Nieuwe opzet HF NK

Frans de Jonge
Real name: Frans de Jonge

Re: Nieuwe opzet HF NK

Post by Frans de Jonge »

Dieter wrote:Het nieuwe kwalificatie toernooi voor het NK (halve finale mag je het natuurlijk zeker niet meer noemen al doet het bestuur dat wel) zal na een jaar geevalueerd worden.
Johan Krajenbrink kreeg aan het einde van de vergadering spreektijd en er volgde een buitengewoon gemotiveerd en soms zelfs haast emotioneel betoog, bestuur en bondraad hoorde aan. Het was haast aanstootgevend dat er vervolgens totaal niets is gedaan. het enige is dat op voordracht van een van de raadsleden het bestuur is opgedragen er alles aan te moeten doen om de verstoorde verhoudingen tussen Bestuur/bondsraad enerzijds en Topspelers/trainers/technisch dierecteur anderzijds actief moet proberen te herstellen.
Dat die verhoudingen extreem slecht zijn is in ieder geval iedereen duidelijk geworden.
Een heel correct verslag van Dieter. Als net geïnstalleerd bondsraadslid heb ik me ook verbaasd hoe zoiets kan escalleren. En na uren wachten van Johan Krajenbink, Rob Clerc, Sven Winkel en Jeroen v.d. Akker op de gegeven spreektijd van 7 minuten, bleek het niet de bedoeling dat hier in de bondsraad op dit moment ook nog maar iets gedaan mee werd. Misschien in de toekomst toch maar wat hedendaagser insteken. Daar waar belangen van groeperingen fundamenteel geraakt worden gewoon spreektijd toekennen voorafgaand aan de besluitvorming in plaats van via formele kanalen naar de bondsraad toe.
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Het kan altijd nog slechter.
De schaakbond heeft de halve finales afgeschaft.
Er was alleen nog een plaatsingsmogelijkheid via het Open NK in Dieren.
En wat doet de schaakbond. Organiseert de NK voor het Open NK...
Lees de column van John van der Wiel in SchakersInfo.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
Jos van der Geest

Post by Jos van der Geest »

Kosmos wrote: 6.Er wordt gespeeld op de (vijf) zaterdagen die traditioneel voor de halve finales in de damkalender staan. Op de eerste vier zaterdagen worden twee ronden per dag gespeeld, op de slotdag één ronde3.
Hmm, stomme opmerking misschien, maar waarom niet daar gewoon 9 dagen aangesloten van maken zodat je dan in 2 weken tijd klaar bent. Wat ook kan is 4x een zaterdag en een zondag en slotdag ook zaterdag, zodat je ook 1 partij speelt, of als je toch 2 partijen doet, 2 weekenden (zaterdag en zondag) 2 wedstrijden en dan 1x een zaterdag 1 partij.
Ik heb een lichte vorm van dyslexie. Hierdoor kan in een enkel geval misschien een posting verkeerd worden begrepen. Doch ik bedoel het altijd goed.
groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer »

Jos van der Geest wrote:
Kosmos wrote: 6.Er wordt gespeeld op de (vijf) zaterdagen die traditioneel voor de halve finales in de damkalender staan. Op de eerste vier zaterdagen worden twee ronden per dag gespeeld, op de slotdag één ronde3.
Hmm, stomme opmerking misschien, maar waarom niet daar gewoon 9 dagen aangesloten van maken zodat je dan in 2 weken tijd klaar bent. Wat ook kan is 4x een zaterdag en een zondag en slotdag ook zaterdag, zodat je ook 1 partij speelt, of als je toch 2 partijen doet, 2 weekenden (zaterdag en zondag) 2 wedstrijden en dan 1x een zaterdag 1 partij.
Met die partijen op zondag krijg je dat gezeur weer van die NOZ'ers. Om te voorkomen dat zij zich terugtrekken als ze niet vooruit mogen spelen maar de zondagen geschrapt. Al die partijen vooruit spelen is ook geen succes. Pure competitievervalsing. De NOZ'ers hebben hierin hun zin gekregen en 52 zondagen gaan verloren.
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos »

