Ook de Course van Tjalling niet doorgenomen. De zoveelste (ex) Rus die de combi mist!Voorpost wrote:Maar de nr. 6 verzuimde te winnen...Piet Bouma wrote:
World Cup WMSG Lille. De nr. 3 en nr. 6 van het tussenklassement hebben alvast geoefend voor de rapidgame
en blitzgames.
Na 27 minuten verlieten ze de speelzaal.....

World Mind Games Lille 2012
Re: World Mind Games Lille 2012
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite.
William Blake
William Blake
-
Ach, eenmaal een remise afgesproken moet je dat wel volhouden natuurlijk. Ik meende dat in een recent NK ook eens een remise na 40 zetten werd gegeven in een stand die winst bevatte.Lavreg wrote:Ook de Course van Tjalling niet doorgenomen. De zoveelste (ex) Rus die de combi mist!Voorpost wrote:
Maar de nr. 6 verzuimde te winnen...
Fraai is overigens de overwinning van Georgiev. Hij gaat tot het gaatje in tijdnood en luist Misans erin.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
pff.. Baliakin de 1e snel dam pot ook al binnen 2 minuten remise.
Wat een strijder. Ze zouden een standbeeld van die man moeten maken!
Tsja... dan Roel, die speelt een briljante partij tegen Tsjizjow, de man die hem vorig jaar bij het WK nog aan de rand van de afgrond bracht.Leri wrote:pff.. Baliakin de 1e snel dam pot ook al binnen 2 minuten remise.
Laten we hopen dat het genoeg is voor de winst!
Edit: helaas

Benieuwd hoe lang de mannen de Georgiev-barrage vol gaan houden...Leri wrote:pff.. Baliakin de 1e snel dam pot ook al binnen 2 minuten remise.
Wat een schertsvertoning zeg.
Roel speelde mooi! 2e snel dampartij (voor de 8-4) zat denk ik wel een winst in voor hem!
Helaas verloren.
Jammer alleen de de partij waarbij Roel verloor niet live was.
Helaas verloren.
Dat was hij wel, op het tiende bord. Kwam er ook pas achter toen de partij al afgelopen was.Leri wrote:Roel speelde mooi! 2e snel dampartij (voor de 8-4) zat denk ik wel een winst in voor hem!
Helaas verloren.
Roel werd hardhandig van het bord gezet. Jammer, na die rapidpartij!
Die partij stond er pas op toen hij was afgelopen. ik lette er wel op..
Maar goed, het is over het algemeen goed te volgen!
Alleen zie ik liever een groenedijk of een ijzendoorn live spelen dan ene baliakin
Maar goed, het is over het algemeen goed te volgen!
Alleen zie ik liever een groenedijk of een ijzendoorn live spelen dan ene baliakin
-
Tot dusver wordt er hier wat lauwtjes gereageerd op de grootmeesterremise(s) van Baliakin – Virny.
Eigenlijk is dit toch onacceptabel. Prijzengeld en speelomstandigheden zijn goed volgens de FMJD en dan zetten beide spelers de damwereld toch weer te kakken, door een schetsvertoning op te voeren. Ze maken zich ook nog belachelijk door in de normale partij in hun haast een zetje te missen, dat in ieder geval bij Virny bekend moest zijn (of durfde Virny de combinatie niet te nemen ivm de afspraken?)
Op een andere plek (facebook) wordt gesuggereerd de veertig zetten regel maar weer te laten vervallen. Zit iets in. Een andere optie is de grootmeesters maar op een andere manier wakker te maken.
Ik suggereer dat elke toernooiorganisatie in hun voorwaarden zet, dat zij zich het recht voorbehouden bij wanprestatie een gedeelte van het (gewonnen) prijzengeld in te houden. Bijvoorbeeld: 1 ronde niet gewerkt, inhouden van 1/9e van het prijzengeld.
Dan voorkom je ook eventuele afspraken rondom de verdeling van prijzengeld in slotronde(s) met snelle grootmeesterremises.
Er schijnt een ethische commissie te zijn bij de FMJD. Misschien dat zij zich eens over deze problematiek kunnen buigen. Want het is not done dat topsporters een partij in no time naar remise afraffelen en daarmee organisatoren en sponsors in hun hemd zetten.
Eigenlijk is dit toch onacceptabel. Prijzengeld en speelomstandigheden zijn goed volgens de FMJD en dan zetten beide spelers de damwereld toch weer te kakken, door een schetsvertoning op te voeren. Ze maken zich ook nog belachelijk door in de normale partij in hun haast een zetje te missen, dat in ieder geval bij Virny bekend moest zijn (of durfde Virny de combinatie niet te nemen ivm de afspraken?)
Op een andere plek (facebook) wordt gesuggereerd de veertig zetten regel maar weer te laten vervallen. Zit iets in. Een andere optie is de grootmeesters maar op een andere manier wakker te maken.
Ik suggereer dat elke toernooiorganisatie in hun voorwaarden zet, dat zij zich het recht voorbehouden bij wanprestatie een gedeelte van het (gewonnen) prijzengeld in te houden. Bijvoorbeeld: 1 ronde niet gewerkt, inhouden van 1/9e van het prijzengeld.
Dan voorkom je ook eventuele afspraken rondom de verdeling van prijzengeld in slotronde(s) met snelle grootmeesterremises.
Er schijnt een ethische commissie te zijn bij de FMJD. Misschien dat zij zich eens over deze problematiek kunnen buigen. Want het is not done dat topsporters een partij in no time naar remise afraffelen en daarmee organisatoren en sponsors in hun hemd zetten.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
Kan de KNDB hier ook niet iets aan doen?
dat onze ex-rus zo speelt? Hij krijgt toch betaald via de KNDB?
Direct uit de 'selectie' halen.
Kun je van dat geld een jeugdspeler weer beter financieren.
dat onze ex-rus zo speelt? Hij krijgt toch betaald via de KNDB?
Direct uit de 'selectie' halen.
Kun je van dat geld een jeugdspeler weer beter financieren.
-
- Real name: Martin van der Sluis
Je kan je afvragen of grootmeesterremises uberhaupt te voorkomen zijn.
Ik denk van niet namelijk. Welke telling je ook hanteert, ze vinden er altijd wel weer een manier...
Zet deze heren maar gewoon achter een computerscherm, laat ze maar tegen elkaar spelen zonder dat zij weten wie er tegenover hun zit. Ben erg benieuwd of ze dan nog bepaalde zetjes niet nemen of alles er af ruilen...!
Wat betreft het betalen door de KNDB, moeten we hier niet helemaal mee stoppen? Waarom mensen betalen terwijl ze bij goede prestaties al geld verdienen door prijzengeld van het toernooi zelf.
Als het om een EK of WK gaat, dan is het prima dat wij ons team natuurlijk voorzien in alles wat nodig is om daar goed te presteren.
Laat de clubs met hun sponsoren maar zorgen voor een vergoeding voor deze heren?!
Ik denk van niet namelijk. Welke telling je ook hanteert, ze vinden er altijd wel weer een manier...
Zet deze heren maar gewoon achter een computerscherm, laat ze maar tegen elkaar spelen zonder dat zij weten wie er tegenover hun zit. Ben erg benieuwd of ze dan nog bepaalde zetjes niet nemen of alles er af ruilen...!
Wat betreft het betalen door de KNDB, moeten we hier niet helemaal mee stoppen? Waarom mensen betalen terwijl ze bij goede prestaties al geld verdienen door prijzengeld van het toernooi zelf.
Als het om een EK of WK gaat, dan is het prima dat wij ons team natuurlijk voorzien in alles wat nodig is om daar goed te presteren.
Laat de clubs met hun sponsoren maar zorgen voor een vergoeding voor deze heren?!
Bij de WorldCup wedstrijden worden de Nederlanders niet betaald. Dat is pas bij de blitz mogelijk rapid wedstrijden. Dat alleen als ze in het KNDB team spelen. Dus bij de heren volgens mij Boomstra, Meurs en Baljakin. Hoe dat zit met de jeugdspelers, zoals IJzendoorn
en Groendijk weet ik niet. Mogelijk is er voor hun wel geld beschikbaar
en Groendijk weet ik niet. Mogelijk is er voor hun wel geld beschikbaar
Ron komt tegen Ndonzi goed weg. In een verloren stand wordt remise overeengekomen.

