NK Experidammen
Hoekdammen
Leeuwarden ligt wat decentraal.
Is er niet iemand die een zaal beschikbaar heeft op een meer centrale plaats?
Ik wil wel helpen bij de organisatie van een ronde hoekdammen.
Heaven is no location, but a state of mind
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Ingewikkeld hoor, dat hoekdammen. Als ik het goed begrijp wint wit het Steenslagstandje (wit 25, zwart 5) hoe dan ook, maakt niet uit wie begint.
Is het niet veel eenvoudiger en logischer om de velden 5 en 46 maar helemaal te verwijderen? Ik zat er al aan te denken om dat volgend jaar te organiseren.
Is het niet veel eenvoudiger en logischer om de velden 5 en 46 maar helemaal te verwijderen? Ik zat er al aan te denken om dat volgend jaar te organiseren.
Natuurlijk wint wit ook met zwart aan zet: 1... 5-10 (op passen 2.25-20 5-10 PAS +) 2.25-20 PAS 3.20-15 10-14 PAS +Jan Pieter wrote:Ingewikkeld hoor, dat hoekdammen. Als ik het goed begrijp wint wit het Steenslagstandje (wit 25, zwart 5) hoe dan ook, maakt niet uit wie begint.
Vrij simpel allemaal.
Neeeee, niet de hoeken eraf zagen!
Dat is vreselijk! In de opening en middenspel is het veel leuker MET de hoekvelden, pas in het eindspel moet je ze zien kwijt te raken. Het geraffineerde aan de oplossing van Van der Hoek is nu juist dat je de hoekvelden niet botweg afzaagt, maar op een subtiele manier van de akelige hoekvelden (vluchtvelden voor de dam) verlost wordt in het eindspel!
Heaven is no location, but a state of mind
- Eric Sanders
Re: Hoekdammen
Het duurt nog even, maar voor de woensdag- of vrijdagmiddag tijdens Nijmegen open zoeken we nog naar iets alternatiefs (zoals vorig jaar het Ktardammen (de 0-e ronde experidammen)) . Dat zou een ronde experidammen kunnen zijn. Ktar-dammen heeft wel onze voorkeur, al was het maar omdat we de borden van Pescari hebben, maar iets anders kan ook.Kosmos wrote:Leeuwarden ligt wat decentraal.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart
- Jan Pieter
Re: Hoekdammen
Het zou heel mooi zijn als jullie in Nijmegen een rondje Experidammen organiseren (wel jammer dat ik er dan niet bij kan zijn). Het lijkt mij het handigst als we dat dan als de aftrap van een nieuw seizoen beschouwen, want:Eric Sanders wrote:Het duurt nog even, maar voor de woensdag- of vrijdagmiddag tijdens Nijmegen open zoeken we nog naar iets alternatiefs (zoals vorig jaar het Ktardammen (de 0-e ronde experidammen)) . Dat zou een ronde experidammen kunnen zijn. Ktar-dammen heeft wel onze voorkeur, al was het maar omdat we de borden van Pescari hebben, maar iets anders kan ook.
- eigenlijk alle activiteiten in de damwereld hebben 1 juli als breekpunt
- in Nijmegen kunnen we veel dammers bereiken. Ik denk dat het voor hen aantrekkelijker is om in de eerste ronde van het experidamcircuit mee te doen, dan in een slotronde. Ook uit tactische overwegingen verdient dit de voorkeur: wie een mooie score neerzet in de eerste ronde, zal eerder geneigd zijn in volgende ronden opnieuw mee te doen.
Arjen, Tjalling, Peter, wat denken jullie ervan?
-
-
- Jan Pieter
Paul Visser heeft tijdens het Ktardammen in Leeuwarden gezegd dat ze daar aan gedacht hebben, maar het probleem is een geschikte datum te vinden. Eigenlijk alleen zaterdag 10 april komt in aanmerking, maar dan zitten de meeste experidammers te Paasdammen in Amsterdam.Peter van Heun wrote:Afsluiting van dit seizoen tijdens het NK in Huissen lijkt me wel aardig. Vooral een laatste ronde daar met uitreiking voor het algemeen klassement.
- Arjen de Mooij
-
- Arjen de Mooij
-
-
Zelfs Hanco en Guest mogen niet tussen de normale jongens in de zaal zitten. De kans dat dat wel is toegestaan is aan een handjevol wc-roldammers is dan natuurlijk niet al te groot.Peter van Heun wrote:We gaan op de slotdag gewoon bij de 'normale' jongens in de zaal zitten.
Zo klein is de ruimte nou ook weer niet.
-
Maar bedenk je eens wat een golf aan publiciteit een dubbele afsluitingsronde van twee NK's tegelijkertijd oplevert.Eric van Dusseldorp wrote:Zelfs Hanco en Guest mogen niet tussen de normale jongens in de zaal zitten. De kans dat dat wel is toegestaan is aan een handjevol wc-roldammers is dan natuurlijk niet al te groot.Peter van Heun wrote:We gaan op de slotdag gewoon bij de 'normale' jongens in de zaal zitten.
-
En de match Guest-Elenbaas er ook nog bij. Leg dat evenwel maar eens uit aan de toernooiorganisatie.Peter van Heun wrote:Maar bedenk je eens wat een golf aan publiciteit een dubbele afsluitingsronde van twee NK's tegelijkertijd oplevert.Eric van Dusseldorp wrote:Zelfs Hanco en Guest mogen niet tussen de normale jongens in de zaal zitten. De kans dat dat wel is toegestaan is aan een handjevol wc-roldammers is dan natuurlijk niet al te groot.Peter van Heun wrote:We gaan op de slotdag gewoon bij de 'normale' jongens in de zaal zitten.