Uit de stukken van de bondsraad:
De voorzitter leidt de discussie met de topspelers in: de bondsraad heeft op 6 maart het
voorstel voor de nieuwe opzet van de halve finales behandeld en bediscussieerd. Op 22
maart heeft zij dit opnieuw gedaan en vervolgens gestemd. De uitkomst van deze stemming
was 12 voor, 2 tegen en 1 blanco. Dit bondsraadsbesluit is vervolgens gecommuniceerd met
de provinciale bonden en competitieleiders en de praktische gevolgen die dat heeft voor de
provinciale competities. Zo hebben de nummers twee van ieder provinciaal kampioenschap
nu ook recht op deelname aan de halve finales. Het recht op deelname van de nummers 1 en
2 schuift bij verhindering van 1 en / of 2 overigens niet door naar de nummer drie of verder.
De eerste aanmeldingen voor de halve finales nieuwe stijl in 2011 zijn binnen. Deze
week heeft het bestuur een notitie rondgestuurd met daarin een praktische uitwerking van de
organisatie van de halve finales. Het bestuur zou het onbehoorlijk vinden om terug te komen
op dit besluit. Wel moet er ruimte zijn om over dit besluit te discussiëren. De topsporters
hebben bezwaar gemaakt tegen deze opzet en daarom zij we nu hier om deze bezwaren aan
te horen.
Bosselaar is het honderd procent eens met het door de voorzitter verwoorde standpunt. In
2009 is een eerste aanzet gegeven, in november teruggekoppeld, daarna bijgeschaafd. Er is
meer dan een jaar over gesproken. In alle vergaderingen zijn alle argumenten
doorgesproken. Natuurlijk moet de nieuwe opzet goed geëvalueerd worden, maar
terugkomen op dit besluit is niet aan de orde. Van Os is het eens met Bosselaar. Er is
uitgebreid over gesproken. In maart is de beslissing genomen en er zijn geen nieuwe
argumenten. Linssen heeft de verslagen van voorgaande vergaderingen op kndb.nl gelezen
en voelt zich niet in een positie om daarop terug te komen. Wijn heeft de stukken gelezen en
geeft zijn complimenten voor de brief van het bestuur gedateerd op 19 mei. In het stuk over
de praktische uitwerking van de halve finales zijn veel bezwaren zo goed mogelijk
ondervangen. Wellicht moet er nog gepraat worden over barrages bij gelijk eindigen. De
Jonge: Ik heb met name verzocht om deze discussie. Ik vind het niet goed als een dergelijke
discussie ontstaat tussen bestuur en topspelers. Het is niet goed als topspelers wegblijven bij
het kampioenschap. Ik ben een van de nieuwe bondsraadsleden en heb de voorgaande
discussie niet meegemaakt. Er moet een uitweg worden gezocht. Mijn voorstel is dat we het
een jaar toepassen en daarna evalueren, met daarna alle mogelijkheden open. Voorzitter: we
Concept notulen van de KNDB bondsraadsvergadering op zaterdag 12 juni 2010 in Rheden
9
hebben in maart gezegd: we passen het een jaar toe en daarna ligt de situatie open. De
Jonge: er moet een oplossing komen. Van den Hoek: de bondsraad heeft in overgrote
meerderheid een besluit genomen. Mensen kunnen rechten en claims ontlenen aan dit
besluit. Natuurlijk volgt na de eerste editie een evaluatie met alle conclusies open. Daar
hoort overigens ook bij dat iedereen de halve finales een faire kans geeft: het niet deelnemen
van topspelers aan de halve finale nieuwe opzet kan derhalve geen argument zijn bij de
evaluatie. Van Gortel begrijpt de voorgaande betogen. Maar hij vindt dat er in het
voorbereidingsproces meer met de spelers gesproken had moeten worden over het ontwerp.
Nu is het voorstel er gekomen tegen de wil van de spelers. Van den Hoek zegt dat er met de
topspelers is gesproken en dat het bestuur in de voorbereiding transparant is omgegaan met
de informatie dat de topspelers en de topsportcommissie tegen het voorstel waren. Er
wordt gesuggereerd dat het bestuur vals speelt en dat vindt Van den Hoek niet terecht.
Voorzitter: het gaat niet alleen over de topsporters, het gaat ook over de groep eronder. Van
den Berg: we hebben expliciet gezegd dat de halve finales over meer gaan dan alleen
maar topsport. Vermeulen onderschrijft de bestuurlijke lijn. Hij maakt zich zorgen over de
toonzetting vanuit de topspelers: deze vindt hij niet professioneel. Er moet op meer zakelijke
toon gewisseld kunnen worden. De opvattingen van topspelers zijn overigens niet alleen
door het bestuur maar ook door Fred Ivens in de voorgaande bondsraadsvergaderingen
verwoord. We moeten nu gaan uitvoeren en ervaring opdoen met de nieuwe opzet. En de
communicatie tussen de topsporters en het bestuur herstellen. Van Gortel: dat is een manco
in de besluitvorming. Alleen de brief van Krajenbrink is uitgesproken. Ivens had kennis van
de bezwaren maar bepaalde zelf zijn standpunt. Dat is zijn goed recht maar wel ongelukkig.
Van Gortel accepteert dat het besluit is genomen. Maar in zijn beleving hebben te weinig
bondsraadsleden zich druk gemaakt om de relatie met de topspelers. Vemeulen: Er zat een
vertegenwoordiger van de topspelers in de bondsraad. De toonzetting van de topspelers is
