Stemmen

Discussies over damsport (in het Nederlands)

Waar stemmen dammers op tijdens de europese verkiezingen?

Poll ended at Tue Jun 15, 2004 21:08

PvdA
3
6%
VVD
1
2%
CDA
8
15%
Groenlinks
7
13%
SP
9
17%
LPF
5
9%
SGP/christenunie
4
7%
Partij voor de dieren
5
9%
Nieuwrechts
1
2%
Partij voor het Noorden
0
No votes
D'66
4
7%
Europa Transparant
6
11%
Anders
1
2%

Total votes: 54

Braintag

Post by Braintag »

Eric van Dusseldorp wrote:
Eric Sanders wrote:
Eric van Dusseldorp wrote: Beetje flauw natuurlijk, Sanders. 'Baron', 'dure dubbele naam', 'vvd',... Het gaat het er toch om waar die man nu voor staat? Hij heeft toch niet een soort oorlogsverleden of zo? VVD is een gewone democratische partij, niet te vergelijken met een drieletterige partij uit het verleden.
Hoho. Ik weet gewoon z'n naam niet en probeer hem zo goed mogelijk te omschrijven. Ik heb serieus overwogen op hem te stemmen, tot ik van een vvd-vriendje van me hoorde dat hij te rechts voor de vvd was. Dan is ie zeker te rechts voor mij.
Jij leest meer in mijn post dan ik er in leg.

Zie http://www.nos.nl/lijn25/nieuwsartikele ... artij.html :
VVD-bestuurslid baron Van Tuyll van Serooskerken gaat op eigen titel meedoen aan de Europese verkiezingen. Hij heeft maandag zijn ontslag ingediend bij het partijbestuur.

Van Tuyll kan zich niet verenigen met het verkiezingsprogramma van de VVD, dat volgens hem onvoldoende herkenning biedt aan de kiezer. Van Tuyll voelt meer voor niet-landgebonden kieslijsten, met één Europese lijsttrekker. Volgens hem is het dan duidelijker voor de kiezer bij wie hij of zij moet zijn als er wat fout gaat.

Tot dusver hebben alleen de Europese Groenen zo'n lijst.

Van Tuyll doet aan de verkiezingen mee onder de noemer Democratisch Europa, zo blijkt uit de registratie bij de Kiesraad. De inschrijving voor deelname aan de verkiezingen sloot vorige week. In totaal doen in Nederland vijftien partijen mee.

Verrast
De VVD is "overvallen" door het besluit van Van Tuyll. Of de baron lid kan blijven van de VVD is onduidelijk. Daarover wordt nog intern overlegd.
Ik heb het over Paul van Buitenen. Volgens mij is hij de lijsttrekker van Europa Transparant. Volgens mij zat hij niet eerder voor een partij in het EP, maar was hij ambtenaar.
Dat klopt eric maar de heer sanders doelde dus op de lijssttrekker van Democratisch Europa. Dus qua fluawiteiten over de dubbele naam valt het reuze mee.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Eric van Dusseldorp wrote: Ik heb het over Paul van Buitenen. Volgens mij is hij de lijsttrekker van Europa Transparant. Volgens mij zat hij niet eerder voor een partij in het EP, maar was hij ambtenaar.
De klokkenluider Van Buitenen was de dappere ambtenaar die de heersende corruptie onder politici in Brussel en Straatsburg naar buiten heeft gebracht. Daarna is hij ernstig bedreigd, hebben ze hem geprobeerd te ontslaan, is hij overgeplaatst naar een kutkamertje en zijn hem nog andere heel vervelende dingen overkomen. Maar ze hebben hem niet kapot kunnen maken.
Iemand met karakter, die Van Buitenen.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Eric Sanders wrote:
Hanco Elenbaas wrote:Dat heeft Pim echt niet gewild!! Neem maar van mij aan dat Pim nooit op deze LPF zou hebben gestemd.
Hanco, met alle respect, maar bijna elke Fortuijn-aanhanger meent de exclusieve wijsheid in pacht te hebben van wat het gedachtengoed van Fortuijn inhoudt. Dat betekent minstens dat het niet eenduidig is.
Hoe dan ook, de LPF van nu is een ultra-rechtse partij, nog erger dan de VVD. De LPF is een partij voor het establishment, gefinancierd door onroerend goedspeculanten. Heeft niets meer te maken met de partij die Pim voor ogen stond. Bovendien zijn degenen die de LPF vertegenwoordigen vrijwel allemaal beroepspolitici, die om opportunistische redenen overgestapt zijn naar de LPF, beste voorbeeld de misselijkmakende Joost Eerdmans.
Ik stond achter Fortuyn in 2002 en ik heb behoorlijk wat van zijn werken bestudeerd en ik verbeeld me beter dan vrijwel alle andere aanhangers te weten waar Pim voor stond en dat heeft echt niets te maken met wat die zogenaamde LPF van nu zoal beweert.
Daarom adviseer ik degenen die nu nog op de LPF willen stemmen, daar ogenblikkelijk op terug te komen en over te stappen op bijvoorbeeld Europa Transparant van Paul van Buitenen, of beter nog Lijst 14, de Partij voor de Dieren.
Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp »

