mikkeltje wrote:Hanco Elenbaas wrote:mikkeltje wrote:
Wat een misplaatste opmerking. Ik zie niets slechts in deze opmerkingen. Wel zie ik steeds dezelfde mensen die zoeken naar een conflict. Of mensen die het niet waarderen dat anderen een eigen mening hebben die niet strookt met de mening van de eersten en daardoor compleet uit hun plaat gaan. Wat zijn die mensen toch een zielige figuren. Ook voor dammers wordt het steeds minder aantrekkelijk tot die wereld te behoren. Let wel het negatieve imago van het dammen wordt m.i. sterker door de zeurpieten bepaald dan door de remises.
Leg dan eens uit wat het constructieve is in de verschillende opmerkingen van de anoniem Tijdnood over Tjalling's spelen met getallen, voordat je hier met een zielig, zeurend en misplaatst verhaal komt.
Tijdnood mag zeggen wat hij wil zonder dat jij daarover met een waardeoordeel hoeft te komen. Uberhaupt vraag ik me af waarom jij je, mocht er toch een adder onder het gras zitten, geroepen voelt om op Tijdnood te reageren. Dat kan Tjalling zelf ook wel.
Waar het mij om gaat is dat zuiggedrag, dat gemier, dat opzoeken van conflicten. Kennelijk eigenen mensen, die hier en daar iets doen voor de damsport, zich de macht toe om (ongenuanceerd) te oordelen over anderen. Kijk, en daar kots ik nou van. Als de prijs voor het organiseren van een toernooitje, of het overkopieren van wat krantenartikeltjes het neermaaien van anderen is, stop er dan mee. Doe het omdat je een bijdrage wilt leveren en doe het anders niet. We leven in een vrij land waar we respect, ook voor andere, meningen hebben.
Jij Hanco, doet enorm uit de hoogte, alsof elke organisator of topspeler met jou op één kussen slaapt. Ik ken ze ook en zij zouden zich niet zo uitdrukken als jij placht voor hen te doen.
Oftewel, tais toi et soit belle. Hou je bij het goede.
Overigens vind ik dat Kosmische Mystische gedoe wel grappig, maar niet serieus en ook ik zou er zo de draak mee kunnen steken. In het leven kom je met dat soort gepraat niet ver... Ik houdt me met dergelijke overpeinzingen bezig tijdens een eenzame wandeling....
Jij hebt de volledige vrijheid om de draak te steken met de Kosmische Leer, Mikkel.
Draken waren ooit de heersende wezens op Aarde. De wetenschap noemt ze Dinosaurussen (of dinosauriërs).
Meer dan 100 Miljoen jaartjes gelee waren zij aan de macht
De krokodil heeft dit tijdperk wel overleefd. Wat wil je, die beesten hebben het beste design (niet voor niks brengt De Heer een ode aan de krokodil in Job!) aller tijden en als een krokodil verliefd is op een krokodillin maken ze 2 uur lang elkaar het hof aleer de daad te verrichten, dat is respect voor de schepping.
Evert aait de trots der Schepping
De Kosmos ontwaarde een gebrek aan respect voor de schepping bij de stampende bekenonderpissende monsters, die Dino's waren, en God gooide daarom een enorm rotsblok (men noemt dit een komeet of meteoor) op Yukatan (Mexico), weg Draak.
Straks zijn wij (de mensheid) aan de beurt. Over 7 jaar (2012) breekt de hel los. Dan vallen er atoombommen op Amerikaanse steden en vervolgens als reactie op Mekka en Medina. De poorten van de hel gaan dan open (De openbaring van Baba)...
Tot die tijd kun je proberen iets van het leven te maken. Jij denkt dat je ver komt door je op te werken in de maatschappij door carriere te maken als manager (de kunst van het stompzinnig ouwehoeren).

Ik glimlach daar slechts om.
Ik wordt liever verguisd dan geëerd door de mensheid.
Alles wat waardevol is wordt door 'de maatschappij' waardeloos beschouwd. Alles wat waardeloos is, wordt door de heersende massa vereerd.
Jij volgt jouw weg.
Ik volg de mijne.