Anoniem posten is verboden.

Discussies over damsport (in het Nederlands)
steenslag

Post by steenslag »

A.Presman wrote:
Dieter wrote:Alexander, laat alleen geregistreerde bezoekers de mogelijkheid om berichten te posten dan zijn we van deze guest zaken af. Jammer als hij dan niet meer terugkomt met zijn naam vanwege zijn beslist kundige verhalen. Als nu iedereen zonder inloggen als guest gaat schrijven dan is de discussie toch direct dood. Guest moet daar maar begrip voor hebben en niet zo laf zijn.
Dieter, dit is inderdaad verwarrend.
Maar Guest is juist een geregistreede gebruiker.
Hij heeft alleen de nickname "Guest" gekozen. Dus hij post nu als geregistreerde gebruiker.

En dat kan niet anders omdat alleen geregistreerde gebruiker kunnen nu posten. En niet geregistreeden alleen maar lezen en meeleven. [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]

Het gaat nu echter om anonimiteit.
Wij kennen niet wie Guest is. Maar als hij zijn naam verandert in Ernst of Bobbie dan blijft hij eigenlijk nog altijd anoniem. En kopietje van ID-kaart en SOFI-nummer van gebruikers is ook niet in geest van Internet.
[img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]

Er zit iemand in onze kroeg. Hij heeft een masker. Maar hij lijkt interessante, kundige man te zijn. Eigenlijk verrijking van je kring. Maar niet iedereen vindt het leuk dat er is een met masker waar iedereen met open gezicht is. En hun mening is ook belangrijk.
Hoe vinden wij de beste compromis?

Ik dacht zo even laten paar dagen lopen. Zo kan iedereen zijn argumenten uitbrengen. Misschien lukt het aan een om anderen te overtuigen.

En dan deze vraag gewoon tussen geregistreerde gebruikers onder stemming brengen.
Een idee?
Dat is een heldere samenvatting. Ik denk dat er niets anders opzit dan te accepteren dat je niet altijd zult weten wie er achter een nickname schuilgaat. Dit geldt voor alle internetfora. Het wordt zelden als probleem ervaren. Wat wel als probleem ervaren wordt zijn persoonlijke aanvallen en off-topic posten. Daarom hebben vrijwel alle fora behalve een administrator (de grote baas, in dit geval Alexander) meerdere moderators, die postjes verwijderen, verplaatsen en de boosdoeners op hun donder geven.

Het staat eenieder vrij om postjes van anonieme nicknames te negeren - hoewel ikzelf dat niet nodig vind.
Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter »

A.Presman wrote:En dan deze vraag gewoon tussen geregistreerde gebruikers onder stemming brengen.
Een idee?
Lijkt me niet nodig, want behalve Guest heeft ongeveer iedereen zich al tegen anonimiteit uitgesproken. Maar als je een stemming houdt, doe het dan ajb onder niet-anonieme gebruikers, anders registreert Guest de nicknames Guest001 t/m Guest100 en stemt hij 100 keer voor anonimiteit.
Marcel Kosters

Post by Marcel Kosters »

steenslag wrote: Hoe dik moet Marcel Kosters het er bovenop leggen? Zwei Seelen wohnen, Ach, in seiner Brust!
Leuk gevonden [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img].
Bert Zwart

Post by Bert Zwart »

Marcel: een beter bijvoeglijk naamwoord dan incrementeel zou "Subtiel" zijn. Dat geeft mijns inziens de zaak een veel betere lading.

Guest klinkt als iemand met een planningshorizon van drie jaar. Hij wil zo snel mogelijk dingen veranderen. En bouwt hiermee voort op de traditie van afgelopen jaren. Dit soort veranderingen moet je rustig en weloverwogen nemen. Maar nee, Guest postuleert min of meer dat er iets moet veranderen en zo snel mogelijk.

Als je niet beter zou weten zou je denken dat Guest de zoveelste beginnende KNDB voorzitter is die dezelfde klassieke blunder begaat.

IK ben het eens dat het zeer slecht gaat met de damsport in nederland.
Maar dit is geen reden om wild om je heen te gaan slaan.

