24ste Paastoernooi 2004

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Insomnia wrote:
Maikel wrote:Uhm MBO valt toch ook onder studenten?Ik ben nl niet zo slim als jou reinier en zoals andere jeugdspelers die een gymnasium opleiding volgen wat ook wel voortgezet onderwijs heet.Maar ik kan het ook mis hebben dan graag een reactie!
Ja Reinier je moet gewoon niet zeiken.
Dutta-ya ik denk dat je patrick niet bent, Randy zei zeker te weten dat hij en de 2 anderen niet meedoen.
Ik snap eigelijk nu pas dat s voor student staat haha wat ben ik toch dom, maar telt scholier ook mee? (gymnasium, net als reinier ofzow :S)
Toernooidirecteur Gerrit Tigchelaar bepaalt na ruggespraak met zijn assistenten Huub Kroes, Jan Pieter Drost en Jan Terpstra wie er allemaal een S krijgen. Vorig jaar heeft Gerrit aan Maikel een S gegeven en aangezien Maikel nog steeds op dezelfde school zit, is er geen reden dat te veranderen, lijkt mij.
Middelbare scholieren komen, dacht ik, niet in aanmerking.
Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij »

Toen ik middelbare scholier was kreeg ik van Jan- Pieter wel altijd de S. Wat overigens natuurlijk niet terecht is, studentenkampioenschap is studentenkampioenschap en een middelbare scholiere is geen student. Wat dan wel de preciese definitie is van student weet ik niet, maar laten we de Vandale even raadplegen:

stu·dent (de ~ (m.), ~en)
1 iem. die studeert in het tertiair onderwijs => studerende
2 iem. die aanleg heeft voor studie of die veel van studeren houdt => studiehoofd

Mij lijkt middelbaar onderwijs secundair en MBO dus ook.
DeletedProfile

Post by DeletedProfile »

In ieder geval hoort Pim Meurs dan ook een S te krijgen hij zit tenslotte ook op de middelbare school. Verder heb ik de deelnemerslijst niet bestudeerd om te kijken wie er nog meer in aanmerking komen.
Bij mijn weten zit Maikel ook op een middelbare school, toch?
Ik deel wel de mening van Arjen
Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij »

Tsja, het is wel een beetje strikt hoor, als je namelijk naar punt 2 kijkt dan is Maikel weer wel een student:

iem. die aanleg heeft voor studie of die veel van studeren houdt => studiehoofd

ik meen te weten dat Maikel altijd heel veel op het dammen gestudeerd heeft, en daarmee heeft hij wat mij betreft de S verdient [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]
Maikel

Post by Maikel »

Haha [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img] dank je!

Pim zit toch op voortgezet onderwijs?Maarja mij maakt het allemaal niet uit.Van mij mogen alle scholieren wel de Titel S krijgen of GMI of wat dan ook.
DeletedProfile

Post by DeletedProfile »

oh het maakt mij ook niet uit hoor maikel maar ik wilde het even aangeven
anders is het een beetje een scheef kampioenschap he [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Maikel

Post by Maikel »

Heb je gelijk in!
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

S

Post by Kosmos »

rijmer wrote:waarom krijgt maikel een s??
Hij is geen student slechts scholier
als hij een student is zijn er meerdere gegadigden voor een s
Scholier begint ook met een S, Rijmer.
Bovendien is DPT Palmans ijverig damstudent.
Heaven is no location, but a state of mind
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Ik hoor dat Jean Marc Ndjofang zijn uiterste best doet om nog mee te kunnen doen aan het 24ste Paastoernooi. Omdat nog steeds niet van iedereen het inschrijfgeld binnen is wil de organisatie Jean Marc's smeekbedes honoreren ten koste van een wanbetaler.

Jean Marc is in grote vorm, getuige zijn 24-6 overwinning in een klokséance afgelopen vrijdag tegen een Hiltex-selectie. Hieronder het verslag van dat evenement, door Hiltex-secretaris Peter van Heun.

Uitstekende score Jean Marc Ndjofang in kloksimultaan

Vrijdagavond 2 april speelde clubkampioen Jean Marc Ndjofang simultaan tegen vijftien opponenten. Jean Marc boekte een uitstekend resultaat door er elf te winnen, twee te remiseren en twee onfortuinlijk op de klok te verliezen.

De simultaangever ging rustig van start zonder complicaties uit de weg te gaan. John Stins, Frank Zwerver en Ruud Tjon moesten helaas snel het onderspit delven. Johan Wiering, één van de drie eerste tiental spelers, nam het eerste punt mee naar huis. Voor Jean Marc raakte op enkele borden snel in tijdnood. Dat werd hem tegen Kees Jacobs fataal in een gelijkwaardige stand. Johan Capelle, voormalig mede teamlid van Ton Sijbrands' Amersfoorts Damgenootschap, verschalkte hij in tijdnood. Ook Frank Groeneveld kon geen potten breken en verloor. Kees Romijn was de volgende met een puntendeling. Vervolgens gingen Jan ten Brink, Huub Kroes, Peter Hoogteijling, Sjoerd Hoekstra en Erik Brunsman in tijdnood voor de bijl. Wat maar weer eens aantoonde dat Jean Marc goed in sneldammen onder druk kan zijn. Peter Hoogteijling had, naar eigen zeggen, echter kunnen winnen. De andere Peter, ondergetekende, won in een slechte stand van de Afrikaan op de klok. Arjan van den Berg zocht na tijdnood met een dam tegen vier schijven naar remise maar vond die niet. Met een score van 80 % een, gezien de tegenstand, uitstekend resultaat.

