Welke van deze Remise-beperkende maatreg. heeft Uw voorkeur?

Discussies over damsport (in het Nederlands)

Welke van deze Remise-beperkende maatregelen heeft Uw voorkeur?

Delftse Telling
3
9%
3-1-0 telling
4
12%
Tijd aanpassen, bij wijze van 1 of 1.5 uur voor 50 zetten etc.
9
26%
3-0 voor een overwinning, bij 1-1 sneldammen voor het 3e punt
4
12%
Lombok dammen; wie het eerst damhaalt wint, tenzij hij verliest
1
3%
Apedam 2 dammen winnen van 1 dam [demotie-dammen (van Renooij)] , Thaise dam meegerekend
11
32%
3 dammen winnen van 1 dam [beperkte demotie(van Fayet)]
2
6%

Total votes: 34

Eric van Dusseldorp

Re: Eric ziet dat het over de 3 punten gaat....

Post by Eric van Dusseldorp »

Vraagje wrote:
Eric van Dusseldorp wrote:

Ik sta nog steeds achter mijn pro-argumenten van toen. Niemand kan me verwijten dat ik niet principieel ben.
Je bedoelt zeker eigenwijs [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]

Op welk bord speel je morgenavond Eric?
Aan bord 2.
Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp »

Vraagje wrote:Zelf was ik aanvankelijk ook voorstander van de driepuntentelling. Hoewel ik hem om mee te spelen nog steeds aantrekkelijker vind dan de tweepuntentelling is er wel een heel sterk theoretisch argument tegen de driepuntentelling, namelijk dat als de driepuntentelling niet kan worden toegepast bij Zwitsters, er toch iets verkeerds moet zijn aan deze puntentoekening. (Zie ook de bijdragen van Eric Sanders en Wieger Wesselink op het damweb forum.)
Dus iets dat in combinatie met iets anders niet klopt, klopt in zijn totaliteit niet. Dat is mij te theoretisch en volgens mij klopt het ook niet.
Vraagje

Post by Vraagje »

Vraagje wrote:Zelf was ik aanvankelijk ook voorstander van de driepuntentelling. Hoewel ik hem om mee te spelen nog steeds aantrekkelijker vind dan de tweepuntentelling is er wel een heel sterk theoretisch argument tegen de driepuntentelling, namelijk dat als de driepuntentelling niet kan worden toegepast bij Zwitsters, er toch iets verkeerds moet zijn aan deze puntentoekening. (Zie ook de bijdragen van Eric Sanders en Wieger Wesselink op het damweb forum.)
Dus iets dat in combinatie met iets anders niet klopt, klopt in zijn totaliteit niet. Dat is mij te theoretisch en volgens mij klopt het ook niet.
De gedachte was dat als een overwinning niet zo moeilijk te behalen is dat in een zwitsers toernooi deze geen 3 punten waard is, er toch iets mis moet zijn met de driepuntentelling.

Dit los van het feit dat 3 punten natuurlijk wel praktische voordelen heeft.
peper

Post by peper »

Vraagje wrote:
De gedachte was dat als een overwinning niet zo moeilijk te behalen is dat in een zwitsers toernooi deze geen 3 punten waard is, er toch iets mis moet zijn met de driepuntentelling.

Dit los van het feit dat 3 punten natuurlijk wel praktische voordelen heeft.
Wat is dat toch altijd voor geouwehoer dat die 3-punten niet in zwitsers kan. Dat kan prima. Dat gaat zelfs heel goed. Daar is die 3-punten nou juist handig voor. Lekker zoeven door de stand. Wanneer dringt dat nou toch eens tot die bolle damkoppen door.
Post Reply