KRANTENARTIKELEN - 2007

Post Reply
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Van den Akker nu al zeker van NK

Dinsdag, 20 februari 2007 - CULEMBORG - Jeroen van den Akker heeft zich geplaatst voor de finale van het Nederlands kampioenschap dammen. Hij is in de kwalificatiewedstrijden, met nog één ronde voor boeg, al zeker van de eerste plaats.
<center>
Image
Jeroen van den Akker (links) maakte dit seizoen de overstap van Denk en Zet naar Amsterdam.
Dit seizoen speelde hij tegen zijn oude club.
'Ik ben nog steeds lid van Denk en Zet, dat is echt mijn clubje.
Op termijn kom ik heus ook wel terug, maar volgend seizoen nog niet.'
</center>

De Culemborger kan zich in de laatste ronde zelfs een nederlaag permitteren tegen Johan Sterrenberg.
Van den Akker, die dit seizoen de overstap maakte van het Culemborgse Denk en Zet naar Amsterdam, is inmiddels een vaste waarde op het NK. Hij plaatste zich zondag op sportcentrum Papendal voor de zevende maal in acht jaar tijd voor de finale van het toernooi. "Twee jaar geleden was ik te druk met afstuderen."

Van den Akker bleef zaterdag Danny Slotboom overtuigend de baas. De Culemborger haalde profijt uit een langdurige opsluiting. Direct na de tijdnoodfase zag Slotboom van verdere tegenstand af. De remise in de achtste ronde tegen Gelders kampioen Theo Berends was zondag voor Van den Akker toereikend. De Culemborger meende overigens achteraf ook in deze partij goede winstkansen te hebben gehad.

" Ik heb me deze keer relatief simpel geplaatst. Vorig jaar had ik veel meer problemen", keek hij terug. Het maakt altijd veel uit of je goed van start gaat in zo'n toernooi. Dit jaar liep het direct erg lekker, en daarna heb ik redelijk gespeeld."

Toch had de Culemborger wel iets op zijn eigen spel op te merken. "Ik heb twee moeizame partijen gespeeld, allebei tegen sterke tegenstanders. Dat is op zich niet zo'n goed teken voor de finale, want dan kom je alleen maar van dat soort tegenstanders tegen."

Toch gaat Van den Akker tijdens die finale zeker voor een topklassering. "Ik doe nu voor de zevende keer mee. Dan gaat het niet meer alleen om meespelen. Bovendien kan ik dit jaar eigenlijk voor het eerst vrijuit spelen. De laatste jaren speelde ik vooral om de grootmeesterstitel binnen te halen. Die heb ik nu behaald, dus hoef ik veel minder op resultaat te spelen."

Vier voormalige clubgenoten van Van den Akker spelen eveneens in de halve finale. Twee zijn nog kansrijk. Bennie Provoost deelt na twee remises in zijn groep de eerste plaats. Boudewijn Derkx staat gedeeld tweede nadat hij dit weekeinde won en verloor.

Jeugdwereldkampioen Pim Meurs staat na twee remises in de middenmoot. Pieter Steijlen doet het prima. Hij won afgelopen weekeinde van Michiel Kroesbergen, de nummer twee van de ranglijst.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Dagblad De Limburger, 22 februari 2007
Image
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Interview Klimashev

Op Ukrshashki van Nick Stepanjoek een interview met de bandiet Roman Klimashev, die verantwoordelijk wordt gehouden voor de teloorgang van het dammen in Rusland.
http://www.ukrshashki.com/index.php?sub ... om=&ucat=4&
<center>
Image
Van narigheid is Klimashev maar gaan trictraccen. </center>

Babelfishvertaling - Engels
http://babelfish.altavista.com/babelfis ... cat%3d4%26
<center>
Image
Klimashev met zijn jonge vriend Anatoli Jatsjenko (links)
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

De Telegraaf, 24 februari 2007
Image
ildjarn
Real name: Joost de Heer

Post by ildjarn »

De Volkskrant, 24 februari 2007
Image
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

website De Telegraaf, 24 februari 2007
http://www.telesport.nl/1266310/Nog_twe ... nnes_.html

Nog twee kanshebbers damtoernooi Cannes

door onze Telesportredactie

Cannes - Het sterk bezette damtoernooi van Cannes open wordt vrijwel zeker een toernooizege voor de Russische oud-wereldkampioen Alexander Schwarzman of de Afrikaan Flaubert Ndonzi. Beide spelers wonnen van de onttroonde koploper Tamara Tansukkuzhina, terwijl de voornaamste concurrentie tegen elkaar remise schoof. Zo kwam Rob Clerc gelijkspel overeen met Getmanski (alleen derde) en Alexander Baljakin.

