Ton Sijbrands herovert wereldrecord op 24 en 25 september
Er kwam een man naar mij toelopen in het Olympisch Stadion op vrijdag 25 september. Ik denk dat het een gelovige journalist was en hij vroeg iets aan mij.
Hij zei : er zijn toch meerdere grootmeester dat zoiets zou kunnen presteren?
Waarop ik die man even heel serieus aankeek en antwoordde:
Kijk, er zijn verschillende profeten, maar er is maar 1 God!
Hij liet een traan en liep weg.
- Hanco Elenbaas
Dat was zeker Jan Wielaard, Leo? [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]Leo Aliar wrote:Er kwam een man naar mij toelopen in het Olympisch Stadion op vrijdag 25 september. Ik denk dat het een gelovige journalist was en hij vroeg iets aan mij.
Onwaar, de stand waarin remise overeengekomen werd is gelijkwaardig, misschien zelfs iets beter voor Mark! Knap gedaan.Hanco Elenbaas wrote:Mark Hees heeft remise gekregen in verloren stand, als compensatie voor de opgave van Antoine Koster in remisestand.
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Blinddammen op 28 borden is natuurlijk een enorme prestatie, maar dat Sijbrands dat kan, komt niet als een verrassing. Wat me wel verbaast, is dat de maestro 42 uur nagenoeg non-stop kan dammen. Ongelooflijk. Veel mensen beginnen na 24 uur zonder slaap al te hallucineren, en de meeste dammers maken, ook als ze het bord voor zich hebben, na een uurtje of 10 al de vreemdste rekenfouten. Wat voor majestueuze kronkel zit er in het hoofd van Sijbrands dat hij zo lang helder kan blijven?
Misschien ff een dopingcontrole houden...Jan Pieter wrote:Blinddammen op 28 borden is natuurlijk een enorme prestatie, maar dat Sijbrands dat kan, komt niet als een verrassing. Wat me wel verbaast, is dat de maestro 42 uur nagenoeg non-stop kan dammen. Ongelooflijk. Veel mensen beginnen na 24 uur zonder slaap al te hallucineren, en de meeste dammers maken, ook als ze het bord voor zich hebben, na een uurtje of 10 al de vreemdste rekenfouten. Wat voor majestueuze kronkel zit er in het hoofd van Sijbrands dat hij zo lang helder kan blijven?
Volgens mij istie bezig om nog wat partijen na te spelen [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]Kosmos wrote:Zit Ton nog te dammen?
Sorry, heb even geslapen...
(diep respect trouwens voor Ton)
-
In augustus was ik bij een concert van de huidige band van Adrian Edmondson, die ooit nog de rol van punker Vyvyan in The Young Ones speelde. Een van de covers die de groep vertolkte bevatte de regels van een nummer dat de meesten wel kennen: whatever happened to the heroes ? No more heroes anymore.
Songteksten zijn niet altijd waar. Proficiat, Ton !
Songteksten zijn niet altijd waar. Proficiat, Ton !
Ton heeft 'zijn' record terug. Van harte proficiat met die geweldige prestatie!
Ik denk dat alle dammers (hoewel niet allemaal even positief op dit forum ) beseffen wat een geweldige prestatie dit is. Sterker nog: ik denk zelfs dat niet-dammers hiervan diep onder de indruk zijn. En terecht!!! Geweldige promotie voor de damsport.
Toch vraag ik mij af hoe 'de maestro' zelf over dit wereldrecord denkt. Natuurlijk blij dat hij het gehaald heeft, maar over de cijfers zal hij minder tevreden zijn:
- 6 foutzetten
- 3(!!!) partijen verloren (foei, foei, foei)
- en een percentage dat ruim onder de 80% ligt (waar in eerdere pogingen Ton altijd minstens 89% gescoord heeft als ik het goed heb).
Is het niet zo dat Ton het gevoel heeft gefaald te hebben?... Ik bedoel 3 verliespartijen, dat is (300%) meer dan in al zijn eerder simultaans samen. En een percentage dat op het amateuristische af is.
Nogmaals: niks af te dingen en een terecht wereldrecord! Maar of er na deze (prachtige) 42 uur nog een volgende poging volgt...?
Ik denk dat alle dammers (hoewel niet allemaal even positief op dit forum ) beseffen wat een geweldige prestatie dit is. Sterker nog: ik denk zelfs dat niet-dammers hiervan diep onder de indruk zijn. En terecht!!! Geweldige promotie voor de damsport.
Toch vraag ik mij af hoe 'de maestro' zelf over dit wereldrecord denkt. Natuurlijk blij dat hij het gehaald heeft, maar over de cijfers zal hij minder tevreden zijn:
- 6 foutzetten
- 3(!!!) partijen verloren (foei, foei, foei)
- en een percentage dat ruim onder de 80% ligt (waar in eerdere pogingen Ton altijd minstens 89% gescoord heeft als ik het goed heb).
Is het niet zo dat Ton het gevoel heeft gefaald te hebben?... Ik bedoel 3 verliespartijen, dat is (300%) meer dan in al zijn eerder simultaans samen. En een percentage dat op het amateuristische af is.
Nogmaals: niks af te dingen en een terecht wereldrecord! Maar of er na deze (prachtige) 42 uur nog een volgende poging volgt...?
-
Je zou ook kunnen vermelden welke sites wel aandacht hebben voor Sijbrands' wereldrecord. De Telegraaf is altijd uitstekend wat sport betreft. Zie http://www.telegraaf.nl/telesport/49300 ... ord__.html, inclusief mooie tekening.ildjarn wrote:Heb je wel eens gehoord van websites? Die kunnen 24 uur per dag bijgewerkt worden. Op NU: Niks. Op de website van de Volkskrant: Niks.