Leuke standjes
[img]http://fmjd.org/dias2/save/11188711944.png[/img]
Naar aanleiding van de laaste partij tegen Gerlof Kolk deze opgave:
Wit speelt en wint!
Naar aanleiding van de laaste partij tegen Gerlof Kolk deze opgave:
Wit speelt en wint!
Heaven is no location, but a state of mind
-

Uit de rubriek Forcings van Hermelink in de Problemist juni 2005
Deze creatie van Arie van der Stoep zou dus een forcing betreffen waarbij een dubbel damschuifoffer voorkomt. Omdat Koops een draad heeft over Damshchuifoffers vroeg ik me af hoe de oplossing ging.
Noch ikzelf noch Truus kunnen dit geval echter kraken!
Wie helpt?
Heaven is no location, but a state of mind
-
Lijkt mij een gevalletje van 317 (239 510 9 22 31) 36! 11 27 17Kosmos wrote:
Deze creatie van Arie van der Stoep zou dus een forcing betreffen waarbij een dubbel damschuifoffer voorkomt. Omdat Koops een draad heeft over Damshchuifoffers vroeg ik me af hoe de oplossing ging.
Wie helpt?
Volgens Truus staat zwart beter na 31-27, mede door de dreiging 18-22.Edwin Twiest wrote:Lijkt mij een gevalletje van 317 (239 510 9 22 31) 36! 11 27 17Kosmos wrote:
Wie helpt?
De meest gehate dammer allertijden.
-
Uh.... ja, had ik toch ook al...zonder truusVraagje wrote: Volgens Truus staat zwart beter na 31-27, mede door de dreiging 18-22.
Jeetje, als je al een computer nodig hebt om een damprobleempje op te lossen.....
Een eindspel oke, da's voor iedereen te moeilijk... maar bij een door een mens gemaakte combi????
--> oke oke.... die standen waar alles echt door elkaar staat.... daar zou je het misschien voor kunnen gebruiken... maar toch niet voor zo'n mooie (partijachtige) stand?