Ndonzi won zaterdag nog van zijn landgenoot Jean Marc Ndjofang en zondag zullen Schwarzman en Ndonzi onderling uitmaken wie toernooiwinnaar wordt. Alleen Getmanski zou nog roet in het eten kunnen gooien als hij als enige wint en over een hoger toernooigemiddelde zou beschikken.

Voornaamste uitslagen zesde ronde:

Tansykkuzhina – Ndonzi 0-2
Heusdens – Ndjofang 0-2
Golubeva – Schwarzman 0-2
Clerc – Getmanski 1-1, Valneris – Baljakin 1-1.

Voornaamste uitslagen zevende ronde:

Schwarzman – Tansykkuzhina 2-0
Ndjofang – Ndonzi 0-2
Getmanski – Doumesh 2-0
Baljakin – Clerc 1-1
Bercot – Valneris 1-1
Heusdens- Przewozniak 2-0.

Ranglijst Na zevende ronde:

1 en 2. Schwarzman en Ndonzi 12 pnt.
3. Getmanski 11 pnt.
4. Clerc, Baljakin, Ndjofang, Tansykkuzhina, Valneris, Bercot , Heusdens, Vipulis. 10 pnt.
Eddie van de Acker

Post by Eddie van de Acker »

Een goede zaak, dat een aantal wekelijkse krantenrubrieken gescand worden. Van mij mag het zelfs een aparte thread worden. Hopelijk zien we ook wat meer rubrieken uit provinciale kranten in de toekomst.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

De Telegraaf, 25 februari 2007

Cannes prooi voor Schwarzman of Ndonzi

Van onze dammedewerker

CANNES, zondag
Het sterk bezette Cannes Open levert vrijwel zeker een toernooizege op voor de Russische oud-wereldkampioen Alexander Schwarzman of de Afrikaan Flaubert Ndonzi. Beide spelers wonnen van de onttroonde koploper Tamara Tansykkuzhina, terwijl de voornaamste concurrentie tegen elkaar remise schoof.

Zo kwam Rob Clerc een gelijkspel overeen met Getmanski (alleen derde) en Alexander Baljakin. Ndonzi won gisteren nog van zijn landgenoot JeanMarc Ndjofang en vandaag zullen Schwarzman en Ndonzi onderling uitmaken wie toernooiwinnaar wordt. Alleen Getmanski zou nog roet in het eten kunnen gooien als hij als enige wint en over een hoger toernooigemiddelde zou beschikken.

Voornaamste uitslagen 6e ronde: Tansykkuzhina - Ndonzi 0-2, Heusdens - Ndjofang 0-2, Golubeva Schwarzman 0-2, Clerc - Getmanski 1-1, Valneris - Baljakin 1-1.

Voornaamste uitslagen 7e ronde: Schwarzman - Tansykkuzhina 2-0, Ndjofang - Ndonzi 0-2, Getmanski Doumesh 2-0, Baljakin - Clerc 1-1, Bercot - Valneris 1-1, Heusdens - Przewozniak 2-0.

Stand na de 7e ronde: 1. Schwarzman en Ndonzi 12 pnt., 3. Getmanski 11 pnt., 4. o.a. Clerc 10 pnt.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

De Gelderlander, 26 februari 2007

Sven Winkel plaatst zich na barrage voor NK
Tweede plaats in kwalificatiegroep levert Winkel NK-ticket op

door Anton Janssen

Maandag, 26 februari 2007 - ARNHEM - Dammer Sven Winkel heeft zich afgelopen zaterdag op sportcentrum Papendal voor de vierde keer geplaatst voor het Nederlands kampioenschap. De 25 - jarige Arnhemmer versloeg in de barrage Peter Schuitema. Dat bracht hem in zijn kwalificatiegroep op de tweede plaats, goed voor een NK - ticket.

