playforstacks wrote: (Ik wil dit word document ook best hier posten als ik weet hoe dat moet).
Scroll iets naar beneden als je een bericht schrijft en kies voor 'Choose File'. Het werkt op dit forum als toevoegen attachment aan een e-mail.
playforstacks wrote:Ik wil om het te bewijzen best alle mail contact openbaar gooien (ook al kost dit met mijn mailbox wel enorm veel werk qua zoeken). Echter heeft Anne mij in het verleden wel gemaild dat mocht ik ooit zijn mails openbaar maken dat er dan consequenties zouden volgen omdat er namelijk (dat zegt hij) auteursrecht op zijn mails zit.
Anne heeft gelijk. Jij mag inderdaad niet publiceren wat Anne en bondsbureau aan jou hebben geschreven. Zeker niet als Anne dat expliciet heeft aangegeven. Maar jij bent baas over wat je zelf aan hen hebt geschreven. Dat mag je hier vrij publiceren.
Last edited by Marcel Kosters on Thu Mar 02, 2017 15:38, edited 1 time in total.
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.
Thijs, jij hebt vele voorgangers. Een van hen zou vandaag 46 jaar zijn geworden. Hij heeft nog veel ergere dingen moeten ondergaan. Ook hij bleef onvoorstelbaar positief ingesteld met de neus naar voren. Tot er geen uitweg meer was. Je bent er nog lang niet.
Dieper as de zee
komp ‘t op joe af
Groter as de ruumte
Kleiner as ‘n graf
Harder as ‘n kopstoot
komp ‘t bij joe an
Zachter as ‘n eierschaal
dat word ik der van
Uuteindelijk is iederien allennig
Trekken allemaol ten stried
playforstacks wrote:
Ik doe alles in transparantie en verantwoord alles hier op forum. Wat de precieze reden is van de secretaris weet ik niet. In de mail schrijft hij als reden "Ik ben van mening dat je genoeg informatie hebt gekregen".
Wat wel opvallend is dat deze mail direct in navolging komt na 3 acties van mij namelijk:
1. Alle informatie Die ik heb ontvangen in overzichtelijk tabellen te zetten in word bestand en tot de detail alles uitleggen hoe het zit, Ik heb daarbij de verantwoording van de penningmeester, informatie van het bondsbureau en informatie van de KNDB site samengevoegd in dit bestand. Ik heb deze onderbouwing naar alle BR leden gestuurd en als ingekomen stuk ingediend bij de secretaris. Dit was in tegenstelling tot hier op forum niet alleen maar losse flodders en meerdere BR leden hebben mij bedankt voor het inzichtelijk maken van alle informatie. Helaas bleek uit de cijfers wel op een overzichtelijke manier dat het bestuur meerdere feitelijke onjuistheden in het voorstel heeft staan en gecommuniceerd heeft. (Ik wil dit word document ook best hier posten als ik weet hoe dat moet)
2. Ik ben Hier op het forum niet bepaald positief geweest over deze secretaris en de totaal niet transparante houding van hem en het bestuur.
3. In de middag voor de mail heb ik het bondsbureau proberen te bellen omdat ik Paul visie wilde hebben om mijn document, helaas werd er niet door Paul opgenomen toen.
Dankjewel voor deze toelichting. Het zou mooi zijn als je het word document hier wil posten.
playforstacks wrote:Ik wil om het te bewijzen best alle mail contact openbaar gooien (ook al kost dit met mijn mailbox wel enorm veel werk qua zoeken). Echter heeft Anne mij in het verleden wel gemaild dat mocht ik ooit zijn mails openbaar maken dat er dan consequenties zouden volgen omdat er namelijk (dat zegt hij) auteursrecht op zijn mails zit. Onder elke mail van de secretaris staat ook deze disclaimer:
Op deze e-mail is een disclaimer van toepassing. Deze kunt u vinden op http://www.kentalis.nl/disclaimer
This e-mail is subject to a disclaimer, which can be found on http://www.kentalis.nl/disclaimer
Volgens deze disclaimer mag je de antwoorden van Anne niet openbaar maken.