In het verlengde hiervan: Media-aandacht:

Beschouw de media als een vrouw die je wilt versieren. Wees jezelf en kom rustig en zelfverzekerd over. Laatste NK en WK waren fantastisch.
Barrage WK had meteen na afloop gehouden moeten worden. Dit is inderdaad een aanfluiting. Maar dat is een zaak van de FMJD. KNDB blijf bij je leest. Fundamentele veranderingen moet je globaal doorvoeren, anders zijn dat soort experimenten na 2 jaar altijd weer over, zoals nu met DT ongetwijfeld zal gebeuren als dat wordt ingevoerd.

Laten we rustig blijven met zn allen.
jelle groeneveld

Post by jelle groeneveld »

Is Guest soms een ervaren organisatieadviseur?. Alleen maar top-down en niet bottom-up veranderen is zijn credo, zo begrijp ik althans uit zijn verhaal. En is dat niet heel ondemocratisch?
Guest

Post by Guest »

Heren, wat een ophef over die anonimiteit. Helaas mis ik goede argumenten. Men vindt het vervelend is het enige dat ik gehoord heb.

Nogmaals: ik zie niet in waarom ik geen inhoudelijke argumenten kan uitwisselen zonder dat ik 'mijn masker' afdoe.

Sterker nog: ik heb al herhaaldelijk goede en bewezen argumenten opgevoerd waarom ik mijn masker nog iets strakker op mijn gezicht laat zitten.
- de damwereld is een kleine, in hokes ingedeelde wereld
- die hokjesgeest bevordert de discussie niet maar polariseert de verschillende kampen
- het is dus bevordelijk als iemand die hokjes mentaliteit uit de discussie wil houden
- zeer belangrijk blijft echter de traditie van de damforums om modder over mensen uit te kieperen als de discussie even iets hoger oploopt
- als ik het damwebforum lees zijn er vreselijk veel sexisten, pedofielen, hoerenlopers etc. in onze discussie groep
- ik vind dat niet constructief en wens mij niet bloot te stellen aan dit soort bullshit. Bert, Jan Pieter, Dieter, Eric, Marcel, Dolly, Alexander, ik blijf volhardend anoniem en ik vind dat ik daarmee dit forum een dienst bewijs.

Betere argumenten dan 'vervelend' en 'irritant' moeten opgevoerd worden om bovenstaande argumenten te compenseren. Ik wacht.
Teun van de Krol

Post by Teun van de Krol »

Guest wrote:Heren, wat een ophef over die anonimiteit. Helaas mis ik goede argumenten. Men vindt het vervelend is het enige dat ik gehoord heb.

Nogmaals: ik zie niet in waarom ik geen inhoudelijke argumenten kan uitwisselen zonder dat ik 'mijn masker' afdoe.

Je houd je niet aan je eigen spelregels. Je zeurt persoonlijk tgen Hanco. Waarom hij en ik niet als slachtoffer. Ik doe ook bijzonder weinig meer dan af een toe een potje schuiven en wat blaten op fora.
Bert Zwart

Post by Bert Zwart »

Ik kan er mee leven, Guest, als je alle andere forumdeelnemers ook als anoniem beschouwt.
Dieter

Post by Dieter »

Bert Zwart wrote:Ik kan er mee leven, Guest, als je alle andere forumdeelnemers ook als anoniem beschouwt.
Tja wie weet misschien zijn Hanco en Dieter ook gewoon Harm en Ton [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]
Guest

Post by Guest »

Bert Zwart wrote:Ik kan er mee leven, Guest, als je alle andere forumdeelnemers ook als anoniem beschouwt.
Ik hoor jullie argumenten. Ik zal ernaar streven de persoonlijke snaar zoveel mogelijk te missen in mijn posts. Tot nu toe heb ik dat volgens mij al gedaan.

Naar mijn mening ben ik zelfs tegen Hanco vrij zuiver inhoudelijk gebleven. Mijn punt is dat iemand die van plan is de KNDB voor de rechter te slepen, aanspreekbaar moet zijn om het werk (organiseren en verbeteren van het Nederlandse dammen) wat daar uit voortvloeit op te pakken en te drijven.

Verder voel ik mij vrij om Hanco's uitspraken over zichzelf voor waar aan te nemen. "Hij kent vele topspelers, hij vertegenwoordigt Amsterdam, hij staat dichtbij Ton Sijbrands; Ebbo en Hildering zijn dikke maten van hem etc. etc."

