Als je eerst dreigt met een boycot en dan toch maar weer aanschuift, dan verlies je wat mij betreft je geloofwaardigheid.Dieter wrote:De ernstig verstoorde relatie tussen bestuur en topspelers is nu heus niet ineens geschiedenis geworden. Echter een aantal van hen heeft het kennelijk niet aangedurft om de poot stijf te houden zo zijn Jeroen van den Akker en Auke Scholma nu toch op de deelnemerslijsten te vinden. Ik betreur dat maar begrijp het ook wel een beetje. Toch zou ik het sterker hebben gevonden als er nu een jaartje zou zijn overgeslagen. De indruk zou nu zomaar kunnen zijn dat het KNDB bestuur succesvol is en dat de spelers zich weer eens geschikt hebben in plannen waar ze zelf niet achterstaan.Kosmos wrote:Opmerkelijk. Was het niet zo dat Auke Scholma de topspelers opriep om de HF 2010 te boycotten? Hij staat er gewoon bij...
Wat vinden we overigens van deze groepen? ben benieuwd wie er welke voordelen in ziet. ik kan wel een flinke lijst minpunten opnoemen in elk geval.

Kwalificatietoernooi NK 2011
Re: Kwalificatietoernooi NK 2011
Heaven is no location, but a state of mind
-
Dreigen met een boycot is toch niet hetzelfde als boycotten? en dat zeg ik niet omdat Auke een clubgenoot van me is, maar ik vind het altijd niet echt sterk om mensen altijd maar weer te willen pinnen op een uitspraak die ze doen ..... zo ken ik niet veel mensen die hun hoed/pet op hebben gegeten of mensen die lek zijn geschoten, omdat ze er vriendelijk om vragen...Kosmos wrote:Als je eerst dreigt met een boycot en dan toch maar weer aanschuift, dan verlies je wat mij betreft je geloofwaardigheid.Dieter wrote:De ernstig verstoorde relatie tussen bestuur en topspelers is nu heus niet ineens geschiedenis geworden. Echter een aantal van hen heeft het kennelijk niet aangedurft om de poot stijf te houden zo zijn Jeroen van den Akker en Auke Scholma nu toch op de deelnemerslijsten te vinden. Ik betreur dat maar begrijp het ook wel een beetje. Toch zou ik het sterker hebben gevonden als er nu een jaartje zou zijn overgeslagen. De indruk zou nu zomaar kunnen zijn dat het KNDB bestuur succesvol is en dat de spelers zich weer eens geschikt hebben in plannen waar ze zelf niet achterstaan.Kosmos wrote:Opmerkelijk. Was het niet zo dat Auke Scholma de topspelers opriep om de HF 2010 te boycotten? Hij staat er gewoon bij...
Wat vinden we overigens van deze groepen? ben benieuwd wie er welke voordelen in ziet. ik kan wel een flinke lijst minpunten opnoemen in elk geval.
Gewoon lekker dammen, niet zeuren.... vooral niet over onbelangrijke dingen; als mensen terugkomen op een besluit, is dat hun beslissing.... kan toch?
ik zei lang geleden dat ik nooit meer mee zou spelen en ik doe het ook? verlies ik nu ook mijn geloofwaardigheid (of had ik die nooit?)
Edwin Twiest wrote:Dreigen met een boycot is toch niet hetzelfde als boycotten? en dat zeg ik niet omdat Auke een clubgenoot van me is, maar ik vind het altijd niet echt sterk om mensen altijd maar weer te willen pinnen op een uitspraak die ze doen ..... zo ken ik niet veel mensen die hun hoed/pet op hebben gegeten of mensen die lek zijn geschoten, omdat ze er vriendelijk om vragen...Kosmos wrote:Als je eerst dreigt met een boycot en dan toch maar weer aanschuift, dan verlies je wat mij betreft je geloofwaardigheid.Dieter wrote:De ernstig verstoorde relatie tussen bestuur en topspelers is nu heus niet ineens geschiedenis geworden. Echter een aantal van hen heeft het kennelijk niet aangedurft om de poot stijf te houden zo zijn Jeroen van den Akker en Auke Scholma nu toch op de deelnemerslijsten te vinden. Ik betreur dat maar begrijp het ook wel een beetje. Toch zou ik het sterker hebben gevonden als er nu een jaartje zou zijn overgeslagen. De indruk zou nu zomaar kunnen zijn dat het KNDB bestuur succesvol is en dat de spelers zich weer eens geschikt hebben in plannen waar ze zelf niet achterstaan.
Gewoon lekker dammen, niet zeuren.... vooral niet over onbelangrijke dingen; als mensen terugkomen op een besluit, is dat hun beslissing.... kan toch?
ik zei lang geleden dat ik nooit meer mee zou spelen en ik doe het ook? verlies ik nu ook mijn geloofwaardigheid (of had ik die nooit?)
Ik geloof je Edwin

