een beetje gewonnen [img]images/smilies/icon_confused.gif[/img] laat me niet lachen, het is gewoon remise en niets anders.Hanco Elenbaas wrote:Reken maar dat Ron Heusdens en vooral Kees Thijssen dit als nederlagen ervaren Edwin! Weliswaar minder erg dan 0-2, maar toch...Edwin Twiest wrote:Pim Meurs verslaat Kees Thijssen ?
1.04 - 0.96 is ook maar gewoon remise hoor Hanco..... [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]
Zelfde geldt voor H.Jansen (Ned) - R.Heusdens (Ned) 1.01-0.99
Al die alternatieve onzinpunten..... in mijn boekje heb ik gewoon 1-1 genoteerd...veel overzichtelijker [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img] [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]

5de Hiltex Zeeland Open, 11-16 augustus 2008
-
Partijen in applets van al die overwinningen op: <a href=http://toernooibase.kndb.nl/opvraag/sta ... =1064&jr=9 target=blank>Toernooibase</a>.Dieter wrote:een beetje gewonnen [img]images/smilies/icon_confused.gif[/img] laat me niet lachen, het is gewoon remise en niets anders.Hanco Elenbaas wrote:Reken maar dat Ron Heusdens en vooral Kees Thijssen dit als nederlagen ervaren Edwin! Weliswaar minder erg dan 0-2, maar toch...Edwin Twiest wrote:Pim Meurs verslaat Kees Thijssen ?
1.04 - 0.96 is ook maar gewoon remise hoor Hanco..... [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]
Al die alternatieve onzinpunten..... in mijn boekje heb ik gewoon 1-1 genoteerd...veel overzichtelijker [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img] [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]
Klik bijv. op de link partijen.
Remise is 1-1..........dit is NIET 1-1 dus ook ....NIET remise. Maar een overwinning kun je het natuurlijk ook niet noemen en een "puntenoverwinning" klinkt natuurlijk ook voor geen meter. Hmmm, ik ben het spoor bijster [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]Dieter wrote:een beetje gewonnen [img]images/smilies/icon_confused.gif[/img] laat me niet lachen, het is gewoon remise en niets anders.Hanco Elenbaas wrote:Reken maar dat Ron Heusdens en vooral Kees Thijssen dit als nederlagen ervaren Edwin! Weliswaar minder erg dan 0-2, maar toch...Edwin Twiest wrote:Pim Meurs verslaat Kees Thijssen ?
-
- Hanco Elenbaas
PZC, dinsdag 12 augustus 2008
Sterke opening Van Waveren
door Koen de Vries
GOES - Gedeputeerde Harry van Waveren had gisteren bij de opening van het Hiltex Zeeland Open damtoernooi een grotere rol dan verwacht.
Hij hield in Sportpunt Zeeland te Goes niet alleen een openingstoespraak, maar mocht ook zelf de eerste zet bedenken aan het bord Alexandr Georgiev. Het maakte de oud-wereldkampioen niet uit welke steen de gedeputeerde van sport naar voren schoof. Gisteravond bleek dat Van Waveren het goed gedaan had. De Rus Georgiev versloeg het Zeeuwse talent Martijn Rentmeester.
De vijfde editie van het damtoernooi kent een ijzersterke bezetting. In de invitatiegroep spelen de wereldkampioen senioren, de wereldkampioen junioren, de Europees kampioen aspiranten, de Nederlands kampioen en verschillende oud-wereld- europees, afrikaans kampioenen. In de open groep, met 66 spelers, zitten twintig veelal jonge Russen en Russinnen uit het verre Jakoetsk achter de borden. ,,Het is een verkapt WK, ons eigen olympisch toernooi", vond een trotse Aart Walraven, hoofd van het organisatiecomité.
Zowel de debuterende Martijn Rentmeester als Bennie Provoost bleef op de eerste speeldag op nul punten steken. Rentmeester ondervond aan den lijve hoe sterk Georgiev kan dammen. De nederlaag van Bennie Provoost tegen de Litouwer Edvard Boezinsky was een grote domper voor de man uit Aagtekerke. Een omsingeling liep op niets uit en toen de Europese veteranenkampioen in het eindspel een sterk offer plaatste was het over en uit voor de Zeeuw. In de andere groep maakten de twee grootste favorieten, wereldkampioen Alexander Schwarzman en Guntis Valneris, geen fouten. Schwarzman maakte korte metten met Nikolai Guljajev en de Let Valneris rekende via een sterke offermanoeuvre af met aspirantenwereldkampioen Roel Boomstra.
