Klok met de verkeerde hand indrukken.

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Vraagje

Post by Vraagje »

Dominique wrote:
Maar het toppunt van sportiviteit vond ik Frank Teer toen ik vorig jaar tegen hem speelde. Hij liet zijn klok zelfs gewoon lopen totdat ik terug bij het bord kwam met de drankjes. Bravo.
Lijkt me toch de gewoonste zaak van de wereld? Doe het zelf altijd behalve bij tijdnood of als de tegenstander het ook niet doet. Of is dit op hoger niveau ongebruikelijk??? Ik heb het weleens meegemaakt tegen een subtopper dat hij inderdaad verbaasd was dat ik na zijn 1.34-29 wachtte met de klok indrukken tot hij terug was, en hij liet vervolgens ook een paar minuten zijn klok lopen.

Er schijnt trouwens ook nog een soort 'juiste moment' te zijn om een drankje aan te bieden. Wanneer is dit eigenlijk? (En dan bedoel ik dus niet het moment dat je dorst krijgt.)
Marcel Kosters

Post by Marcel Kosters »

Vraagje wrote: Er schijnt trouwens ook nog een soort 'juiste moment' te zijn om een drankje aan te bieden. Wanneer is dit eigenlijk? (En dan bedoel ik dus niet het moment dat je dorst krijgt.)
Waarschijnlijk direct nadat je gezet hebt, zodat je je tegenstander niet
uit concentratie haalt? Ik probeer erop te letten, maar zelf betrap ik me
er wel eens op dat ik dorst krijg, net als mijn tegenstander in trance is.
Overigens nooit wat aanbieden in de (vliegende) tijdnood van je tegen-
stander. Is mij éénmaal gebeurd. Achteraf kan ik er wel om lachen, maar
op het moment zelf zou je je tegenstander de nek om willen draaien
Vraagje

Post by Vraagje »

Marcel Kosters wrote:
Vraagje wrote: Er schijnt trouwens ook nog een soort 'juiste moment' te zijn om een drankje aan te bieden. Wanneer is dit eigenlijk? (En dan bedoel ik dus niet het moment dat je dorst krijgt.)
Waarschijnlijk direct nadat je gezet hebt, zodat je je tegenstander niet
uit concentratie haalt? Ik probeer erop te letten, maar zelf betrap ik me
er wel eens op dat ik dorst krijg, net als mijn tegenstander in trance is.
Overigens nooit wat aanbieden in de (vliegende) tijdnood van je tegen-
stander. Is mij éénmaal gebeurd. Achteraf kan ik er wel om lachen, maar
op het moment zelf zou je je tegenstander de nek om willen draaien
Is er niet een psychologisch juiste moment?
PeterHt

Post by PeterHt »

Je bedoelt een moment waarop je door het aanbieden van drinken psychologisch voordeel zou kunnen behalen?!

Je zou bijvoorbeeld aan je tegenstander kunnen vragen of hij iets wil drinken als hij net 30 sec daarvoor voor jullie beiden een kopje koffie heeft gehaald... dat zet hem vast aan het denken... [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Post Reply