<center>
Image
Het NK-ticket was voor Sven Winkel geen koopje.
De Arnhemmer had een barrage nodig om kwalificatie
af te dwingen. Foto Jan Wamelink
</center>

Winkel, afkomstig uit De Wijk in Drenthe en sinds ruim een jaar in Arnhem woonachtig, moest in de spannende negende ronde van de kwalificatiewedstrijden diep gaan. Winkel zat aan het bord gekluisterd tegen Roel Boomstra. Die was zelf nog niet kansloos; de jongste deelnemer bood Winkel sterk tegenspel.

In de beslissende fase werd veel van denk- en rekenvermogen van de spelers gevraagd. Winkel moest zich creatief verdedigen. Uiteindelijk werden de punten gedeeld. Dat gebeurde ook aan het bord van concurrent Schuitema die in hevige tijdnood tegen Gelders kampioen Theo Berends aan verlies ontsnapte. Schuitema haalde precies de vijftig zetten en kon opgelucht ademhalen.

Na de resultaten van de slotronde stonden Winkel en Schuitema op gelijke hoogte en was een barrage met versneld speeltempo noodzakelijk. Winkel won 's avonds die barrage en mag tussen woensdag 28 maart en vrijdag 6 april in Soest een gooi doen naar de nationale titel. Alexander Baljakin is dan ook van de partij. De Arnhemse Rus was op basis van zijn vierde plaats op het NK in 2006 al verzekerd van deelname.

Winkel studeert neuropsychologie. Hij begon als tienjarige samen met broer Björn in huiselijke kring te dammen. Als jeugdspeler maakte hij snel vorderingen. Hij speelde de Nederlandse kampioenschappen in alle leeftijdscategorieën. Dat bracht hem op het internationale toernooiveld.

Het belangrijkste internationale succes boekte Winkel in 2001. Hij werd derde op het Europees kampioenschap voor junioren en won samen met Jasper Lemmen en Klaas-Hendrik Leijenaar in Londen de damolympiade voor nationale jeugdteams.

Winkel kwam via Houdt Stand Beilen, het Drents Tiental en Westerhaar in het team van Schiedam in de Ereklasse. Daar bereikt hij dit seizoen een hoge score; hij is na tien partijen met vijftien punten ongeslagen. Winkel die in oud-wereldkampioen Anatoli Gantwarg een persoonlijke trainer heeft, is voor elk team op het hoogste niveau een waardevolle kracht.

De dammer uit Arnhem hoopt op het komende NK een goed resultaat te halen. Bij zijn vorige optreden in 2005 eindigde hij met een score van vijftig procent in de middenmoot. Voor de komende tijd heeft Winkel zich het halen van de internationale grootmeestertitel tot doel gesteld.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Lemmen capituleert weer na barrage

door Anton Janssen

Maandag, 26 februari 2007 - ARNHEM - Het kwalificatietoernooi voor het NK dammen 2007 is voor Jasper Lemmen teleurstellend afgelopen. Net als vorig jaar werd de speler uit Bemmel in de barrage uitgeschakeld.

<center>Image
Jasper Lemmen. Foto: Jan Wamelink </center>

Lemmen sloot het reguliere kwalificatietoernooi zaterdag af met de derde plaats in zijn groep en speelde gisteren met Hein Meijer, Peter Schuitema en Paul Oudshoorn, de nummers drie van de overige groepen, in een versnelde vierkamp om twee extra tickets voor het NK. Die gingen uiteindelijk naar Meijer en Schuitema.

"Ik heb lang een finaleplaats nagestreefd en in beeld gehouden maar kwam zowel in de reguliere kwalificatiewedstrijden als in de barrage tekort", zo reageerde Lemmen na zijn uitschakeling. "Een barrage is een verhaal op zich. Door het versnelde speeltempo ga je toch onwennig van start. Je kunt je immers niet op je tegenstanders voorbereiden."

