Dat is dan over en weer. Hebben we al eens eerder gehad. Toen heb je besloten om de discussie maar te sluiten, omdat e.e.a. niks toevoegde.Henk de Witt wrote:Ik begrijp niks van wat je schrijft Piet.
Nu maar weer Henk?
Nee, dat ga ik zeker niet zeggen.pieter hildering wrote:Straks ga je nog zeggen dat ik als sponsor er belang bij heb Gantwarg te neutraliseren. Dit om een nieuwe titel voor Hiltex mogelijk te maken.
Ik heb geen zin en tijd om me inhoudelijk in de kwestie en alle details te verdiepen. Daar ligt een taak voor anderen. Dat er heel veel onduidelijkheden en vragen liggen is duidelijk. Zo vroeg iemand zich af of de heer Davelaar uberhaupt wel enige status en bevoegdheid op financieel gebied in FMJD-verband had. Alleen een onafhankelijk onderzoek kan mijns inziens helderheid over deze en vele andere kwesties verschaffen.pieter hildering wrote:Als je nou werkelijk onwetend ben dan denk ik dat je aan de Heer Davelaar eerst maar eens moet vragen wat zijn bevindingen waren bij de controle. Mogelijk dat je dan duidelijk wordt dat de FMJD niets te verbergen heefd en had.
Dat is jouw oordeel. Gantwarg verwijt jou juist dictatoriaal optreden en het met voeten treden van allerlei (fatsoens)regels. Het is normaal dat mensen die een hooglopend conflict hebben een totaal uiteenlopende visie op de kwestie hebben. Een democratische organisatie heeft doorgaans procedures ontwikkeld om een dergelijk conflict uit de subjectieve sfeer te halen, zo objectief mogelijk te onderzoeken en het gedrag van de partijen te toetsen aan de geldende spelregels. Dat geeft nog geen garanties op een voor iedereen bevredigende afloop. Het blijft tenslotte mensenwerk, maar beter is er niet.pieter hildering wrote:Commanderen door een kascontrole lid laat ik me niet. Gewoon normaal met mekaar omgaan was niet mogelijk met Gantwarg.
Bedankt voor het advies, maar gewoonlijk bepaal ik zelf waaraan ik mijn tijd besteed.pieter hildering wrote:Ik denk dat je je tijd beter kan besteden aan iets waar ook voor jou geen eer is te behalen. Dit topic is voor mij bij deze gesloten.
Pieter heeft het besluit genomen zich hier te verdedigen. Jij draait de zaak om.
Jij doet je best op dit forum om je zelf vrij te pleiten en Gantwarg zwart te maken. Dat mag, maar de waarde ervan is beperkt. Jij bent namelijk partij in het conflict.
Het zwart maken van de andere partij op dit forum (hoe waar het voor jouzelf misschien is) leidt er alleen maar toe dat meer mensen menen partij te moeten kiezen zonder het naadje van de kous te weten. Met verdere escalatie tot gevolg.
Er liggen heel veel vragen en onduidelijkheden. Zie ook de lijst met punten en vragen van Jelle Groeneveld. Daarmee zou een onafhankelijke onderzoekscommissie aan de slag kunnen. Dan kan ook blijken welke status Davelaar binnen de FMJD heeft en wat zijn handtekening waard is. Ik heb geen enkele behoefte om Davelaar te bellen en alvast een prive-onderzoekje te starten.pieter hildering wrote:1 telefoongesprek met Davalaar heb je geen tijd voor. Wat ben je nou voor kerel dat je zelfs deze moeite niet wil nemen, maar doorga ongefundeerd te schrijven.
Ik ben in zoverre partij dat de Damacademie, waarvan ik coordinator ben, ernstig wordt geschaad door de actie van het KNDB-bestuur. Maar dat betekent niet dat ik Gantwarg gelijk geef. Vanaf het begin heb ik gepleit voor het vaststellen van de feiten.pieter hildering wrote:Ben jij soms ook niet een partij omdat Gantwarg jou Delftse telling ondersteund Wiesns brood men eet....
Ook uit deze uitspraak blijkt dat jij dingen niet kunt scheiden, toch een eerste vereiste voor integer bestuur.pieter hildering wrote:Ik denk dat ik maar eens na het WK met Kees ga praten of wij niet een andere trainer voor hem kunnen bezorgen.
Ik twijfel ook wel een beetje Henk. Het is een oplossing, maar of het de beste oplossing is op lange termijn?Henk de Witt wrote:Ik besef dat ik weer eens spelbreker ben in de feel good afloop, maar helaas, het voelt voor mij niet goed. Ik verlang al jaren naar bestuur van enig niveau.
Dus jij geeft toe dat je wel eens een fout maakt Piet? [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]Piet Bouma wrote:Mensen zoals jij en ik, die fouten maken, soms partijdig zijn en soms ook (vriendjes)politiek bedrijven.
Ja, echt strandweer, maar ik had beloofd bij een damstand te staan. [img]images/smilies/icon_evil.gif[/img]Piet Bouma wrote:En nu naar het strand, want het is schitterend weer. Geniet van het leven, want het is mooi!
