WK aspiranten in Ufa

Jacques PERMAL

Post by Jacques PERMAL »

http://www.topdam.com.br/release/

See comments and photo of A. SILVA on brazilian site.
Information : my first priority !!

L'info en première ligne !!
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

groenteboer wrote:Stond er niet iets in de wedstrijdreglementen van 'there is NO barrages'?

Ik kan me namelijk zoiets herinneren.
Als de hoofdscheidsrechter na overleg met de voorzitter van de technische commissie van de FMJD in deze uitzonderlijke situatie beslist dat er wél een barrage moet komen, wie besluit dan na afloop van die barrage dat die herkamp ongeldig is?

Met twee verliezers en slechts één winnaar is het duidelijk dat de barrage volgens de meerderheid van de drie betrokkenen het liefst ongeldig zou moeten worden verklaard, maar het lijkt me sterk dat de organisatoren in Ufa in eendrachtige samenwerking met de afgevaardigde van de KNDB zomaar de hoofdarbiter en de TC van de FMJD kunnen overrulen.
“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”
- Lord Josiah Stamp, former Director of the Bank of England
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Gedeeld wereldkampioen

Post by Kosmos »

Goed teruggevochten van Roel Piotr door de laatste drie ronden te winnen. Goed voor het zelfvertrouwen. Na deze 1/3 wereldtitel zal hij de volgende keer wel een hele titel winnen. Gefeliciteerd met dit goede resultaat!
Heaven is no location, but a state of mind
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos »

want als een procesdoel/vaardigheidsdoel alleen de wereldtitel is
[img]images/smilies/icon_eek.gif[/img] [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img] [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img] [img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img]

Het spijt me Piet, maar nog steeds heb je het onderscheid tussen vaardigheids- en prestatiedoelen niet begrepen.
Het halen van de wereldtitel is een prestatiedoel.
Het spelen van een degelijke partij is een voorbeeld van een vaardigheidsdoel.
Je kunt ook als (vaardigheids)doel stellen. Een opening kiezen die het de tegenstander zo lastig mogelijk maakt. Dat geldt voor iedere partij. Vaak ging dit goed. Tegen Shaibakov vonden Bennie en ik dat de opening niet voldeed aan dit vaardigheidsdoel. (Jij sleept steeds het halen van een puntje erbij.)

De kern van het verhaal is dat de druk van de ketel af moet. Het talent van Roel is groot genoeg om een wereldtitel te verdienen.

Als je gedeeld eerste wordt heb je natuurlijk heel veel dingen goed gedaan, daar heb je gelijk in.

Maar als je niets van een gediplomeerd damtrainer wilt aannemen, ga dan gewoon uit van je eigen hersenspinsels. We leven in een vrij land tenslotte, als je niet overtuigd bent: Ook prima.
Heaven is no location, but a state of mind
Post Reply