niet handig. Bespreek het probleem en evalueer de nieuwe opzet. Woorden als boycot passen
daar niet bij. De Hek: er wordt gesproken over een experiment, maar dit is gewoon een
besluit. Van den Hoek: het schept een regel die tot nader order geldt. Dus in 2011 kan een
nieuw besluit worden genomen of niet.
Technisch directeur Johan Krajenbrink vraagt en krijgt het woord. Krajenbrink: Het is een
ondankbare taak om over dit onderwerp het woord te voeren, maar toch een paar kleine
dingen: Er wordt alleen over topspelers gesproken. Maar ook de technisch directeur en de
bondscoach zijn tegen. Er wordt gevraagd of de toonzetting zo moet, maar als je aan een
wedstrijd komt dan kom je aan de spelers. Wedstrijden zijn emotie. Er is geen
miscommunicatie geweest met Fred Ivens: hij heeft alleen anders gestemd. Wel heben de
topspelers veel tijd gestoken in die communicatie. Ik heb me afgevraagd wat ik in 5 minuten
aan de bondsraad zou kunnen vertellen. Dat is piekertijd die ik liever besteed aan een echt
probleem. Jullie hebben van een niet bestaand probleem een probleem gemaakt. De
bestaande halve finale krijgt van mij een 7+. De verhoudingen zijn door deze kwestie
verslechterd. Ik begrijp de verbazing over de verslechterde verhoudingen niet. Natuurlijk
komt dit de verhoudingen niet ten goede. Bestuur en bondsraad moeten prioriteiten stellen.
Er wordt veel tijd in deze discussie gestoken. Als de bond de Titanic is, dan gaat deze
discussie nu over het serviesgoed op de Titanic. Ik begrijp dat niet. Er wordt gesteld dat het
de topspelers ontbreekt aan respect voor de bondsraad. Mag ik vragen om respect voor
werknemers en topspelers? Mag dat ook? Het voorstel van de topspelers is praktisch. Geef
in de opzet van 4 groepen van 8 deelnemers slechts de 13 provinciale kampioenen een
startbewijs. Samen met de 9 terugvallers uit het NK, de junioren- en vrouwen kampioen
Concept notulen van de KNDB bondsraadsvergadering op zaterdag 12 juni 2010 in Rheden
10
zouden er dan nog 8 keuzeplaatsen vergeven kunnen worden aan (provinciale) toppers. Van
wie is de halve finale? Is deze van een bobo of is deze van de topspelers? Willen jullie soms
meedoen aan het WK? Topsportbeslissingen zijn niet democratisch. Je moet je plaatsen voor
de halve finale en je moet je er niet zomaar voor kunnen inschrijven. Als jullie
geïnteresseerd zijn in de mening van de Nederlands Kampioen 2010 of die van bondscoach
Rob Clerc: het is om te huilen. Ik wil u vragen prioriteiten te stellen en dit gedoe te
staken. Er is wel degelijk een nieuw feit dat vraagt om heroverweging van het besluit,
namelijk dat dit de verhoudingen verslechtert. Dit gaat door. De topspelers gaan zich
verzetten. Het stopt niet. Dat is een illusie. Op basis van dit nieuwe feit kun je een nieuwe
beslissing nemen. U moet met ons verder en met de beter dan ooit georganiseerde topspelers
en u moet verder met Johan Krajenbrink en Rob Clerc. Dieter van Gortel applaudiseert. Van
Gortel: Het is triest dat de rest van de bondsraad niet kan applaudisseren. Van Os: Als
mensen hun zin niet krijgen dan kan dat effect hebben op hun enthousiasme. Krajenbrink: de
topsporters zullen moeten spelen en Clerc en ik zullen het moeten uitvoeren. Voorzitter: De
halve finale is van ons allemaal. Van den Akker: Het zijn de selectiewedstrijden voor de top
van Nederland. Daar kan niet iedere 1100 speler aan meedoen. Bosselaar: Er zijn ook
klachten van 1300 spelers dat ze vanuit dichtbevolkte provincies niet mochten meedoen.
Ook als je niet je zin krijgt, moet je een democratisch genomen besluit gewoon uitvoeren.
Als je goed bent kom je vanzelf bovendrijven. Krajenbrink: Er wordt met een vergrootglas
gekeken naar onvolkomenheden in het oude systeem. We zijn professionals. Deze spelers
moeten spelen en niet hier zitten. Iedere organisatie moet naar draagvlak zoeken, anders
krijg je dit soort gedoe. Brink: ik heb geen nieuwe feiten gehoord. Krajenbrink: het nieuwe
feit is de verslechterde relatie tussen bestuur, bondsraad en topspelers en technisch directeur
en bondscoach. Binnenkort zal Ton Sijbrands aandacht aan deze kwestie besteden.
Voorzitter: het lijkt erop dat alle argumenten zijn uitgesproken. Brink: hoe wordt de nieuwe
opzet nu uitgevoerd? Van den Akker: Wie gaat evalueren? Van den Hoek: de bondsraad en
de spelers evalueren. Van den Akker roept de bondsraad op om na te denken over hoe de
evaluatie vorm te geven en wie daarbij te betrekken. De topsportcommissie spreekt deze
week over dit onderwerp en geeft de uitkomst door aan de bondsraad. Vermeulen: ik doe een
oproep aan bestuur en spelers om het gesprek aan te gaan. Het enthousiasme en de
betrokkenheid van de topspelers worden zeer gewaardeerd. Brink: Wat is de status van de
praktische uitwerking die aan de bondsraad is gestuurd? Van den Hoek: deze is ter
informatie.
Heaven is no location, but a state of mind
Dieter

