Onvolledige teams in Nationale Competitie
-
Re: Onvolledige teams in Nationale Competitie
Stond ik een schijf achter? [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img] Bleef die afwikkeling in de opening dan niet gelijk? Zal de partij nog eens ff naspelen. ................ .......................... Ja, krijg nou wat. Ik was al zo verbaasd, dat ik helemaal geen kansen kreeg en uiteindelijk remise moest maken. En daar had ik dan nog de hulp van mijn tegenstander bij nodig.FeikeBoomstra wrote:Het was een teken van Henk Kalk, hij baalt nog steeds dat hij de remise voortzetting miste. En Jacob Okken baalt dat hij het (met een schijf voorsprong zonder compensatie) remise liet lopen tegen Ron Heusdens.Henk de Witt wrote: Iets anders, Hijken-Van Stigt Thans 9-11. Negen schone remises, de enige beslissing kwam op naam van Anatoli Gantwarg. Ik ben geen (bij)gelovig mens en zie dit dus niet als een teken van boven of van beneden. Toeval, mijns inziens. Maar een fraai toeval is het wel.
11-9 als uitslag was dus ook heel goed mogelijk geweest.
- Henk de Witt
Ik ben overtuigd. Het KNDB-bestuur heeft een juiste beslissing genomen. Uit het verhaal van Tjeerd Harmsma blijkt bovendien dat er genoeg spelers van Denk en Zet zijn die het spelen in de ereklasse als een leuke uitdaging zien in een overgangsjaar.Leo Mous wrote:Het bestuur heeft een zeer correcte en de enig juiste beslissing genomen door DEZ gewoon in de ereklasse te handhaven. Het zal elke ervaren bestuurder duidelijk zijn dat, zeker op het niveau van de nationale competitie, consistentie in beleid en handhaving van de regels voor het bieden van rechtszekerheid en een passend verloop van de competitie noodzakelijk is.
Opkomst en verval van clubs is inherent aan de sport. Een club die er voor kiest door sponsoring de hoogste top te bereiken, moet beseffen dat na het wegvallen van die sponsor de gewone weg terug moet worden aanvaard.
Alleen is 11 spelers wel erg weinig. Er zullen nog wel een paar boetes vallen vrees ik...
-
Mijn club DVSB heeft dit seizoen een 3e team ingeschreven. Belangrijkste reden was om de jeugdspelers van de regio (Bunschoten, Huizen en DVSB) ervaring in de landelijke competitie te laten opdoen. Drijvende kracht hierachter is Jan Nuijten, jeugdleider van DVSB.
Het is krap, maar met het huidige aantal spelers kan 3 teams net. Dat in de eerste ronde het 3e team met maar 9 spelers kwam opdagen, was geheel te wijten aan het 1e team: Harm Wiersma en Andrew Tjon A Ong waren verhinderd, waardoor Kees Binnenkade en ik vanuit het 2e moesten invallen en Theo Schimmel en Serf Klinkenberg vanuit het 3e in het 2e team.
Overigens waren Harm en Andrew afgelopen zaterdag eveneens verhinderd, maar toen lukte het DVSB wèl om met drie volledige teams te komen opdagen.
Zelf heb ik twee jaar geleden ook een zaterdag geen wedstrijd gehad door het onvolledig opkomen van een team. Geen enkel probleem, zeker niet als hierdoor een team met jeugdspelers landelijk kan spelen. Het alternatief, geen zaterdagwedstrijden voor jeugdspelers, is nog veel minder. Laten we ajb aan de toekomst denken!
Het is krap, maar met het huidige aantal spelers kan 3 teams net. Dat in de eerste ronde het 3e team met maar 9 spelers kwam opdagen, was geheel te wijten aan het 1e team: Harm Wiersma en Andrew Tjon A Ong waren verhinderd, waardoor Kees Binnenkade en ik vanuit het 2e moesten invallen en Theo Schimmel en Serf Klinkenberg vanuit het 3e in het 2e team.
Overigens waren Harm en Andrew afgelopen zaterdag eveneens verhinderd, maar toen lukte het DVSB wèl om met drie volledige teams te komen opdagen.
Zelf heb ik twee jaar geleden ook een zaterdag geen wedstrijd gehad door het onvolledig opkomen van een team. Geen enkel probleem, zeker niet als hierdoor een team met jeugdspelers landelijk kan spelen. Het alternatief, geen zaterdagwedstrijden voor jeugdspelers, is nog veel minder. Laten we ajb aan de toekomst denken!