit te voeren:
a. het annuleren van de inschrijving voor het WK junioren 2013;
b. hem terugtrekken uit het WK junioren 2013;
c. het terugvorderen c.q. niet uitbetalen van inschrijfgeld, verblijfskosten en reiskosten voor het WK junioren 2013;
d. de eventuele misdraging voor te leggen aan de KNDB-tuchtcommissie.

7. Rik Keurentjes is tijdens het WK Junioren 2013 de teamchef / coach van het Team KNDB en daarom gerechtigd de verhouding tussen alle leden van het Team KNDB en Thijs van den Broek te reguleren.
Dit zijn de punten in de voorwaarde waar ik nog wel mijn twijfels bij heb, zo vraag ik mij bij punt 5 af wie dan gaat beslissen wat misdragen is want als dat de staf van de KNDB is teken ik eigenlijk mijn eigen doodsvonnis lijkt mij. Bij punt 7 vind ik heel tricky wat de achterliggende gedachte is en wat reguleren hier precies inhoud. de gedragsconvenant van de KNDB is wel redelijk in strijd met het feit dat ik niet meer in team-KNDB zit zo zou nog steeds de KNDB coach het laatste woord hebben ondanks ik mijn eigen coaching zou hebben en uit team KNDB ben gezet, wat me vrij bizar lijkt als de KNDB dit echt meent. Daarnaast lijkt me heel de gedragscode niet meer gelden als ik akkoord ga omdat er toch duidelijk staat deelnemers team KNDB.
Maar vooral punten 7 en 5 vraag ik me af of ik zo niet mijn rechten weg geef en mijn positie kwetsbaarder maakt.
Casper van der Tak

Post by Casper van der Tak »

Gewoon akkoord gaan want je geeft geen rechten weg. Concentreer je op je toernooi, en niet op dit soort randzaken.
Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter »

Er valt wel wat af te dingen op het dwingende en eenzijdige karakter van de bepalingen, maar het lijkt me tijd om je knopen te tellen:
a) je hebt je wk-deelname binnen
b) de KNDB betaalt alle kosten (dat leid ik af uit punt c waar staat dat het evt. teruggevorderd kan worden).
c) je maakt geen onderdeel uit van team KNDB, wat je tijdens het toernooi ongetwijfeld een hoop ergernis scheelt. De coaches hoeven zich niet met jou te bemoeien en jij niet met hen.

Het is duidelijk dat Krajenbrink & co je het liefst zouden thuislaten, maar toch ga je mee. Beschouw dat als morele overwinning. En natuurlijk, er blijft altijd wat te wensen over, maar mijn advies is om akkoord te gaan en al je energie vanaf nu in het WK te steken en niet in randzaken. Veel succes!
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Punt 7 vind ik onduidelijk. Hoe gaat dit in de praktijk? Mag playforstacks aanschuiven bij Team KNDB met eten, mag hij met spelers van Team KNDB praten etc.
Als hij persona non grata is bij Team KNDB wordt het niet leuk en heeft hij niemand op terug te vallen.

Oplossing kan dan misschien zijn om aan te sluiten bij het Belgische team. Ze reizen meestal al gezamenlijk met de Nederlanders en zitten vaak ook in hetzelfde hotel. Johan Demasure is volgens mij de begeleider. Bij problemen kan playforstacks mogelijk ook aankloppen bij Johan. Hij spreekt dezelfde taal en kent natuurlijk alle jeugdspelers door en door en dus ook de nukken en grillen van playforstacks :)
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
playforstacks

Post by playforstacks »

Heb jullie advies opgevolgd en me ingeschreven.

de mail die ik gestuurd heb:
Spoiler:
beste KNDB,

Hierbij accepteer ik de voorwaarde en kan de KNDB over gaan tot inschrijving voor het WK en het WK blitz voor mij.

* Het feit dat ik deze voorwaarden onderteken en accepteer mag niet opgevat worden als een "schuldbekentenis" van mijn kant over wat er tijdens en na het EK 2013 is gebeurd;
* Het feit dat ik deze voorwaarden onderteken en accepteer mag niet opgevat worden als een goedkeuring van de gang van zaken bij de KNDB.
* Het feit dat ik deze voorwaarde onderteken en accepteer mag niet worden opgevat als een instemming met de e-mail die bij de voorwaarden is gevoegd.

