Nationale Clubcompetitie 2008/2009
-
- Real name: Alexander Presman
Levendige maar volstrekt off-topic discussie is verplaatst naar de topic
Allesbehalve dammen
Allesbehalve dammen
-
-
De analyses van Witte van Moort - DUO zijn uitgebreid.
Enkele spelers van WvM en Bert Woolschot van DUO, die me nog een geniepig zetje doorspeelde, hebben nog enkele varianten doorgemaild en die zijn nu weer verwerkt.
Het is wel een oerwoud aan varianten geworden af en toe, maar het is aan de (eventuele) lezer om de varianten maar te pakken die hij zij interessant vindt (of niet [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img] )
Enkele spelers van WvM en Bert Woolschot van DUO, die me nog een geniepig zetje doorspeelde, hebben nog enkele varianten doorgemaild en die zijn nu weer verwerkt.
Het is wel een oerwoud aan varianten geworden af en toe, maar het is aan de (eventuele) lezer om de varianten maar te pakken die hij zij interessant vindt (of niet [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img] )
-
Uit de wedstrijd DVSB-VBI, Baljakin tegen ons jeugdige talent Joris Ketelaars:

Baljakin heeft zojuist 29.41-37 gespeeld en vermoedelijk heeft hij de volgende remisecombinatie overzien: (12-17) 23x3 (17-22) 3x26 (2-8 ) 26x3 (20-25) 3x20 (15x44) 49x40 (15x35).
Joris zag het ook niet, was wel een leuk visitekaartje geweest.
NB Ik plaats bewust een spatie bij (2-8 ), want anders krijg je een smiley: (2-8). Is dat een bug of zo?

Baljakin heeft zojuist 29.41-37 gespeeld en vermoedelijk heeft hij de volgende remisecombinatie overzien: (12-17) 23x3 (17-22) 3x26 (2-8 ) 26x3 (20-25) 3x20 (15x44) 49x40 (15x35).
NB Ik plaats bewust een spatie bij (2-8 ), want anders krijg je een smiley: (2-8). Is dat een bug of zo?
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Je vergeet 22-28 nog, anders werkt het nietJelmer Martens wrote:Uit de wedstrijd DVSB-VBI, Baljakin tegen ons jeugdige talent Joris Ketelaars:

had de computer inderdaad een dag later al aangegeven, (2 x 2 geven enz.) een bitter resultaat voor Andrey na zijn lange reis.Kosmos wrote:
Dolfing - Kalmakov
Het lijkt alsof zwart na wits laatste zet 43.33-28 verloren staat.
Na 12-18? gaf zwart het op zonder 27-22 28-23 30x10 af te wachten.
Zwart had zich echter verrassend kunnen redden...
De ereklasseverenigingen ontvingen vandaag deze brief.
- Attachments
-
- DVSB KNDB brief.pdf
- (1.89 MiB) Downloaded 498 times
Iedereen mag daarvan vinden wat hij of zij wil. Ik zou wel graag willen weten wat anderen ervan vinden. Wat vind jij?Dieter wrote:Tja Guido wat moeten we daar van vinden volgens jou?GuidoB wrote:De ereklasseverenigingen ontvingen vandaag deze brief.
Ik heb vooral vragen. Waarom denkt Ben Smeenk dat "het sportieve verloop van de huidige competitie op die manier gewaarborgd wordt"? Ingrijpen door de wedstrijdleider en een team bij voorbaat als 12e klasseren vind ik niet bepaald een sportief verloop van de competitie. Welke verzoeken gaat de KNDB in de toekomst nog meer goedkeuren? Als er nu een club uit de 2e klasse is die alle spelers van het 1e team van DVSB aantrekt, gaat het KNDB-bestuur dan in op een verzoek het 1e team van die club in de ereklasse te plaatsen? En waarom niet? Als je dit niet doet, heb je de komende 3 jaar geen "sportief verloop van de competitie".
Er zijn vast nog meer zinnige vragen. Ik roep iedereen op ze hier te plaatsen. Aanstaande zaterdag kan ik de vragen stellen aan het bestuur.
-
Inderdaad roept het wel wat vragen op. Gaat DVSB nog 'zijn best doen' (worden topspelers nog opgesteld) de volgende vier wedstrijden?GuidoB wrote:Iedereen mag daarvan vinden wat hij of zij wil. Ik zou wel graag willen weten wat anderen ervan vinden. Wat vind jij?Dieter wrote:Tja Guido wat moeten we daar van vinden volgens jou?GuidoB wrote:De ereklasseverenigingen ontvingen vandaag deze brief.
Ik heb vooral vragen. Waarom denkt Ben Smeenk dat "het sportieve verloop van de huidige competitie op die manier gewaarborgd wordt"? Ingrijpen door de wedstrijdleider en een team bij voorbaat als 12e klasseren vind ik niet bepaald een sportief verloop van de competitie. Welke verzoeken gaat de KNDB in de toekomst nog meer goedkeuren? Als er nu een club uit de 2e klasse is die alle spelers van het 1e team van DVSB aantrekt, gaat het KNDB-bestuur dan in op een verzoek het 1e team van die club in de ereklasse te plaatsen? En waarom niet? Als je dit niet doet, heb je de komende 3 jaar geen "sportief verloop van de competitie".
Er zijn vast nog meer zinnige vragen. Ik roep iedereen op ze hier te plaatsen. Aanstaande zaterdag kan ik de vragen stellen aan het bestuur.
Is het niet handiger om alle gespeelde wedstrijden van DVSB buiten beschouwing te laten voor een correcte strijd rond de degradatie?
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Een team bij voorbaat aanwijzen als degradant heeft inderdaad niets met een sportief verloop te maken. Het enige sportieve aan dit besluit is dat je zo zeker weet dat DVSB zijn resterende wedstrijden niet opzettelijk gaat verliezen. Kennelijk heeft het bestuur niet al te veel vertrouwen in de toezegging van Jelmer dat DVSB zoiets nooit zou doen. Wellicht herinnert Ben Smeenk zich nog de belofte van John Bonello dat Malta absoluut niet met 11 doelpunten verschil van Spanje zou gaan verliezen [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]GuidoB wrote:Waarom denkt Ben Smeenk dat "het sportieve verloop van de huidige competitie op die manier gewaarborgd wordt"? Ingrijpen door de wedstrijdleider en een team bij voorbaat als 12e klasseren vind ik niet bepaald een sportief verloop van de competitie.
Last edited by Jan Pieter on Wed Jan 07, 2009 21:37, edited 2 times in total.
-
Ach, op 31 januari 2009 een 10-10 om 15.45 uur, is ook een mooie uitslag. [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]Jan Pieter wrote:Wellicht herinnert Ben Smeenk zich nog de belofte van John Bonello dat Malto absoluut niet met 11 doelpunten verschil van Spanje zou gaan verliezen [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Uit het verslag van de bondsraadsvergadering 21 juni 2008:
"De behandeling van de notitie “Sportverloedering” wordt
aangehouden."
Misschien dat die zaterdag gelijk ook even behandeld kan worden..... [img]images/smilies/icon_idea.gif[/img]