Grootmeestertoernooi World Draughts Club 19-23 januari 2007

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Vierde ronde:
Jos Stokkel - Joeri Lagoda 1-1
Wjatsjeslav Sjtsjogoljev - Harm Wiersma 1-1
Auke Scholma - Jean-Marc Ndjofang 1-1
Eric van Dusseldorp - Alex Getmanski 1-1

Image
foto uit 2005 van Jan Pieter Drost

Stand:
1. Jean-Marc Ndjofang 4-6
2. Wjatsjeslav Sjtsjogoljev 4-4 (1-2-1)
3/6. Aleksander Getmanski, Harm Wiersma, Auke Scholma en Joeri Lagoda 4-4 (0-4-0)
7/8. Jos Stokkel en Eric van Dusseldorp 4-3
website De Telegraaf, zo 21 jan 2007, 19:53

Dammer Ndjofang onder druk

door onze Telesportredactie

DOORWERTH - Koploper Jean Marc Ndjofang heeft zondag enige angstige momenten beleefd. Door een tijdelijk offer bracht hij spanningen in zijn partij tegen de Nederlandse grootmeester Auke Scholma.

Na een tegenoffer stond een onoverzichtelijke situatie, waarin de nummer drie van Nederland het beste spel miste. De beide oud-wereldkampioenen Wjatsjeslaw Tsjegoljew en Harm Wiersma tekenden evenals Stokkel – Lagoda voor remise in een vreedzaam duel. De op papier zwaktste deelnemer Eric van Dusseldorp haalde zijn derde benauwde remise tegen de Russische topper Alexander Getmanski.
Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter »

Eric van Dusseldorp wrote:Vandaag zijn de partijen live te volgen. Ze beginnen om 14.00 uur.
Spannend hoor, die live-partijen...
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

<center>
Every round live games via
http://www.worlddraughtsclub.com/wb/pag ... hp?lang=NL

Playing schedule WDC tournament

Friday January 19th
Opening around 18.30 h.

* Start first round 19.00 h.

Saturday January 20th
* Second round 09.30 h

* Third round 15.00 h

Sunday January 21st
* Fourth round ± 16.00 h

Monday January 22nd
* Fifth round 09.30 h

* Sixth round 15.00 h

Tuesday January 23rd
* Seventh round between 15.30 h – 16.00 h

Closing around 20.30 h
De laatste ronde begint morgen om 10:00 uur !!
Jacques PERMAL

Post by Jacques PERMAL »

Information : my first priority !!

L'info en première ligne !!
Peter van Heun

prut

Post by Peter van Heun »

sjees
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

In de 5de ronde wonnen Jean-Marc Ndjofang en Joeri Lagoda van respectievelijk Jos Stokkel en Eric van Dusseldorp. De overige partijen in de 5de en 6de ronde werden remise.

Stand:
1. Jean-Marc Ndjofang 6-9
2. Joeri Lagoda 6-7
3. Wjatsjeslav Sjtsjogoljev 6-6 (1-4-1)
4/6. Aleksander Getmanski, Harm Wiersma en Auke Scholma 6-6 (0-6-0)
7/8. Jos Stokkel en Eric van Dusseldorp 6-4

Dat de partijen niet te volgen zijn komt volgens de organisatie doordat de firewall in het hotel dat onmogelijk maakt.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

website De Telegraaf, ma 22 jan 2007, 20:52

Dammer Ndjofang vrijwel winnaar

DOORWERTH - De Afrikaan Jean Marc Ndjofang gaat de WDC achtkamp in Gelderland vrijwel zeker winnen. Alleen de Oekraïner Yuri Lagoda kan door winst in de slotronde nog gelijk met hem komen. In de dubbele ronde versloeg de Afrikaan grootmeester Jos Stokkel in een korte vleugelopsluiting partij.

De beslissing viel na een onophoudelijk offer festijn. (zie www.worlddraughtsclub.com ) In de middagronde deelde de koploper de punten met oud-wereldkampioen Harm Wiersma, die daarmee zijn status als B-sporter bevestigde. De Afrikaan kon zich met moeite staande houden. Verrassend tweede plaatste zich de Oekraïense kampioen Yuri Lagoda, die door een overzichtelijke standaardmanoeuvre van Erik van Dusseldorp won.

Voornaamste uitslagen: Ndjofang – Stokkel 2-0, van Dusseldorp – Lagoda 0-2, Ndjofang – Wiersma 1-1.