Post by Dieter »

groenteboer wrote:
Dieter wrote:De nieuwe opzet heeft ook na de BR vergadering van gisteren geen veranderingen meer ondergaan.
Het nieuwe kwalificatie toernooi voor het NK (halve finale mag je het natuurlijk zeker niet meer noemen al doet het bestuur dat wel) zal na een jaar geevalueerd worden.
Johan Krajenbrink kreeg aan het einde van de vergadering spreektijd en er volgde een buitengewoon gemotiveerd en soms zelfs haast emotioneel betoog, bestuur en bondraad hoorde aan. Het was haast aanstootgevend dat er vervolgens totaal niets is gedaan. het enige is dat op voordracht van een van de raadsleden het bestuur is opgedragen er alles aan te moeten doen om de verstoorde verhoudingen tussen Bestuur/bondsraad enerzijds en Topspelers/trainers/technisch dierecteur anderzijds actief moet proberen te herstellen.
Dat die verhoudingen extreem slecht zijn is in ieder geval iedereen duidelijk geworden.

Op de vergadering waren ook bondscoach Rob Clerc, en de topspelers Jeroen vd Akker en Sven Winkel aanwezig. Persoonlijk heb ik mij enorm op zitten winden (ingehouden woede dat wel) over het gegeven dat een aantal raadsleden meenden lacherig te moeten doen over deze delegatie. De minachting voor de professionals in onze organisatie is stuitend en kan mij enorm boos maken.

In de afsluiting en na afloop vielen de uitspraken dat er al vele aanmeldingen zouden zijn voor het nieuwe toernooi, ik reken er op dat we zeer snel de namen te zien krijgen van de voorlopige inschrijving. ik hoorde kort voor mijn vertrek dat met name enkele bestuurders en BR leden op die snelle lijst staan, Een voorlopige deelnemers lijst op de KNDB site of hier maakt duidelijk welke spelers het nieuwe systeem steunen door deel te nemen. Volgens alles kom je er niet met 1100 rating, heel benieuwd naar die dammers die ruim een half jaar vooraf inschrijven.
Het lijkt me verstandig dat de KNDB snel een voorlopige deelnemerslijst plaatst, zoals dat wordt gedaan bij het NK-Rapid. Dit kan andere mensen weer aansporen om zich ook op te geven.