Als je het toch doet kan/zal het je een hoop narigheid geven. Niet doen dus.
playforstacks wrote: (Ik wil dit word document ook best hier posten als ik weet hoe dat moet).
Scroll iets naar beneden als je een bericht schrijft en kies voor 'Choose File'. Het werkt op dit forum als toevoegen attachment aan een e-mail.
Kijk wat een verademing, ik heb iets wat ik niet weet en krijg gewoon precies de informatie waar ik naar zoek zonder woordspelletjes maar gewoon duidelijk. Secretaris van de KNDB niks voor jou Marcel
U schrijft dat u vind dat ik genoeg geïnformeerd ben. Ik ben een onafhankelijk bondsraadslid van de KNDB. Ik bepaal dus zelf wanneer ik voldoende geïnformeerd ben. Een van mijn taken als Bondsraadslid is het controleren van het bestuur. U dient, zoals in de regels van NOC NSF "goed sportbestuur" staat, mij de informatie te geven die ik nodig acht om het bestuur te controleren.
U vermeld verder dat het bondsbureau mij ook niet meer van informatie moet voorzien (en stuurt dit CC naar het bondsbureau en hebt dit buiten mij om met het bondsbureau overlegd). Dit is onrechtmatig en tevens in strijd met meerdere statuten en het huishoudelijk reglement van de KNDB.
Ik heb vanmiddag telefonisch contact gehad met het bondsbureau (Paul Visser). Deze heeft mij verteld dat hij uw verzoek om mij geen informatie meer te geven langs zich neerlegt. Ik heb inmiddels ook de ledenaantallen van begin januari 2016 na dit telefoongesprek mogen ontvang. Met het bondsbureau heb ik tot nu toe altijd goed inhoudelijk contact gehad.
Dit neemt niet weg dat u door het (proberen te) weigeren van informatie een ernstig geschil heeft laten ontstaan.
Volgens het huishoudelijk reglement dien dus het volgende te gebeuren:
14.2: Geschillen met het bestuur worden beslist door de bondsraad.
Marcel Kosters wrote:
Jij kent vast ook de verhalen van gemeente ambtenaren die fulltime bezig zijn met het bedienen van WOB-verzoekjes door overijverige burgers. Voor de duidelijkheid: ook daar betaal ik als KNDB-lid mijn contributie niet voor Thijs.
Marcel, ik weet niet waarom maar ik neem hier echt aanstoot aan. Op de eerste plaats verzoek ik alleen om specifieke informatie waar ik ook echt een doel mee heb. Met alle informatie heb ik tot nu toe echt wat gedaan. Ten Tweede heb ik in de afgelopen 7 maanden als BR lid maar heel weinig informatie op vragen gekregen. Het probleem voor dit bestuur (of de hele professionele organisatie met 7 man in dienst) ligt hem er zeker niet in dat ik teveel zou vragen, maar wel dat ik zaken op probeer te vragen die vaak gevoelig liggen of het beleid in een slecht daglicht kunnen brengen.
Verder ben ik al 2 keer op en neer naar Gouda gereden en volgende week naar Utrecht. Ik vraag niet ,zoals de meeste vrijwilligers, een reiskosten vergoeding daarvoor dus zelfs als ik iets te ijverig zou zijn compenseer ik niet alleen de totaal inactieve andere BR-leden maar betaal ik dat ook nog eens uit eigen zak!
Dus Marcel maak je maar geen zorgen dat er ook maar één cent van jouw contributie gaat naar het inlichten van mij als ijverig bondsraadslid zodat ik goed geïnformeerd ben en leden zoals jij zo goed mogelijk kan vertegenwoordigen.
Marcel Kosters wrote:
Laat je niet afleiden van beleid door persoonlijke discussies Thijs. Daarvoor zit jij niet in de bondsraad. Waar jij en de andere bondsraadsleden wel voor in de raad zitten:
- Scherp krijgen van de ledencijfers;
Challenge accepted. Challenge completed!
6 uur mee bezig geweest maar dan heb je ook wat, ook al zeg ik het zelf.
Enorm veel losse data en informatie van verschillende bronnen verenigd in dit document. thanks bondsbureau voor aanleveren vanmiddag van het laatste stukje data dat ik nodig had (ondanks dat de secretaris had gezegd dat ik geen informatie meer mocht krijgen als bondsraadslid).
