Alle deelnemers/deelneemsters EK jeugd in Kluczbork (polen)

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Alex

Re: Alle deelnemers/deelneemsters EK jeugd in Kluczbork (pol

Post by Alex »

hans andriessen wrote:Juist, de EDC is daar heel duidelijk in. Maar je zegt niet of dat meisje dan als extra girl mee kan doen.

In Nederland kennen we een algemeen kampioenschap en een meisjes-kampioenschap.
Een meisje dat zich plaatst via het algemeen kampioenschap, mag niet meedoen aan het EK. Ook niet bij de meisjes, want er mogen er maar 3 per land meespelen.
Als nu eens een meisje dat zich plaatst via het algemene kampioenschap 1 van die 3 per land wordt? De KNDB bepaalt toch wie gaat? Of niet? Als een meisje boven zoveel jongens eindigt moet ze wel goed genoeg zijn, lijkt me.
Damkoningin
Real name: Irene Stegeman

Post by Damkoningin »

Weet je wat ook raar is, dat op de Damz site http://www.kndb.nl/damz staat dat Anne-Wil Koopman niet mee doet..
Weet iemand hoe dat zit??
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
hans andriessen

Post by hans andriessen »

Damkoningin wrote:Weet je wat ook raar is, dat op de Damz site http://www.kndb.nl/damz staat dat Anne-Wil Koopman niet mee doet..
Ik denk, dat degene, die deze lijst gemaakt heeft, gebruik heeft gemaakt van de lijst van passagiers voor de bus. Daar staat Anne-Wil niet op, omdat zij met de auto gaat.
hans andriessen

Alex wrote:
hans andriessen wrote:Juist, de EDC is daar heel duidelijk in. Maar je zegt niet of dat meisje dan als extra girl mee kan doen.

Een meisje dat zich plaatst via het algemeen kampioenschap, mag niet meedoen aan het EK. Ook niet bij de meisjes, want er mogen er maar 3 per land meespelen.
Als nu eens een meisje dat zich plaatst via het algemene kampioenschap 1 van die 3 per land wordt? De KNDB bepaalt toch wie gaat? Of niet? Als een meisje boven zoveel jongens eindigt moet ze wel goed genoeg zijn, lijkt me.
Ik kan mij voorstellen, dat zo'n situatie zich in de toekomst voordoet.
Maar bij het NK-meisjes is bepaald, dat de eerste 3 naar het EK mogen. Daar kan je toch niet eventjes inbreuk op maken!
En dan blijft er ook nog een plek bij de boys over; wat doe je daarmee?
Damkoningin
Real name: Irene Stegeman

Post by Damkoningin »

hans andriessen wrote:
Damkoningin wrote:Weet je wat ook raar is, dat op de Damz site http://www.kndb.nl/damz staat dat Anne-Wil Koopman niet mee doet..
Ik denk, dat degene, die deze lijst gemaakt heeft, gebruik heeft gemaakt van de lijst van passagiers voor de bus. Daar staat Anne-Wil niet op, omdat zij met de auto gaat.
Als ze ff verder keken, zagen ze dat Anne-Wil er wel op stond, maar dat ze met eigen vervoer ging.. Maar zo slim zijn ze daar dus niet... Kan gebeuren..
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
Alex

Post by Alex »

hans andriessen wrote:
Alex wrote:

Ik kan mij voorstellen, dat zo'n situatie zich in de toekomst voordoet.
Maar bij het NK-meisjes is bepaald, dat de eerste 3 naar het EK mogen. Daar kan je toch niet eventjes inbreuk op maken!
Die is voor de eerstvolgende op de ranglijst van het NK algemeen?
Vraagje

Post by Vraagje »

sorry maar een meisje dat bij de 1e drie op een NK algemeen eindigt zal toch echt gehakt maken van haar collega-meisjes. Ik denk dat als het NK-junioren tegen het NK dames zou spelen de dames kansloos zouden worden ingeblikt. Maar het is inderdaad een gat in de reglementen.
De meest gehate dammer allertijden.
hans andriessen

Alex wrote:
hans andriessen wrote:Ik kan mij voorstellen, dat zo'n situatie zich in de toekomst voordoet.
Die is voor de eerstvolgende op de ranglijst van het NK algemeen?
Dat lijkt logisch. Maar is dat wel fair?
Omdat de meisjes zo goed zijn, dat eentje een plaats via het algemeen NK wint, moeten de meisjes met een plekje minder genoegen nemen?
En waarom de jongens "belonen" voor het feit, dat ze "niet van een meisje konden winnen"?

Er staat kennelijk nog een fout op de EDC-lijst: Renee Doeleman gaat niet mee; in haar plaats Susanne Hoksbergen.
Post Reply