Staan de echte toppers ook op de lijst of doen er nu alleen maar subtoppers mee aan dit toernooi?
Er zijn inmiddels weken verstreken maar namen van inschrijvingen heb ik nog niet gezien. Verder verneem ik ook niets meer van de ontwikkelingen tussen bestuur en topspelers/trainers. Alleen al door die vaststellingen kan ik niet anders dan tot de conclusie komen dat het KNDB bestuur veel te veel hooi op zijn vork heeft genomen. Amateurisme en onbekwaamheid zijn woorden die bij mij opkomen, of komt er nu misschien toch nog snel nieuws?
Kosmos

Post by Kosmos »

Dieter wrote:Er zijn inmiddels weken verstreken maar namen van inschrijvingen heb ik nog niet gezien. Verder verneem ik ook niets meer van de ontwikkelingen tussen bestuur en topspelers/trainers. Alleen al door die vaststellingen kan ik niet anders dan tot de conclusie komen dat het KNDB bestuur veel te veel hooi op zijn vork heeft genomen. Amateurisme en onbekwaamheid zijn woorden die bij mij opkomen, of komt er nu misschien toch nog snel nieuws?
Kun je je inschrijven voor de HF NK ergens dan? Ik tref geen informatie aan hierover op de KNDB-site.
Dieter

Post by Dieter »

Kosmos wrote:
Dieter wrote:Er zijn inmiddels weken verstreken maar namen van inschrijvingen heb ik nog niet gezien. Verder verneem ik ook niets meer van de ontwikkelingen tussen bestuur en topspelers/trainers. Alleen al door die vaststellingen kan ik niet anders dan tot de conclusie komen dat het KNDB bestuur veel te veel hooi op zijn vork heeft genomen. Amateurisme en onbekwaamheid zijn woorden die bij mij opkomen, of komt er nu misschien toch nog snel nieuws?
Kun je je inschrijven voor de HF NK ergens dan? Ik tref geen informatie aan hierover op de KNDB-site.
Goeie vraag. Het bestuur gaf na de BR vergadering bij monde van Theo van de Hoek aan dat er al veel aanmeldingen waren binnengekomen. Ik heb daar zo mijn twijfels over en neem een beetje aan dat het bestuurders en BR leden zijn die zich hebben aangemeld. Een beetje uitdagend van mij maar de handdoek is ook na weken nog niet opgenomen.
Kosmos

Post by Kosmos »

Dieter wrote:
Kosmos wrote:
Goeie vraag. Het bestuur gaf na de BR vergadering bij monde van Theo van de Hoek aan dat er al veel aanmeldingen waren binnengekomen. Ik heb daar zo mijn twijfels over en neem een beetje aan dat het bestuurders en BR leden zijn die zich hebben aangemeld. Een beetje uitdagend van mij maar de handdoek is ook na weken nog niet opgenomen.
Hoe kunnen er nu aanmeldingen zijn als de KNDB nergens heeft aangekondigd hoe en waar je je op kan geven? :shock:
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Kosmos wrote:Hoe kunnen er nu aanmeldingen zijn als de KNDB nergens heeft aangekondigd hoe en waar je je op kan geven? :shock:
Even heel cynisch: Misschien is er een rondvraagje bij de Bondsraad geweest wie mee wilde doen? Dan hebben de profs en Dieter wrs. gelijk, en krijgen we een halve finale Bobo's :D
@Dieter. Heb jij je niet opgegeven, of heeft men deze rondvraag tactisch gedaan op het moment dat je even afwezig was. 8)

Maar inderdaad, inschrijving nu pontificaal op de KNDB website zetten. Dan kunnen Kosmos en Bouma zich ook aanmelden.... :lol:
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
Douwe Edelenbos

Post by Douwe Edelenbos »

En ik want ik voldoe ook nog nipt aan de 107% regel, hahaha...
GuidoB

Post by GuidoB »