Groet Thijs

Verder lijkt het mij handig als de KNDB duidelijkheid verstrekt wat ik precies van de KNDB kan verwachten en wat ik van de KNDB niet kan verwachten op bijna alle punten maar de belangrijkst die nu binnenschieten:
1. Wat houd punt 7 in de praktijk in.
2. De KNDB vergoed een aantal kosten zoals verblijfkosten en vervoerskosten betekend dit dan dat de KNDB dit gaat regelen voor mij net zo als voor de deelnemers van team-KNDB, als dit wel het geval is zou eventueel coaching van mij ook via dez weg op dezelfde manier als voor mij geregeld kunnen worden, als dit niet zo is zou ik dan mogen weten wat de bedragen zijn die ik vergoed krijg om het zelf te doen.
playforstacks

Post by playforstacks »

Piet Bouma wrote:Punt 7 vind ik onduidelijk. Hoe gaat dit in de praktijk? Mag playforstacks aanschuiven bij Team KNDB met eten, mag hij met spelers van Team KNDB praten etc.
Als hij persona non grata is bij Team KNDB wordt het niet leuk en heeft hij niemand op terug te vallen.

Oplossing kan dan misschien zijn om aan te sluiten bij het Belgische team. Ze reizen meestal al gezamenlijk met de Nederlanders en zitten vaak ook in hetzelfde hotel. Johan Demasure is volgens mij de begeleider. Bij problemen kan playforstacks mogelijk ook aankloppen bij Johan. Hij spreekt dezelfde taal en kent natuurlijk alle jeugdspelers door en door en dus ook de nukken en grillen van playforstacks :)

Over punt 7 heb ik de KNDB om extra uitleg gevraagt,
Als ik de KNDB was zou ik terwijl er maar 1 coach mee gaat zorgen dat die ene coach zich zo voorbeeldig gedraagt ten opzichte van andere delegaties (in dit geval ikzelf), hier valt dus zeker niet onder individuen van team KNDB verplichten om zich op een totaal onsportieve en onsympathieke manier op te stellen tegen een andere deelnemer.
Daarnaast denk ik dat de KNDB nog net niet zo dom is om punt 7 zo te gaan interpreteren want er zijn genoeg mensen binnen team-KNDB waar ik al tig toernooien hebben gespeeld en ik kan me niet voorstellen dat die mij echt zouden gaan negeren en of belachelijk gedragen omdat Rik keurentjes dat zou opdragen. Maar goed als Rik zin heeft om een burn-out te krijgen van het coachen is het wel een optie.
playforstacks

Post by playforstacks »

Wow, verbaas me wel hoeveel mensen dit lijken te lezen en interessant lijken te vinden aan het aantal views :shock:
Zal ik nog wel wat op de hoogte houden in de spoiler de mail die ik terug heb ontvangen vrij triest dat de KNDB zegt dat als Rik daar zin in heeft hij team KNDB kan verplichten niet met mij om te gaan. Maar goed dit krijgt allemaal denk ik nog wel een staartje na het WK zeker omdat ik had gezien dat er in de bondsraad vragen over waren gesteld en het bestuur dit ging evalueren en met de mails (zeker die bij de voorwaardes was bijgevoegd) lijkt het erop dat het bestuur de hand boven te technische staf gaat houden (met name RK en JK) maar als het bestuur willens en wetens niet een eerlijke evaluatie onderneemd en een ballen toont door te zeggen waar het probleem zit zal ik na het WK iig alle informatie en mail contact ook open gooien zodat iedereen kan zien hoe misselijk de KNDB-staf handeld. Maar nu eerst focus op het WK!!
-----------------------------------------------------------------------------------------
Spoiler:
Beste Thijs,

Je hebt per e-mail de voorwaarden van de KNDB voor jou geaccepteerd. De KNDB zal je dus morgen inschrijven voor WK Junioren en WK Blitz en het inschrijfgeld voldoen.
De KNDB ontvangt nu graag zo spoedig mogelijk de voorwaarden met je handtekening voor akkoord; dat kan het gemakkelijkst en veiligst door het ondertekende exemplaar te scannen en naar het bondsbureau te mailen. Het risico voor zoekraken van een brief ligt immers bij de verzender.

De KNDB betaalt je reis- en verblijfkosten. Dat betekent dat de KNDB dus niet zorgt voor tickets en hotelkamer. Dat moet jezelf doen of laten doen door een ander. Jij kunt je kosten declareren bij de KNDB met bijvoorbeeld scans van de ticket en de hotelboeking. Het bedrag dat de KNDB je betaalt is gelijk aan het bedrag dat de KNDB uitgeeft per deelnemer van het team KNDB. Dat bedrag is nu nog niet bekend omdat de KNDB nog geen boekingen heeft gedaan. Betaling aan jou gebeurt in elk geval pas als de getekende voorwaarden in ons bezit zijn.

De enige coach die meegaat is Rik Keurentjes. Jij zult daar geen gebruik van kunnen maken. Jij zult zelf voor een eventuele coach moeten zorgen.

