CDM CADETS DE TOULOUSE 25/06 - 02/07/2007

hans andriessen

Post by hans andriessen »

Joop wrote:Op de site staat dat er een hele sensatie gebeurde bij het bord van Boomstra, maar wat is er dan precies gebeurd?
Het wachten is op de invoer van de partijen.
Dat zal wel even duren, want ze zijn nu bezig met een verplaatsing naar Toulouse. Ik vind dit maar een raar gedoe.
Gelukkig eerst een lunch op de speellocatie en daarna de 6e ronde (om 14.00 uur).

De laatste dagen zullen wel extra zwaar zijn i.v.m. dagelijks vervoer met de metro naar Tournefeuille; tenminste, dat had Alex Mathijsen verteld.
Pluspunt is wellicht, dat de ploeg nu op 2 twee-persoonskamers komt i.p.v. 1 kamer met 2 stapelbedden.

Overigens, gefeliciteerd met je verjaardag [img]images/smilies/new_birthday.gif[/img]
Johan Demasure

Post by Johan Demasure »

Roel had voldoende tijd (nog ongeveer een kwartier) en gewoon een gewonnen stand. Hij rekende alles rustig uit (heeft minstens vijf minuten over zijn zet nagedacht) om de partij af te maken, maar overzag dat hij zijn eigen dam op slag gezet had. Heel erg jammer natuurlijk.

Frerik daarentegen mocht dan weer van geluk spreken, dat Richard de remise-variant met 9-13 niet nam op het einde.

Alle partijen van de vijfde ronde zijn nu online. Ik vermoed dat deze naspeelbaar zijn, zoals die van de vorige ronden. Maar doordat hier geen actuele java-versie op de pc's zit, is dit niet te controleren. Kan iemand dit bevestigen?
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Johan Demasure wrote:
Alle partijen van de vijfde ronde zijn nu online. Ik vermoed dat deze naspeelbaar zijn, zoals die van de vorige ronden. Maar doordat hier geen actuele java-versie op de pc's zit, is dit niet te controleren. Kan iemand dit bevestigen?
Ze zijn naspeelbaar Johan.
Echter bij de ronde 5 is de link nog niet aanklikbaar.
Via:

http://www.heule-watermolen.be/DamWDC/W ... useR5.html

zijn ze wel na te spelen.
hans andriessen

Johan Demasure wrote: Alle partijen van de vijfde ronde zijn nu online. Ik vermoed dat deze naspeelbaar zijn, zoals die van de vorige ronden. Maar doordat hier geen actuele java-versie op de pc's zit, is dit niet te controleren. Kan iemand dit bevestigen?
Ja, Johan, alles werkt prima.
Ik wil hierbij van de gelegenheid gebruik maken om je te bedanken voor de geweldige manier waarop je ons van informatie voorziet.
Uitslagen, standen, partijen, maar ook de foto's!
hans andriessen

Piet Bouma wrote:Echter bij de ronde 5 is de link nog niet aanklikbaar.
Via:

http://www.heule-watermolen.be/DamWDC/W ... useR5.html

zijn ze wel na te spelen.
Ik heb gemerkt: als je in HOME bent, kan je niet direct een bepaalde ronde aanklikken.
Wel werkt dan: eerst ronde 1 aanklikken, daarna de gewenste ronde.
FeikeBoomstra

Post by FeikeBoomstra »

Johan Demasure wrote:Roel had voldoende tijd (nog ongeveer een kwartier) en gewoon een gewonnen stand. Hij rekende alles rustig uit (heeft minstens vijf minuten over zijn zet nagedacht) om de partij af te maken, maar overzag dat hij zijn eigen dam op slag gezet had. Heel erg jammer natuurlijk.
47-42 en 47-33 zijn winnend, 47-38 is als enige zet direct verliezend. (volgens mijn eigen damprogramma).
A.Presman
Real name: Alexander Presman

Post by A.Presman »

Johan Demasure wrote:Roel had voldoende tijd (nog ongeveer een kwartier) en gewoon een gewonnen stand. Hij rekende alles rustig uit (heeft minstens vijf minuten over zijn zet nagedacht) om de partij af te maken, maar overzag dat hij zijn eigen dam op slag gezet had. Heel erg jammer natuurlijk.
Image
Partijverloop 52...47-38??? 52.49*5 26-31 53. 25*14 X

Als ik dat zie dan denk ik eerder dat Roel overzag dat hij zelf moet slaan 54... 46*10. Hij was nl. van plan om met 54...15-20 en 55...31-37 de partij af te maken.
Misschien heeft hij dat zelf ontdekt na 52...47-38??? maar dan was er al geen meer weg terug.
Johan Demasure

Post by Johan Demasure »

A.Presman wrote:
Image
Partijverloop 52...47-38??? 52.49*5 26-31 53. 25*14 X

Als ik dat zie dan denk ik eerder dat Roel overzag dat hij zelf moet slaan 54... 46*10. Hij was nl. van plan om met 54...15-20 en 55...31-37 de partij af te maken.
Misschien heeft hij dat zelf ontdekt na 52...47-38??? maar dan was er al geen meer weg terug.
Dat is juist wat ik weergaf Alexander.
Maar Roel had helemaal niets in de gaten.
Zelfs toen Ganbold 14x25 geslagen had, speelde Roel simpel 31-37 ter uitvoering van zijn winstplan, waarna Ganbold hem aanmaande om te slaan met zijn dam. Toen pas scheen het tot Roel door te dringen wat er gebeurd was.
FeikeBoomstra

Post by FeikeBoomstra »

En Roel is nu echt van slag. Door een simpele combinatie verloren in een positionele winst positie.
Jacques PERMAL

Post by Jacques PERMAL »

RONDE 6 / 6TH ROUND

Les deux meilleurs joueurs du moment F. ANDRIESSEN et G. GERELBOLD se sont neutralisés et partagent la tête du classement.
L'azerbaïdjanais A. SHARAFATDIN a défait R. BOOMSTRA et suit à une longueur.
Les premiers représentants français se nomment K. MACHTELINCK (battu) et P. HELLEQUIN (vainqueur).

Remise between best players F. ANDRIESSEN and G. GERELBOLD today.
They share the lead with one point ahead of A. SHARAFATDIN who won R. BOOMSTRA.

http://www.heule-watermolen.be/DamWDC/WDC.htm
Information : my first priority !!

L'info en première ligne !!
Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter »

FeikeBoomstra wrote:En Roel is nu echt van slag. Door een simpele combinatie verloren in een positionele winst positie.
In een licht voordelige stand lijkt me correcter geformuleerd.

Image

Er volgde hier 38-33(?) 13-19! 33-29?? en nu het zetje met 26-31, 19-23, 18-22, 16-21, 11x33.

In de diagramstand dreigt zwart met 3-9 en de remise-achtige ruil 18-22. Om dit te voorkomen zou wit kunnen beginnen met 36-31, maar na 3-9 38-33 13-19 33-29 19-24 ziet Truus er niet meer dan 0.18 in.
hans andriessen

Frerik verliest van Roel.
Hij liep in een 1-om-3tje. [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img] [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img]

Alle hoop is op Richard gevestigd!!
FeikeBoomstra

Post by FeikeBoomstra »

Roel herpakt zich vandaag. Vanochtend wint hij met scherp spel, en vanmiddag wint hij dus van Frerik.
nico leemberg

Post by nico leemberg »

Iik verneem net van Richard dat hij heeft gewonnen!!
FeikeBoomstra

Post by FeikeBoomstra »

Morgen Richard - Roel??
Post Reply