Hanco Elenbaas wrote:Jan Pieter wrote:Hanco Elenbaas wrote:Dat de partijen niet te volgen zijn komt volgens de organisatie doordat de firewall in het hotel dat onmogelijk maakt.
O, is dat de verklaring. En ik maar denken dat Wiersma weer eens wat heeft aangekondigd zonder het eerst te testen.
Ik mis de opbouwende bedoeling in je kritiek.
Je bent alweer vergeten dat Harm's borden iedereen in staat stelden het EK in Bovec 'live' te volgen. Dezelfde programmeur als in Bovec assisteerde Harm in Doorwerth.
Het vervelende van de meeste dammers is dat ze pas van zich laten horen als er iets ergens anders mis gaat. Als het allemaal voortreffelijk gaat houden ze zich stil, want o wee, je zou eens iets positiefs over iemand als Harm Wiersma moeten opmerken.
Harm Wiersma presenteert zichzelf graag als dampropagandist, maar zijn verslagen in de Telegraaf blinken al jaren uit in zurigheid, steevast begeleid door opmerkingen als 'dit is kenmerkend voor het gebrek aan professionaliteit in de damwereld'. Het lijkt me logisch dat we dan dezelfde kritische meetlat leggen langs een activiteit die door Harm zelf georganiseerd wordt. Dan zien we:
1) een aankondiging die pas 2 dagen voor aanvang van het toernooi de deur uitgaat
2) een deelnemersveld dat niet echt tot de verbeelding spreekt. De meeste spelers beleefden hun glorietijd minstens 20 jaar geleden. Waarom Stokkel en Van Dusseldorp zijn opgegraven, is helemaal onduidelijk.
3) een prijzengeld waarover geen mededelingen worden gedaan. Vrij vertaald: het is zo beroerd dat we het niet aan de openbaarheid durven prijs te geven.
4) aanvangstijden die tijdens het toernooi nog veranderen. Dat deelnemers inspraak hebben, uitstekend, maar doe dat dan vooraf.
5) een website die zwaar achterloopt en live-partijen die de mist ingaan.
Normaalgesproken zou je mij hier niet over horen. Het is immers al mooi dat iemand wat organiseert. Dat er daarbij wat misgaat, neem ik graag voor lief. Wiersma heeft zich de laatste jaren echter dusdanig kritisch uitgelaten over alles wat er gebeurt in de damwereld, dat ik het niet kan nalaten even op zijn eigen gebrek aan professionaliteit te wijzen.