De uitslag in volgorde van 'aankomst'.

1. Jean Marc Ndjofang - John Stins 2-0
2. Jean Marc Ndjofang - Frank Zwerver 2-0
3. Jean Marc Ndjofang - Ruud Tjon 2-0
4. Jean Marc Ndjofang - Johan Wiering 1-1
5. Jean Marc Ndjofang - Kees Jacobs 0-2
6. Jean Marc Ndjofang - Johan Capelle 2-0
7. Jean Marc Ndjofang - Frank Groeneveld 2-0
8. Jean Marc Ndjofang - Kees Romijn 1-1
9. Jean Marc Ndjofang - Jan ten Brink 2-0
10. Jean Marc Ndjofang - Huub Kroes 2 -0
11. Jean Marc Ndjofang - Peter Hoogteijling 2-0
12. Jean Marc Ndjofang - Sjoerd Hoekstra 2-0
13. Jean Marc Ndjofang - Erik Brunsman 2-0
14. Jean Marc Ndjofang - Peter van Heun 0-2
15. Jean Marc Ndjofang - Arjan van den Berg 2-0
-----
24-6

Copyright: Peter van Heun
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Laatste nieuws: Stork, Mahabier, Cardozo, Paauw, Lunenborg en Jacob Jacobs moesten zich terugtrekken.
Zij worden vervangen door Eugène Caupain, Jean Marc Ndjofang en Laurens Leimena.
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

FOUT!

Post by Kosmos »

Ik krijg net van Fokkink (rating 666) door dat er een fout in de lijst met winnaars geslopen is.
Twee jaar geleden was niet Goedemoed, wiens royement op onverklaarbare wijze werd teruggedraaid, maar Kees Thijssen kampioen.
Heaven is no location, but a state of mind
Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter »

Met 42 deelnemers zit het Amsterdams Paastoernooi tjokvol, zodat het weer dringen is onder de kapstokken. Gelukkig kwam daar in de 2e ronde snel een plekje vrij dankzij Bé Eggens die tegen Dik de Voogd al op de 8e zet de fout inging: 1.31-27 19-23 2.33-28 17-21 3.28x19 14x23 4.39-33 10-14 5.34-30 14-19 6.30-25 20-24 7.44-39 5-10 8.25-20?? 24-29 9.33x24 19x30 10.35x24 18-22 11.27x29 13-19 12.24x13 15x35 Z+ Bedenktijd van de zwartspeler 0.01.

Op basis van hun rating zijn Jean-Marc Ndjofang, Bas Messemaker, Tjeerd Harmsma en Paul Oudshoorn de favorieten voor de eindzege, maar met een bataljon studenten, wier rating altijd jaren achterloopt op hun speelsterkte, valt er voorlopig weinig van te zeggen.

Code: Select all

Uitslagen ronde 1   08-04-2004 

Joost  Verplak        - Klaas H.  Leijenaar   1-1      
Boudewijn  Derkx      - Arjen de Mooij        2-0      
Pim  Meurs            - Marcel  Kosters       1-1      
Linda  Schnieders     - Martin van Dijk       0-2      
Maikel  Palmans       - Bas  Messemaker       1-1      
Dik de Voogd          - Hanco  Elenbaas       0-2      
Kees van den Bosch    - Arjan van den Berg    1-1      
Jan van Oosterhout    - Jan  Riesthuis        0-2      
Tjeerd  Harmsma       - Be  Eggens            2-0      
Rob van Westerloo     - Leopold  Sekongo      1-1      
Eugene  Caupain       - Henk  Stoop           0-2      
Christian v/d Schaaf  - Cock van Wijk         0-2      
Gert van Willigen     - Andrew  Tjon A Ong    1-1      
John Stins            - Peter  Hospes         2-0      
Jean-Marc  Ndjofang   - Leeroy  Langerak      2-0      
Peter van Heun        - Herman van Westerloo  1-1      
Mark Hees             - Martin de Jong        0-2      
Paul  Oudshoorn       - Krijn ter Braake      1-1      
Micha van Tol         - Jan  Terpstra         2-0      
Laurens  Leimena      - Alfons  Ottink        0-2      
Fons  Huybrechts      - Frans  Elzenga        1-1      
Jacques PERMAL

Post by Jacques PERMAL »

1st round of easter tournament in AMSTERDAM :

Dik de Voogd - Hanco Elenbaas 0-2

BRAVO HANCO !!!! [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Information : my first priority !!

L'info en première ligne !!
Bert Zwart

Post by Bert Zwart »

Hanco is preparing for his big match against Guest!
Jacques PERMAL

Post by Jacques PERMAL »

I am sure that HANCO is capable to beat A. GEORGIEV on HANCO's best day and A. GEORGIEV's worst day !!

HANCO is a star !!

I am waiting results of today to confirm that !!
Information : my first priority !!

L'info en première ligne !!
Post Reply