Punt 7 betekent dat Rik Keurentjes teamchef/coach is van het team KNDB en vanuit die bevoegdheid regels kan stellen aan de deelnemers van het team KNDB. Hij kan daarbij zo nodig ook regels stellen over hun omgang met jou. Hij zal daarbij handelen naar bevind van zaken.

Met vriendelijke groet,
Secretaris KNDB
Last edited by playforstacks on Fri Nov 29, 2013 00:28, edited 1 time in total.
Geb Kos

Post by Geb Kos »

Beste playforstacks, als je email die aan jou gericht is publiek maakt in dit forum en voorziet van negatief commentaar dan moet je toch zelf ook begrijpen dat je voorlopig geen vrienden meer wordt, of je nu gelijk hebt of niet.
Bennie Hiddink
Real name: Bennie Hiddink

Post by Bennie Hiddink »

Geb Kos wrote:Beste playforstacks, als je email die aan jou gericht is publiek maakt in dit forum en voorziet van negatief commentaar dan moet je toch zelf ook begrijpen dat je voorlopig geen vrienden meer wordt, of je nu gelijk hebt of niet.
Nog vrienden genoeg hoor Geb!
playforstacks

Post by playforstacks »

Geb Kos wrote:Beste playforstacks, als je email die aan jou gericht is publiek maakt in dit forum en voorziet van negatief commentaar dan moet je toch zelf ook begrijpen dat je voorlopig geen vrienden meer wordt, of je nu gelijk hebt of niet.
Ja dat begrijp ik heel goed, maar hier zitten heel veel volwassen mensen en als ik bijvoorbeeld zou posten dat de tijdens het WK mensen van team KNDB kunnen worden opgedragen niet met mij te praten zouden denk ik weinig mensen geloven omdat zo iets gewoon te belachelijk voor woorden is. En dan is het idd zo dat ik liever de mensen die dit interessant vinden om dit topic te volgen/lezen als bewijs aandraag dat dit idd het uitgangspunt van de KNDB is dan dat ik vrienden wor men mensen die mij 3 jaar geleden al duidelijk hebben gemaakt dat ze hopen dat ik zo snel mogelijk stop met dammen. Dit is idd een overwogen keuze die ik maak.
Jan Pieter

Post by Jan Pieter »

playforstacks wrote:Maar nu eerst focus op het WK!!
Precies! Conflicten kunnen wel wachten, het wk niet.
Jan Pieter

Post by Jan Pieter »

In Het Damspel van december 2013 staat een interview waarin Johan Krajenbrink lijkt te reageren op de kritiek die o.a. in deze draad is geuit. Over de keuzeplaatsen zegt hij:
Iedere bond worstelt met deze vraag. De schaatsbond bijvoorbeeld houdt voor uitzending naar de Olympische Spelen altijd enkele zogenaamde aanwijsplaatsen achter de hand. Ze kunnen het toch niet maken dat een Sven Kramer niet naar de OS zou kunnen gaan. Of dat de KNGB Epke Zonderland niet kan afvaardigen?
Deze vergelijking gaat natuurlijk mank. Schaatsbond en turnbond gebruiken keuzeplaatsen om ervoor te zorgen dat hun topfavorieten aan de start kunnen verschijnen, de dambond misbruikt keuzeplaatsen om veronderstelde beloften ervaring op te laten doen in een groot toernooi.

Over de kosten van topsport meldt Krajenbrink:
Het overblijvende deel, €47.000, wordt betaald uit de contributie-inkomsten. Hiervan profiteert de gehele damwereld en dat wordt wel eens vergeten
Die laatste zin had wel even toegelicht mogen worden. Zelfs als we aannemen dat de Nederlandse toppers baat hebben bij het KNDB-programma (en daar vallen vraagtekens bij te plaatsen als je bijvoorbeeld ziet dat we nooit meer een Nederlandse senioren-wereldkampioen hebben gehad sinds de KNDB zich op de opleiding heeft gestort), dan nog is de vraag: wat heeft de recreatiedammer hieraan? Ik zou het niet weten.
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos »

