Welke eisen worden er eigenlijk gesteld aan aangesloten bonden?Frans de Jonge wrote:Weet jij dan om hoeveel landen het (meer) gaat? Het aantal bij de FMJD aangesloten nationale bonden is nu ca 60. Ik mis dan nog in het overzicht op de website van de FMJD nationale bonden in Portugal en China. Maar er staan ook enkele alleen op papier bestaande bonden tussen.Bert Zwart wrote:Mag je de 64 velden spelvormen niet meetellen?
Ik kan me bijvoorbeeld moeilijk voorstellen dat er meer dan 55 landen betrokken zijn bij discuswerpen, maar wel bij atletiek.
Organiseer dus gewoon een WK waar je alle spelvormen (letterlijk) onder 1 dak huisvest. Dat zou in China of Rusland moeten kunnen.
Een minimum aantal aangesloten leden of deelnemers aan jaarlijkse kampioenschappen of een minimum in de jaarlijkse jaarrekening lijkt redelijk. Het kan toch niet zo zijn dat je subsidies binnensleept met papieren bonden?
Hoeveel actieve beoefenaars en welk jaarbudget hebben de 60 landen van de FMJD-lijst, iemand een idee? En zeker ook, hoe zit dat met andere sporten?