De zin "Geen 'kan', maar 'kunt'." heeft geen onderwerp of gezegde!composite wrote:Geen 'kan', maar 'kunt'.Ben Anoniem wrote:Uitstekend geformuleerd; jij kan je best klip en klaar uitdrukken.composite wrote:
Zwak.

Jeugdtraining in Nederland
- Arjen de Mooij
Lees ik toch via jullie quote weer over die balk-en-splinter-man?Arjen de Mooij wrote:De zin "Geen 'kan', maar 'kunt'." heeft geen onderwerp of gezegde!composite wrote:Geen 'kan', maar 'kunt'.Ben Anoniem wrote: Uitstekend geformuleerd; jij kan je best klip en klaar uitdrukken.
Kosmos, schenk die arme man toch wat vreugde en wat liefde. Ik heb met hem te doen.
Heaven is no location, but a state of mind
- Henk de Witt
Eric Sanders wrote:Henk, wat zegt jouw eigen Hancoleesclubje van jouw insinuerende, complottheorie-achtige uitspraken?
Henk de Witt wrote:Kom op Eric, niet zo kinderachtig.
Eric, je begint toch niet overspannen te worden? Kun jij een ironische -nou vooruit, licht sarcastische toespeling- niet meer onderscheiden van occulte, zwaarmoedige fantasterij?Eric Sanders wrote:Dan moet jij eens de kinderachtigheid van mijn opmerking duiden.
In een aantal posts leg jij een verband tussen vermeende misstanden bij de talentontwikkeling en het uit dezelfde regio komen van de betrokkenen. Dan is het nog maar twee stappen naar een shapeshiftende reptielen wereldoverheersing geleid door prins Bernard en de jezuiten.
De relatie tussen Linssen en de Kraai ken ik helemaal niet. Voorts geloof ik niet in Gelders chauvinisme van Kraai. Mijn toespeling op de connectie Kraai-Linssen-Gelderland is er één met een knipoog. Wanneer dat niet begrepen wordt, dan trek ik de toespeling bij deze in. Tevreden?
Overigens valt de situatie waarnaar verwezen wordt, niet onder complottheorieën, maar gaat het om een aantoonbare situatie die niet goed is. Het invullen van trainersplaatsen op centraal niveau is de laatste jaren gebeurd middels coöptatie, niet via open procedure’s. Bij coöptatie kijk je doorgaans vooral in je directe omgeving. Krajenbrink, Hoekman, Baljakin en Mathijssen kennen elkaar zeer goed en wonen dicht bij elkaar in de buurt. Dat hoeft nog geen bezwaar te zijn, maar het is wel een bezwaar geworden. Zoals in deze draad door diverse mensen ampel is betoogd, zitten er een aantal dingen mis bij talentontwikkeling, onder anderen het te veel prevaleren van (financieel) eigenbelang boven de ontwikkeling van de damsport. Vroeg of laat stuit dit op weerstand, daar kon je op wachten.
Het lijkt mij een belangrijke taak voor jou als bondsraadslid om de informatie hierover serieus te nemen en (liefst samen met anderen) stappen te ondernemen om de zaak weer gezond te maken.
Als toegift nog een mild sarcastische (ik zeg het er nu maar even bij) toespeling aan jouw adres: Het Hanco-leesgroepje is allang ontbonden. Ik leid nu een Eric Sanders studiegroepje. Het betreft hier een groepje niet-dammers. Ik tracht hen de hogere damlogica bij te brengen, die geheel anders is dan -en superieur aan- de logica van de echte wereld. Als voorbeeld gebruik ik Eric’s wet van ‘appels en peren’ m.b.t. de berekening van de rating. Volgens Eric's wet is Alexeï Tsjizjov door overtuigend het toptoernooi van het DUWO festival in Delft te winnen, er in rating op achteruit gegaan.Eric Sanders wrote:Henk, wat zegt jouw eigen Hancoleesclubje van jouw insinuerende, complottheorie-achtige uitspraken?
