Bekercompetitie

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Tijn
Real name: Martijn van Gortel

Post by Tijn »

Het Noorden - RDC

4-4 (Sneldammen 4-4, HN wint aan hoogste bord!)

Huizum - Heijting Huissen

2-6

Tomahaôk/Westland - DEZ Hardinxveld/G'dam

5-3

RDG/DIO - Van Stigt Thans

2-6
kleine trap

Post by kleine trap »

Oke een voorspelling :

Het Noorden - RDC 3-5

Huizum - Heijting Huissen 3-5

Tomahaôk/Westland - DEZ Hardinxveld/G'dam 3-5

RDG/DIO - Van Stigt Thans 3-5

Het valt me tegen dat tot nog toe niemand vertrouwen heeft getoond in ons (DEZ H-G). Het is jammer voor tomahaok, maar we gaan weer stunten .
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos »

Van de KNDB-site:
D. Staal M. Kroesbergen 0-2
M. Kroesbergen C. van Dusseldorp 0-2
J. Sterrenburg R. Kromhout 1-1
R. Keurentjes A. de Mooij 1-1
Kroesbergen beslist het duel!
Heaven is no location, but a state of mind
kleine trap

Post by kleine trap »

Wij zijn helaas uitgeschakeld. Niet eens kansloos.
Nescio

Post by Nescio »

Van Stigt Thans - Tomahaok lijkt een echte titanstrijd te worden. Clerc, Heusdens, Luteyn en Van Berkel, dat is een aardig potentieel, Daar tegenover zet je dan Hans Jansen, Arjan van Leeuwen, N'diaga Samb (als die in Nederland) en dan bijvoorbeeld Niek Kuijvenhoven, Eduard Autar, Peter van der Stap of Wim Bremmer.

Huissen lijkt in potentie te sterk vor Huissen, maar er hebben zich in het verleden wel vaker verrassingen voorgedaan. Gorinchem won ook al eens de beker door Huissen in de finale te verslaan.
Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp »

Nescio wrote: (...)
Gorinchem won ook al eens de beker door Huissen in de finale te verslaan.
Volgens mij werd het toen 4-4 en kreeg Gorinchem de beker omdat de club in een lagere klasse speelde. Een uitstekende regel, die wat mij betreft heringevoerd mag worden.
De bondscompetitie is er vooral voor de grote jongens, de bekerwedstrijden zouden toch ook interessant moeten zijn voor de kleinere prijsvechters.
Kosmos

Post by Kosmos »

Eric van Dusseldorp wrote:
Volgens mij werd het toen 4-4 en kreeg Gorinchem de beker omdat de club in een lagere klasse speelde. Een uitstekende regel, die wat mij betreft heringevoerd mag worden.
De bondscompetitie is er vooral voor de grote jongens, de bekerwedstrijden zouden toch ook interessant moeten zijn voor de kleinere prijsvechters.
Eens!
Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp »

Kosmos wrote:
Eens!
Met deze steun van Kosmos ga ik het maar eens inbrengen in de Bondsraad, waar ik tegenwoordig ook in zit.
Kosmos

Steun

Post by Kosmos »

Kosmos wrote:
Eric van Dusseldorp wrote: Volgens mij werd het toen 4-4 en kreeg Gorinchem de beker omdat de club in een lagere klasse speelde. Een uitstekende regel, die wat mij betreft heringevoerd mag worden.
Eens!
Met deze steun van Kosmos ga ik het maar eens inbrengen in de Bondsraad, waar ik tegenwoordig ook in zit.
Ik zou die steun maar verzwijgen...
Maar toch veel succes.
Groeneveld

Post by Groeneveld »

Nescio wrote:Huissen lijkt in potentie te sterk voor Huissen, maar er hebben zich in het verleden wel vaker verrassingen voorgedaan. Gorinchem won ook al eens de beker door Huissen in de finale te verslaan.
dat zal me een mooie wedstrijd zijn,waarin Huissen zeker wint [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]

FG
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Last edited by Hanco Elenbaas on Sun May 30, 2004 09:19, edited 1 time in total.
GuidoB

Post by GuidoB »

Kosmos wrote:
Eric van Dusseldorp wrote: Volgens mij werd het toen 4-4 en kreeg Gorinchem de beker omdat de club in een lagere klasse speelde. Een uitstekende regel, die wat mij betreft heringevoerd mag worden.
Eens!
Voor dit soort voorstellen krijg je alleen steun uit Noord-Holland. Daar hebben ze een nog extremer systeem. DCA, de club van Henk Fokkink, mag daar alles met 3-5 of zelf 2-6 verliezen en toch winnen ze de beker. Alleen maar omdat DCA zo laag speelt.

De rest van dammend Nederland is er helemaal niet voor om lager spelende teams de bevoordelen. De oude regeling is niet voor niets afgeschaft. Er zijn genoeg clubs die de beker als een zeer serieus toernooi zien. Het doet er niet toe waar deze clubs met hun tientallen of achttallen spelen. Waarom zou BDV uit Bergen op Zoom, met Sekongo, Karregat en De Vos in de gelederen nou altijd aan 4-4 genoeg moeten hebben? Ik vind dat altijd de sterkste teams moeten winnen. En als dat dezelfde clubs zijn als in de ereklasse van de nationale competitie, so be it.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

GuidoB wrote:
Kosmos wrote: Eens!
Voor dit soort voorstellen krijg je alleen steun uit Noord-Holland. Daar hebben ze een nog extremer systeem. DCA, de club van Henk Fokkink, mag daar alles met 3-5 of zelf 2-6 verliezen en toch winnen ze de beker. Alleen maar omdat DCA zo laag speelt.

De rest van dammend Nederland is er helemaal niet voor om lager spelende teams de bevoordelen. De oude regeling is niet voor niets afgeschaft. Er zijn genoeg clubs die de beker als een zeer serieus toernooi zien. Het doet er niet toe waar deze clubs met hun tientallen of achttallen spelen. Waarom zou BDV uit Bergen op Zoom, met Sekongo, Karregat en De Vos in de gelederen nou altijd aan 4-4 genoeg moeten hebben? Ik vind dat altijd de sterkste teams moeten winnen. En als dat dezelfde clubs zijn als in de ereklasse van de nationale competitie, so be it.
Daar heb je, bij wijze van uitzondering, gelijk in Guido.
Nescio

Post by Nescio »

Eric van Dusseldorp wrote:Volgens mij werd het toen 4-4 en kreeg Gorinchem de beker omdat de club in een lagere klasse speelde. Een uitstekende regel, die wat mij betreft heringevoerd mag worden.
Volgens mij was het 3-5 voor GDC, maar schiet alsjeblieft me daar niet op lek. Hoe dan ook, ik ben niet voor die regel. In sport geldt gewoon het recht van de sterkste. Bij het basketbal hebben (of hadden?) ze ook een dergelijke regel dat je per klasseverschil 15 punten voorsprong kreeg, waardoor wedstrijden soms al met 30-0 begionnen. Slaat nergens op en de regel had ook geen enkele nut, want de hoofdklasse ploegen haalde dat weer simpel.

Toegeven, dit voorbeeld is wat extremer dan een 4-4 of 5-3 uitslag. Maar voor mij maakt het niet uit.
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.
Dolly's brother

Post by Dolly's brother »

GuidoB wrote:
Kosmos wrote: Eens!

Wanneer er op je opmerking van BDV het Noord-Hollandse systeem toegepast wordt, dan wordt de club alsnog hoger ingedeeld, aangezien er uitgegaan wordt van de hoogst uitkomende speler van het team.
Post Reply