Salou 2011 (29 mei - 6 juni)

Andrew Tjon A Ong

Re: Salou 2011 (29 mei - 6 juni)

Post by Andrew Tjon A Ong »

Tijn wrote:
Andrew Tjon A Ong wrote:
Tijn wrote: Hij schijnt helemaal geen paspoort te hebben, zegt ´ie.
Wel vreemd, want hij moet toch visa gekregen hebben en Europa binnen gekomen zijn...
Ik vind het heel jammer dat het Mor Seck nu zo vergaat. Iemand die pas een zwaar WK achter de rug heeft verdient toch een betere behandeling. Ik had hem zelf al een gratis hotelverblijf in Thailand aangeboden, maar hij wilde ook de reiskosten vergoed hebben. Als ik hem was zou ik eerst maar mijn paspoort in orde maken. Als hij dan zijn eisen wat had bijgesteld, dan had hij nu lekker onder een palmboom in Thailand kunnen liggen in plaats van onder een palmboom in Salou :wink:
Tijn wrote: Hij heeft ook een nacht in Cala Font mogen slapen, maar volgens mij waren de paar grijpstuivers die hem dit kostten nog teveel. De man is 'm vermoedelijk gesmeerd.
Als hij nu onder een Catalaanse palmboom ligt, ligtie in de blubber.. Het is al een half uur stevig aan het gieten!

Op dit moment overigens 5 koplopers met 6 uit 3. Zo uit mijn hoofd: Presman, Amrillaev, Valneris, Golubeva en Gulyaev. De volgende ronde begint over een kleine 40 minuten.
Hij heeft in ieder geval één dagje lekker kunnen eten in het Cala Font. Nu is zijn zuur verdiende prijzengeld van het WK opgegaan aan het mislukte reisavontuur naar Salou. Jammer voor hem. Met een betere planning en afstemming zou hij dit allemaal voorkomen kunnen hebben. Tijn, gefeliciteerd met jouw remise tegen Domchev. Ondanks dat het een remise speler is blijft het voor een gewone amateur toch een hele opgave om dat voor elkaar te krijgen. Heel veel succes in de komende ronde en natuurlijk in de rest van het toernooi en veel plezier, ondanks het slechte weer!
Dank Andrew! Als op het WK al niemand van Domchev kan winnen, dan kan ik het al helemaal niet. Remise dus het resultaat ;)
Vanmiddag ging het heel lomp mis tegen Cordier. Indien je onder druk staat in een dunne stand, is het systeem 1:20+1 verdomd lastig. Steeds een minuutje de tijd om te rekenen.
Op het WK speelde hij op remise tegen de toppers. Tegen jou zal hij wel fel op winst gespeeld hebben en dan zou je misschien een kansje gekregen kunnen hebben om toe te slaan. Natuurlijk blijft hij te allen tijden gecontroleerd op winst spelen, dus zul je hem niet gauw op een misser kunnen betrappen. Jammer van jouw nul tegen Cordier, maar je zal nu al een aardige tegenstanderrating hebben opgebouwd met Domchev en Cordier, dus voorlopig zit je goed.
Op zich ben ik wel een voorstander van Fishersysteem met 1 minuut per zet erbij. Dat is voor spelers als ik wel erg prettig. Vaak laat ik het te ver komen met de tijd, en dan moet ik op een gegeven moment nog tig zetten doen binnen een paar seconden. Ik kan me echter goed voorstellen dat de druk als maar groter wordt naarmate je meer zetten moet halen in een stand waarbij je met de rug tegen de muur staat en je snakt naar wat meer tijd en even een beetje rust. Vandaag dus dubbele ronde in Salou?! Veel succes!
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Inmiddels de uitslagen van de eerste twee rondes plus partijen in Toernooibase.
Ook wedstrijdprogramma ronde 3 plus inmiddels ook partijen vanuit ronde 3.
Waarschijnlijk vanavond uitslagen ronde 3 en 4.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Piet Bouma wrote:Inmiddels de uitslagen van de eerste twee rondes plus partijen in Toernooibase.
Uitslagen ronde 3 en 4 vanuit Salou dankzij Francis Huijsen in Toernooibase. Guntis Valneris en Nikolai Gulyaev (winst op Alexander Presman) leiden met 8 uit 4 voor Matrena Nogovitsyna, Mourodoullo Amrillaew en Wouter Sipma (wint van Jos Stokkel). Zij hebben 7 uit 4. Ook een selectie van de partijen van ronde 4 ingevoerd.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Telegraaf, 1 juni 2011
Image
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Piet Bouma wrote:
Piet Bouma wrote:Inmiddels de uitslagen van de eerste twee rondes plus partijen in Toernooibase.
Uitslagen ronde 3 en 4 vanuit Salou dankzij Francis Huijsen in Toernooibase. Guntis Valneris en Nikolai Gulyaev (winst op Alexander Presman) leiden met 8 uit 4 voor Matrena Nogovitsyna, Mourodoullo Amrillaew en Wouter Sipma (wint van Jos Stokkel). Zij hebben 7 uit 4. Ook een selectie van de partijen van ronde 4 ingevoerd.
Uitslagen ronde 5 en paring ronde 6 toegevoegd in Toernooibase. Mourodoullo Amrillaew voegt zich bij de leiders. Het klassement schuift wat verder in elkaar. Maar dat is wel gebruikelijk wanneer de toppers elkaar nu wat treffen.
Bert Zwart

