10th European Youth Championship - Szczecin, PL
-
- FeikeBoomstra
Waar staan wij na zes rondes:
De gemiddelde plaats is 9.43
Alleen de eerste twee: 7.31
Alleen de hoogste: 5.38
Code: Select all
13 DE JONG, Michelle
14 ALEVEN, Tessa
3 GROENENDIJK, Jan
9 SLUMP, Jitse
17 VERBOON, Thijs
3 ALEVEN, Lotte
8 KOSTERS, Anna NED
17 VAN DAM, Denise
5 VAN IJZENDOORN, Martijn
10 LAMMERS, Arwin
21 YEUNG, Gilles NED
5 Verheul, Heike
6 Overes, Karlijn
7 Van Muijen, Ester
1 Boomstra, Roel
9 Hoving, Nick
10 Stempher, Michel
8 Wu, Mei-Jhi
11 Gutter, Andrea
20 Van Beek, Judith
5 Gerritsen, Thijs
7 Palmans, Zainal
8 Andriessen, Frerik
Alleen de eerste twee: 7.31
Alleen de hoogste: 5.38
-
De Poolse deelnemers doen het bij de junioren heel goed.FeikeBoomstra wrote:Waar staan wij na zes rondes:
Een damnatie in opkomst?
Overigens vraag ik me wel af waarom er daar zes Poolse deelnemers zijn. Volgens de reglementen op de site zouden het er maximaal vijf kunnen zijn.
Nog een extra sponsorplaats?
- FeikeBoomstra
-
-
Roel Boomstra verloor en won vandaag en staat via Solkoff nog op de 1e plaats bij de aspiranten.
Jan Groenendijk is leider bij de welpen!
Zie: <a href=http://toernooibase.kndb.nl/opvraag/sta ... afko=25&r= target=blank>Toernooibase</a>.
Het programma van de volgende ronde is ook al ingevoerd.
Morgen kunnen dus gebruikers met een account (Feike of anderen?) bij belangrijke uitslagen, gelijk online invoeren!
Jan Groenendijk is leider bij de welpen!
Zie: <a href=http://toernooibase.kndb.nl/opvraag/sta ... afko=25&r= target=blank>Toernooibase</a>.
Het programma van de volgende ronde is ook al ingevoerd.
Morgen kunnen dus gebruikers met een account (Feike of anderen?) bij belangrijke uitslagen, gelijk online invoeren!
-
-
Ik sluit me bij deze felicitatie aan.Piet Bouma wrote:Roel na een remise kampioen.
Jan Groenendijk kampioen bij welpen.
Heike Verheul brons bij aspiranten.
Allen gefeliciteerd!!!
Dit keer eindelijk de "weerstandpunten" in het voordeel van Roel.
Alweer een welpenkampioen? Het moet niet te gek worden.
En Heike volgend jaar dan maar weer kampioen?
Als ik me beperk tot de junioren jongens valt me op:
alle 3 op een (gedeeld) vierde plaats; op Solkov: 4, 6 en 7.
Buitengewoon goed. Ik had eerlijk gezegd niemand in de top 5 verwacht.
Vergelijkenderwijs: 3 jaar geleden deden bij de aspiranten mee Steijlen (verhinderd), Vogelaar en Wong (beide gestopt). Frerik, Zainal en Thijs zaten daar toen onder.
Samen 33 punten. Oftewel +6.
In de afgelopen 5 jaar presteerde alleen de lichting 2006 beter met +7 (Pim Meurs, Klaas Hendrik Leijenaar, Daniël Merkus).
En nu BLITZEN [img]images/smilies/icon_exclaim.gif[/img]
- Hanco Elenbaas
Marcel Kosters wrote: <center> MEDAILLES VOOR JONG ORANJE
Aanstormende Nederlandse jeugddamsters
foto's: Hans Kromhout en Peter Derkx </center>
Szczecin, Polen - Amper twee maanden voor aanvang van de World Mindsports Games in Beijing heeft Nederland op het EK jeugddammen in Szczecin drie medailles veroverd. Roel Boomstra (15) scoorde goud bij de jongens tot zestien jaar, Heike Verheul (15) brons bij de meisjes tot zestien jaar en Jan Groenendijk (9) goud bij de jongens tot tien jaar.
Bij de aspiranten maakte supertalent Roel Boomstra uit Emmen zijn favorietenrol waar. Vorige maand veroverde hij in het Russische Ufa al met een keuzeplaats de wereldtitel bij de junioren. Boomstra kreeg van KNDB Talentontwikkeling de status van 'Internationaal Talent'. Ook collega IT talent Heike Verheul (Groningen) speelde samen met Karlijn Overes (14, Hoogblokland) een uitstekend EK. Beide topdamsters behaalden een score van twaalf uit negen. Verheul eindigde met de hoogste weerstand op de derde plaats direct achter de Witrussische zusjes Fedorova. Overes kreeg een eervolle vermelding. Een nieuwe sensatie is Jan Groenendijk uit Wageningen. Dit negenjarig talent afkomstig uit de jeugdopleiding van WSDV Wageningen veroverde op zijn eerste EK goud in de categorie tot en met tien jaar met de monsterscore van vijftien uit negen.
KNDB Coördinator talentontwikkeling Johan Krajenbrink: ,,De Koninklijke Nederlandse Dambond plukt de vruchten van het talentontwikkelingsbeleid dat we in samenwerking met NOC*NSF voeren. Onze coach Nina Hoekman geeft bijzondere aandacht aan de ontwikkeling van Nederlandse jeugddamsters. De bronzen plak van Heike Verheul en de klassering van de andere Nederlandse meisjes bewijzen dat we op de goede weg zitten. Onze meisjes draaien inmiddels mee in de internationale (sub)top."
De KNDB had 23 jeugdspelers naar het Poolse Szczecin afgevaardigd. Morgen volgt het EK sneldammen waarna Jong Oranje en zijn coaches terugkeren naar Nederland. Over twee maanden vertrekken Boomstra en Verheul met Pieter Steijlen en NOC*NSF high potential Pim Meurs onder begeleiding van hun KNDB coach op een nieuwe missie naar de World Mindsports Games in Beijing. De Games en de verrichtingen van de Nederlanders in Beijing zullen via het internet te volgen zijn.
- FeikeBoomstra
-
Je hebt gelijk op alle punten.FeikeBoomstra wrote:Marcel, Marcel toch. Vorige maand in Ufa was het WK Aspiranten, het WK junioren is pas in December. Ik weet de regels niet, maar ik neem aan dat Roel zich daarvoor geplaatst heeft en geen keuzeplaats krijgt.
Hoewel het niet in de wedstrijdvoorwaarden stond (maar naar ik meen nog mondeling werd toegevoegd) kreeg Pieter Steijlen een keuzeplaats en plaatsten nummer 1 en 2 zich.
Aangezien we elkaar vrijdag niet persoonlijk zullen ontmoeten (de afstand Deventer - Hoogeveen scheidt ons) bij deze ook voor jou gelukwensen met de titel van Roel.
-
Hans,hans andriessen wrote:Vergelijkenderwijs: 3 jaar geleden deden bij de aspiranten mee Steijlen (verhinderd), Vogelaar en Wong (beide gestopt). Frerik, Zainal en Thijs zaten daar toen onder.
Je schrijft (volgens mij al twee maal) dat Yuen Wong gestopt is. Waarschijnlijk alleen met persoonlijke wedstrijden, want hij staat wel in de opstelling van Orfam Telecom Twente 2 dit jaar (2B).