NK pupillen

Alex

Post by Alex »

Rein Halbersma wrote:
Kosmos wrote: Met alle respect voor Martijn, ik zou het toch logischer vinden om Alex Ketelaars te sturen naar het EK. Dammen is namelijk geen jurysport, maar een sport waarin de meest gescoorde punten tellen. 11 zijn er 3 meer dan 8, denk ik als simplist.
Maar goed, wat maakt het uit wat ik vind, er is maar 1 man die beslist.
Een rare beslissing inderdaad. Op zich is er niks mis met keuzeplaatsten, maar niet na afloop van een toernooi. Beter was geweest om vooraf al een keuzeplek te hebben gegeven aan EK-medaillewinnaars van vorig jaar (of een ander objectief criterium). Dan was het duidelijk geweest om hoeveel plaatsingsbewijzen er gespeeld werd. Aan de andere kant, voor je het weet zit in je schaatstoestanden met nominaties, vormbehoud, dam-offs etc etc.
Vooraf kan je niet weten wie waar eindigt, misschien eindigt iemand die een keuzeplaats krijgt wel op een plaats die recht geeft op het EK. En als iemand al een keuzeplaats krijgt, waarom zou ie er dan voor spelen?
Martijn is trouwens een medaillewinnaar, hij werd Europees Kampioen bij de welpen. En ik denk overigens dat hij best mee had kunnen doen met een HF aspiranten en dan niet om plaats 6/7/8.
Rein Halbersma

Post by Rein Halbersma »

Alex wrote:
Rein Halbersma wrote:
Kosmos wrote: Met alle respect voor Martijn, ik zou het toch logischer vinden om Alex Ketelaars te sturen naar het EK. Dammen is namelijk geen jurysport, maar een sport waarin de meest gescoorde punten tellen. 11 zijn er 3 meer dan 8, denk ik als simplist.
Maar goed, wat maakt het uit wat ik vind, er is maar 1 man die beslist.
Een rare beslissing inderdaad. Op zich is er niks mis met keuzeplaatsten, maar niet na afloop van een toernooi. Beter was geweest om vooraf al een keuzeplek te hebben gegeven aan EK-medaillewinnaars van vorig jaar (of een ander objectief criterium). Dan was het duidelijk geweest om hoeveel plaatsingsbewijzen er gespeeld werd. Aan de andere kant, voor je het weet zit in je schaatstoestanden met nominaties, vormbehoud, dam-offs etc etc.
Vooraf kan je niet weten wie waar eindigt, misschien eindigt iemand die een keuzeplaats krijgt wel op een plaats die recht geeft op het EK. En als iemand al een keuzeplaats krijgt, waarom zou ie er dan voor spelen?
Martijn is trouwens een medaillewinnaar, hij werd Europees Kampioen bij de welpen. En ik denk overigens dat hij best mee had kunnen doen met een HF aspiranten en dan niet om plaats 6/7/8.
Dat hoef je van tevoren ook niet te weten: na afloop van het toernooi maak je een geschoonde lijst door alle vooraf geplaatste spelers te verwijderen. De overgebleven plaatsen wijs je toe aan de hoogst geeindigde spelers op de geschoonde lijst. Zo werkte het vroeger bij het NK voor WK-plaatsen: de kampioen in een oneven jaar was al geplaatst, en de overige hoogst aankomende spelers van het even jaar plaatsten zich eveneens.
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Hanco Elenbaas wrote:
Piet Bouma wrote:
Kosmos wrote: Je weet best wie van de drie het recht heeft iemand aan te wijzen.
Ik heb hier een einde aan proberen te maken toen ik in de CT zat maar werd weggehoond. Ik wilde graag in zo'n geval gewoon de nummer 3 sturen. Je voorkomt een hoop afgunst en kinnesinne en het is een betrouwbaar criterium. Ik wilde concrete, vaste criteria opstellen, maar de baas van de CT wil liever zelf bepalen wie er gaat. Zulke dingen hebben met macht te maken.
Welkom in de wereld, Alex!
Ik ben het grotendeels eens met Kosmos. Maar een stukje vrijheid in selectiebeleid moet kunnen.
En als in de wedstrijdbepalingen vooraf duidelijk staat dat de nrs 1 en 2 geplaatst zijn en de nr. 3 een aanwijsplek is van de CT, dan weet je als nr. 3 van het NK pupillen dat je sowieso een bespreekgeval bent.