En ja... ik trek daar ook conclusies uit. Iemand, die zo goed is ingevoerd en zoveel ideeen heeft en bereid is de bestuursorganen van de KNDB te torpederen moet de handen vervolgens laten wapperen...

Over aspecten van Hanco's persoon heb ik mij niet uitgelaten. Ik heb hem slechts gewezen op de, in mijn ogen, logische consequenties van zijn acties. Zolang hij die slechts selectief onderkent zal ik dat blijven doen.

Zijn sexuele geaardheid, zijn politieke kleur, wat er over hem gezegd wordt door anderen etc. etc. laat ik graag buiten beschouwing. En dat zal ik zo blijven doen.
Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter »

Guest wrote:Nogmaals: ik zie niet in waarom ik geen inhoudelijke argumenten kan uitwisselen zonder dat ik 'mijn masker' afdoe.
Ik neem aan dat jij niets van je collega's weet behalve dan de info die voor het werk van belang is. En als je in de kroeg of op een verjaardag iemand ontmoet, begin je direct een inhoudelijke discussie zonder de andere persoon naar zijn naam, woonplaats, leeftijd en dat soort zaken te vragen.

Beste Guest, je mist het wezen van communicatie. Mensen willen weten met wie ze te maken hebben wanneer ze iemand spreken. Dat geldt nog sterker in de huidige situatie, waarin duidelijk is dat jij je gesprekspartners wel kent. Jouw stelling dat je berichten niet persoonlijk zijn, raakt kant noch wal. Dat Hanco niet bestuurlijk actief is, weet je niet dankzij dit forum, maar doordat je hem kent. Als Bert zegt 'nothing personal', dan antwoord je 'daar zal ik je aan houden', daarmee suggererend dat je met hem nog gewoon een biertje kunt drinken. Maar hoe zou Bert ooit kunnen weten dat hij met jou aan de bar staat?

De damwereld is klein en als ik iemand spreek, heb ik geen zin om me steeds af te moeten vragen of ik met dezelfde persoon over hetzelfde onderwerp misschien op dit forum al een discussie heb gevoerd.
En heb je al bedacht wat jij gaat zeggen als je 1 van de forumdeelnemers ontmoet? Ga je dan ontkennen ooit iets op dit forum geschreven te hebben, en ga je je mening aanpassen om te voorkomen dat je gesprekspartners doorhebben dat ze met Guest te maken hebben?
Je anonimiteit werkt niet. Maak jezelf bekend, of verdwijn alsjeblieft van dit forum.
Guest

Post by Guest »

Jan Pieter wrote: Ik neem aan dat jij niets van je collega's weet behalve dan de info die voor het werk van belang is.

....

Je anonimiteit werkt niet. Maak jezelf bekend, of verdwijn alsjeblieft van dit forum.
Ik streef er inderdaad naar dat ik met mijn collegas zo zakelijk mogelijk om kan gaan. Hoe kunnen ze mij en ik hen anders eerlijk en professioneel beoordelen? Graag houd ik mijn persoonlijke leven buiten mijn werk. Overigens: dat doen de meeste mensen.

Mijn anonimiteit werkt dus prima!! En het werkt juist prima in zo een intieme, kleine, zichzelf voortuderend beledigende omgeving.

Dank je voor je parallel met de werkomgeving! Dat maakt mijn punt bijzonder duidelijk.

Nogmaals: ik beschouw dit forum niet als een vriendenclub/ kroeg. En de toon die hier wordt aangeslagen bevestigt dit volledig.

Weer geen steekhoudende argumenten gelezen.
Bert Zwart

Post by Bert Zwart »

Guest is dus zo'n figuur die niet geinteresseerd is in het wel en wee van zijn collega's, en je zal hem op maandag ook niet horen over afgelopen weekend.
Ben blij dat mijn werkkring er anders uitziet. Je zal het overigens niet geloven: Ik ben nog nooit door een collega beledigd!!

Wat is eigenlijk je doel om aan dit forum deel te nemen? Ben je soms bang dat er een rechtzaak gaat komen?

Je lijkt, ondanks het feit dat je de sfeer hier een beetje verziekt, een welbespraakt en daadkrachtig persoon met een aantal sociale skills Eigenschappen waarvan ik vermoed dat onze nieuwe voorzitter ze ook heeft. Daarnaast heb je je nogal geringschattend uitgelaten over de bondsraad.
Voorlopig sluit ik dus niet uit dat je Ebbo de Jong bent. In dat geval zou ik ook mijn best doen om anoniem te blijven.