-
duss
[img]http://fmjd.org/dias2/save/12185453118.png[/img]
Als dit beloond moet worden dan mogen ze van mij wel wat anders bedenken.
Als dit beloond moet worden dan mogen ze van mij wel wat anders bedenken.
- Hanco Elenbaas
Nieuwe nederlagen voor Thijssen en Heusdens in de tweede ronde van het Hiltex Zeeland Open:
Hoofdgroep A:
A. Guljajev (Rus) - R. Heusdens (Ned) 1,02 - 0.98
B. Provoost (Ned) - H. Jansen (Ned) 1.02 - 0.98
R. Boomstra (Ned) - E. Boezinsky (Lit) 0.96 - 1.04
A. Shvartsman (Rus) - G. Valneris (Let) 1-1
Stand na 2 ronden:
1. E. Boezinsky 2-3.04
2. A. Shvartsman en G.Valneris 2-3
4. H. Jansen 2-1.99
5. R. Heusdens 2-1.97
6. N. Goeljajev en B. Provoost 2-1.02
8. R. Boomstra 2-0.96
Hoofdgroep B:
M. Rentmeester (Ned)- B. Derkx (Ned) 1-1
A. Domchev (Lit) - Y. Anikejev (Ukr) 0-2
P. Meurs (Ned) - J.M. Ndjofang (Kam) 1-1
A. Georgiev (Rus) - K. Thijssen (Ned) 2-0
Stand na 2 ronden:
1. A. Georgiev 2-4
2. Y. Anikejev 2-3
3. P. Meurs 2-2.04
4. J.M. Ndjofang en B. Derkx 2-2
6. A. Domchev en M. Rentmeester 2-1
8. K. Thijssen 2-0.96
Hoofdgroep A:
A. Guljajev (Rus) - R. Heusdens (Ned) 1,02 - 0.98
B. Provoost (Ned) - H. Jansen (Ned) 1.02 - 0.98
R. Boomstra (Ned) - E. Boezinsky (Lit) 0.96 - 1.04
A. Shvartsman (Rus) - G. Valneris (Let) 1-1
Stand na 2 ronden:
1. E. Boezinsky 2-3.04
2. A. Shvartsman en G.Valneris 2-3
4. H. Jansen 2-1.99
5. R. Heusdens 2-1.97
6. N. Goeljajev en B. Provoost 2-1.02
8. R. Boomstra 2-0.96
Hoofdgroep B:
M. Rentmeester (Ned)- B. Derkx (Ned) 1-1
A. Domchev (Lit) - Y. Anikejev (Ukr) 0-2
P. Meurs (Ned) - J.M. Ndjofang (Kam) 1-1
A. Georgiev (Rus) - K. Thijssen (Ned) 2-0
Stand na 2 ronden:
1. A. Georgiev 2-4
2. Y. Anikejev 2-3
3. P. Meurs 2-2.04
4. J.M. Ndjofang en B. Derkx 2-2
6. A. Domchev en M. Rentmeester 2-1
8. K. Thijssen 2-0.96
Last edited by Hanco Elenbaas on Tue Aug 12, 2008 15:33, edited 1 time in total.
Wat vindt David Icke eigenlijk van de Zeeuwse telling (of Aart Walraven-telling)?Hanco Elenbaas wrote:Ik ben al jaren aanhanger van de Aart Walraventelling, Tjalling. Met Henk de Witt heeft de Aart Walraventelling niks te maken. Hans Jansen had in 1991 ook al zoiets als Aart bedacht.Kosmos wrote:Ik merk dat je visie steeds meer opschuift richting de opvattingen van H. de witt, Hanco!Hanco Elenbaas wrote: Reken maar dat Ron Heusdens en vooral Kees Thijssen dit als nederlagen ervaren Edwin! Weliswaar minder erg dan 0-2, maar toch...
