NK 2007 in Soest van 28 maart - 6 april 2007
- DeletedProfile
-
Piet Bouma wrote:Hierbij het volgende:
1. Het remisepersentage, inclusief +-remises, bedroeg 73 %. Hierbij is opmerkelijk dat de twee oudste deelnemers (Scholma en Schuitema) met hun winst- en verliespartijen verantwoordelijk waren voor meer dan de helft van het aantal overwinningen.
De aardige Rabobank-directeur, waardoor in elk geval nog een klein beetje geld binnenkwam bij het NK, vroeg zich hardop af waarom er toch niet meer sponsors geinteresseerd waren. Goed bedoeld ongetwijfeld, en een nog wat oudere man, die nog wist wat een dambord was, maar wel serieus uitgesproeken, en ik vrees dat zijn toekomstige jonge opvolger zal het niet in zijn hoofd halen om ook maar enig geld in onze damsport te stoppen.Bert Zwart wrote:In de laatste vijf jaar springt alleen het NK 2003 er in positieve zin uit.
Alle andere jaren had men moeite om het budget rond te krijgen of zelfs on een organisatie te vinden.
Welke landelijke krant heeft fatsoenlijke aandacht besteed aan het NK?
Meer en meer worden we een lachtertje.
Blijkbaar vinden we het alllemaal prima. We willen niet meegaan in de tijd, beschouwen ons meer als een "cultureel verantwoorde traditie".
En ik zal net als vele andere karikakturen in de damwereld het ook wel helemaal mis hebben.
Maar zeker met 73% geen beslissing, kunnen we onszelf naar de buitenwereld toe toch echt niet serieus nemen. Onzelf intern serieus nemen is leuk, maar lijkt in te houden dat ons mooie spel helaas verdwijnt.
- Hanco Elenbaas
Ja hoor, dat Jaap en consorten hun zin niet hebben gekregen met de Delftse telling in het NK 2004 is vanzelfsprekend de enige reden dat we "een lachertje" zijn geworden. [img]images/smilies/icon_evil.gif[/img]Jaap van Galen wrote:Piet Bouma wrote:Hierbij het volgende:
1. Het remisepersentage, inclusief +-remises, bedroeg 73 %. Hierbij is opmerkelijk dat de twee oudste deelnemers (Scholma en Schuitema) met hun winst- en verliespartijen verantwoordelijk waren voor meer dan de helft van het aantal overwinningen.De aardige Rabobank-directeur, waardoor in elk geval nog een klein beetje geld binnenkwam bij het NK, vroeg zich hardop af waarom er toch niet meer sponsors geinteresseerd waren. Goed bedoeld ongetwijfeld, en een nog wat oudere man, die nog wist wat een dambord was, maar wel serieus uitgesproeken, en ik vrees dat zijn toekomstige jonge opvolger zal het niet in zijn hoofd halen om ook maar enig geld in onze damsport te stoppen.Bert Zwart wrote:In de laatste vijf jaar springt alleen het NK 2003 er in positieve zin uit.
Alle andere jaren had men moeite om het budget rond te krijgen of zelfs on een organisatie te vinden.
Welke landelijke krant heeft fatsoenlijke aandacht besteed aan het NK?
Meer en meer worden we een lachtertje.
Blijkbaar vinden we het alllemaal prima. We willen niet meegaan in de tijd, beschouwen ons meer als een "cultureel verantwoorde traditie".
En ik zal net als vele andere karikakturen in de damwereld het ook wel helemaal mis hebben.
Maar zeker met 73% geen beslissing, kunnen we onszelf naar de buitenwereld toe toch echt niet serieus nemen. Onzelf intern serieus nemen is leuk, maar lijkt in te houden dat ons mooie spel helaas verdwijnt.
Denk je nou werkelijk dat de sponsors zouden toestromen met winstpercentages van pakweg 80% ?
-
Beste Hanco. Beetje zielig zo'n evil face.Hanco Elenbaas wrote: Ja hoor, dat Jaap en consorten hun zin niet hebben gekregen met de Delftse telling in het NK 2004 is vanzelfsprekend de enige reden dat we "een lachertje" zijn geworden.
