Deelname Nederlanders WK Jeugd

Post Reply
Klaas van der Laan
Real name: Klaas van der Laan

Re: Deelname Nederlanders WK Jeugd

Post by Klaas van der Laan »

Kosmos wrote: ...Rebel Klaas zou ook goed bij ons passen, misschien lijken Groningers wel op ons...
Ik kom uit het (anarchistische) taalgebied van de Stellingwerven (Wiki: …(Van 1309 tot 1504 was Stellingwerf feitelijk een onafhankelijke boerenrepubliek, de Vrije Natie der Stellingwerven. Veel gebieden hadden deze "onafhankelijkheid". Zij vielen wel onder een keizer of koning maar erkenden niet de door hem aangewezen lokale heerser, zijnde een bisschop of een graaf…)

Kosmische goden beantwoorden gisteravond de vraag “How Many More Years?” via het BB King-nummer “The Trill Is Gone”. Mij is ingefluisterd dat de hele bondskliek opstapt als Roel wereldkampioen wordt. “Grutte Sier” klinkt ook goed.

The thrill is gone
It's gone away for good
The thrill is gone baby
It's gone away for good
Someday I know I'll be open armed baby
Just like I know a good man should

You know I'm free, free now baby
I'm free from your spell
Oh I'm free, free, free now
I'm free from your spell
And now that it's all over
All I can do is wish you well

Flow with the Go
Geb Kos

Post by Geb Kos »

Ik krijg regelmatig kromme tenen van wat hier op het forum gezegd wordt.
Er wordt niet op argumenten ingegaan, men blijft bijvoorbeeld doorzeuren over die Kalasjnikov en de kritiek die Eric heeft over de negativiteit op dit forum wordt niet opgepakt.

Wil je je schouders eronder zetten en zaken oppakken wordt je in een hoek geplaatst.

Daarnaast het taalgebruik, als men spreekt over grijze kardinalen, moet je daar nog serieus op ingaan?
De brief van Paul Sier en de discussie daarover staat helemaal bol van de halve waarheden.

Er zijn diverse forumposters die volgens mij alleen maar zitten te trollen.

Ik weet niet hoe we hier als bond mee om moeten gaan. Het is in ieder geval deprimerend en demotiverend.

We lijken zelf ons grootste probleem te zijn. Zoals gezegd, ouders van kinderen kijken ook mee, die zitten hier niet op te wachten.
Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort »

Die Klaas moet wel een goede vent zijn. Anarchistische trekjes en een goede muziek smaak. Ben benieuwd wanneer Kosmos aanmeert bij de Deltawerken. Bij ons vergeleken zijn die piraten voor de Somalische kust natuurlijk maar hele kleine jongens. Als Piet ook aan boord is wil ik wel gescheiden bedden.
Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort »

Mwah, kom op Geb...al zou maar de helft waar zijn van wat Paul Sier roept, het is wel een beleving die werkelijk leeft bij velen. Jouw trol argument zie ik ook niet helemaal. Ja, er is scherpe (te) discussie maar de meesten van ons hebben wel verdiensten naast het schreeuwen....zelfs ik, jawel, zelfs ik.
Idd dat Kalashnikov verhaal is bagger, onzin, nutteloos. En ja, die verdeeldheid is schadelijk, past helemaal in de damhistorie. Vroeger werd damblad DB er mee vol gekliederd. "wij" dammers zijn altijd verdeeld en altijd gaat het om belangen. Ik wil best op inhoud discussieren trouwens, kom maar op.
playforstacks
Real name: Thijs van den Broek

Post by playforstacks »

Geb Kos wrote:Ik krijg regelmatig kromme tenen van wat hier op het forum gezegd wordt.
Er wordt niet op argumenten ingegaan, men blijft bijvoorbeeld doorzeuren over die Kalasjnikov en de kritiek die Eric heeft over de negativiteit op dit forum wordt niet opgepakt.
Vind het op de eerste plaats goed dat er iemand van de KNDB hier post. Volgens mij word er wel degelijk op inhoudelijke argumenten ingegaan. Welke argumenten heb je het over?
Wil je je schouders eronder zetten en zaken oppakken wordt je in een hoek geplaatst.
Is dit de verwijzing naar hoe Tjalling is behandeld door de KNDB? Niet helemaal ontopic maar goed daar heb je wel gelijk in.

De brief van Paul Sier en de discussie daarover staat helemaal bol van de halve waarheden.