Het is me nog niet gelukt om mijn studenten te overtuigen. Dat komt volgens mij omdat zij nog te veel vastzitten aan de profane echte-wereld-logica. Die schrijft voor dat Tsjizjov’s rating juist had moeten stijgen. Het misverstand dat de sterkste speler ook de hoogste rating dient te hebben is nog wijd verspreid onder niet-dammers! Je begrijpt dat ik er nog wat overtuigingsarbeid tegenaan ga gooien om hen de wet van appeltjes en peertjes bij te brengen.
Wij dammers zijn ver, heel ver in de minderheid, maar eens zal onze logica zegevieren. Dan zal de buitenwereld begrijpen, dat wij dammers het altijd bij het rechte eind hebben gehad. Dan zal het grote publiek ook begrijpen dat veel remises helemaal niet saai zijn. Het gaat er alleen om dat wij in navolging van damleiders als Johan Haijtink en Michiel Kroesbergen het grote publiek uitleggen hoe inhoudsvol een remise kan zijn. Makkelijk toch? De wereld is aan ons Eric!
- Eric Sanders
Deze vraag speel ik terug.Henk de Witt wrote:Kun jij een ironische -nou vooruit, licht sarcastische toespeling- niet meer onderscheiden van occulte, zwaarmoedige fantasterij?
Ik geeft wel een keer een gastcollege. Ik heb namelijk het gevoel dat je je studenten niet uitlegt wat ik precies bedoel.Henk de Witt wrote:Als toegift nog een mild sarcastische (ik zeg het er nu maar even bij) toespeling aan jouw adres: Het Hanco-leesgroepje is allang ontbonden. Ik leid nu een Eric Sanders studiegroepje. Het betreft hier een groepje niet-dammers. Ik tracht hen de hogere damlogica bij te brengen, die geheel anders is dan -en superieur aan- de logica van de echte wereld. Als voorbeeld gebruik ik Eric’s wet van ‘appels en peren’ m.b.t. de berekening van de rating. Volgens Eric's wet is Alexeï Tsjizjov door overtuigend het toptoernooi van het DUWO festival in Delft te winnen, er in rating op achteruit gegaan.Eric Sanders wrote:Henk, wat zegt jouw eigen Hancoleesclubje van jouw insinuerende, complottheorie-achtige uitspraken?
Het is me nog niet gelukt om mijn studenten te overtuigen. Dat komt volgens mij omdat zij nog te veel vastzitten aan de profane echte-wereld-logica. Die schrijft voor dat Tsjizjov’s rating juist had moeten stijgen. Het misverstand dat de sterkste speler ook de hoogste rating dient te hebben is nog wijd verspreid onder niet-dammers! Je begrijpt dat ik er nog wat overtuigingsarbeid tegenaan ga gooien om hen de wet van appeltjes en peertjes bij te brengen.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart
- Henk de Witt
Dat zou mooi zijn Eric, een gastcollege van de meester zelf. Want het lukt mij maar niet om uit te leggen waarom Tsjizjov in rating achteruit gaat wanneer hij overtuigend een toernooi wint in een gezelschap van bijna even sterke spelers.Eric Sanders wrote: Ik geeft wel een keer een gastcollege. Ik heb namelijk het gevoel dat je je studenten niet uitlegt wat ik precies bedoel.
- Klaas van der Laan
- Real name: Klaas van der Laan
- Eric Sanders
Ik zal een tipje van sluier oplichten. Die ratinglijst, waar jij de rating uithaalt, is gebaseerd op een ouderwetse telling. Die toernooiwinst van Tsjizjov is gebaseerd op een hele andere telling. Appel en peren, weet je nog.Henk de Witt wrote:Dat zou mooi zijn Eric, een gastcollege van de meester zelf. Want het lukt mij maar niet om uit te leggen waarom Tsjizjov in rating achteruit gaat wanneer hij overtuigend een toernooi wint in een gezelschap van bijna even sterke spelers.Eric Sanders wrote: Ik geeft wel een keer een gastcollege. Ik heb namelijk het gevoel dat je je studenten niet uitlegt wat ik precies bedoel.