Lemmen had in de barrage een zwakke start. Hij verloor het duel met Meijer, die al zestien keer het NK haalde. In dit treffen werd een beoordelingsfout de Bemmelnaar fataal. Door de nederlaag speelde Lemmen in zijn volgende partij tegen Schuitema alles of niets. Het werd niets. De puntendeling in het afsluitende treffen met Oudshoorn had door de dubbele zeperd geen waarde meer.

"Ik moet mijn ambities om aan het NK mee te doen weer een jaar in de ijskast zetten. Dit jaar kwamen mijn uitslagen moeizaam tot stand. De barrage werd opnieuw spelbreker. Het is over en uit. Wel heb ik heb me geplaatst voor het kwalificatietoernooi van 2008. Hopelijk kan ik die wel positief afsluiten."

Om de barrage te ontlopen had Lemmen zaterdag in de slotronde van het reguliere toernooi tegen Wim van der Kooij een overwinning nodig. Alleen dan had hij kans om het leidende duo Bennie Provoost en Leopold Sekongo te achterhalen en directe plaatsing voor het NK af te dwingen.

Lemmen, die zich vooraf in de spelpatronen van Van der Kooij had verdiept, zou echter nooit uitzicht krijgen op de winst. Integendeel, hij mocht blij zijn dat zijn risicovolle aanpak uiteindelijk nog een remise opleverde. "Ik stond beroerd maar had geen andere keuze. Sekongo ging weliswaar onderuit (tegen Anton Schotanus, red.) maar ook bij die uitslag kon ik alleen bij winst het NK halen", aldus Lemmen.

Van de overige regionale deelnemers speelde Gérard Jansen in de slotronde remise met Daniël Merkus en sloot het toernooi als groepswinnaar af. De Huissense grootmeester, die zijn NK-deelname vorige week al veilig stelde, scoorde met 15 punten uit 9 duels als beste van de veertig dammers in het kwalificatietoernooi.

Theo Berends sloot af met een puntendeling tegen Schuitema. De Huissenaar eindigde met 7 uit 9 in de onderste regionen van zijn groep. Fred de Koning, de derde deelnemer van DV Huissen, klopte Erwin van Hierden en eindigde in zijn groep met een score van 9 uit 9 op de gedeelde vijfde plaats.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

NK dammen krijgt een hoog Lekstad-gehalte

Maandag, 26 februari 2007 - CULEMBORG - De dammers Boudewijn Derkx en Bennie Provoost van damvereniging Denk en Zet gaan ook naar het Nederlandse kampioenschap (NK).

De uit Culemborg afkomstige Jeroen van den Akker plaatste zich een week eerder al. Het NK dat van 28 maart tot en met 6 april in Soest gespeeld, heeft dus met drie 'Culemborgers' een hoog Lekstad gehalte.
Oud-jeugdwereldkampioen Derkx maakte als debutant in deze kwalificatiewedstrijden bij tegenstanders en publiek veel indruk. De geconcentreerd spelende Derkx was zaterdag in de beslissende partij in zijn element. De in de nationale competitie ook al productieve dammer uit de Culemborgse damschool ging overtuigend te werk.

Derkx liet tegenstander en concurrent Rik Keurentjes geen kans. De Groninger kwam door het secure positiespel van de Culemborgse dammer al vanuit de opening onder grote druk. De aanvalsgolf van de Culemborger liep als een trein. Derkx: " Halverwege de partij had ik er vertrouwen in dat ik ging winnen. In tijdnood liep Keurentjes in een slagzet. Dat betekende een vroegtijdige beslissing."

Derkx eindigde in zijn groep als tweede en werd voor de vele damliefhebbers in de speelzaal op Papendal met zijn succes gecomplimenteerd. Anton van Berkel verzekerde zich met winst in de negende ronde van de groepswinst. Hij had net als Amsterdammer Hein Meijer één punt minder dan Van Berkel. De Culemborger dankte zijn tweede plek en NK-ticket aan het aantal overwinningen: 4 voor Derkx, 3 voor Meijer.