Denk je nou werkelijk dat de sponsors zouden toestromen met winstpercentages van pakweg 80% ?
Maar jij als consertavatief forum"hoeder", maar overigens net als ik damliefhebber, verkondigt geen oplossingen, maar slechts verdedigingen, en die zijn altijd veel gemakkelijker.
Ik denk, om maar een belangrijk voorbeeld te noemden, dat we het inderdaad met pakweg 80% overwinningen in 1973 we het veel beter zouden hebben gedaan. En dat heeft in dit voorbeeld niets met Sijbrands te maken, maar wel met de niet zo handige manier waarop we onze regels hebben ingericht.
- Hanco Elenbaas
In de jaren tachtig was er nog volop aandacht in de media voor de NK's. Toch moest Harm Wiersma toen enkele keren persoonlijk ingrijpen en een sponsor vinden om het NK alsnog doorgang te laten vinden.Rein Halbersma wrote:let ook op het pilsje op de grond.![]()
is dammen bijna een armeluizensport geworden? (kleine speelzaal, spelers in vrijetijdskloffie, ook bij de opening/prijsuitreiking, zeer mager prijzengeld, eindigen op vrijdag ipv zaterdag/zondag om op tijd de bungalows te verlaten)
In die tijd werd verkondigd door organisatoren en KNDB-bestuur dat het aan de vrijetijdskleding van de spelers lag, sportschoenen en dergelijke, dat het zo moeilijk was om sponsors aan te trekken.
- Hanco Elenbaas
Een oplossing heb ik ook niet Jaap. Ik kan alleen maar gissen naar mogelijke oplossingen, net als jij.Jaap van Galen wrote:Maar jij als consertavatief forum"hoeder", maar overigens net als ik damliefhebber, verkondigt geen oplossingen, maar slechts verdedigingen, en die zijn altijd veel gemakkelijker.
Een Nederlandse wereldkampioen zal denk ik een flink stuk op weg helpen, maar zeker weet ik dat niet.
Jeugdopleiding is ook heel belangrijk en wat dat betreft wordt er tegenwoordig heel goed werk gedaan.
-
Misschien is het een idee om bij de opening en de sluiting stropdassen verplicht te stellen voor de spelers.Hanco Elenbaas wrote: In die tijd werd verkondigd door organisatoren en KNDB-bestuur dat het aan de vrijetijdskleding van de spelers lag, sportschoenen en dergelijke, dat het zo moeilijk was om sponsors aan te trekken. [img]images/smilies/icon_cool.gif[/img]
Davelaar heeft er nog wel een stuk of veertien van in zijn klerenkast en Wiesje wil ze vast wel stroppen.
- DeletedProfile
eigenlijk ben ik wel voor de delftse telling.
laat ze het maar proberen en bewijzen dat ze significant meer sponsoren binnenhalen.
Alleen wat als dat niet lukt? Gaan we dan weer terug naar het oude?
Daarnaast volgens mij is grotere meerderheid voor het oude spel.
Waarom moeten de vernieuwers dan continue zo sneren?
laat ze het maar proberen en bewijzen dat ze significant meer sponsoren binnenhalen.
Alleen wat als dat niet lukt? Gaan we dan weer terug naar het oude?
Daarnaast volgens mij is grotere meerderheid voor het oude spel.
Waarom moeten de vernieuwers dan continue zo sneren?
- Hanco Elenbaas
<center>Eric van Dusseldorp wrote:Misschien is het een idee om bij de opening en de sluiting stropdassen verplicht te stellen voor de spelers.Hanco Elenbaas wrote: In die tijd werd verkondigd door organisatoren en KNDB-bestuur dat het aan de vrijetijdskleding van de spelers lag, sportschoenen en dergelijke, dat het zo moeilijk was om sponsors aan te trekken.
Davelaar heeft er nog wel een stuk of veertien van in zijn klerenkast en Wiesje wil ze vast wel stroppen.

Daar ben ik niet voor. Het KNDB-bestuur denkt daar tegenwoordig gelukkig ook anders over dan dat van de jaren tachtig.
Stropdassen dragen is volgens mij net zo min een oplossing als de Delftse telling.