In de/mijn laatste bondsraadvergadering was Johan Krajenbrink aanwezig om een toelichting te geven op het voorstel om een eventuele keuzeplaats voor de finale NK Algemeen te laten bepalen door de CT (en niet door het bestuur).
Daarin kon ik een heel eind in meegaan. Professionals daarvoor aangesteld gaan over het selectiebeleid.
Een bondscoach (of een team van coaches) dient dat dus te bepalen en sowieso niet het bestuur.
Is men het niet eens met de bondscoach (en we hebben maar zo'n vijfduizend dambondscoaches i.t.t. de vijftien miljoen voetbalbondscoaches) dan is dat jammer.

Een bondscoach dient afgerekend te worden op zijn (selectiebeleid), resultaten en functioneren. Bij slecht presteren en functioneren moet hij/zij de consequenties dragen.
Zoiets dien je als verantwoordelijk bestuurslid jaarlijks te evalueren (functioneringsgesprek). Ik heb begrepen dat dat niet gebeurd.
En dat vind ik veel ernstiger in het huidige beleid.
Volgens enkele aanwezigen vertelt Piet maar een gedeelte van wat zich afspeelde tijdens de bewuste bondsraadvergadering.
Ik vind dit een vreemde conclusie Hanco.
Op zich vertel ik helemaal niks over de discussie, die zich heeft afgespeeld.
Ik vertel neutraal dat Krajenbrink een toelichting heeft gegeven (niet wat die toelichting inhield) en ik geef mijn mening.
Dus duidelijk geen verslag van wat er allemaal bediscussieerd is over dit onderwerp.

Het gaat me te ver om aan te geven dat Johan Krajenbrink het alleenrecht voor het aanwijzen van keuzeplaatsen NK Algemeen opeiste.
Hij gaf aan dat de CT (en dat is dus feitelijk niet Johan Krajenbrink) voor alle kampioenschappen en halve finale NK keuzeplaatsen kan aanwijzen en niet voor de finale NK Algemeen. Dat recht is voorbehouden aan het bestuur. En dat is functioneel vreemd. Je delegeert vrijwel alles en voor het belangrijkste kampioenschap wil je zelf zaken regelen.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Piet Bouma wrote:
Hanco Elenbaas wrote:
Piet Bouma wrote: Ik ben het grotendeels eens met Kosmos. Maar een stukje vrijheid in selectiebeleid moet kunnen.
En als in de wedstrijdbepalingen vooraf duidelijk staat dat de nrs 1 en 2 geplaatst zijn en de nr. 3 een aanwijsplek is van de CT, dan weet je als nr. 3 van het NK pupillen dat je sowieso een bespreekgeval bent.

In de/mijn laatste bondsraadvergadering was Johan Krajenbrink aanwezig om een toelichting te geven op het voorstel om een eventuele keuzeplaats voor de finale NK Algemeen te laten bepalen door de CT (en niet door het bestuur).
Daarin kon ik een heel eind in meegaan. Professionals daarvoor aangesteld gaan over het selectiebeleid.
Een bondscoach (of een team van coaches) dient dat dus te bepalen en sowieso niet het bestuur.
Is men het niet eens met de bondscoach (en we hebben maar zo'n vijfduizend dambondscoaches i.t.t. de vijftien miljoen voetbalbondscoaches) dan is dat jammer.

Een bondscoach dient afgerekend te worden op zijn (selectiebeleid), resultaten en functioneren. Bij slecht presteren en functioneren moet hij/zij de consequenties dragen.
Zoiets dien je als verantwoordelijk bestuurslid jaarlijks te evalueren (functioneringsgesprek). Ik heb begrepen dat dat niet gebeurd.
En dat vind ik veel ernstiger in het huidige beleid.
Volgens enkele aanwezigen vertelt Piet maar een gedeelte van wat zich afspeelde tijdens de bewuste bondsraadvergadering.
Ik vind dit een vreemde conclusie Hanco.
Op zich vertel ik helemaal niks over de discussie, die zich heeft afgespeeld.
Ik vertel neutraal dat Krajenbrink een toelichting heeft gegeven (niet wat die toelichting inhield) en ik geef mijn mening.
Dus duidelijk geen verslag van wat er allemaal bediscussieerd is over dit onderwerp.