Provoost overwon in de slotronde Toby Hage. Die speelde voor zijn laatste kans op deelname aan het NK. De voor Denk en Zet spelende Zeeuw hield het spel overzichtelijk en bracht dreigingen in het spel. Na tijdnood had de behendig opererende speler/trainer van de aanstaande landskampioen een voordelig eindspel op zijn bord. Een fout van Hage versnelde het einde. Provoost gaat als groepswinnaar naar het NK en werd met zijn resultaat Nationaal Meester.

De verrichtingen van de al geplaatste Jeroen van den Akker stonden in de schaduw van het partijverloop bij de overige kanshebbers. Toch liet de naar Amsterdam verhuisde topdammer met zijn fraaie spel het publiek smullen.

De kersverse grootmeester overwon in de slotronde Johan Sterrenburg en beëindigde daarmee deze kwalificatiewedstrijden ook als groepswinnaar. Van den Akker investeerde veel bedenktijd in zijn partij. Die aanpak leverde hem in tijdnood een winnende stelling op.

Pim Meurs won zaterdag van Daaf Kasse. Zijn slotstand was een 'plaatje'. De Zeeuw moest buigen voor allerlei onweerlegbare dreigingen. Meurs kwam in de eindstand één punt tekort om zich in de strijd om de NK-plaatsen te mengen. Met zijn vierde klassering is Meurs zeker van deelname aan de halve finale in 2008.

Pieter Steijlen, de vijfde deelnemer uit het Culemborgse, sloot zijn debuut op dit niveau af met een gelijkspel tegen Richard Meijer. De pas zestienjarige dammer haalde acht punten uit negen en werd gedeeld zesde. Daarmee toonde hij zich een belofte voor de toekomst.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

PZC, 26 februari 2007

Provoost en De Graag naar titelstrijd dammen

door Daaf Kasse

ARNHEM - Bennie Provoost en Leonie de Graag hebben zich zaterdag op Papendal geplaatst voor de finale van het Nederlands damkampioenschap. Provoost rekende in de slotronde van de halve finale af met voormalig Zeeuws kampioen Toby Hage en voor De Graag was een gelijkspel tegen concurrente Heike Verheul voldoende voor een plaats bij de eerste twee.

Provoost speelde tegen zijn voormalige trainer een ijzersterke klassieke partij. ,,De omstandigheden waren ideaal. Toby moest winnen om de finale te halen. Op diverse momenten liet ik ruilen toe, maar die kon hij met het oog op de ranglijst niet nemen. Zo kwam hij steeds verder in problemen.'' Ook de ontwikkelingen in de andere partijen waren in het voordeel van de Zeeuwse kampioen. Leopold Sekongo, met wie hij een ronde voor tijd de eerste plaats deelde, had een zware middag tegen voormalig KNDB-voorzitter Anton Schotanus. Ook achtervolger Jasper Lemmen beleefde hachelijke momenten tegen Wim van der Kooij. Sekongo verloor maar de Ivoriaan uit Roosendaal plaatste zich desondanks voor de finale.

Provoost, die de ontwikkelingen op de andere borden goed in de gaten hield, had al snel door dat hij niet hoefde te winnen om de finale te halen. Toch ging hij er in het eindspel nog even goed voor zitten. Na een kleine vijf uur spelen streek hij de twee punten op.

De inwoner van Aagtekerke behaalde dankzij de eerste plaats in zijn groep genoeg meesterpunten om voortaan als nationaal meester door het leven te gaan. Op 28 maart begint hij in Soest aan zijn tweede NK. Hij wil verder komen dan de zevende plaats die hij vorig jaar in Culemborg behaalde.

Leonie de Graag heeft nog ruim de tijd om zich voor te bereiden op haar eerste vrouwenfinale. Het toernooi, dat dit jaar in Zoutelande plaatsvindt, begint pas op elf november. De Goese die in Enschede studeert, moest veel werk verzetten. Heike Verheul, het Groningse talent dat zich vorig jaar nog liet kronen tot Europees kampioene bij de pupillen kwam in het voordeel. Toen bleek dat concurrente Mariëlle Meijer niet kon winnen van Alexandra Betting kwamen De Graag en Verheul remise overeen. Op grond van het aantal overwinningen lieten ze Meijer immers achter zich.

