Sponsorplaats

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Piet Bouma wrote: Ik snap overigens het hele interview niet.
Het lijkt er verdacht veel op dat Krajenbrink een sollicitatie doet voor technisch directeur van de FMJD en wil bepalen wie er aan het WK meedoet. Image
En hoe valt dit binnen eigen vereniging Huissen? Want eigenlijk zegt hij met zoveel woorden dat hij Roel Boomstra en Martin Dolfing beter vindt dan Pim Meurs.. Als ik Pim was zou ik hem niet meer aankijken.
Het zou wijzer geweest zijn zulke (KNDB?)signalen binnenboord te houden. Als je het niet eens bent met de selectieprocedure van de FMJD, moet je dat als bond op andere manieren aan de FMJD laten weten.

Overigens mooi dat Lelio Marcos probeert het WK in mei/juni 2010 te gaan houden. Ik hoop van harte dat ie het echt van de grond krijgt!

Navraag leert dat Johan Krajenbrink niet eens blijkt te weten waar hij het over heeft. Als hij tenminste correct geciteerd is in het Dagblad van het Noorden, waar je wel van uit mag gaan. Haitze heeft namelijk niks te maken met de sponsorplaats van Pim. Niemand heeft betaald voor de WK-plaats van Pim.

Pim heeft de sponsorplaats op het WK enkel en alleen te danken aan Lélio Marcos. Lélio heeft Pim uitgekozen op grond van zijn prestaties in Berlijn, waar Pim ongelukkig nét buiten de boot viel. Lélio was al onder de indruk van Pim toen die jeugwereldkampioen werd. In China heeft Pim ook uitstekend gepresteerd, in het bijzijn van Lélio. Lélio en Pim hebben beiden grote belangstelling voor de geschiedenis van het damspel en in het bijzonder het damboek, dus dat was nog een andere bijkomstigheid die Lélio reden gaf om de sponsorplaats aan Pim Meurs te schenken.

De opmerking van Krajenbrink dat je met geld een WK-plaats kunt kopen is geheel misplaatst in verband met de aan Pim Meurs gegeven sponsorplaats. Excuses van Johan Krajenbrink en mogelijk rectificatie in het Dagblad van het Noorden zouden wél op zijn plaats zijn.

Er is enige tijd geleden nog druk uitgeoefend op Lélio om de sponsorplek aan Roel Boomstra te geven, maar daar is Lélio niet voor gezwicht. Image

Image
Post Reply