Het gaat me te ver om aan te geven dat Johan Krajenbrink het alleenrecht voor het aanwijzen van keuzeplaatsen NK Algemeen opeiste.
Hij gaf aan dat de CT (en dat is dus feitelijk niet Johan Krajenbrink) voor alle kampioenschappen en halve finale NK keuzeplaatsen kan aanwijzen en niet voor de finale NK Algemeen. Dat recht is voorbehouden aan het bestuur. En dat is functioneel vreemd. Je delegeert vrijwel alles en voor het belangrijkste kampioenschap wil je zelf zaken regelen.
Zo is het aan mij verteld Piet, dat Krajenbrink het alleenrecht opeiste. Sorry als dat geen correcte weergave is. Zijn de notulen al verschenen?
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Hanco Elenbaas wrote: Zijn de notulen al verschenen?
Zie pagina 26 van het laatste damspel. Even surfen op de kndb-site.
Bert Zwart

Post by Bert Zwart »

Het blijft ongelovelijk dat mijn clubgenoot Alex Ketelaars niet naar het WK pupillen mag. Alex draaide vorig jaar net als Martijn mee in de top van het EK Welpen. Waar Martijn kampioen werd viel Alex door een ongelukkige nederlaag in de laatste ronde terug naar een 8e plaats.

U begrijpt het, dit jaar won Alex juist in de laatste ronde van een belangrijk toernooi (klasse Alex!!) en pakte daarmee een podiumplaats. Zo werkt het in de sport! Alex heeft na dit jaar nog twee jaar te gaan als pupil. Roel Boomstra was in dat jaar (eerstejaars pupil) slechts zesde!

Conclusie: Alex is net als Martijn een grote belofte voor de toekomst, en er was daarom geen reden om de bronzen medaillewinnaar opzij te schuiven.

Vrees: hier is een beslissing genomen volgens het grijze kardinalen principe. Ben benieuwd of Alex uberhaupt in aanmerking komt voor talentenontwikkeling. Misschien als hij enkele weekenden het gras in de tuin van Villa Krajenbrink maait.
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Bert Zwart wrote:Het blijft ongelovelijk dat mijn clubgenoot Alex Ketelaars niet naar het WK pupillen mag. Alex draaide vorig jaar net als Martijn mee in de top van het EK Welpen. Waar Martijn kampioen werd viel Alex door een ongelukkige nederlaag in de laatste ronde terug naar een 8e plaats.

U begrijpt het, dit jaar won Alex juist in de laatste ronde van een belangrijk toernooi (klasse Alex!!) en pakte daarmee een podiumplaats. Zo werkt het in de sport! Alex heeft na dit jaar nog twee jaar te gaan als pupil. Roel Boomstra was in dat jaar (eerstejaars pupil) slechts zesde!

Conclusie: Alex is net als Martijn een grote belofte voor de toekomst, en er was daarom geen reden om de bronzen medaillewinnaar opzij te schuiven.

Vrees: hier is een beslissing genomen volgens het grijze kardinalen principe. Ben benieuwd of Alex uberhaupt in aanmerking komt voor talentenontwikkeling. Misschien als hij enkele weekenden het gras in de tuin van Villa Krajenbrink maait.
Alex Ketelaars stond vorig jaar na de voorlaatste ronde van het EK welpen op plek 8. Door een nederlaag in de laatste ronde viel hij terug naar plek 9.
Wel ff de juiste feiten neerzetten Bert.

Grijze kardinalen. Ik weet het niet. Het lijkt me vrij reëel om een Europees kampioen in een volgend toernooi uit te laten komen (al is het
in een andere leeftijdscategorie).
Bert Zwart

Post by Bert Zwart »

De strekking was hopelijk duidelijk, Piet. Bedek alles maar weer met de mantel der liefde.

Wat je argument betreft, zoiets moet je vantevoren melden als je dat een regel wil maken. De verschillen tussen Welpen en Pupillen lijken me behoorlijk, ik denk dat zo'n automatische keuzeplaats wel erg royaal is. Een WK is immers geen trainingstoernooi. Een gratis afvaardiging naar Salou voor een kampioen om extra ervaring op te kunnen doen lijkt me realistischer.