De Partij voor de Dieren wekt bij mij associaties op met Sesamstraat en het Jeugdjournaal.
Als puntje bij paaltje komt, dan trekt iedereen toch gewoon een kroket uit de muur zonder zich er rekenschap van te geven waar het vlees, dat erin zit, vandaan komt. Uiteindelijk moet het toch allemaal zo goedkoop mogelijk.
Maar wel lief hoor, om het voor de dieren op te nemen.
Braintag

Post by Braintag »

Eric van Dusseldorp wrote:De Partij voor de Dieren wekt bij mij associaties op met Sesamstraat en het Jeugdjournaal.
Als puntje bij paaltje komt, dan trekt iedereen toch gewoon een kroket uit de muur zonder zich er rekenschap van te geven waar het vlees, dat erin zit, vandaan komt. Uiteindelijk moet het toch allemaal zo goedkoop mogelijk.
Ik denk dat de ca. 750.000 vegetariërs in Nederland daar anders over denken.
Damsaurus

Post by Damsaurus »

LPF ofcourse
Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp »

Braintag wrote:
Eric van Dusseldorp wrote:De Partij voor de Dieren wekt bij mij associaties op met Sesamstraat en het Jeugdjournaal.
Mijn vader van 83 is al sinds zijn derde principieel (en volledig) vegetariër. Maar hij zal niet zo gauw op de Partij voor de Dieren stemmen.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Eric van Dusseldorp wrote:
Braintag wrote:
Mijn vader van 83 is al sinds zijn derde principieel (en volledig) vegetariër. Maar hij zal niet zo gauw op de Partij voor de Dieren stemmen.
En omdat je vader het niet doet, doe jij het ook niet?
Dominique

Post by Dominique »

Ik zie toch meer en meer een beweging naar biologisch, duurzaam en verantwoord. Mocht je nog vlees eten, dan kan ik je 'Fast food nation' van Eric Schlosser aanraden. Na het lezen van dat boek zal het weer wel even duren voordat je een kroketje uit de muur trekt. En McDonald's en dat soort smerige ketens kom je helemaal niet meer binnen.
Overigens is 'Empty harvest' van Jensen en Anderson in dit kader ook een must.
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos »

Dominique wrote:
Ik zie toch meer en meer een beweging naar biologisch, duurzaam en verantwoord. Mocht je nog vlees eten, dan kan ik je 'Fast food nation' van Eric Schlosser aanraden. Na het lezen van dat boek zal het weer wel even duren voordat je een kroketje uit de muur trekt. En McDonald's en dat soort smerige ketens kom je helemaal niet meer binnen.
Overigens is 'Empty harvest' van Jensen en Anderson in dit kader ook een must.
Beste Dominique, ken je de topsong Meat is Murder van The Smiths (Morrissey cs)
Ijzersterke tekst, al eet ik wel vlees... (Ben ik nu slecht?)
Ik bedoel mensen zijn toch van nature moordenaars?
Maar ik stem dus op de partij van de Dieren, want die partij si er voor iedereen, koeien, varkens, mensen, vogels.....etc

Heifer whines could be human cries
Closer comes the screaming knife
This beautiful creature must die
This beautiful creature must die
A death for no reason
And death for no reason is MURDER

And the flesh you so fancifully fry
Is not succulent, tasty or kind
It's death for no reason
And death for no reason is MURDER

And the calf that you carve with a smile
Is MURDER
And the turkey you festively slice
Is MURDER
Do you know how animals die ?

Kitchen aromas aren't very homely
It's not "comforting", cheery or kind
It's sizzling blood and the unholy stench
Of MURDER

It's not "natural", "normal" or kind
The flesh you so fancifully fry
The meat in your mouth
As you savour the flavour
Of MURDER

NO, NO, NO, IT'S MURDER
NO, NO, NO, IT'S MURDER
Oh ... and who hears when animals cry ?
Heaven is no location, but a state of mind
Eric Sanders

Post by Eric Sanders »

Die bio industrie vind ik maar niets, maar omdat ik zo hypocriet als de meeste mensen ben, eet ik er toch volop van.
Die partij van de dieren is deels wel sympathiek, maar one-issue-partijen krijgen mijn stem doorgaans niet.
Met een beetje mazzel ga ik in oktober naar zuid-korea en ik kijk nu al uit naar een stukje hondevlees, want ik heb toch een hekel aan die beesten.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart
Dominique

Post by Dominique »