Thijs, complimenten voor de cijfermatige ledental presentatie in jouw twee documenten hier.
Mijn opmerking betrof de kosten voor het bureau dat jij met je informatie verzoeken aan het werkt helpt houden. Zie de 300.000 euro voor 7 of meer medewerkers en de 6500 euro onkosten voor 100 vrijwilligers. Maar dit was niet mijn belangrijkste punt en ik had het wellicht achterwege kunnen laten.
Wat ik belangrijker vind, is dat je vrij bent de berichten die je aan bestuur en bureau hebt geschreven (niet de antwoorden daarop!) hier te publiceren. Tot nu heb je dit niet gedaan, met uitzondering van je oorlogsverklaring aan de secretaris. Zoals ik schreef, ik vermoed dat je zelf doet wat je nu m.b.t. bestuur bewezen lijkt te hebben, namelijk het selecteren van informatie. Door slechts die passages uit je wisseling met bestuur te plukken, die jou van pas komen.
Je schreef hier zelf al “Als niet goedschiks, dan…”. Het bestuur heeft informatieplicht, maar je moet een beetje normaal met elkaar omgaan, zeker in een clubje als de KNDB. Goedschiks of kwaadschiks beloften horen daar niet bij. Dat geeft een bestuur aanleiding (of excuus) om de communicatie met jou op te schorten.
Het verandert niets aan de hardheid van de door jou gepresenteerde cijfers, maar de verontwaardiging over een bestuur dat jou niet langer te woord wil staan zou wat minder mogen. Je lijkt het bestuur dan nu eindelijk klem te hebben gezet. Niet over een administratieve fout maar over de wijze waarop het bestuur daar vervolgens mee om lijkt te zijn gegaan. Dat zou het bestuur ernstig aan te rekenen zijn.
Hopelijk worden de hoofdzaken (perfect door jou uitgewerkt ledental, gelijk houden contributie en inzichtelijk maken financieringsopbouw KNDB-kosten) niet vergeten.
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.
Marcel Kosters wrote:
Laat je niet afleiden van beleid door persoonlijke discussies Thijs. Daarvoor zit jij niet in de bondsraad. Waar jij en de andere bondsraadsleden wel voor in de raad zitten:
- Scherp krijgen van de ledencijfers;
Challenge accepted. Challenge completed!
6 uur mee bezig geweest maar dan heb je ook wat, ook al zeg ik het zelf.
Enorm veel losse data en informatie van verschillende bronnen verenigd in dit document. thanks bondsbureau voor aanleveren vanmiddag van het laatste stukje data dat ik nodig had (ondanks dat de secretaris had gezegd dat ik geen informatie meer mocht krijgen als bondsraadslid).
Om dit document nog wat duidelijker te maken zou je een tabel met de werkelijke ledenaantallen kunnen opnemen naast een tabel met door de KNDB gepresenteerde ledenaantallen. Verder zou het nuttig zijn om te vermelden of in deze aantallen de dubbelleden meerdere keren worden geteld, of dat het gaat om unieke aantallen leden.
Wieger Wesselink wrote:
Om dit document nog wat duidelijker te maken zou je een tabel met de werkelijke ledenaantallen kunnen opnemen naast een tabel met door de KNDB gepresenteerde ledenaantallen. Verder zou het nuttig zijn om te vermelden of in deze aantallen de dubbelleden meerdere keren worden geteld, of dat het gaat om unieke aantallen leden.
Ja de ledentallen in het document zijn de ledenaantallen die relevant zijn voor de contributie inning. dus dubbelleden worden ook meerdere keren geteld. helaas heb ik de werkelijke ledenaantallen per die peildatums niet in mijn bezit dus kan ik die ook niet naast een tabel zetten. deze unieke ledenaantallen cijfers zullen zeker relevant worden als de KNDB gaat besluiten zich meer met de breedtesport bezig te gaan houden. Dan zullen de unieke leden een grote rol gaan spelen beleidsmatig.
Marcel Kosters wrote:Thijs, complimenten voor de cijfermatige ledental presentatie in jouw twee documenten hier.