Na 46-28! is het over!

Na 46-28! is het over!
Last edited by Lavreg on Wed Aug 15, 2012 16:25, edited 1 time in total.
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite.
William Blake
William Blake
Dat die twee het op de Georgiev barrage aan hebben laten komen, heeft m.i. te maken met het minimale verlies dat je dan leidt. Met 5-7 kun je nog volop meedoen om de prijzen. Beide partijen waren het blijkbaar eens met een minimale 5 (of een maximale 7) naar huis te gaan.MenO wrote:Benieuwd hoe lang de mannen de Georgiev-barrage vol gaan houden...Leri wrote:pff.. Baliakin de 1e snel dam pot ook al binnen 2 minuten remise.
Wat een schertsvertoning zeg.
Overigens, Baljakin heeft misschien dan wel geen sprankelende stijl, toch weet hij ogenschijnlijke uitgebluste standjes in Nederland nog vaak te winnen.
By the way, geldt de 40 zetten regel alleen in de klassieke partijen? In de blitz besloten de twee na 28 zetten tot remise.
@Lavreg: 6 en 16 omgedraaid
. maar je hebt idd gelijk!
@mikkeltje: Ik snap dat ze tevreden zijn met 5 of 7 punten, anders deden ze het niet.
Uiteraard geld dat alleen voor de klassieke partijen. Met sneldammen noteren ze niet en weten ze het aantal zetten ook niet.
Waarom ze eerst alles eraf hakken is voor mij een vraag. Beetje voor de show?

@mikkeltje: Ik snap dat ze tevreden zijn met 5 of 7 punten, anders deden ze het niet.
Uiteraard geld dat alleen voor de klassieke partijen. Met sneldammen noteren ze niet en weten ze het aantal zetten ook niet.
Waarom ze eerst alles eraf hakken is voor mij een vraag. Beetje voor de show?