Twee zetten achter elkaar

Rein Halbersma

Re: Twee zetten achter elkaar

Post by Rein Halbersma »

ildjarn wrote:Als ik het me goed herinner: een stuk van de tegenstander dat je geslagen hebt kun je zelf weer inzetten. Bij doorgeefschaak gaat het om stukken die je partner op een belendend bord geslagen heeft. Daar krijg je dus taferelen als 'Ik heb een paard nodig!' en het tweede bord gaat dan op jacht naar een paard.
bij shogi heb je aan 1 paar stukken genoeg om geslagen stukken te laten "overlopen", omdat de orientatie van tekens namelijk de kleur van de stukken bepaalt. zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Shogi
Leri
Real name: Maikel van den Esker

Post by Leri »

Hoe zit dat met 80+1 eigenlijk?

Als ik nog 3 seconde heb en de klok gewoon indruk zonder een zet gedaan te hebben?
krijg ik dan een gratis minuut tijd als mijn tegenstander zegt van 'je moet zetten'?
brenod

Post by brenod »

Ruim 50 jaar geleden heb ik een keer twee zetten achter elkaar gedaan. Mijn tegenstander ging nadat hij een zet had gedaan ,koffie halen, ik deed intussen een zet , maar zag dat het een foute zet was, de tegenstander kwam terug, ging zitten en ik deed weer een zet, waardoor ik verhinderde dat mijn tegenstander een winnende combinatie kon uithalen. Ik heb het hem nooit verteld, en nu kan dat niet meer . Het is ook de enige partij die ik niet in Tdam heb kunnen invoeren
krammertje
Real name: Mark Hees

Post by krammertje »

Leri wrote:Hoe zit dat met 80+1 eigenlijk?

Als ik nog 3 seconde heb en de klok gewoon indruk zonder een zet gedaan te hebben?
krijg ik dan een gratis minuut tijd als mijn tegenstander zegt van 'je moet zetten'?
sportief is anders, maar wel mogelijk.....
Post Reply