Wat heel geniepig is, is dat JK zich listig in de positie van middenweg-bewandelaar manoeuvreert ... Sommigen willen nooit keuzeplaatsen, anderen altijd en hij, hij zit tussen deze twee uitersten in ...... jaja.
Heel listig! JK verzint eerst een groep mensen die radicaler is dan hijzelf, een groep die altijd keuzeplaatsen wil ... die groep bestaat helemaal niet, maar deze fictieve groep moet de positie van JK zelf innemen, zodat deze in zijn fantasie kan opschuiven naar het midden. JK wil namelijk gewoon dat zijn paradepaardjes in TO naar de toptoernooien gaan, dat lijkt me wel duidelijk. JK wil dus zelf altijd kunnen beslissen. Zijn wil is wet.
Het beleid van Krajenbrink is verdeel en heers, het is een ode aan het ego. Gewoon altijd je zin doordrammen. Als Boomstra aangeeft dat hij om gezondheidsredenen niet uit wil komen in Korbach dan accepteert JK niet eens deze overwegingen. Hij geeft niet om de gezondheid van anderen. Hij wil zijn zin. Roel moet spelen en als hij niet wil dan wordt er lekker doorgedramd.
Wat Krajenbrink doet is stress kweken. Het gaat allemaal om presteren, en de mens zelf is ondergeschikt. Zelf kan JK goed omgaan met spanningen, hij lijkt er nogal dol op te zijn. Hij denkt zeker dat anderen ook zo makkelijk met stress om kunnen gaan?
JK schrijft het liefst over conflicten: In Dammen de serie Combine of overdreven complotangst, daarna Vals Spel en nu de stijlloze serie De grootmeester verliest. Ik kocht het laatste boek, maar werd een beetje misselijk. Het ging weer eens over intriges en over verdenkingen van vals spel. JK heeft Wiersma gevraagd om medewerking aan het boek in de vorm van een interview. Hoeveel empathie heb je als je verbaasd bent erover dat Wiersma hieraan niet wil meewerken? Een coördinator topsport die Nederlandse boegbeelden afkraakt, zonder dat hij ooit een boek heeft geschreven over de goede prestaties van de sporthelden ... ben ik de enige die het wat stijlloos vindt? Ik heb het boek maar snel weggestopt op de plank, naast de twee andere trieste exemplaren in de serie, je word er toch niet vrolijk van.
Heaven is no location, but a state of mind
Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort »

Mwah Kosmos, eigenlijk ben je nu iets te scherp en dat is niets voor jou. Jij hebt dat ook helemaal niet nodig. Scherp zijn is ook meer mijn rol in dit spel. Laten we beter kijken of de uitspraken van JK ook werkelijk juist zijn. Hij begint het interview al enigszins vermoeid, weeeeer moet hij het uitleggen want het is allemaal een misverstand etc etc. Vanaf dat moment heeft hij mijn aandacht. Ik heb jaren managers gehad die ook iedere salarisverhoging van de top helemaal begrepen. Dat ik het dan niet begreep lag dan ook aan mij en niet aan hun uitleg. JK is geduldiger en probeert het misverstand te verklaren. Het kost ons als bond namelijk helemaal geen kapitaal etc etc. En we hebben er zelfs allemaal profijt van. Pas helemaal op het laatst komen de kleine lettertjes...........het kost ons 1/3 van het budget, een gruwelijk en aanzienlijk deel dus.......maar ik zal het wel weer verkeerd hebben gelezen. Ik vind JK wel een gepassioneerde man dus daar ligt mijn bezwaar niet. Wat mij meer stoort is dat een groepje ja-knikkers voetstoots aanneemt dat dit beleid per saldo iets oplevert. En daar geloof ik nu net geen ruk van
Ganesha

Post by Ganesha »

Fred van Amersfoort wrote:Mwah Kosmos, eigenlijk ben je nu iets te scherp en dat is niets voor jou. Jij hebt dat ook helemaal niet nodig. Scherp zijn is ook meer mijn rol in dit spel. Laten we beter kijken of de uitspraken van JK ook werkelijk juist zijn. Hij begint het interview al enigszins vermoeid, weeeeer moet hij het uitleggen want het is allemaal een misverstand etc etc. Vanaf dat moment heeft hij mijn aandacht. Ik heb jaren managers gehad die ook iedere salarisverhoging van de top helemaal begrepen. Dat ik het dan niet begreep lag dan ook aan mij en niet aan hun uitleg. JK is geduldiger en probeert het misverstand te verklaren. Het kost ons als bond namelijk helemaal geen kapitaal etc etc. En we hebben er zelfs allemaal profijt van. Pas helemaal op het laatst komen de kleine lettertjes...........het kost ons 1/3 van het budget, een gruwelijk en aanzienlijk deel dus.......maar ik zal het wel weer verkeerd hebben gelezen. Ik vind JK wel een gepassioneerde man dus daar ligt mijn bezwaar niet. Wat mij meer stoort is dat een groepje ja-knikkers voetstoots aanneemt dat dit beleid per saldo iets oplevert. En daar geloof ik nu net geen ruk van
Waarin vind jij JK gepassioneerd, Fred?
Ikzelf vind het artikel van Kosmos niet scherp, het is een opsomming van hoe JK werkt en zich gedraagd.
Post Reply