Er zijn diverse forumposters die volgens mij alleen maar zitten te trollen.

Ik weet niet hoe we hier als bond mee om moeten gaan. Het is in ieder geval deprimerend en demotiverend.

Ik weet wel hoe de KNDB hier mee om zou moeten gaan. Heel simpel: Transparantie! Het kan goed kloppen dat niet iedereen hier precies weet hoe het zit, dat geloof ik meteen. Maar de KNDB doet er ook alles aan om zoveel mogelijk geheim te houden lijkt het wel. Om een recent voorbeeld te noemen (ik kan er wel 100 geven): Gister dacht ik, nu wil ik ook eens echt weten hoe het financieel precies zit. Na een half uur zoeken via allerlei manieren (ook de KNDB site) kon ik de jaarrekening van 2014 echt niet vinden. Via google kon ik wel de jaarrekening inzien van 2013. Maar daar bleek vrijwel onmogelijk echt met zekerheid zaken te concluderen hoe het nu werkelijk zat en leek het vooral dat er maar geld aan bepaalde posten word toegedicht om het sluitend te krijgen. + dat er toen volgens mij een switch was naar jaarlijkse contributie. Ook was er niet duidelijk voor welke subsidies de KNDB nog wel in aanmerking kan komen (want er waren er behoorlijk wat) en welke niet meer als de KNDb ervoor zou kiezen om een breedtesportbond te worden in plaats van een topsportbond.

Maar de grote vraag is waar is de jaarrekening van 2014 te vinden ?

We lijken zelf ons grootste probleem te zijn. Zoals gezegd, ouders van kinderen kijken ook mee, die zitten hier niet op te wachten.
Weet je waar ouders van kinderen niet op zitten te wachten? Op 500 euro betalen voor een toernooi in Nederland omdat er 8 coaches mee moeten op kosten van hun kinderen. Maar daar durf je waarschijnlijk niet op in te gaan vermoed ik zo.
Verder is discussie binnen het dammen heel gezond zeker als dat ergens op een forum is waar ik nog nooit iemand van de pers ben tegen gekomen en alleen toegelaten dammers hier kunnen posten. Deze opmerking lijkt gewoon om mensen de mond te snoeren zodat de KNDB een topsportbond kan blijven. (Topsportbond heb ik trouwens niet zelf verzonnen dit heeft de penningmeester van de KNDB gedaan zie: op 1:12 om precies te zijn!

Geb Kos

Post by Geb Kos »

Financiele overzicht: http://www.kndb.nl/

Voor de duidelijkheid: er gaat geen cent leden-contributie naar de topsport. Toch wordt dit te pas en te onpas in discussies genoemd als zou het wel het geval zijn.
playforstacks

Post by playforstacks »

Geb Kos wrote:Financiele overzicht: http://www.kndb.nl/

Voor de duidelijkheid: er gaat geen cent leden-contributie naar de topsport. Toch wordt dit te pas en te onpas in discussies genoemd als zou het wel het geval zijn.
Dit is dus precies wat ik bedoel.
Als je vragen gaat stellen word er geprobeerd je op een dwaalspoor te zetten door vaag te zijn en met betekenissen van woorden te gaan knoeien (zoals topsport in dit geval).

De link die je geeft is helemaal niet naar een jaarrekening of een duidelijk overzicht. Heb je zelf wel gekeken ? alleen ergens in de eerste link zijn er 2 slides waar jaarplan en begroting van 2015 op staat. dat noem je toch geen financieel overzicht?
is de jaarrekening van 2014 nog niet gepubliceerd ? (dit is als ik me niet vergis wel verplicht voor de dambond om dit te deponeren bij de kamer van koophandel na een x termijn van het afgesloten jaar.)
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos »

