Jeugdwedstrijden

Jameson

Post by Jameson »

Op de website www.dcdordrecht.nl worden zoveel mogelijk partijen van de junioren en aspiranten in de halve finale NK gevolgd, met analyse/commentaar.
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Even een linkje naar de site van Dennie van Dijk met heel veel prachtige foto's van de Nationale Jeugddamdag:

http://www.uwfotograaf.com/dennie/jeugddamdag/
Damkoningin
Real name: Irene Stegeman

Post by Damkoningin »

Einduitslag halve finale junioren Westerhaar:

1. Frerik Andriessen
2. Casper Remeijer
3. Harm Jan Lammers
4. Dave Bleeker
5. Joppe Lemmen
6. Martijn Scholten
7. Alex Noppers
8. Folkert Jansen
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
WSDVRules

Post by WSDVRules »

Eindstand NK Pupillen Algemeen:

1. Martijn van IJzendoorn
2. Jannes Kromhout
3. Alex Ketelaars
4. Jan Groenendijk
5. Stan Brink

Eindstand NK Pupillen Meisjes:
1. Lisa Aleven
2. Gerlinda Schaafsma
3. Mara Langeveld
4. Melanie Voskuil
5. Larissa Schimmel

Een mooi en spannend toernooi. Voor alle details natuurlijk snel naar nkp2009.dvvbi.nl

Voor een gekleurd verslag kunt u altijd terecht bij www.wsdv.nl
Bert Zwart

Post by Bert Zwart »

Iedereen gefeliciteerd, in het bijzonder mijn clubgenoot Alex die hopelijk dit keer wel naar het EK mag!
WSDVRules

Post by WSDVRules »

Bert Zwart wrote:Iedereen gefeliciteerd, in het bijzonder mijn clubgenoot Alex die hopelijk dit keer wel naar het EK mag!
Officieel zijn bij de jongens Martijn, Jannes en Jan geplaatst en bij de meisjes Lisa, Gerlinda en Mara. De eventuele extra plaatsen gaan op volgorde van de eindrangschikking. De kans dat Alex naar Drente gaat lijkt me dus bijna 100%. Jan had trouwens een keuzeplaats op basis van zijn EK kampioenschap van vorig jaar, maar moest wel bij de eerste zes eindigen (wat hij ook deed). Discussies als vorig jaar lijken mij uitgesloten, maar je weet het natuurlijk nooit. Bij de meiden speelt nog wel de zondagkwestie voor Gerlinda.
blondegod

Post by blondegod »

Wie is er eigenlijk als 3e door in groep c junioren? (Wapenveld)
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

blondegod wrote:Wie is er eigenlijk als 3e door in groep c junioren? (Wapenveld)
Michel Stempher na barrage.
henk stoop

Post by henk stoop »

WSDVRules wrote:
Bert Zwart wrote:Iedereen gefeliciteerd, in het bijzonder mijn clubgenoot Alex die hopelijk dit keer wel naar het EK mag!
Officieel zijn bij de jongens Martijn, Jannes en Jan geplaatst en bij de meisjes Lisa, Gerlinda en Mara. De eventuele extra plaatsen gaan op volgorde van de eindrangschikking. De kans dat Alex naar Drente gaat lijkt me dus bijna 100%. Jan had trouwens een keuzeplaats op basis van zijn EK kampioenschap van vorig jaar, maar moest wel bij de eerste zes eindigen (wat hij ook deed). Discussies als vorig jaar lijken mij uitgesloten, maar je weet het natuurlijk nooit. Bij de meiden speelt nog wel de zondagkwestie voor Gerlinda.
Ik mag aannemen dat Nederland in alle categoriën 5 plaatsen heeft, en als het oneven is nog een 6e plaats. Net als andere organiserende landen in het verleden.

Als hier op dezelfde wijze mee wordt omgegaan als bij andere kampioenschappen in Nederland dan is de invulling:
3 plaatsen per land (in te vullen door de KNDB)
1 organisatieplaats (in te vullen door de KNDB)
1 sponsorplaats (in te vullen door Hijken)
eventueel 1 make even plaats (in te vullen door de KNDB)
Jaap van Galen

Post by Jaap van Galen »

henk stoop wrote:
WSDVRules wrote:
Ik mag aannemen dat Nederland in alle categoriën 5 plaatsen heeft, en als het oneven is nog een 6e plaats. Net als andere organiserende landen in het verleden.

Als hier op dezelfde wijze mee wordt omgegaan als bij andere kampioenschappen in Nederland dan is de invulling:
3 plaatsen per land (in te vullen door de KNDB)
1 organisatieplaats (in te vullen door de KNDB)
1 sponsorplaats (in te vullen door Hijken)
eventueel 1 make even plaats (in te vullen door de KNDB)
Ik tel in het rijtje maar 3 gegarandeerde plaatsen voor Nederlandse spelers, of tel ik verkeerd?
Zou het wellicht de organisatie, de KNDB en de sponsor ook niet sieren om andere plaatsen aan niet-Nederlanders te gunnen?
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

De Telegraaf, 16 mei 2009
Image
Alex

Post by Alex »

Wordt schooldammen niet altijd zonder klok gespeeld? Ik zie op de foto's op www.damz.nl dat er soms met en soms zonder gespeeld wordt?
corboot

Post by corboot »

Alex wrote:Wordt schooldammen niet altijd zonder klok gespeeld? Ik zie op de foto's op www.damz.nl dat er soms met en soms zonder gespeeld wordt?
Bij de welpen wordt er zonder klok en bij de pupillen met klok gespeeld.
groenteboer
Real name: Michel Stempher

Halve finale NK junioren en aspiranten

Post by groenteboer »

Wat is er gebeurd met de standaardplanning om de halve finale van de junioren en aspiranten in de meivakantie te houden?? Op de KNDB-kalender staat ineens dat de junioren halve finale vanaf zaterdag 3 april 2010 tot en met donderdag (?) 8 april 2010 is. De aspiranten lijken helemaal geen halve finale te hebben. Is er in deze periode in april überhaupt wel een schoolvakantie of iets dergelijks? Ik kan me er niet eentje herinneren. Meestal enkel een lang weekend in die periode.

Edit: Het is sowieso knap dat de junioren halve finale er dan is, aangezien de sluitingsdatum van inschrijving 27 maart is. Lijkt me een wel heel erg kort tijdsbestek.
WSDVRules

Post by WSDVRules »

Voor degenen die
Post Reply