Het is al met al jammer dat Pieter Hildering, de sponsor van dit toernooi, geen EVP meer is. Pieter wou jarenlange ervaring met Aart's telling in de praktijk zien en financieren om uiteindelijk te kunnen beslissen of ze kon worden ingevoerd tijdens WK-matches. Ook Frank Teer ziet wel iets in de Aart Walraventelling, dus misschien moet Edwin ooit toch iets anders dan steeds maar 1-1 in zijn boekjes noteren.
En hoe waarderen David en jij eigenlijk de telling in de finaleronde die toch een geheel andere impact heeft als deze telling in de voorronden?
Overigens vind ik het zelf wel een guitige telling.
Heaven is no location, but a state of mind
Waarom is groep B ingevuld door Edwin Twiest? [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]Hoofdgroep B:
M.Rentmeester (Ned)- B.Derkx (Ned) 1-1
A.Domchev (Lit) - Y.Ankejev (Ukr) 0-2
P.Meurs (Ned) - J.M.Ndjofang (Kam) 1-1
A.Georgiev (Rus) - K.Tijssen (Ned) 2-0
- Hanco Elenbaas
Dankzij de Aart Walraventelling won Ron Heusdens een paar jaar geleden toch nog verdiend van Roberts Misans in de finale.Kosmos wrote:Wat vindt David Icke eigenlijk van de Zeeuwse telling (of Aart Walraven-telling)?
En hoe waarderen David en jij eigenlijk de telling in de finaleronde die toch een geheel andere impact heeft als deze telling in de voorronden?
Overigens vind ik het zelf wel een guitige telling.
David Icke vindt dammen tijdverspilling. De leerlingen van Jaap van Galen denken er geloof ik ook zo over, net als die tientallen anderen hier in Amsterdam die met dammen gestopt zijn. De Franse kunstenaar Honoré Daumier had ook geen hoge pet op van het damspel.
<center>

Honoré Daumier, Parisians will never be under Police Supervision, litho,
1847, and a comment on the docility of the public the year before the
Year of European Revolution, content to play draughts rather than protest.
http://www.fulltable.com/VTS/c/chess/chess.htm
</center>
-
Hanco Elenbaas wrote:Eerste ronde:
Maandag 11 augustus 2008:
Hoofdgroep A:
A.Shvartsman(Rus) - N.Guljajev (Rus) 2-0
G.Valneris (Letl) - R.Boomstra (Ned) 2-0
E.Boezinsky (Lit) - B.Provoost (Ned) 2-0
H.Jansen (Ned) - R.Heusdens (Ned) 1.01-0.99
Stand na 1 ronde:
1.G.Valneris,A.Shvartsman,E.Boezinsky 1-2
4.H.Jansen 1-1,01
5.R.Heusdens 1-0.99
6,7,8
Hoofdgroep B:
A.Georgiev (Rus) - M.Rentmeester (Ned) 2-0
K.Thijssen (Ned) - P.Meurs (Ned) 0.96-1.04
J.M.Ndjofang (Kam) - A.Domchev (Lit) 1-1
Y.Anikejev (Ukr) - B.Derkx (Ned) 1-1
Stand na 1 ronde:
1.A.Georgiev 1-2
2.P.Meurs 1-1.04
3.J.M.Ndjofang, A.Domchev,Y.Anikejev,B.Derkx 1-1
7.K.Thijssen 1-0.96
8.M.Rentmeester 1-0
- Attachments
-
- 872-01.gif (5.53 KiB) Viewed 5409 times
- Hanco Elenbaas
Verzorgt Dieter de uitslagen op Teletekst of is Edwin hiervoor verantwoordelijk? [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]henk stoop wrote:[...]
-
Ik!! [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]
Vast een shapeshiftende reptillian die zich in leven houdt met andermans angsten en bloed, die Edwin Twiest! [img]images/smilies/icon_twisted.gif[/img]Edwin Twiest wrote:Ik!! [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]
Hoe wil je anders verklaren dat Twiest net als de duivelse New World Order der Illuminati controle heeft over alle westerse media?
Ik trap er niet in! Ik ben geschoold door de meester in het complotdenken, David Icke! Ik kijk dwars door alle sluiers heen!
Ik zal eens een onderzoek instellen naar damclub Westerhaar, ik zal vast meer reptielen en jezuieten aantreffen in dat mafia-bolwerk! [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]