Brief KNDB aan Apeldoorn

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Andre de Koning

Post by Andre de Koning »

jelle groeneveld wrote:
Tenslotte valt op dat het bestuur van de Gelderse Dambond helaas nog steeds in alle toonaarden zwijgt.
Tsja, we hebben wel een brief gehad, dat het royement is opgeheven.
Last edited by Andre de Koning on Fri Dec 05, 2003 16:11, edited 1 time in total.
Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp »

Ik ben ook best content met de reactie van het KNDB-bestuur. Als de partij van TG nog van 0-2 wordt omgezet naar 1-1 (de werkelijke uitslag) dan zul je van mij geen wanklank horen.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Wieger Wesselink wrote:Ik vind de reactie van het bestuur op de KNDB site zeer positief. Uiteindelijk is het royement in zijn geheel opgeheven, en heeft het bestuur toegegeven dat er een betreurenswaardige fout gemaakt is.
Is dat nou wel zo?
Ik hoor en lees juist van allerlei kanten dat dat 'royement' van 30 oktober tot 3 november nog steeds niet is opgeheven.
Hoe zit dat André de Koning?
Wieger Wesselink

Post by Wieger Wesselink »

Hanco Elenbaas wrote:
Wieger Wesselink wrote:Ik vind de reactie van het bestuur op de KNDB site zeer positief. Uiteindelijk is het royement in zijn geheel opgeheven, en heeft het bestuur toegegeven dat er een betreurenswaardige fout gemaakt is.
Is dat nou wel zo?
Ik hoor en lees juist van allerlei kanten dat dat 'royement' van 30 oktober tot 3 november nog steeds niet is opgeheven.
Dat leid ik af uit het zinnetje: "Het bestuur beschouwt Goedemoed dan ook niet langer als geroyeerd (geweest)." Door het nogal uitgebreide betoog is dat inderdaad gemakkelijk te overzien.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Wieger Wesselink wrote:
Hanco Elenbaas wrote:
Is dat nou wel zo?
Dat leid ik af uit het zinnetje: "Het bestuur beschouwt Goedemoed dan ook niet langer als geroyeerd (geweest)." Door het nogal uitgebreide betoog is dat inderdaad gemakkelijk te overzien.
Dat zinnetje heb ik ook gelezen, maar van allerlei betrokkenen begrijp ik dat de straf van 30 oktober tot 3 november 'gewoon' blijft staan.
André, Jelle, Tjalling zo is het toch, helaas?
Andre de Koning

Hanco Elenbaas wrote:
Wieger Wesselink wrote:
Hanco Elenbaas wrote: Is dat nou wel zo?
Dat zinnetje heb ik ook gelezen, maar van allerlei betrokkenen begrijp ik dat de straf van 30 oktober tot 3 november 'gewoon' blijft staan.
Zo is het inderdaad, helaas
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Andre de Koning wrote:
Hanco Elenbaas wrote:
Wieger Wesselink wrote: Dat leid ik af uit het zinnetje: "Het bestuur beschouwt Goedemoed dan ook niet langer als geroyeerd (geweest)." Door het nogal uitgebreide betoog is dat inderdaad gemakkelijk te overzien.
Zo is het inderdaad, helaas
Vind je de reactie van het KNDB-bestuur nu nog steeds positief Wieger?
Andre de Koning

Fred van Amersfoort wrote:Zo, de kndb brief staat eindelijk op de kndb pagina en het is werkelijk onthutsend. Ach, het was eigenlijk geen royement, meer het bewaken van normen en waarden. Zeker niks definitiefs, meer een het stellen van een daad. Kom op mannen, dat doe je maar thuis met je vrouw denk ik dan. Wat een gepruts zeg. Toen naar de Tuchtcommissie, ach toch maar niet. Eigenlijk in alles fout gehandeld maar verder geen consequenties. Dan wordt er steeds geschreven over DV Apeldoorn. Dat bestaat wel maar betreft dan de plaatselijke duivensport vereniging. Die dammers hier noemen zich als sinds 1963 DCA, dat schijnt een afkorting van Damclub Apeldoorn te zijn. Maar ok, over vormfouten hoef ik niet te vallen, er zijn genoeg andere redenen. Nu waarschijnlijk hoe het echt gegaan is: Begin november, die Apeldoorners dreigen nu toch echt kampioen te worden, even een list verzinnen. Ah, gelukkig daar is die maf van een Goedemoed, effe kijken hoor. Tuurlijk, dat zal Stoop prachtig vinden, het komt in Huissen prima uit, we schorsen die vent nu maar sturen geen officieel bericht aan Apeldoorn. Daarna zeggen we gewoon, sorry, foutje. De daad is gesteld. Knap werk hoor kids.
Ach, waarschijnlijk heeft men afgekeken bij het Joegoslavie-tribunaal, waar meneer Slobodan Milosevic voor terecht moet staan.
De brave borst heeft zich slechts ingezet voor het bijeenhouden van zijn land en zie, wat hem nu allemaal voor de voeten gegooid wordt door een kliek juristen, aangesteld door landen, die kennelijk alle belang hadden bij het uiteenvallen van de heilstaat van Tito.
jelle groeneveld