Kosmos wrote: Beste Dominique, ken je de topsong Meat is Murder van The Smiths (Morrissey cs)
Maar ik stem dus op de partij van de Dieren, want die partij si er voor iedereen, koeien, varkens, mensen, vogels.....etc
Ben je nu slecht? Wat mij betreft niet. Ik heb in tegenstelling tot Morrissey niet zo'n probleem met het eten van vlees omdat dit moord is, maar omdat ik steeds minder geloof dat dit gezond is.
Wist je dat 80 % van het hamburgervlees in Amerika poep bevat? Uitwerpselen van de koeien. Omdat de snelheid van de lopende band in de fabriek zo hoog is dat men niet de tijd heeft om alle ingewanden fatsoenlijk te verwijderen.
Weet je dat voor het maken van die lekkere saté uit het diepvriesvak geen vlees wordt gebruikt, maar een soortje van moes, dat ook ergens nog wat vlees schijnt te bevatten.
Over kroketten en frikadellen hoef ik denk ik geeneens te beginnen.
Ik heb er gewoon geen vertrouwen meer in; ik maak gebruik, wanneer mogelijk, van biologische produkten. Ik ga me nog eens even proberen te verdiepen in het programma van de Partij voor de Dieren, maar in dat opzicht deel ik de mening van Eric S; als ze alleen als thema de dieren hebben, maken ze bij mij weinig kans.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

In Kieskring 9, Amsterdam, ontbreekt Maarten 't Hart op lijst 14 van de Partij voor de Dieren, maar er staan wel wat andere aardige personen op, zoals Jan Wolkers, Rudy Kousbroek (die door W.F. Hermans meestal Rudy Zeurkousbroek werd genoemd), Mensje van Keulen, Martin Gaus, Paul Cliteur, Belinda Meuldijk, Gerti Bierenbroodspot, Henk Keilman.

Ook al zou die partij alleen maar aan dieren denken, so what.
Al die andere partijen met hun prachtige programma's voeren die programma's toch niet uit, want hun gewetenloze kandidaten denken in werkelijkheid alleen maar aan zakkenvullen en belangen behartigen van multinationals, de lijst van Van Buitenen wellicht uitgezonderd.
Braintag

Post by Braintag »

Hanco Elenbaas wrote:In Kieskring 9, Amsterdam, ontbreekt Maarten 't Hart op lijst 14 van de Partij voor de Dieren, maar er staan wel wat andere aardige personen op, zoals Jan Wolkers, Rudy Kousbroek (die door W.F. Hermans meestal Rudy Zeurkousbroek werd genoemd), Mensje van Keulen, Martin Gaus, Paul Cliteur, Belinda Meuldijk, Gerti Bierenbroodspot, Henk Keilman.

Ook al zou die partij alleen maar aan dieren denken, so what.
Al die andere partijen met hun prachtige programma's voeren die programma's toch niet uit, want hun gewetenloze kandidaten denken in werkelijkheid alleen maar aan zakkenvullen en belangen behartigen van multinationals, de lijst van Van Buitenen wellicht uitgezonderd.
't hart ontbreekt op de lijst van alle kieskringen. Dit komt door de paspoortaffaire waar jij reeds eerder aan refereerde. 't Hart weigerde zich wegens allerlei principipes te identificeren middels een geldig document (hij bezit ook geen paspoort rijbewijs enz), wel boor hij aan zich persoonlijkt emelden bij de kiesraad om zo de indentificatie te voltrekken. Het bod werd niet geaccepteerd. Geen 't Hart op lijst 14. Wel is hij regelmatig op de radio te horen in de spotjes voor de Partij voor de Dieren.
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Hamburger

Post by Kosmos »

Dominique wrote:
Kosmos wrote: Beste Dominique, ken je de topsong Meat is Murder van The Smiths (Morrissey cs)
Ben je nu slecht? Wat mij betreft niet. Ik heb in tegenstelling tot Morrissey niet zo'n probleem met het eten van vlees omdat dit moord is, maar omdat ik steeds minder geloof dat dit gezond is.
Wist je dat 80 % van het hamburgervlees in Amerika poep bevat? Uitwerpselen van de koeien. Omdat de snelheid van de lopende band in de fabriek zo hoog is dat men niet de tijd heeft om alle ingewanden fatsoenlijk te verwijderen.
Weet je dat voor het maken van die lekkere saté uit het diepvriesvak geen vlees wordt gebruikt, maar een soortje van moes, dat ook ergens nog wat vlees schijnt te bevatten.
Over kroketten en frikadellen hoef ik denk ik geeneens te beginnen.
Ik heb er gewoon geen vertrouwen meer in; ik maak gebruik, wanneer mogelijk, van biologische produkten. Ik ga me nog eens even proberen te verdiepen in het programma van de Partij voor de Dieren, maar in dat opzicht deel ik de mening van Eric S; als ze alleen als thema de dieren hebben, maken ze bij mij weinig kans.
Uit de openingssong van de nieuwste Morrissey-cd America is not the world
America / it brought you the hamburger
Well America you know where
You can shove your hamburger
and don't you wonder
why in Estonia they say
"Hey you - you big fat pig"
"You fat pig"
"You fat pig" ?
Heaven is no location, but a state of mind
Post Reply