Heel veel Henk. [img]images/smilies/icon_redface.gif[/img] [img]images/smilies/icon_sad.gif[/img]Henk de Witt wrote:Dus jij geeft toe dat je wel eens een fout maakt Piet? [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]Piet Bouma wrote:Mensen zoals jij en ik, die fouten maken, soms partijdig zijn en soms ook (vriendjes)politiek bedrijven.
A.Presman wrote:Bestuurders hebben meer mogelijkheden dan wie dan ook om alle beschikbare media te gebruiken voor rapportage over hun prestaties en activiteiten. Als ze dat niet doen dan is het door hun eigen onkunde of door de afwezigheid van prestaties.Piet Bouma wrote:Overigens moet je je ook eens verplaatsen in de huidige bestuurders. Die zaken worden uitvergroot en alle goede zaken, die door bestuur en bestuurders gedaan worden, die blijven onderbelicht.
En hoe vaker we kritiek leveren op soms detailzaken, hoe sneller we gaan denken dat we geen goed bestuur hebben. En hoe minder mensen trek zullen hebben in die bestuursfuncties.
Deze quote slaat wel wat op jouw opmerking Alexander. De FMJD dient veel transparanter te worden.Piet Bouma eerder wrote: Het FMJD-bestuur kan zich vervolgens samen met webmaster Presman enthousiast bemoeien met de inhoud van de officiële FMJD-website, met verslagen van alle GA’s, CD’s, commissies, andere officiele stukken (reglementen, agenda’s) etc., etc.
Uiteraard zullen er nog wel kandidaten zijn voor de opengevallen posities en zal de KNDB en wellicht ook andere nationale federaties deze mensen wel voordragen. (Heb je jouw contact – de Nederlandse dammer met administratieve achtergrond – ook geadviseerd om contact op te nemen met het KNDB-bestuur?)A.Presman wrote: Je moet Piet verschil zien tussen een moeilijk invulbare bestuurpositie in de locale club en een bestuurpositie bij de Werelddambond.
Toen J. Bus op een bijzondere wijze zijn vertrek heeft aangekondigd heb ik precies 2 telefoontjes gepleegd. Dat was al voldoende om een eventuele vervanger te vinden (een Nederlandse dammer met administratieve achtergrond). Dus weliswaar is de bestuurlijke functie bij de Werelddambond niet zo onaantrekkelijk. En wij kunnen niet bang te zijn daarvoor mensen niet te kunnen vinden.
Hoezoo naar flame? Juist een hele goede.Piet Bouma wrote: Om ook maar eens een zwart/wit opmerking te maken, om dat duidelijk te maken (in jouw ogen grof misschien, plaats hem dan gelijk maar in flame):
Ik zou er momenteel voor passen (ben ook helemaal niet geschikt) om in een FMJD-bestuur plaats te nemen, met het risico plotseling zonder bewijs door niet zo maar iemand voor crimineel uitgemaakt te worden.
Oei, zo zie je maar Piet, hoe hysterie en hetze hun werk kunnen doen. In het conflict Gantwarg-FMJD worden door allerlei mensen zo maar dingen geroepen, die weer klakkeloos worden overgenomen door allerlei andere mensen. Helaas in dit geval ook Piet Bouma.Piet Bouma wrote:Ik zou er momenteel voor passen (ben ook helemaal niet geschikt) om in een FMJD-bestuur plaats te nemen, met het risico plotseling zonder bewijs door niet zo maar iemand voor crimineel uitgemaakt te worden.
De context was toch niet: Gantwarg: "Ik heb van Pieter een crimineel lekker choco-ijsje gehad."Henk de Witt wrote:
(...)
Bij Gantwarg is dat het gebruik van het woord crimineel. Het lijkt helemaal niet meer belangrijk te zijn in welke context hij dat woord heeft gebruikt.
(...)
Dat hebben Guido van den Berg en Henk Meester zeer langdurig en omstandig geprobeerd, totdat een vooraanstaand br-lid (ikzelf dus niet) opstond en met name onze vriend Guido er fijntjes op wees dat zoiets niet kan, aangezien hij als secretaris van VST -Gantwargs club- belanghebbende is. En een bestuurder dient nu eenmaal voor het algemeen belang te gaan en niet alleen zijn eigen zaakjes te regelen. Maar voor damvriend Guido is dat allemaal een beetje lastig te begrijpen.Henk de Witt wrote: Waarom heb jij als bondsraadslid het KNDB-bestuur niet teruggefloten en gepleit voor een onafhankelijk onderzoek om de nuchtere feiten op tafel te krijgen?
Er was hem gevraagd om zijn woorden terug te nemen. In zijn eigen belang en in het belang van de damsport. Dat vind ik iets anders dan 'ultimatums stellen'.Henk de Witt wrote: (...) zijn hem ultimatums gesteld (...)
Niet dus, zie het bovenstaande.Henk de Witt wrote: en is hij op overrompelende wijze geschorst,
Dat was een heel andere zaak. Een zeepbel om niks. De damwereld was het daar onderling zeldzaam over eens.Henk de Witt wrote: zoals destijds Tjalling Goedemoed werd geroyeerd.