Hoe oordeelt NOC/NSF over de damsport?

Jaap van Galen

Re: Hoe oordeelt NOC/NSF over de damsport?

Post by Jaap van Galen »

Frans de Jonge wrote:
Bert Zwart wrote:Mag je de 64 velden spelvormen niet meetellen?

Ik kan me bijvoorbeeld moeilijk voorstellen dat er meer dan 55 landen betrokken zijn bij discuswerpen, maar wel bij atletiek.

Organiseer dus gewoon een WK waar je alle spelvormen (letterlijk) onder 1 dak huisvest. Dat zou in China of Rusland moeten kunnen.
Weet jij dan om hoeveel landen het (meer) gaat? Het aantal bij de FMJD aangesloten nationale bonden is nu ca 60. Ik mis dan nog in het overzicht op de website van de FMJD nationale bonden in Portugal en China. Maar er staan ook enkele alleen op papier bestaande bonden tussen.
Welke eisen worden er eigenlijk gesteld aan aangesloten bonden?
Een minimum aantal aangesloten leden of deelnemers aan jaarlijkse kampioenschappen of een minimum in de jaarlijkse jaarrekening lijkt redelijk. Het kan toch niet zo zijn dat je subsidies binnensleept met papieren bonden?
Hoeveel actieve beoefenaars en welk jaarbudget hebben de 60 landen van de FMJD-lijst, iemand een idee? En zeker ook, hoe zit dat met andere sporten?
Jaap van Galen

Re: Hoe oordeelt NOC/NSF over de damsport?

Post by Jaap van Galen »

Het verliezen van NOC/NSF subsidies kan flinke gevolgen hebben voor de damsport.
Helaas brengt zelfs een dergelijk topic, waarin flinke percentages van de KNDB-begroting mee zijn gemoeid, en bovendien een belangrijke pijler van het huidige dambeleid, weinig commotie te weeg. We vinden alles wel best blijkbaar, rechtvaardigen zelfs het feit dat "ons" huidige geld maar beter aan de olympische aspiraties van b.v. de roeiers kan worden overgemaakt.
Dammen: liefst alles bij het oude houden, als dammers wat anders willen kan het uiteraard niet, maar als anderen anders beslissen, ach dan is het maar zo, ze hebben misschien wel gelijk. Zal wel weer een saaie bondsraad worden de volgende keer.
Post Reply