Jimi Hendrix in 'If 6 was 9' wrote:White collar conservative flashin down the street
Pointin their plastic finger at me, ha !
They're hopin soon my kind will drop and die but uh
I'm gonna wave my freak flag high, high !
...
Go ahead on mister business man, you can't dress like me !
Een verbod op damtraining is wellicht ook effectief?Jaap van Galen wrote:Beste Hanco. Beetje zielig zo'n evil face.Hanco Elenbaas wrote: Ja hoor, dat Jaap en consorten hun zin niet hebben gekregen met de Delftse telling in het NK 2004 is vanzelfsprekend de enige reden dat we "een lachertje" zijn geworden.
Maar jij als consertavatief forum"hoeder", maar overigens net als ik damliefhebber, verkondigt geen oplossingen, maar slechts verdedigingen, en die zijn altijd veel gemakkelijker.
Ik denk, om maar een belangrijk voorbeeld te noemden, dat we het inderdaad met pakweg 80% overwinningen in 1973 we het veel beter zouden hebben gedaan. En dat heeft in dit voorbeeld niets met Sijbrands te maken, maar wel met de niet zo handige manier waarop we onze regels hebben ingericht.
De meest gehate dammer allertijden.
- Hanco Elenbaas
- Hanco Elenbaas
steenslag wrote:
Groepsfoto's, praat me er niet van. Dankzij al mijn mislukkingen kan ik mischien wel een paar tips geven.
-Als je 3,5 meter lang bent verdient het, als fotograaf, aanbeveling om door de knieen te gaan.
-De belangrijkste mensen moeten tenminste zichtbaar zijn. Baljakin heeft zich vast achter Thijssen verstopt. Zoiets kan niet getolereerd worden.
-Met de overduidelijke erotische bedoelingen van die derde persoon links vooraan hebben wij, als toeschouwer, niets te maken. De fotograaf had hem moeten instrueren de handen voor het scrotum te houden.
-De enige persoon die de handen voor het scrotum houdt heeft helemaal geen scrotum.
Kees Thijssen sr. wrote:Hoi Hanco,
In antwoord op de adviezen van steenslag voor de fotograaf mag je namens mij het volgende opmerken.
-De fotograaf is gewoon een toeschouwer die uit belangstelling voor de damsport langs komt en een paar foto's maakt. Toeschouwers is goed voor de damsport.
-Als spelers als Baljakin (verscholen achter Schuitema) niet graag op de foto komt en weg duikt is niet mijn probleem. Ik maak toevallig een foto en bepaal niet de opstelling.
-Dat er iemand opgewonden raakt en het nodig vindt een opmerking te maken over de "Bobbel van Hein" begrijp ik niet. Het was mij niet eens opgevallen en m.i. niet gepast bij dit onderwerp.
Hopelijk heeft deze persoon een leuke avond/nacht gehad en wellicht hierover gedroomd maar met de tips kan ik niet veel. Misschien kan hij een nieuwe topic maken over de "Bobbel van Hein".
Groetjes Kees (sr.)
-
Ik heb wat nieuwe foto's op http://nk2007.kndb.nl/ geplaatst.
Wellicht niet zo professioneel ge-edit, maar daar heb ik nu geen tijd meer voor en -vooral- geen zin meer in. Met scrollen kom je er wel.
Wellicht niet zo professioneel ge-edit, maar daar heb ik nu geen tijd meer voor en -vooral- geen zin meer in. Met scrollen kom je er wel.
-
Zeker niet, maar jij weet ook dat dit op het laatste moment gerealiseerd moest worden door het KNBD bestuur.rijmer wrote:viel het nk in culemborg dan zo tegen bert [img]images/smilies/icon_sad.gif[/img] [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Niet zo heel moeilijk te raden, als niemand meer damtraining krijgt, zullen er veel meer fouten gemaakt worden en dus ook meer beslissingen?!Hanco Elenbaas wrote:Jaap doet juist heel veel aan damtraining geven Vraagje, dus wat je daarmee bedoelt is een raadsel.Vraagje wrote:Een verbod op damtraining is wellicht ook effectief?