NK2005 (DG Het Noorden 100jaar)

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Jasper Daems

Post by Jasper Daems »

Hanco Elenbaas wrote:
kleine trap wrote:
Hanco Elenbaas wrote: Natuurlijk bedoelt hij dat.
Oke ik dacht echt dat ik een combinatie van Baljakin over het hoofd zag.
Zeker teveel gedronken gisteren Pieter!?
Ik dacht in de snelheid op 1420 ipv 2329 ook een zetje gezien te hebben, maar heb me n lijn vergist in mn hoofd.
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos »

Het is geweldig dat de Mysticus zelfs een grootheid als Baljakin weet te foppen met zijn onverwachte combinatie!
Wat een stunt, het lijkt wel toveren!
Heaven is no location, but a state of mind
kleine trap

Post by kleine trap »

Hanco Elenbaas wrote:
kleine trap wrote:
Hanco Elenbaas wrote: Natuurlijk bedoelt hij dat.
Oke ik dacht echt dat ik een combinatie van Baljakin over het hoofd zag.
Zeker teveel gedronken gisteren Pieter!?
Hmm, als ik zeg dat ik gisteren de hoeveelheid bier die ik in mijn leven heb gedronken verdubbeld heb, lieg ik niet, maar goed.

Kees' stand zag er ook leuk uit. Ik vraag me af wat er op de 41e zet anders had gekund? 22-18 wordt waarschijnlijk te dun, maar op 3-19 moet toch ook wat gezet worden.
Bert Zwart

Post by Bert Zwart »

als ik die partij tussen Kees en Ron naspeel valt het me opnieuw op hoe ongelooflijk handig Ron is in relatief volle standen met een dam. Tegen Clerc maakte hij bijvoorbeeld ook remise in het WK 2003, en ook tegen Prosman in het NK 2003 wist hij nog een punt te pakken na een hele dure dam.

Wat mij betreft is Ron daarmee mister madurodam. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Henk de Witt

Post by Henk de Witt »

Kosmos wrote:Het is geweldig dat de Mysticus zelfs een grootheid als Baljakin weet te foppen met zijn onverwachte combinatie!
Wat een stunt, het lijkt wel toveren!
Welk drankje heeft Hans' geest verrijkt met deze onwaarschijnlijke ontsnappingskunst? Baljakin heeft melk gedronken. Goed voor zeer sterk positioneel spel, maar je gaat er niet van toveren.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Bas is na zijn overwinning op Jos Stokkel vrijwel zeker van het WK in Amsterdam. Zonder toverdrank.
GuidoB

Post by GuidoB »

Bas naar het WK, dat kan natuurlijk niet meer mis. Echt heel leuk voor die jongen!
GuidoB

Post by GuidoB »

Hanco Elenbaas wrote:Bas is na zijn overwinning op Jos Stokkel vrijwel zeker van het WK in Amsterdam. Zonder toverdrank.
Leuk, zo'n gelijktijdige post.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

GuidoB wrote:
Hanco Elenbaas wrote:Bas is na zijn overwinning op Jos Stokkel vrijwel zeker van het WK in Amsterdam. Zonder toverdrank.
Leuk, zo'n gelijktijdige post.
Nu Feyenoord nog met Dirk Kuijt naar de Champions League -AZ wint de UEFA Cup- en Bas' jaar kan niet meer kapot.
Wieger Wesselink

Post by Wieger Wesselink »

kleine trap wrote:Kees' stand zag er ook leuk uit. Ik vraag me af wat er op de 41e zet anders had gekund? 22-18 wordt waarschijnlijk te dun, maar op 3-19 moet toch ook wat gezet worden.
Nee, 41.22-18 is juist een heel overzichtelijke winstgang. Kees zal zich wederom de haren uit zijn hoofd trekken.
ZevenInEenKlap

Post by ZevenInEenKlap »

Hanco Elenbaas wrote:
PeterHt wrote: Meer kan ik daar ook niet van maken, maar ik denk dat ZevenInEenKlap bedoelt dat zwart 30... 14-20 had moeten doen i.p.v. 30...23-29 Niet waar?!:?:
Natuurlijk bedoelt hij dat.
Dit bedoelde hij (ik):
[img]http://fmjd.org/dias/save/11134123802.png[/img]
Stand, wanneer Baljakin had vervolgd met 30... 14-20 (ipv het vermadelijde 23-29).
Ik dacht dat Pieter hier wilde aangeven dat er een combinatie voor wit in zit, met 27-21. Dat zit er ook wel in, mits zwart 18x36 slaat. Zwart kan echter ook 26x28 slaan. Daar doelde ik op. Ik typte echter per abuis 26x24.
"The flowers that bloom in the warmth of the sun are there to be loved by everyone"
==> Aphex Twin - Come to Daddy
Jacques PERMAL

Post by Jacques PERMAL »

JOS STOKKEL and AUKE SCHOLMA played JEAN-PIERRE DUBOIS (1982 FRANCE CHAMPION ) during 1983 EUROPEAN CHAMPIONSHIP.

More here :

http://damierlyonnais.free.fr/joueurs_dubois.htm
[/b]
Last edited by Jacques PERMAL on Thu Apr 14, 2005 18:11, edited 1 time in total.
Information : my first priority !!

L'info en première ligne !!
Vengaboy

Partij Stokkel- Janssen

Post by Vengaboy »

Waarom geeft Stokkel hier remise ??Image

Wit is aan zet
......door politie en dominee geweerd.....
Damkoningin
Real name: Irene Stegeman

Re: Partij Stokkel- Janssen

Post by Damkoningin »

Vengaboy wrote:Waarom geeft Stokkel hier remise ??Image

Wit is aan zet
Ik denk.....Wit slaat, daarna 07-12, daarna 17-21 (dat je dat niet ziet broertje..)
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
Vengaboy

Post by Vengaboy »

Ik denk dat je van mij gaat winnen zaterdag [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
......door politie en dominee geweerd.....
Post Reply