Geb Kos wrote:Financiele overzicht: http://www.kndb.nl/

Daar is ie weer, de befaamde defensieve houding, alles goedpraten en niet ingaan op de onvrede die heerst, Stoops terreurbeleid (waar de geweldig leuke grap van het aanrichten van een bloedbad in Hoogeveen onderdeel van uitmaakt, die zieke grap zegt toch heel veel over de manier van denken van HS, namelijk als hem iets niet zint, dan wordt-ie agressief en gaat zich misdragen) lekker steunen ...
De opmerking over ouders van kinderen is weer de befaamde doofpotcultuur. Dat is zo'n goedkope manier om met kritiek om te gaan ... Het is een drogredenering, zoals het hele betoog van Geb geen enkele steekhoudend argument bevat, want dat de boodschap jullie onwelgevallig is, is geen argument om niet te posten hier.
Het bestuur van de KNDB heeft een maand de tijd gekregen om de zaask intern opo te lossen, maar zwijgt in alle talen, na een maand wordt je met een kluitje in het riet gestuurd ... geen enkele vraag in mijn brief is beantwoord door de voorzitter en dán, als je het boekje opent, krijg je ook nog eens zo'n wereldvreemde repliek dat het zo sneu is dat ouders van dammertjes doorkrijgen wat een corrpute kliek de KNDB is. Reageer dan gewoon op fatsoenlijke wijze, in plaats van de boel op de kop te zetten en een tegenaanval te openen ... elke keer weer hetzelfde liedje.

Geen cent contributie naar topsport ........... ja, lieg ons maar weer voor: standaarbeleid. JP Drost heeft het prima uitgelegd, we zijn niet helmaal van de ratten besnuffeld.

Elke keer weer als JK of Kraai zich misdragen, wordt de zaak gebagatelliseerd, al 20 jaar lang ... Maar er wodt met geen woord gerept over de 500 euro beschermgeld.
Een grappig bedoelde term als grijze kardinalen, dat je je daar druk om maakt, is zo veelzeggend en zo'n teken van egocentrisme. Dat is heel erg, zo'n grapje, maar dreigen met kalashnikovs, ach dat zijn leuke grapjes voor de meelezende kinderen en dat is he-le-maal prima, dat wordt ver-de-digd ... Zulke mensen die de jeugd uitschelden dat zijn onze boegbeelden op de damacademie en op de dictatuur Kraai (o, tjalling, wat erg dat je zo'n woord gebruikt, vele malen erger dan het machtsmisbruik, hoor!) wordt domweg niet ingegaan. doofpotje ... zucht ...
Nee, dit is dweilen met de kraan open ...

De vete van HS tegen mij begon nota bene nadat ik het KNDB-standpunt over een vals beschuldigde jeugdspeler, steunde. HS bleef de jongen beschuldigen, nadat een onderoek dat de KNDB had gedaan (goede zaak) had aangetoond dat de beschuldigingen vals waren. HS gaf dit zelf aan als 'het moment waarop het mis ging' (in de aanklacht tegen mij in detuchtzaak, nadat ik hem van chantage had beticht, waaruit echter bewijs voortkam van drievoudige chantage) en diezelfde KNDB heeft nooit ook maar een vinger uitgestoken om een halt toe te roepen aan dit voortdurende wangedrag van Henk Stoop.
Zolang de KNDB te laf is om eens te kiezen voor integer beleid, zien ze mij als een luis in de pels. Vervelend, zeg, iemand die corruptie niet slikt.
Stoop wil gewoon hetzelfde doen met Zainal en Michel, ze moeten kapotgemaakt worden omdat ze iets deden wat hem niet zint, en de KNDB valt nota bene Michel aan, gaan ze zeggen dat ie zeurt ... precies hetzelfde gedrag als de grijste de rkardinalen, theo van den hoek vertoonde toen hij zijn plicht verzuimde om mij te beschermen tegen de chantage van JK door HS.
Zolang jullie je chantabel opstellen, hoef je niet aan te komen kakken met je vingertje, Geb.
Last edited by Kosmos on Sun May 03, 2015 16:12, edited 3 times in total.
Heaven is no location, but a state of mind
Kosmos

Post by Kosmos »

:fadein:
Last edited by Kosmos on Sun May 03, 2015 16:11, edited 5 times in total.
Klaas van der Laan
Real name: Klaas van der Laan

Post by Klaas van der Laan »

Kosmos wrote:...Uiteindelijk enteren we gewoon een keer dat KNDB-schip, mocht het nog ergens roerloos ronddobberen, plaatsen het bestuur onder curatele en verbannen Kraai en Stoop naar Elba. We varen even langs het IJsselmeer om Paul Sier op te pikken en dan via de Noordzee naar de Deltawerken, waar Fred en Zeeland zich bij ons aansluiten...
De Groningers hebben vannacht de omsingeling al ingezet via een blitzkrieg langs de andere aanvalslinie: https://www.facebook.com/rtvnoord/video ... 2/?theater
Flow with the Go
Geb Kos

Post by Geb Kos »

playforstacks wrote:
Als je vragen gaat stellen word er geprobeerd je op een dwaalspoor te zetten door vaag te zijn en met betekenissen van woorden te gaan knoeien (zoals topsport in dit geval).

