Helemaal mee eens. En zoals Thijs al zei: de bedriegers lachen om deze maatregel, aangezien je de kans op e-doping met geen enkele fractie doet afnemen.Nescio wrote:
Tijdens beide zwangerschappen van mijn vrouw ontstond er een probleem toen ik met een wedstrijd bezig was (de eerste keer landelijk, de tweede keer provinciaal). De eerste keer was ik onbereikbaar omdat ik braaf de regels opvolgde. Laten we het erop houden, dit waren inpandig geen bonuspunten. Uiteindelijk kwam het in beide gevallen gelukkig allemaal goed.
Sindsdien heb ik besloten om nooit meer mijn telefoon uit te zeten, wie weet nog wat er ergens voor situtaie kan ontstaan die prioriteit heeft. Voor de wedstrijd gewoon zorgen dat dat ding vol zit en op stil zetten, dan haal je al het probleem van het onverwachte gezoem voor een deel weg.
En krampachtige regels maken voor 0,1% potentiële bedriegers, dat gaat me gewoon een aantal stappen te ver.
De iPhone bevat trouwens een "slaapstand". Hiermee voorkom je ieder soort getril, geluid, wat dan ook. Je hoeft je telefoon niet eens stil te zetten dus hoewel dat wel aan te bevelen is. Als ik twee keer binnen drie minuten door dezelfde persoon gebeld word, gaat m'n telefoon alsnog af. Dit is wel uit te zetten trouwens (ik heb er bewust voor gekozen om het aan te zetten). Een andere oplossing is om je telefoon gewoon in een tas weg te leggen, uiteraard op stil/slaapmodus.
Wat gebeurt er eigenlijk als het toestel van jou overduidelijk afgaat, terwijl je het niet "bij je draagt"? (het zit bijvoorbeeld in je tas) Of als het afgaat nadat je je toestel hebt afgegeven aan de arbiter?