Post by jelle groeneveld »

Is de driedaagse "tuchtmaatregel" opgeheven?

De tekst van de persverklaring van de bondsvoorzitter is niet duidelijk waar het gaat om de vraag of de "tuchtmaatregel" over de periode van
30 oktober tot 3 november 2003 geheel van de baan is.

Op basis van eerder deze week door de KNDB verstrekte informatie mag en kan worden aangenomen dat de tuchtmaatregel voor 100% zeker is blijven bestaan. Deze tuchtmaatregel is dus beslist niet opgeheven!

Vanuit haar visie, dat de korte tuchtmaatregel geen royement is, heeft de KNDB verklaard dat het royement geheel is opgeheven.

Met enige goede wil kan ook uit de tekst van de persverklaring worden afgeleid dat de tuchtmaatregel niet van de baan is.
Last edited by jelle groeneveld on Fri Dec 05, 2003 18:56, edited 1 time in total.
Wieger Wesselink

Post by Wieger Wesselink »

Inmiddels ben ik de draad weer helemaal kwijt. Waar komt het gerucht vandaan dat het bestuur het royement heeft omgezet in een (tijdelijke) schorsing, die niet ongedaan zal worden gemaakt? In dat geval is het namelijk een tegenstrijdige verklaring. Want met betrekking tot royeren schrijft men zelf: "Echter, het KNDB-bestuur heeft statutair geen andere strafmaat tot haar beschikking."
jelle groeneveld

Nogmaals, de recente mededeling dat de tuchtmaatregel is gehandhaafd, is afkomstig van de KNDB.
Inderdaad blijven er in deze kwestie nog een aantal belangrijke vragen over.
jelle groeneveld

brief GDB

André,

Kun je nog iets zeggen over de inhoud van de brief van het GDB?
Heeft het bestuur van jouw provincie zijn aanvankelijke besluitvorming nog geëvalueerd? Is er ook een tuchtmaatregel overeind gebleven?
Andre de Koning

jelle groeneveld wrote:brief GDB

Andr§Û,

Kun je nog iets zeggen over de inhoud van de brief van het GDB?
Heeft het bestuur van jouw provincie zijn aanvankelijke besluitvorming nog ge§�valueerd? Is er ook een tuchtmaatregel overeind gebleven?
Van de GDB hebben we een ¨¦¨¦nregelig briefje ontvangen, waarin staat, dat het royement per 3-11-03 is opgeheven.
Verder wordt er niets vermeld.
jelle groeneveld

brief GDB

André,

De KNDB is dan toch heel wat duidelijker geweest. Jammer dat het GDB er voor heeft gekozen in de luwte van het hoofdbestuur deze kwestie naar de betrokkenen toe zo summier, zonder enige toelichting, af te doen. Ik druk me maar eufemistisch uit.

Enkele weken geleden is aan het GDB verzocht het overgebleven royement cq. tuchtmaatregel (30-10 tot 3-11-2003) op te heffen.
De briefschrijver heeft daarover van de kant van het GDB geen enkele reactie ontvangen.
Dat lijkt me een nog korter antwoord dan de brief aan DCA.
Bonja
Real name: Bennie Hiddink

Post by Bonja »

jelle groeneveld wrote:brief GDB

André,

De KNDB is dan toch heel wat duidelijker geweest. Jammer dat het GDB er voor heeft gekozen in de luwte van het hoofdbestuur deze kwestie naar de betrokkenen toe zo summier, zonder enige toelichting, af te doen. Ik druk me maar eufemistisch uit.

Enkele weken geleden is aan het GDB verzocht het overgebleven royement cq. tuchtmaatregel (30-10 tot 3-11-2003) op te heffen.
De briefschrijver heeft daarover van de kant van het GDB geen enkele reactie ontvangen.
Dat lijkt me een nog korter antwoord dan de brief aan DCA.
[img]images/smilies/icon_redface.gif[/img]
Post Reply