Daarnaast is het goed om op jonge leeftijd met teleurstelllingen om leren te gaan. Het missen van een toernooi is een verrijking van je carriere, misschien niet op de korte termijn, maar wel op de langere termijn. Wat dat betreft hoop ik dat Alex hier veel uit kan leren. Het lijkt me beter dat hij geen Gelderse gazonnen gaat maaien, maar gewoon met het plezier verdergaat dat hij nu heeft. Wellicht dat hij dan op zijn 18e ook pupillen via talentontwikkeling mag trainen [zoniet dan kan hij altijd nog handbalkeeper worden].
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Bert Zwart wrote:De strekking was hopelijk duidelijk, Piet. Bedek alles maar weer met de mantel der liefde.

Wat je argument betreft, zoiets moet je vantevoren melden als je dat een regel wil maken. De verschillen tussen Welpen en Pupillen lijken me behoorlijk, ik denk dat zo'n automatische keuzeplaats wel erg royaal is. Een WK is immers geen trainingstoernooi. Een gratis afvaardiging naar Salou voor een kampioen om extra ervaring op te kunnen doen lijkt me realistischer.

Daarnaast is het goed om op jonge leeftijd met teleurstelllingen om leren te gaan. Het missen van een toernooi is een verrijking van je carriere, misschien niet op de korte termijn, maar wel op de langere termijn. Wat dat betreft hoop ik dat Alex hier veel uit kan leren. Het lijkt me beter dat hij geen Gelderse gazonnen gaat maaien, maar gewoon met het plezier verdergaat dat hij nu heeft. Wellicht dat hij dan op zijn 18e ook pupillen via talentontwikkeling mag trainen [zoniet dan kan hij altijd nog handbalkeeper worden].
Het missen van een titeltoernooi kan een stimulans zijn, zoals voor Bert Raven die van de rector van zijn school niet naar het jeugd-WK mocht. Maar ook voor Bert bleef dit een onvergetelijke en frustrerende ervaring, zoals het voor landskampioen Wim de Jong ook altijd heel erg gebleven is dat hij van zijn werkgever geen vrij kreeg voor het WK in 1960.

Dat Alex Ketelaars het EK voor Pupillen gaat missen is nog veel erger omdat nu niet de rector of de werkgever in de weg staat, maar de KNDB.

Aan de reacties van bondsraadlid Piet is te zien dat we niet hoeven te verwachten dat het beleid op korte termijn gewijzigd wordt, wat betekent dat we de komende jaren nog wel meer beschermelingen van Johan Krajenbrink de voorkeur zullen zien krijgen boven KNDB-leden die in sportief opzicht de meerdere waren. Wat doe je eraan?
Alex

Post by Alex »

Martijn van IJzendoorn heeft maandagavond bewezen dat hij ook senioren de baas kan tijdens de Westlandse sneldamkampioenschappen, o.a. winst op Peter v.d. Stap en remise tegen Fred Ivens.
GuidoB

Post by GuidoB »

Alex wrote:Martijn van IJzendoorn heeft maandagavond bewezen dat hij ook senioren de baas kan tijdens de Westlandse sneldamkampioenschappen, o.a. winst op Peter v.d. Stap en remise tegen Fred Ivens.
Martijn heeft al vaker laten zien aardig te kunnen sneldammen. Twee maanden geleden versloeg hij in De Lier op één dag Kees Romijn en mij in de voorronde en Peter van der Stap in de finale. Daar werden we niet blij van bij Van Stigt Thans en daarom was het maar goed dat Edwin de Jager en ik nog van hem wonnen in diezelfde finale.

Ik heb nog nooit tegen Alex Ketelaars gesneldamd. Misschien is hij wel nog veel beter dan Martijn. Gezien het resultaat van het laatste NK pupillen kan ik me dat best voorstellen.

@Hanco: Piet zit al enige maanden niet meer in de bondsraad.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

GuidoB wrote:
Alex wrote:Martijn van IJzendoorn heeft maandagavond bewezen dat hij ook senioren de baas kan tijdens de Westlandse sneldamkampioenschappen, o.a. winst op Peter v.d. Stap en remise tegen Fred Ivens.
Martijn heeft al vaker laten zien aardig te kunnen sneldammen. Twee maanden geleden versloeg hij in De Lier op één dag Kees Romijn en mij in de voorronde en Peter van der Stap in de finale. Daar werden we niet blij van bij Van Stigt Thans en daarom was het maar goed dat Edwin de Jager en ik nog van hem wonnen in diezelfde finale.