Het woord is nu aan Alexander, onze "kroegbaas". Wat vind Alexander, moet het hier een onpersoonlijke en zakelijke boel worden? Nee? Schop Guest dan alsjeblieft van dit forum af!!
Guest

Post by Guest »

Bert Zwart wrote: Je lijkt, ondanks het feit dat je de sfeer hier een beetje verziekt, een welbespraakt en daadkrachtig persoon met een aantal sociale skills Eigenschappen waarvan ik vermoed dat onze nieuwe voorzitter ze ook heeft. Daarnaast heb je je nogal geringschattend uitgelaten over de bondsraad.
Voorlopig sluit ik dus niet uit dat je Ebbo de Jong bent. In dat geval zou ik ook mijn best doen om anoniem te blijven.

Het woord is nu aan Alexander, onze "kroegbaas". Wat vind Alexander, moet het hier een onpersoonlijke en zakelijke boel worden? Nee? Schop Guest dan alsjeblieft van dit forum af!!
Jij verziekt de sfeer door je zo tegen mij af te zetten. Nogmaals: ik snap niet wat je probleem is.

Voor de x-te keer: er wordt hier dusdanig grof omgesprongen met personen dat ik hier mijn persoonlijkheid niet aan bloot wil en zal stellen. Dat weegt veel zwaarder dan jouw irritatie die je me nog steeds niet goed hebt kunnen uitleggen. Ik ben niet je collega, ik ben niet je vriend, ik ben helemaal niks van je. We hebben dezelde hobby; dat is alles. Moet jij mijn naam daar voor weten: NEE.

De over en weer geuitte beledingen aan de adressen van Henk Stoop, Eric van Dusseldorp, Ferry kemperman, Erik vd Weerdhof, Kosmos, Hanco op dit en het damweb forum zijn zeer krachtige bewijzen van mijn stelling. Heb ik gelijk of niet??? Ik zag dat jij ook overal actief hebt geschreven dus doe nou niet zo raar en onderken dat het gehalte onsmakelijke teksten op dam-fora hoog is.

Wie maakt het hier nou ongezellig, BERT???

Heb je gelezen wat hier stond over Henk Stoop?? Heb je gelezen hoe de naam van Gep Leelang werd verbasterd?? Heb je gelezen wat voor zaken over Eric van Dusseldorp rondgesmeten werden??

Wie maakt het hier nou ongezellig, BERT???

Je wil mij van dit forum afkieperen terwijl je geen aanstoot neemt aan bovenstaande ellende. Waar is de consistentie in je gedachtengang en je oordelen. Ga die balken eens opruimen voordat je mijn splinter wil opzuigen.
Marcel Kosters

Post by Marcel Kosters »

Guest wrote:
Ik streef er inderdaad naar dat ik met mijn collegas zo zakelijk mogelijk om kan gaan. Hoe kunnen ze mij en ik hen anders eerlijk en professioneel beoordelen? Graag houd ik mijn persoonlijke leven buiten mijn werk. Overigens: dat doen de meeste mensen.

Mijn anonimiteit werkt dus prima!! En het werkt juist prima in zo een intieme, kleine, zichzelf voortuderend beledigende omgeving.

Dank je voor je parallel met de werkomgeving! Dat maakt mijn punt bijzonder duidelijk.

Nogmaals: ik beschouw dit forum niet als een vriendenclub/ kroeg. En de toon die hier wordt aangeslagen bevestigt dit volledig.

Weer geen steekhoudende argumenten gelezen.
Blijkbaar heeft Guest enkele bijdragen (waaronder de mijne) op dit
onderwerp niet goed gelezen. We streven hier naar een OPEN DIALOOG
OP VOET VAN GELIJKWAARDIGHEID. Bij anonimiteit van één van de
gesprekspartners is die ver te zoeken. Waar is overigens de droomorga-
nisatie waar jij van spreekt Guest, waar het goed met collega's werkt
zonder dat ze - als je ze bijvoorbeeld op de gang tegenkomt - weten wie je bent? Van jou verwacht ik toch op zijn minst de professionele hoffelijkheid van een korte zelfintroductie.
Post Reply