Post by Bert Zwart »

Martijn van IJzendoorn (2134) - Aleksej Domchev (2320) 2 - 0

LOL
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos »

Bert Zwart wrote:Martijn van IJzendoorn (2134) - Aleksej Domchev (2320) 2 - 0

LOL
Op één of andere manier gun ik het beide spelers ook wel dit resultaat... Nu het vleesgworden spelbederf Amraffelaf nog!
Heaven is no location, but a state of mind
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Slawa verloren van Baljakin, die hij twee jaar terug nog bijna versloeg. Slawa haat beton. Daarom wou hij eigenlijk ook niet naar Salou. Maar betondammer Amrillojev doet het opnieuw geweldig. Hij was al 2de op het WK 2011, 2de op het EK 2010 en 2de op het RK 2010, plus tussendoor 2de én 3de in diverse grote toernooien. Nu zou hij eigenlijk Salou moeten winnen en daarna Nijmegen, om al zijn zogenaamde critici de mond te snoeren. Het zou wel heel grappig zijn als binnenkort de jeugd geen 30 zetten Kellervariant meer uit het hoofd leert, maar Amrillojev openingen. :D
Ganesha

Post by Ganesha »

Ben wel benieuwd hoe IJzendoorn vandaag van Domchev gewonnen heeft en hoop ook de overwinning van Baljakin en Tanzykhuzina ( op Ron Heusdens) na te kunnen spelen.
Bert Zwart

Post by Bert Zwart »

Hanco, speelde Feyenoord zo slecht dit seizoen dat je fan bent geworden van het spel van Amrillaew? Of kom je in het geweer tegen posters die hem zijn resultaten niet gunnen?
Ik heb zelf respect voor de man die denk ik het beste uit zijn mogelijkheden weet te halen maar ben totaal geen fan van zijn spel.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Bert Zwart wrote:Hanco, speelde Feyenoord zo slecht dit seizoen dat je fan bent geworden van het spel van Amrillaew? Of kom je in het geweer tegen posters die hem zijn resultaten niet gunnen?
Ik heb zelf respect voor de man die denk ik het beste uit zijn mogelijkheden weet te halen maar ben totaal geen fan van zijn spel.
Voor Carl 'Buster' Smith had ik tijdens de Suikertoernooien erg veel respect en ik vond het heel leerzaam om hem de ene na de andere grootmeester op remise te zien houden. Amrillojev heeft wel wat van Carl Smith, maar is nog een paar klassen beter. Hier in Amsterdam zal vooral de remiseliefhebber Frank Pasman zeer aandachtig de werken van Amrillojev bestuderen. Als je zo'n mooie palmares kunt laten zien als Amrillojev verdien je volgens mij ook positieve aandacht, terwijl over Amrillojev in Nederland vooral geringschattend wordt gesproken.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Image

De 12-jarige Jan Groenendijk (8 uit 6 in Salou) geeft op maandag 5 september een simultaan tegen de leden van de dan 104 jaar oude Haarlemse Damclub. Zie pagina 8 van bijgaande HDC Mailbrief.
HDC Mailbrief 80 - 31 mei 2011.pdf
(609.05 KiB) Downloaded 190 times
Juri
Real name: Anikeev Juri

Post by Juri »

Why no photos this year??
http://ru.pokerstrategy.com/#uS7UG6
Lets play Poker, to get for free 50$
corboot

Post by corboot »

Piet Bouma wrote:
Piet Bouma wrote:
Uitslagen ronde 5 en paring ronde 6 toegevoegd in Toernooibase. Mourodoullo Amrillaew voegt zich bij de leiders. Het klassement schuift wat verder in elkaar. Maar dat is wel gebruikelijk wanneer de toppers elkaar nu wat treffen.
Uitslagen van ronde 6 zijn nog niet allemaal doorgegeven als ik het goed heb.
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

corboot wrote: Uitslagen van ronde 6 zijn nog niet allemaal doorgegeven als ik het goed heb.
Ik heb vandaag om 16.57 de bestanden van Toernooimanager binnengekregen. Om 18.00 uur semi-automatisch in Toernooibase gezet (heb zelf ook wel eens wat anders te doen :D )
Arbiter Francis Huijsen mailde mij dat de internetverbinding niet al te best is en dat ze gisteren twee uur lang geprobeerd heeft de bestanden te verzenden.

Ik heb in de logbestanden gezien dat deelnemer Wouter Sipma (misschien via een internet-cafe?) gisteren een aantal uitslagen heeft ingevoerd. Waarschijnlijk wist hij ze niet allemaal of ging het daar met internet ook niet goed. Of hij vond 70 uitslagen handmatig in te voeren een beetje te ver gaan. :lol:
Zoals Paul Sier me mailde, we worden natuurlijk ook verwend (en snel ongeduldig daardoor). Een vijftal jaren geleden moesten we het allemaal vaak nog summier in de krant lezen.
Post Reply