Rein Halbersma wrote:
(en dan heb ik het nog niet eens over de claim dat je nooit meer hoeft te verliezen als je lessen van Andreiko of andere topgrootmeesters ter harte neemt. ik ben zelf wel zo bescheiden dat in elk geval mijn begrip van het partijspel wel zo beperkt is dat dit een onhaalbaar niveau is...)
Deze "claim" komt niet van Frits, maar is een overbekende oude uitspraak van Andreiko himself.
En weer ontgaat Rein hier totaal de ironie van Frits.
Rein Halbersma wrote:
(en dan heb ik het nog niet eens over de claim dat je nooit meer hoeft te verliezen als je lessen van Andreiko of andere topgrootmeesters ter harte neemt. ik ben zelf wel zo bescheiden dat in elk geval mijn begrip van het partijspel wel zo beperkt is dat dit een onhaalbaar niveau is...)
Deze "claim" komt niet van Frits, maar is een overbekende oude uitspraak van Andreiko himself.
Och, hierin zie ik toch ook wel wat bescheiden nuchtere Groningse humor van Rein. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Piet Bouma wrote:Halve finale NK Algemeen, groep 4.
Laatse ronde: Gerlof Kolk - Anton Schotanus.
Als ik Anton was, zou ik Gerlof een schopje richting finale NK geven....
Toch wel zeer interessant deze loting in de laatste ronde:
Kromt de oude meester nog een keer zijn rug en boekt hij een overwinning, met kansen op een finaleplaats? Of overspeelt hij zijn hand en krijgt Kolk een zetje mee?
Rein Halbersma wrote:
Och, hierin zie ik toch ook wel wat bescheiden nuchtere Groningse humor van Rein. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Spanning en sensatie in de halve finales! Slechts vier finalisten zijn bekend:
Van der Kooij
Luteyn
Meijer
Winkel
In alle (!) groepen zijn er twee man op een gedeelde tweede plaats geëindigd. Zij spelen eerst een barrage, waarvan de winnaar naar het NK gaat. De verliezers van de vier barrages spelen nog een barrage en daar vallen twee man definitief af. De eerste barrages zijn:
Definitief uitsluitsel via Zweerink zelf: hij heeft gewonnen. Stand op teletekst is dus goed, uitslag niet. Winkel direct door, Kolk en Zweerink barrage, Rentmeester 4e.
Keurientesss wrote:Definitief uitsluitsel via Zweerink zelf: hij heeft gewonnen. Stand op teletekst is dus goed, uitslag niet. Winkel direct door, Kolk en Zweerink barrage, Rentmeester 4e.