......door politie en dominee geweerd.....
-
Dieter, fijne zwartkijker, verras ons eens. Denk eerst eens na over de pluspunten, voordat je aan de minpunten begint!Dieter wrote: Wat vinden we overigens van deze groepen? ben benieuwd wie er welke voordelen in ziet. ik kan wel een flinke lijst minpunten opnoemen in elk geval.
Tjalling, ik denk dat Auke op heeft geroepen tot een boycot in "het heetst van de strijd".
Daarna heeft hij ws bedacht dat het verstandiger is om geen heel jaar te verliezen.
Is dus teruggekomen op zijn eerdere standpunt, dat kan heel goed vind ik.
Dan zou het wel mooi zijn omdat heel duidelijk naar buiten te brengen, net zoals zijn boycot verhaal.
Daarna heeft hij ws bedacht dat het verstandiger is om geen heel jaar te verliezen.
Dan zou het wel mooi zijn omdat heel duidelijk naar buiten te brengen, net zoals zijn boycot verhaal.
-
Het deelnemersveld ziet er prima uit met die open inschrijving. Dat Scholma zijn eerder ingenomen standpunt wijzigt is vooral verstandig.Iemand van midden vijftig die zichzelf uitschakelt met een boycot zou op niemand indruk hebben gemaakt. Het bevestigt wel weer mijn beeld dat topdammers nauwelijks meer aanzien hebben dan verzamelaars van oud papier of overbodig schroot en metaal. Door het volledig uithollen van de basis is er voor toppers nauwelijks nog iets te verdienen. Helaas voor de toppers zullen ook zij terug moeten naar de basis.
Ik had liever gehad dat de topspelers voet bij stuk hadden gehouden. Ik vind deze opzet van de HF helemaal niks.Ganesha wrote:Tjalling, ik denk dat Auke op heeft geroepen tot een boycot in "het heetst van de strijd".
Stel je voor dat er weer protesten komen ergens tegen, dan zullen de besluitvormers toch geneigd zijn te denken, ach, uiteindelijk doet men toch gewoon wat wij willen.
Hoe vaker je een dreiging niet uitvoert, hoe minder geloofwaardig je wordt, is dat echt zo moeilijk te begrijpen?
Heaven is no location, but a state of mind
-
Ik ben het wel met kosmos eens. Er staat in dit NK qua geld en kwalificatie zo weinig op het spel dat het ditmaal best mogelijk was geweest dat er een paar dammers met ruggengraat tussen hadden kunnen zitten. Een volgend dreigement zal op de bestuurders geen indruk maken. Wat mij betreft is de weg naar een finale NK volgens Zwitsers systeem (inschrijfgeld 2000 euro min je rating) open. Als dat NK ook nog een keer met drie rondes op een dag kan worden gespeeld zitten we qua kosten helemaal goed. Gewoon 15 ronde Zwitsers op 5 zaterdagen in Bolsward, Grou, Harlingen, Dokkum en Haulerwijk. 5 Friese damdagen achter elkaar, is Piet Bouma ook blij. Diverse dammers zullen klagen, maar uiteindelijk zal iedereen als makke schapen naar 2 overwinningen en 13 remises proberen te schuiven. Lang leve de damwereld.
-
Tja kosmos, zo leren we onze pappenheimers wel kennenKosmos wrote:Hoe vaker je een dreiging niet uitvoert, hoe minder geloofwaardig je wordt, is dat echt zo moeilijk te begrijpen?