-
Maar niet op een ander spel, althans niet volgens de daar spelende wereldtoppers. Appels en peren lijkt me dan ook een wat scheve vergelijking. Ik zou zeggen beide appels, alleen de ene smaakt iets beter.Eric Sanders wrote:Die toernooiwinst van Tsjizjov is gebaseerd op een hele andere telling. Appel en peren, weet je nog.
- Eric Sanders
Wat jij wil, maar je kunt ze niet op een hoop gooien en voor dezelfde prijs verkopen.Jaap van Galen wrote:Maar niet op een ander spel, althans niet volgens de daar spelende wereldtoppers. Appels en peren lijkt me dan ook een wat scheve vergelijking. Ik zou zeggen beide appels, alleen de ene smaakt iets beter.Eric Sanders wrote:Die toernooiwinst van Tsjizjov is gebaseerd op een hele andere telling. Appel en peren, weet je nog.
- Henk de Witt
Maar tot dusver slaag je er op papier nog niet in duidelijk te maken waarom de speler die zijn collega's duidelijk de baas is er in rating op achteruit gaat.Eric Sanders wrote:Wat jij wil, maar je kunt ze niet op een hoop gooien en voor dezelfde prijs verkopen.Jaap van Galen wrote:Maar niet op een ander spel, althans niet volgens de daar spelende wereldtoppers. Appels en peren lijkt me dan ook een wat scheve vergelijking. Ik zou zeggen beide appels, alleen de ene smaakt iets beter.Eric Sanders wrote:Die toernooiwinst van Tsjizjov is gebaseerd op een hele andere telling. Appel en peren, weet je nog.
Mijn studenten opperen dat er in de damwereld sprake is van enige wereldvreemdheid. Of het nu gaat om kronkelredeneringen of steriel formalisme, volgens hen lijkt het erop dat alles uit de kast wordt gehaald om aanpassing aan de moderne wereld tegen te houden. Mondige en kritische types die studenten. Ik heb het er moeilijk mee Eric.
Na afloop van elke sessie spelen we een damtoernooitje. Twee zijn inmiddels sterker dan ik. Wat leren die gasten snel! Maar als ik opper of ze niet toe zouden treden tot ons wondermooie damwereldje beginnen ze heel hard te lachen. Ik verdenk ze van andere activiteiten. Roeien of tennis of zo...
Stel je voor dat iemand een toernooi weggevertje zou organiseren, waarbij de uitslagen volgens de normale spelregels van het normale damspel in de ratinglijst worden verwerkt. Is dat een goed idee?Henk de Witt wrote:Dat zou mooi zijn Eric, een gastcollege van de meester zelf. Want het lukt mij maar niet om uit te leggen waarom Tsjizjov in rating achteruit gaat wanneer hij overtuigend een toernooi wint in een gezelschap van bijna even sterke spelers.Eric Sanders wrote: Ik geeft wel een keer een gastcollege. Ik heb namelijk het gevoel dat je je studenten niet uitlegt wat ik precies bedoel.
De meest gehate dammer allertijden.
-
Het is een idee.Vraagje wrote: Stel je voor dat iemand een toernooi weggevertje zou organiseren, waarbij de uitslagen volgens de normale spelregels van het normale damspel in de ratinglijst worden verwerkt. Is dat een goed idee?
Het zou me niks verbazen dat Georgiev ons dan uiteindelijk ook in die spelvorm de baas is. [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Maar laten we wel zijn - het idee van terugrekenen van Delftse uitslagen - naar "gewone" (remise)uitslagen, waarbij spelregels (behalve telling van schijven) vrijwel niet afwijken, ligt wel wat meer voor de hand.
Overigens heb ik van Jeff Sonas (zoek die man eens in Google op en lees zijn artikelen en ideeën over rating) ook een idee gelezen van naar ik meen:
snelschaakwedstrijden voor 11% meerekenen en rapidschaakwedstrijden voor 89% meerekenen in de totale rating van een schaker.
Onzinnig. Nee, gewoon een andere mening/denkwijze, waarover je kunt discussieren.