Page 3 of 6
Posted: Tue Oct 18, 2005 10:16
by Jan Pieter
steenslag wrote:Jan Pieter wrote:Stel er is een cafe van 9 bij 12 meter. Een bar van 8 bij 1 meter staat in het midden van het cafe (zodanig dat er aan de korte kanten van de bar 2 meter ruimte tot de muur is en aan de lange kanten 4 meter).
We hebben een stuk vloerbedekking van 10 bij 10 meter, dwz dambordformaat en precies groot genoeg voor dit cafe van 9*12 - 8*1 vierkante meter. De opgave is nu om 1 keer te knippen en dan 2 stukken vloerbedekking over te houden die precies passend zijn voor het cafe. (Ja, het kan echt).
Code: Select all
XXXXXXXXXX
XXXXXXXX
XXXXXX
XXXX
XX
XXXXXXXX
XXXXXX
XXXX
XX
Heel goed, Steenslag, je bent een echte problemist.
Posted: Tue Oct 18, 2005 11:17
by joost
Krijn wrote:2.
Vul op de puntjes een getal in zodat je een kloppende zin krijgt:
In deze zin staat ... keer het cijfer 1, ... keer het cijfer 2, ... keer het cijfer 3, ... keer het cijfer 4 en ... keer het cijfer 5.
In deze zin staat 3 keer het cijfer 1, 2 keer het cijfer 2, 3 keer het cijfer 3, 1 keer het cijfer 4 en 1 keer het cijfer 5.
Krijn wrote:
3.
Er is een aantal mensen dat op reis gaat. Zij stappen één voor één een bus in, na vijf minuten vertrekt de bus. Vervolgens moeten ze drie uur rijden. Hoe laat komen ze op de plaats van bestemming aan?
vier over vier
Krijn wrote:
4.
Wat is (a-x).(b-x).(c-x).....(y-x).(z-x)?
(Je begrijpt de notatie hopelijk: bijvoorbeeld (a-x).(b-x) = x^2-ax-bx+ab.)
0
Krijn wrote:
5.
Twee kwajongens knopen een leeg blik aan de staart van een supersnelle hond (hij kan echt heel hard). De hond rent eerst met een snelheid van 1 m/s, maar elke keer als hij het blik op de grond hoort slaan (2 keer per seconde) schrikt de hond en gaat hij twee keer zo hard rennen. De hond rent naar Constantinopel (2050 km).
Met welke snelheid komt de hond in Constantinopel aan (neem dus aan dat de hond geen snelheidslimiet heeft)?
snelheid van het geluid
Posted: Tue Oct 18, 2005 11:46
by steenslag
Krijn wrote:Ok dan, hier nog een paar, er zitten wel een paar flauwe tussen.
1.
Op welke volgorde staan de vier rijtjes hieronder??
a. 8, 3, 1, 9, 0, 2, 4, 5, 6, 7;
b. 8, 5, 4, 9, 1, 7, 6, 3, 2, 0;
c. 8, 3, 1, 5, 9, 0, 6, 7, 4, 2;
d. 5, 2, 8, 9, 4, 7, 6, 3, 1, 0.
2.
Vul op de puntjes een getal in zodat je een kloppende zin krijgt:
In deze zin staat ... keer het cijfer 1, ... keer het cijfer 2, ... keer het cijfer 3, ... keer het cijfer 4 en ... keer het cijfer 5.
3.
Er is een aantal mensen dat op reis gaat. Zij stappen één voor één een bus in, na vijf minuten vertrekt de bus. Vervolgens moeten ze drie uur rijden. Hoe laat komen ze op de plaats van bestemming aan?
4.
Wat is (a-x).(b-x).(c-x).....(y-x).(z-x)?
(Je begrijpt de notatie hopelijk: bijvoorbeeld (a-x).(b-x) = x^2-ax-bx+ab.)
5.
Twee kwajongens knopen een leeg blik aan de staart van een supersnelle hond (hij kan echt heel hard). De hond rent eerst met een snelheid van 1 m/s, maar elke keer als hij het blik op de grond hoort slaan (2 keer per seconde) schrikt de hond en gaat hij twee keer zo hard rennen. De hond rent naar Constantinopel (2050 km).
Met welke snelheid komt de hond in Constantinopel aan (neem dus aan dat de hond geen snelheidslimiet heeft)?
Nou, succes!
(Is er meer gewenst, dan hoor ik het wel.)
grtjs
Krijn
1.a Nl
b Eng
c Du
d Fr
2. 3x1, 2x2, 3x3, 1x4, 1x5
5. 512 m/s
Posted: Tue Oct 18, 2005 12:18
by Gerardus
steenslag wrote:Krijn wrote:Ok dan, hier nog een paar, er zitten wel een paar flauwe tussen.
1.
Op welke volgorde staan de vier rijtjes hieronder??
a. 8, 3, 1, 9, 0, 2, 4, 5, 6, 7;
b. 8, 5, 4, 9, 1, 7, 6, 3, 2, 0;
c. 8, 3, 1, 5, 9, 0, 6, 7, 4, 2;
d. 5, 2, 8, 9, 4, 7, 6, 3, 1, 0.