Ik heb nog nooit tegen Alex Ketelaars gesneldamd. Misschien is hij wel nog veel beter dan Martijn. Gezien het resultaat van het laatste NK pupillen kan ik me dat best voorstellen.

@Hanco: Piet zit al enige maanden niet meer in de bondsraad.
Misschien kan de bondsraad zonder Piet tot een sportiever beleid overgaan, op dit gebied.

Alex Ketelaars werd vorig jaar in de finale van het NK Sneldammen voor Welpen verslagen door Jannes Kromhout. Martijn van IJzendoorn zal dus wel vóór die finale zijn uitgeschakeld.
Website VBI Huissen wrote:<center>

Image
Jannes Kromhout
WSDV Wageningen

Dit wordt de tweede finale voor Jannes. Vorig jaar eindigde hij als welp op de tiende plaats. Dit jaar wint hij uiterst gedecideerd de halve finalegroep Tilburg. Bij de welpen heeft hij fantastische successen behaald. Zo verovert hij in 2006 en 2007 de titel bij het sneldammen. Tijdens de reguliere toernooien behaalt hij beide jaren de tweede plek. Op het EK was Jannes afgelopen jaar heel dicht bij een medaille. In het reguliere toernooi wordt hij vijfde en bij het sneldammen vierde.

Image
Alex Ketelaars
DVSB Soest

Als eerstejaars pupil weet Alex zich te plaatsen voor de finale. In de halve finalegroep Bunschoten wordt hij ongedeeld derde. Als welp behaalde hij vorig jaar grote successen. Bij het sneldammen ruikt hij aan de nationale titel, maar wordt na een barrage met Jannes Kromhout naar de tweede plaats verwezen. In het reguliere toernooi wordt hij derde. Hij eindigt weer gelijk met Jannes, maar heeft een lager WP. Op het Europees kampioenschap finisht Alex op een verdienstelijke negende plaats.

@Alex Kruyshoop: Ongetwijfeld zal Martijn een groot talent zijn, maar hij was in de NK finale, toen het erop aankwam, wél op drie punten achterstand gespeeld door Alex Ketelaars. Drie punten is veel over 8 partijen.

Code: Select all

Eindstand JeurissenJanssen NK pupillen 2008   

1. Arwin Lammers           8  6 1 1 13  72 110

2. Gilles Yeung            8  5 2 1 12  75 109

3. Alex Ketelaars          8  4 3 1 11  66 81

4. Pepijn van den Brink    8  3 4 1 10  75 91

5. Rutger Oskam            8  3 4 1 10  74 81 

6. Gerben van Steenbergen  8  4 1 3 9   69 64 

7. Wopke de Vries          8  3 3 2 9   63 64

8. Tom Swelsen             8  4 1 3 9   54 51 

9. Martijn van IJzendoorn  8  3 2 3 8   72 63 

10. Adriaan Molendijk      8  4 0 4 8   61 46 

11. Jannes Kromhout        8  3 1 4 7   74 57 

12. Jaco Kastelein         8  3 1 4 7   64 45 

13. Jan Groenendijk        8  2 3 3 7   62 44 

14. Gerwin Schimmel        8  2 2 4 6   53 33 

15. Hidde Hoekman          8  0 5 3 5   54 31 

16. Thimo Werkman          8  1 3 4 5   52 23 

17. Lisa Aleven            8  1 2 5 4   59 21 

18. Niels Verboon          8  0 4 4 4   53 20

Wieger Wesselink

Post by Wieger Wesselink »

Ik heb voor de aardigheid even de partijen van beide spelers nagespeeld. Martijn van IJzendoorn speelt positioneel inderdaad behoorlijk sterk. Bij Alex Ketelaars rammelt het positioneel soms nogal, al speelt hij wel ondernemend. In schril contrast daarmee staan de tactische vaardigheden van beide spelers. Martijn trapte in de helft(!) van zijn partijen in simpele zetjes. Daarentegen heeft Alex opmerkelijk vaak via slagzetten gewonnen.

