MenO wrote:Het fragment waar Danny Slotboom de combinatieprijs mee won:
Danny Slotboom - Erik v.d. Weerdhof
4e ronde
Wit speelde 1. 38-32?!! Tijdens de prijsuitreiking noemde Danny deze zet een combinatie tussen een forcing en een lokzet. Waarom een forcing? Omdat zwart wel verplicht is tot 11-16 - alle andere zetten verliezen:
Na de partij zei Erik dat hij niet eens naar 19-23 gekeken had...
Niet helemaal juist, ik zei dat ik er wel naar gekeken had maar het op de verwachte manier van slaan niet als bijzonder kansrijk voor me taxeerde. Dat krijg je in tijdnood, volgens mij was dit ook nog het moment waarop we in tijdnood van klok moesten wisselen.
Als je na de klokwissel verloren had, had je een goede reden gehad je terug te trekken uit het toernooi.
(Of zou men het met een stevige bak gratis koffie nog goed kunnen maken?)
Kosmos wrote:
Als je na de klokwissel verloren had, had je een goede reden gehad je terug te trekken uit het toernooi.
(Of zou men het met een stevige bak gratis koffie nog goed kunnen maken?)
[img]images/smilies/icon_smile.gif[/img], op de een of andere manier denk ik dat de spelers in dit geval de klokwissel zelf over zich afgeroepen hebben. Ik geloof dat ik als ik een toernooi zou organiseren speciaal voor deze kemphanen een verstevigde klok zou laten maken, waar je echt zonder problemen op kan meppen. Ik zat direct naast deze partij (of eigenlijk erachter) en het verbaasde me dat de klok het nog zo lang volhield.
Verder was het een leuk toernooi. Na het NK junioren en wat provinciale kampioenschappen was dit mijn eerste meerdaags toernooi. Het smaakt wel naar meer. Ook het discodammen was leuk. Ndonzi en Ndiaye laten je daar wel genieten.