Vooraf kan je niet weten wie waar eindigt, misschien eindigt iemand die een keuzeplaats krijgt wel op een plaats die recht geeft op het EK. En als iemand al een keuzeplaats krijgt, waarom zou ie er dan voor spelen?Rein Halbersma wrote:Een rare beslissing inderdaad. Op zich is er niks mis met keuzeplaatsten, maar niet na afloop van een toernooi. Beter was geweest om vooraf al een keuzeplek te hebben gegeven aan EK-medaillewinnaars van vorig jaar (of een ander objectief criterium). Dan was het duidelijk geweest om hoeveel plaatsingsbewijzen er gespeeld werd. Aan de andere kant, voor je het weet zit in je schaatstoestanden met nominaties, vormbehoud, dam-offs etc etc.Kosmos wrote: Met alle respect voor Martijn, ik zou het toch logischer vinden om Alex Ketelaars te sturen naar het EK. Dammen is namelijk geen jurysport, maar een sport waarin de meest gescoorde punten tellen. 11 zijn er 3 meer dan 8, denk ik als simplist.
Maar goed, wat maakt het uit wat ik vind, er is maar 1 man die beslist.
Martijn is trouwens een medaillewinnaar, hij werd Europees Kampioen bij de welpen. En ik denk overigens dat hij best mee had kunnen doen met een HF aspiranten en dan niet om plaats 6/7/8.