2.
Vul op de puntjes een getal in zodat je een kloppende zin krijgt:
In deze zin staat ... keer het cijfer 1, ... keer het cijfer 2, ... keer het cijfer 3, ... keer het cijfer 4 en ... keer het cijfer 5.
3.
Er is een aantal mensen dat op reis gaat. Zij stappen één voor één een bus in, na vijf minuten vertrekt de bus. Vervolgens moeten ze drie uur rijden. Hoe laat komen ze op de plaats van bestemming aan?
4.
Wat is (a-x).(b-x).(c-x).....(y-x).(z-x)?
(Je begrijpt de notatie hopelijk: bijvoorbeeld (a-x).(b-x) = x^2-ax-bx+ab.)
5.
Twee kwajongens knopen een leeg blik aan de staart van een supersnelle hond (hij kan echt heel hard). De hond rent eerst met een snelheid van 1 m/s, maar elke keer als hij het blik op de grond hoort slaan (2 keer per seconde) schrikt de hond en gaat hij twee keer zo hard rennen. De hond rent naar Constantinopel (2050 km).
Met welke snelheid komt de hond in Constantinopel aan (neem dus aan dat de hond geen snelheidslimiet heeft)?
Nou, succes!
(Is er meer gewenst, dan hoor ik het wel.)
grtjs
Krijn
1.a Nl
b Eng
c Du
d Fr
2. 3x1, 2x2, 3x3, 1x4, 1x5
5. 512 m/s
3. 4 minuten over vier
Posted: Mon Dec 19, 2005 00:04
by steenslag
<center>
1
1 1
2 1
1 2 1 1
1 1 1 2 2 1
</center>
Wat is de volgende regel?
Posted: Mon Dec 19, 2005 00:24
by Eric Sanders
steenslag wrote:<center>
1
1 1
2 1
1 2 1 1
1 1 1 2 2 1
</center>
Wat is de volgende regel?
312211
En nou hier aan de slag:
http://deathball.net/notpron
Posted: Mon Dec 19, 2005 01:01
by steenslag
Nee, niet voor mij. Ik ben ooit op eigen houtje tot level 4 gekomen. Daar moet je Googelen en dan kom je walkthroughs tegen. Honderden levels te gaan, en allemaal walkthroughs die je voor je goeie fatsoen niet mag gebruiken. Ik ben moreel te zwak, blijkbaar.
Posted: Mon Dec 19, 2005 11:52
by Krijn
ik ken 'm als
1
11
21
1112
3112
211213
enz..
op een gegeven moment blijft-ie dan hangen, als ik het me tenminste goed herinner (nu geen zin om dat uit te zoeken)
grtjs
Posted: Mon Dec 19, 2005 13:23
by Groeneveld
steenslag wrote:Nee, niet voor mij. Ik ben ooit op eigen houtje tot level 4 gekomen. Daar moet je Googelen en dan kom je walkthroughs tegen. Honderden levels te gaan, en allemaal walkthroughs die je voor je goeie fatsoen niet mag gebruiken. Ik ben moreel te zwak, blijkbaar.
ik zie alleen een deur verder niks,
hoe verder te komen [img]
images/smilies/icon_question.gif[/img]
niks "werkt" [img]
images/smilies/icon_confused.gif[/img]
Groeneveld
Deur
Posted: Mon Dec 19, 2005 19:49
by Ghaja
Als de 'foutmelding' komt, gewoon op Enter drukken (niet met je muis klikken). Dan kan je de deur gewoon openen...
Re: Deur
Posted: Mon Dec 19, 2005 20:17
by Arjen de Mooij
Ghaja wrote:Als de 'foutmelding' komt, gewoon op Enter drukken (niet met je muis klikken). Dan kan je de deur gewoon openen...
Of in de URL van de 2 een 3 maken.
Re: Deur
Posted: Tue Dec 20, 2005 00:44
by Groeneveld
Ghaja wrote:Als de 'foutmelding' komt, gewoon op Enter drukken (niet met je muis klikken). Dan kan je de deur gewoon openen...
dat helpt niks,er gebeurt niet veel.
en van de 2 een 3 maken,mis je dan niks
Posted: Tue Dec 20, 2005 01:11
by Jan Pieter
Hier staan de oplossingen van de eerste tien opgaven. Als je dat leest, zal de lust tot spelen je waarschijnlijk wel vergaan.
Re: Deur
Posted: Tue Dec 20, 2005 14:13
by Arjen de Mooij
Groeneveld wrote:Ghaja wrote:Als de 'foutmelding' komt, gewoon op Enter drukken (niet met je muis klikken). Dan kan je de deur gewoon openen...
dat helpt niks,er gebeurt niet veel.
en van de 2 een 3 maken,mis je dan niks
Er staat in de popup (Adress?) dus dat leek mij de meest logische oplossing.
Posted: Tue Dec 20, 2005 14:52
by Eric Sanders
Jan Pieter wrote:Hier staan de oplossingen van de eerste tien opgaven. Als je dat leest, zal de lust tot spelen je waarschijnlijk wel vergaan.
Dus niet lezen en zelf oplossen. Is veel leuker.