Waarom er tegenwoordig op grote schaal moet worden ingegrepen in het natuurlijke selectieproces is mij niet duidelijk. Zelfs als Martijn alleen maar de opdracht had gekregen om vormbehoud te tonen in het NK, dan zou ik zeggen dat hij ruimschoots gefaald had. En als de KNDB vindt dat iemand die een belangrijke titel bij een jongere leeftijdscategorie haalt automatisch moet worden toegelaten tot de opvolgende categorie, dan kan men dat beter bij de FMJD als verzoek neerleggen. Daarnaast was het wel zo netjes geweest om vantevoren aan te kondigen dat er al een plaats was vergeven aan Martijn.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Fred Ivens wrote: Sneldamtitel voor Martijn van IJzendoorn

De Lier - Niet Fred Ivens of Peter van der Stap maar Martijn van IJzendoorn is de nieuwe Westlandse sneldamkampioen. Het elfjarige supertalent uit Wateringen bleef 'de grote twee' Fred Ivens en Peter van der Stap (samen goed voor 22 Westlandse damtitels) in een veld van 36 deelnemers na zeven rondjes Zwitsers één punt voor. Van IJzendoorn won in de laatste ronde keurig van Maart van der Schee terwijl zijn concurrenten na een spannend duel de punten deelden. Van IJzendoorn is Europees kampioen bij de welpen en mag in augustus in Polen meedoen aan het EK bij de pupillen. Ivens, die in De Ark als tweede eindigde, is óp zijn oude dag' (64) onlangs door de werelddambond benoemd tot federaal meester (MF).
In de B-klasse gingen de prijzen naar Maart van der Schee Jan van der Voort en Frans Teijn, in de C-klasse naar Daniël Boom, Bernard de Koning en Piet Stellaard en in de D-klasse naar Alex Kruyshoop, Ricardo Prins en Michel Prins.
De prijzen van de reguliere Westlandse damkampioenschappen werden uitgereikt door Aad Prins, samen met zijn broer Rein voormalig sponsor van de landelijke topclub Tomahaôk Westland.

Image
Martijn van IJzendoorn poseert samen met Aad Prins trots met zijn nieuwste beker.
Op de achtergrond voorzitter Jan de Koning van het Westlands Dam Comité
.

(foto Dick van IJzendoorn)
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos »

Wieger Wesselink wrote:Ik heb voor de aardigheid even de partijen van beide spelers nagespeeld. Martijn van IJzendoorn speelt positioneel inderdaad behoorlijk sterk. Bij Alex Ketelaars rammelt het positioneel soms nogal, al speelt hij wel ondernemend. In schril contrast daarmee staan de tactische vaardigheden van beide spelers. Martijn trapte in de helft(!) van zijn partijen in simpele zetjes. Daarentegen heeft Alex opmerkelijk vaak via slagzetten gewonnen.

Waarom er tegenwoordig op grote schaal moet worden ingegrepen in het natuurlijke selectieproces is mij niet duidelijk. Zelfs als Martijn alleen maar de opdracht had gekregen om vormbehoud te tonen in het NK, dan zou ik zeggen dat hij ruimschoots gefaald had. En als de KNDB vindt dat iemand die een belangrijke titel bij een jongere leeftijdscategorie haalt automatisch moet worden toegelaten tot de opvolgende categorie, dan kan men dat beter bij de FMJD als verzoek neerleggen. Daarnaast was het wel zo netjes geweest om vantevoren aan te kondigen dat er al een plaats was vergeven aan Martijn.
Het gaat erom dat Krajenbrink een aantal paradepaardjes heeft binnen Talent Ontwikkeling. Die paradepaardjes, zoals Roel Boomstra en Martijn van Ijzendoorn, krijgen als het nodig is gewoon standaard een keuzeplaats. Kunnen die jongens verder niks aan doen trouwens. Die hebben gewoon talent. Zonder vriendjespolitiek redden zulke talenten het ook wel. Ik gun ze zeker een mooie damcarriere, daar gaat het niet om. Maar deze keuzeplaats stinkt.
Van bondswege is machtsmisbruik al tijdenlang gedoogd. Mocht je het aankaarten, dan komen er krachten op gang die je kapot gaan maken, zoals Henk Stoop mijn carriere als KNDB-trainer succesvol heeft gesloopt met hulp van de bond. Blij dat ik niet meer voor zo'n corrupte organisatie hoef te werken.
Ik zal de partijen van Alex en Martijn vanavond ook eens vergelijken, Wieger, om te klijken of ik je oordeel deel.
Heaven is no location, but a state of mind
Post Reply