Het verandert niets aan de hardheid van de door jou gepresenteerde cijfers, maar de verontwaardiging over een bestuur dat jou niet langer te woord wil staan zou wat minder mogen. Je lijkt het bestuur dan nu eindelijk klem te hebben gezet. Niet over een administratieve fout maar over de wijze waarop het bestuur daar vervolgens mee om lijkt te zijn gegaan. Dat zou het bestuur ernstig aan te rekenen zijn.
Hopelijk worden de hoofdzaken (perfect door jou uitgewerkt ledental, gelijk houden contributie en inzichtelijk maken financieringsopbouw KNDB-kosten) niet vergeten.
bedankt Marcel!
Ja ik heb besloten dat ik hier op het forum en in de vergadering het alleen over de inhoud ga hebben. De cijfers zijn boven water en mijn inziens meer dan voldoende dat de bondsraad daar conclusies uit kan trekken.
Mochten leden of andere mensen over niet inhoudelijke zaken dingen willen weten kunnen ze mij natuurlijk altijd mailen of een PM bericht hier versturen.
Mijn werk zit er op en ik ga maar eens van mijn weekend genieten. Binnenkort verwacht ik ook nog de ingekomen stukken voor de vergadering en mogelijk commentaar daar op van het bestuur. Dan zal ik waarschijnlijk weer een en ander posten.
Wat er gebeurd en hoe het voelt als je als eenling moet opboksen tegen de gevestigde orde, zelfs als het je vertegenwoordigers zijn. Vanavond op NPO2 20:20 uur. Zie de overeenkomsten.
playforstacks wrote:Ik wil om het te bewijzen best alle mail contact openbaar gooien (ook al kost dit met mijn mailbox wel enorm veel werk qua zoeken). Echter heeft Anne mij in het verleden wel gemaild dat mocht ik ooit zijn mails openbaar maken dat er dan consequenties zouden volgen omdat er namelijk (dat zegt hij) auteursrecht op zijn mails zit. Onder elke mail van de secretaris staat ook deze disclaimer:
Op deze e-mail is een disclaimer van toepassing. Deze kunt u vinden op http://www.kentalis.nl/disclaimer
This e-mail is subject to a disclaimer, which can be found on http://www.kentalis.nl/disclaimer
Grapjas, die secretaris.
De disclaimer geldt natuurlijk alleen maar als het over Kentalis gaat. Niet als het over KNDB zaken gaat
Thijs, mijn bewondering voor je vasthoudendheid! Dat de dambond in zwaar weer verkeert is duidelijk. Eén van de vele problemen is het gebrek aan kader. Het is niet gemakkelijk om nog mensen te vinden die in deze omstandigheden kunnen/willen besturen. Jouw analyse dat het KNDB-bestuur een aantal goedwillende 'vak'bestuurders telt die zich minder met beleid bezighouden lijkt me juist. Er is alle reden om zuinig te zijn op deze mensen.
Dit gezegd hebbend, de positie van de secretaris van de KNDB lijkt me niet houdbaar. Het over een langere periode doelbewust onthouden van relevante informatie aan de Bondsraad kan niet. Dat deze secretaris zelf geen dammer is, geeft wel aan hoe moeilijk het kennelijk is geweest om voor deze functie iemand te vinden. Hoe pijnlijk ook, hoe moeilijk het misschien zal zijn om een geschikte opvolger te vinden, de bond heeft geen keus lijkt me.
Paar vraagjes. In het overzicht van het ledental per 1-1-2017 worden drie categorieën genoemd: Leden provinciale bonden:3619, onderverdeeld in 3221 senioren en 398 jeugdleden Leden bijzondere bonden:446 Persoonlijke leden:123
Er wordt bij gezegd dat voor de contributie-inning de leden van de wilde bonden en persoonlijke leden minder van belang zijn. Is wilde bond hetzelfde als bijzondere bond? Zo ja, dan zijn dit weliswaar georganiseerde dammers maar geen KNDB-leden.
Betalen persoonlijke leden minder contributie?
Last edited by Henk de Witt on Tue Mar 07, 2017 11:31, edited 1 time in total.