Ik neem aan dat alle leden van de KNDB-trainingsgroepen NST en CTG zich hebben aangemeld voor de halve finale. De KNDB-leden betalen jaarlijks een hoop geld voor de organisatie van deze trainingen. Het doel van deze trainingsgroepen is het opleiden van een nieuwe Nederlandse wereldkampioen. Deelnemen aan de halve finale is de eerste stap naar de wereldtitel. Het ligt daarom voor de hand dat de trainer / coördinator de deelnemers verplicht deel te nemen aan de halve finales. Mensen die geen persoonlijke wedstrijden willen spelen, horen wat mij betreft niet in de centrale trainingsgroepen thuis.
Kosmos

Post by Kosmos »

GuidoB wrote:Ik neem aan dat alle leden van de KNDB-trainingsgroepen NST en CTG zich hebben aangemeld voor de halve finale. De KNDB-leden betalen jaarlijks een hoop geld voor de organisatie van deze trainingen. Het doel van deze trainingsgroepen is het opleiden van een nieuwe Nederlandse wereldkampioen. Deelnemen aan de halve finale is de eerste stap naar de wereldtitel. Het ligt daarom voor de hand dat de trainer / coördinator de deelnemers verplicht deel te nemen aan de halve finales. Mensen die geen persoonlijke wedstrijden willen spelen, horen wat mij betreft niet in de centrale trainingsgroepen thuis.
Guido, wat ben je toch inspirerend, man!
Er is enorme weerstand tegen de nieuwe opzet onder topspelers blijkt, en er is helemaal geen aankondiging waar je je op kunt geven en Guidootje begint weer eens te blaffen. Heb je niet door dat niemand je nog serieus neemt met je eeuwige geblaf?
Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp »

Even gemaild met het bondsbureau.
Vanaf volgende week kunnen we ons allemaal inschrijven via de KNDB-site.
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl
GuidoB

Post by GuidoB »

Kosmos wrote:
GuidoB wrote:Ik neem aan dat alle leden van de KNDB-trainingsgroepen NST en CTG zich hebben aangemeld voor de halve finale. De KNDB-leden betalen jaarlijks een hoop geld voor de organisatie van deze trainingen. Het doel van deze trainingsgroepen is het opleiden van een nieuwe Nederlandse wereldkampioen. Deelnemen aan de halve finale is de eerste stap naar de wereldtitel. Het ligt daarom voor de hand dat de trainer / coördinator de deelnemers verplicht deel te nemen aan de halve finales. Mensen die geen persoonlijke wedstrijden willen spelen, horen wat mij betreft niet in de centrale trainingsgroepen thuis.
Guido, wat ben je toch inspirerend, man!
Er is enorme weerstand tegen de nieuwe opzet onder topspelers blijkt, en er is helemaal geen aankondiging waar je je op kunt geven en Guidootje begint weer eens te blaffen. Heb je niet door dat niemand je nog serieus neemt met je eeuwige geblaf?
Heb je nog iets interessants te melden, Tjalling? Je valt een beetje in herhaling. Speciaal voor jou nog een toelichting, omdat ik misschien niet helemaal duidelijk ben geweest.

De weerstand van de topspelers is bekend. Dit is besproken in de bondsraadsvergadering; je hebt het verslag zelf gepubliceerd. Het beleid van de bond is echter ook duidelijk, dat staat nogmaals in hetzelfde verslag. Het wordt eens tijd om het vastgestelde beleid uit te gaan voeren. Het KNDB-bestuur gaat binnenkort werk maken van de inschrijving, zoals het hoort. De andere mensen binnen de KNDB zouden hetzelfde moeten doen. Zeker van de technisch directeur mag je dit verwachten.

Het is prima als mensen op dit forum nog eventjes door willen gaan met de discussie. Dat mag. Maar ik denk niet dat niemand mij serieus neemt. Velen hebben zich, net als ik, behoorlijk geërgerd aan de toon van het praatje van Johan Krajenbrink. Vraag eens na bij Jan Bosselaar, vertegenwoordiger in de bondsraad namens jouw provincie, wat hij ervan vond. Zijn toon staat niet in het verslag, zoals het hoort, maar het was bepaald niet misselijk hoe Johan de oren werd gewassen. Dit laatste had voor mij niet gehoeven, ik heb veel respect voor Johan Krajenbrink en ik heb begrip voor zijn mening (echt), maar het geeft wel aan hoe er binnen de bondsraad wordt gedacht.
Post Reply