pieter hildering wrote:Ik zie dat voor diverse mensen de brief onvoldoende uitleg geeft aangaande de genomen beslissing. In het leven moet je af en toe beslissingen nemen welke niet aan ieders wensen kunnen voldoen. Uiteraard heb ik bij deze beslissingen ook een eigen mening. Wat nu
wordt uitgevoerd is de beslissing in meerderheid van de CD. Deze beslissing is uitsluitend mogelijk gemaakt door Alexei die met de
beslissing akkoord is gegaan.
Persoonlijk ben ik van mening dat wij als FMJD ons werk beter hadden moeten doen zodat een zoals nu genomen beslissing niet nodig was geweest.
Het blijkt dat de regels om een match te organiseren in Rusland anders is als bij ons in Nederland. Dit was nieuw voor mij en daardoor ontstond niet de mogelijkheid hiervan vroegtijdig op de hoogte te zijn. Uiteraard heb ik als sponsor van Alexei overwogen om zelf hieraan in financiele
zin een bijdrage te leveren. Echter de resterende tijd voor het WK in Hardenberg maakt het niet mogelijk alsnog een match te organiseren.
Nogmaals Alexei valt als sportman niets te verwijten.
Met vriendlijke groeten,
Pieter Hildering
Wereldkampioen word je op het dambord en niet achter de bestuurstafel. Uiteraard valt Alexei niks te verwijten, dat begrijpt iedereen, behalve de meerderheid van de bestuurders binnen de FMJD.
Georgiev wordt nu wereldkampioen 2006 omdat hij toch naar Jakoetsk is gegaan, terwijl hem net als Alexei niks te verwijten was als hij dat niet had gedaan. Omdat hij toch naar Jakoetsk is gegaan vind ik dat Georgiev zeker wel wat te verwijten valt, helemaal nu hij deze 'wereldtitel' ook nog heeft geaccepteerd. Ontkent Georgiev misschien ook nog dat hij net als Tsjizjov die match niet wou spelen?
Aangezien je wereldkampioen wordt op het dambord en niet achter de bestuurstafel is het te hopen dat deze 'wereldtitel' Georgiev niet ook nog het recht oplevert de wereldkampioen van 2007 uit te dagen in 2008.
Het voorstel van Slawa is het meest sportief. Volgens Slawa is niemand wereldkampioen 2006 zonder match en dus gaat er ook niemand als wereldkampioen naar Hardenberg. Op het WK 2007 zal op het bord beslist moeten worden wie het recht krijgt de wereldkampioen van 2007 uit te dagen. De speler die daar het meest recht op heeft is volgens Slawa degene die als tweede eindigt.
Op Slawa's wijze komen we misschien ook af van weer een nieuwe match tussen Tsjizjov en Georgiev. De sponsors zijn blijkbaar uitgekeken op een match tussen Tsjizjov en Georgiev. Dat is misschien niet het geval bij een match Tsjizjov - Valneris, Tsjizjov - Thijssen, Tsjizjov - Samb of Tsjizjov - Podolski.