De link die je geeft is helemaal niet naar een jaarrekening of een duidelijk overzicht. Heb je zelf wel gekeken ? alleen ergens in de eerste link zijn er 2 slides waar jaarplan en begroting van 2015 op staat. dat noem je toch geen financieel overzicht?
is de jaarrekening van 2014 nog niet gepubliceerd ? (dit is als ik me niet vergis wel verplicht voor de dambond om dit te deponeren bij de kamer van koophandel na een x termijn van het afgesloten jaar.)
Er staat in de bondsraadstukken waar het geld voor ingezet wordt, 2013, 2014, 2015.
Topsport en breedtesport lijken me duidelijke termen in de damwereld.
Kosmos

Post by Kosmos »

Geb Kos wrote:
playforstacks wrote:

Er staat in de bondsraadstukken waar het geld voor ingezet wordt, 2013, 2014, 2015.
Helemaal geen duidelijk termen. Daar weten jullie heel leuk mee te manipuleren...
Kosmos

Post by Kosmos »

Klaas van der Laan wrote:
Kosmos wrote:...Uiteindelijk enteren we gewoon een keer dat KNDB-schip, mocht het nog ergens roerloos ronddobberen, plaatsen het bestuur onder curatele en verbannen Kraai en Stoop naar Elba. We varen even langs het IJsselmeer om Paul Sier op te pikken en dan via de Noordzee naar de Deltawerken, waar Fred en Zeeland zich bij ons aansluiten...
De Groningers hebben vannacht de omsingeling al ingezet via een blitzkrieg langs de andere aanvalslinie: https://www.facebook.com/rtvnoord/video ... 2/?theater
Ja, grappig, misschien dat men het bij de KNDB niet begrijpt, maar soms maken we er maar een dolletje van, zodat we nog wat te lachen hebben.
Met klaas valt goed te praten, soms haalt hij eventjes uit net als ikzelf, en als ik hem weer tegenkom is het altijd weer oude-jongens-krentenbrood, zoals het hoort bij echte mannen. Dan opent het hart zich meteen en amuseren wij ons met elkaar. Nu ook trouwens.
Geb Kos

Post by Geb Kos »

Kosmos wrote: Een grappig bedoelde term als grijze kardinalen, dat je je daar druk om maakt, is zo veelzeggend en zo'n teken van egocentrisme.
Zo zal de opmerking van HS ook niet letterlijk bedoeld zijn.

Ik vind grijze kardinalen denigrerend voor een club mensen die er veel vrije tijd in steken.

Verder meen je dat we macht misbruiken, we een doofpot hebben, we defensief en egocentrisch zijn, dat we niets doen aan wangedrag, dat we geen integer beleid hebben, dat we jou zien als luis in de pels, dat we corrupt zijn, spelers kapot maken en chantabel zijn en dat in slechts 4 alinea's.

Kijk eens in de spiegel.
playforstacks

Post by playforstacks »

Geb Kos wrote:
playforstacks wrote:

Ik vraag mij nu werkelijk af of jij niet zit te trollen. Ik heb beiden documenten nog eens doorgenomen niks overzichtelijks en echt uitgelegd wie wat krijgt binnen de KNDB.
ik vroeg om zo iets : http://www.kndb.nl/cms/dmdocuments/notu ... %203.1.pdf
maar dan voor 2014.

Verder is het gewoon duidelijk dat je met een verkeerde voorstelling van de werkelijkheid wil maken hier. En zo een rookgordijn wil creëren. Het klopt natuurlijk van geen kanten dat als je een bepaalde gerichte subsidie krijgt voor (verzin maar iets dat met breedtesport te maken heeft) dat je dat dan geeft aan topsport KNDB (waar ik denk ik veel meer onder schaar dan jij Geb dus zo duidelijk zijn die termen niet). Jammer dat je niet echt openheid van zaken zou willen geven. Waar bijvoorbeeld met geen woord over is gerept en ook niet in de financiële stukken staat is al het personeel dat "ingehuurd" word om trainingen te geven en hoeveel die krijgen. Valt talentontwikkeling trouwens onder topsport bij jou ? Ik begin te denken van niet.
Post Reply