Quote Kosmos: "Hoe vaker je een dreiging niet uitvoert, hoe minder geloofwaardig je wordt, is dat echt zo moeilijk te begrijpen?"
In het geheel niet. Het is niet slim om te dreigen en het niet uit te voeren.
Ik vind dreigen al niet slim. Daarom denk ik dat Auke het gezegd moet hebben "in het heetst van de strijd". Zoals reeds eerder geschreven.
Er zal toch tussen de Topspelers na de beslissing in de Bondsraad nog eens overleg zijn geweest, mag ik hopen?
Dan was het van Auke en Jeroen ook beter geweest hernieuwd standpunt te communiceren. Weet iemand of dat ook gedaan is?
In het geheel niet. Het is niet slim om te dreigen en het niet uit te voeren.
Ik vind dreigen al niet slim. Daarom denk ik dat Auke het gezegd moet hebben "in het heetst van de strijd". Zoals reeds eerder geschreven.
Er zal toch tussen de Topspelers na de beslissing in de Bondsraad nog eens overleg zijn geweest, mag ik hopen?
Dan was het van Auke en Jeroen ook beter geweest hernieuwd standpunt te communiceren. Weet iemand of dat ook gedaan is?
Ik ben alles behalve een zwartkijker Gerard. Op de diverse BR vergaderingen en ook hier op het forum heb ik de vele negatieve kanten van deze opzet duidelijk gemaakt. Voordelen heb ik niet kunnen ontdekken. Financiele argumenten of aantal speeldagen zijn geen argumenten, dat soort zaken zijn volstrekte kolder en sportief gezien s een halve finale voor een finale een prachtige opzet die nooit verloren had mogen gaan. Het nu ingevoerde systeem is geen halve finale en mag zo ook niet heten (dat heeft het bestuur ook begrepen).Gerard de Groot wrote:Dieter, fijne zwartkijker, verras ons eens. Denk eerst eens na over de pluspunten, voordat je aan de minpunten begint!Dieter wrote: Wat vinden we overigens van deze groepen? ben benieuwd wie er welke voordelen in ziet. ik kan wel een flinke lijst minpunten opnoemen in elk geval.
Ik wil best alle negatieve kanten nog eens opsommen maar kom eerst maar met de positieve. Ik ben heel benieuwd.
Jammer dat we nu een jubileum jaar krijgen zonder halve finale en we kunnen alleen maar hopen dat dit gedrocht van een kwalificatie na een jaar weer ongedaan gaat worden. Ik reken hierbij op de steun van de topspelers en verbeterde inzichten van de collega BR leden.
-
Laat ik dan maar begin met een positief puntDieter wrote:Ik ben alles behalve een zwartkijker Gerard. Op de diverse BR vergaderingen en ook hier op het forum heb ik de vele negatieve kanten van deze opzet duidelijk gemaakt. Voordelen heb ik niet kunnen ontdekken. Financiele argumenten of aantal speeldagen zijn geen argumenten, dat soort zaken zijn volstrekte kolder en sportief gezien s een halve finale voor een finale een prachtige opzet die nooit verloren had mogen gaan. Het nu ingevoerde systeem is geen halve finale en mag zo ook niet heten (dat heeft het bestuur ook begrepen).Gerard de Groot wrote:Dieter, fijne zwartkijker, verras ons eens. Denk eerst eens na over de pluspunten, voordat je aan de minpunten begint!Dieter wrote: Wat vinden we overigens van deze groepen? ben benieuwd wie er welke voordelen in ziet. ik kan wel een flinke lijst minpunten opnoemen in elk geval.
Ik wil best alle negatieve kanten nog eens opsommen maar kom eerst maar met de positieve. Ik ben heel benieuwd.
Jammer dat we nu een jubileum jaar krijgen zonder halve finale en we kunnen alleen maar hopen dat dit gedrocht van een kwalificatie na een jaar weer ongedaan gaat worden. Ik reken hierbij op de steun van de topspelers en verbeterde inzichten van de collega BR leden.

In de nieuwe vorm zal het tot het einde spannend blijven, en zal de topdammer tot het einde op de proef worden gesteld. Dit was in het vorige systeem totaal niet het geval. daar was je er al wel met +2 en kon je 2 rondes voor het einde achteroverleunend met alleen maar remises je de finale in spelen. Dit is nou niet echt topsport als je het mij vraagt. Ik ben dan toch meer gecharmeerd van het nieuwe systeem. Of zie jij dat anders?
Afgelopen jaar was je met +2 alles behalve zeker van de finale al is het enkelen wel met die score gelukt. Plus 3 of 4 is ook uitzonderlijk productief op 7 ronden.
In het komende toernooi met in elke groep 10/12 kansloze spelers die op remise spelen zal het winstpercentage veranderen?
Aanspanning ontbrak het in de halve finales bepaald niet, lijkt me niet dat je dat oneens kunt zijn.
In het komende toernooi met in elke groep 10/12 kansloze spelers die op remise spelen zal het winstpercentage veranderen?
Aanspanning ontbrak het in de halve finales bepaald niet, lijkt me niet dat je dat oneens kunt zijn.
In ieder geval lijkt Thijs voor een finaleplaats kansloos.
Ik zie die jongen elke avond alleen maar pokeren i.p.v. met dammen bezig zijn.
Of is ie zo goed dat hij geen training meer nodig heeft ?! (met poker doet ie het ook al niet verkeerd)!
Ik zie die jongen elke avond alleen maar pokeren i.p.v. met dammen bezig zijn.

Of is ie zo goed dat hij geen training meer nodig heeft ?! (met poker doet ie het ook al niet verkeerd)!

-
- Real name: Michel Stempher
Het feit dat de topspelers alsnog deelnemen aan het kwalificatietoernooi voorspelt niet veel goeds ben ik bang. Ik denk juist dat een deel dat nog twijfelde nu wel over de streep is om door te gaan met het kwalificatietoernooi. Maar ja.. ik ga me er niet druk om maken. Kijk eens naar de FIFA en dan valt dit allemaal nog wel te relativeren.Dieter wrote: Jammer dat we nu een jubileum jaar krijgen zonder halve finale en we kunnen alleen maar hopen dat dit gedrocht van een kwalificatie na een jaar weer ongedaan gaat worden. Ik reken hierbij op de steun van de topspelers en verbeterde inzichten van de collega BR leden.
Ik ben het wel met je eens dat dit kwalificatietoernooi helemaal niks is en ik zal het nooit wat vinden ook.
Last edited by groenteboer on Fri Dec 03, 2010 10:17, edited 1 time in total.