Voor de twee andere Zeeuwse deelnemers, Daniëlla de Vos en Daaf Kasse, verliep de slotdag van de halve finale in mineur. De Vos verloor van Judith Rijgersberg en Kasse werd overklast door jeugdwereldkampioen Pim Meurs.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

De Stentor, 19 februari 2007

Vogelhuisje mascotte WK en Wildkamp

door Wim de Jonge

HARDENBERG - Wildkamp gaat met de productie van moderne vogelhuisjes terug naar z'n oorsprong. De nieuwste uitvoering wordt ook het symbool van het WK dammen in Hardenberg. De technische groothandel uit Lutten sponsort het evenement, dat van 11 mei tot 2 juni wordt gehouden.

Wildkamp dankt zijn bestaan aan vogelhuisjes. Grondlegger Jan de Wilde maakte zo'n vijftig jaar geleden van restmateriaal kunststof buis de onderkomens voor vogels. Het was de start van een bedrijf met inmiddels ruim 25 filialen. Er komt nu een nieuw en trendy vogelhuisje op de markt. Deze versie wordt door medewerkers van Larcom in elkaar gezet. Het aantal bestelde exemplaren is inmiddels de honderdduizend gepasseerd.

<center>Image
Net als in een vogelhuisje, moet organisator Jan Koops
nog een boel uitbroeden voordat het WKdammen van
start kan gaan op 11 mei.
</center>

Oud-wethouder en voorzitter van het WK-organisatiecomité, Jan Koops, greep zaterdag de kans om de oude successtory nieuw leven in te blazen tijdens de opening van het jaarlijkse Wildkampdamtoernooi. Volgens hem komt een dergelijk bouwsel als mascotte van het WK-dammen nu van pas. "Net als in een vogelhuisje, moeten wij nog heel wat uitbroeden", luidt zijn vergelijking met een verwijzing naar de stand van organisatiezaken.

Het comité is bijvoorbeeld nog op zoek naar een prominent figuur voor de openingshandeling, nadat Pieter van Vollenhoven is afgevallen. Hij is wel toegetreden tot het Erecomité. Ook wil de organisatie er voor zorgen dat het evenement in Hardenberg zelf meer gaat leven. "Het leeft wel binnen de vier gemeentelijke damverenigingen, die het evenement organiseren. Daar buiten kan het nog wel een extra zetje gebruiken", aldus Koops.

De organisatie moet verder rekening houden met de vele werkzaamheden in het centrum van de Vechtstad. Lawaaiproducerende bouwactiviteiten kunnen betekenen dat de twintig spelers het horecagedeelte van de Voorveghter niet kunnen gebruiken als speelzaal. Daarnaast wordt het theater tijdens het WK mogelijk ook zelf verbouwd. De organisatie wil tijdens het WK in de Voorveghter beeldschermen plaatsen waarop de partijen live te zien zijn en moet daarvoor alternatieve locaties bedenken.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

TC Tubantia, 24 februari 2007

Fontein naar halve eindstrijd

WESTERHAAR - In café Harwig zijn deze week de kwartfinales om het Overijssels kampioenschap dammen voor basisscholen gehouden. In het deelnemersveld waren twee teams uit Westerhaar. De plaatselijke kampioen De Fontein (locatie Hoofdweg) speelde erg sterk en werd ongeslagen eerste in haar groep voor De Regenboog uit Borne en De Dolfijn 2 uit Heino. Deze drie teams plaatsten zich door dit resultaat voor de halve finales die op woensdag 7 maart, eveneens bij Harwig, gehouden zal worden. Het team van De Fontein locatie Hoofdweg bestond uit Stefan Kroezen, Killian Ekkel, Nick Pol en Charlotte Kuilder. In totaal plaatsen zich 21 teams voor de halve finales. De andere vertegenwoordiger uit Westerhaar verging het minder. De Fontein (locatie Asterstraat) eindigde in haar groep als zesde en het team werd uitgeschakeld.

De training van spelers van Witte van Moort in de school aan de Hoofdweg is succesvol. Want het team van de basisschool wist de halve finale te halen.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

De Telegraaf, 27 februari 2007
Image
Post Reply