Stand aan kop: 1. Ndjofang 9 pnt. 2. Lagoda 7 pnt gevolgd door 4 spelers met 6 punten.
<center>
Image
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

website De Telegraaf, ma 22 jan 2007, 20:52

Dammer Ndjofang vrijwel winnaar

DOORWERTH - De Afrikaan Jean Marc Ndjofang gaat de WDC achtkamp in Gelderland vrijwel zeker winnen. Alleen de Oekraïner Yuri Lagoda kan door winst in de slotronde nog gelijk met hem komen. In de dubbele ronde versloeg de Afrikaan grootmeester Jos Stokkel in een korte vleugelopsluiting partij.

De beslissing viel na een onophoudelijk offer festijn. (zie www.worlddraughtsclub.com ) In de middagronde deelde de koploper de punten met oud-wereldkampioen Harm Wiersma, die daarmee zijn status als B-sporter bevestigde. De Afrikaan kon zich met moeite staande houden. Verrassend tweede plaatste zich de Oekraïense kampioen Yuri Lagoda, die door een overzichtelijke standaardmanoeuvre van Erik van Dusseldorp won.

Voornaamste uitslagen: Ndjofang – Stokkel 2-0, van Dusseldorp – Lagoda 0-2, Ndjofang – Wiersma 1-1.

Stand aan kop: 1. Ndjofang 9 pnt. 2. Lagoda 7 pnt gevolgd door 4 spelers met 6 punten.
Zelfs de verslaggeving in De Telegraaf wordt beknopt.
Heeft iemand de volledige uitslagen?
A.Presman
Real name: Alexander Presman

Post by A.Presman »

http://www.ukrshashki.com/index.php?sub ... om=&ucat=6&

<pre>
N Player Country 1 2 3 4 5 6 7 8 Pts<br />1. Eric van Dusseldorp Holland X 1 0 1 0 1 1 4 <br />2. Alexander Getmanski Russia 1 X 1 1 1 1 1 6 <br />3. Jean-Marc Ndjofang Cameroon 2 1 X 1 2 1 2 9 <br />4. Harm Wiersma Holland 1 1 1 X 1 1 1 6 <br />5. Yuri Lagoda Ukraine 2 1 1 X 1 1 1 7 <br />6. Wiatsjeslaw Tsjegoljew Russia 1 0 1 1 X 1 2 6 <br />7. Auke Scholma Holland 1 1 1 1 1 X 1 6 <br />8. Jos Stokkel Holland 1 1 0 1 0 1 X 4 <br />
</pre>
Jan Pieter

Post by Jan Pieter »

Hanco Elenbaas wrote:Dat de partijen niet te volgen zijn komt volgens de organisatie doordat de firewall in het hotel dat onmogelijk maakt.
O, is dat de verklaring. En ik maar denken dat Wiersma weer eens wat heeft aangekondigd zonder het eerst te testen.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Jan Pieter wrote:
Hanco Elenbaas wrote:Dat de partijen niet te volgen zijn komt volgens de organisatie doordat de firewall in het hotel dat onmogelijk maakt.
O, is dat de verklaring. En ik maar denken dat Wiersma weer eens wat heeft aangekondigd zonder het eerst te testen.
Ik mis de opbouwende bedoeling in je kritiek.
Je bent alweer vergeten dat Harm's borden iedereen in staat stelden het EK in Bovec 'live' te volgen. Dezelfde programmeur als in Bovec assisteerde Harm in Doorwerth.

Het vervelende van de meeste dammers is dat ze pas van zich laten horen als er iets ergens anders mis gaat. Als het allemaal voortreffelijk gaat houden ze zich stil, want o wee, je zou eens iets positiefs over iemand als Harm Wiersma moeten opmerken.
Jan Pieter

Post by Jan Pieter »

Hanco Elenbaas wrote:
Jan Pieter wrote:
Ik mis de opbouwende bedoeling in je kritiek.
Je bent alweer vergeten dat Harm's borden iedereen in staat stelden het EK in Bovec 'live' te volgen. Dezelfde programmeur als in Bovec assisteerde Harm in Doorwerth.

Het vervelende van de meeste dammers is dat ze pas van zich laten horen als er iets ergens anders mis gaat. Als het allemaal voortreffelijk gaat houden ze zich stil, want o wee, je zou eens iets positiefs over iemand als Harm Wiersma moeten opmerken.
Harm Wiersma presenteert zichzelf graag als dampropagandist, maar zijn verslagen in de Telegraaf blinken al jaren uit in zurigheid, steevast begeleid door opmerkingen als 'dit is kenmerkend voor het gebrek aan professionaliteit in de damwereld'. Het lijkt me logisch dat we dan dezelfde kritische meetlat leggen langs een activiteit die door Harm zelf georganiseerd wordt. Dan zien we:

1) een aankondiging die pas 2 dagen voor aanvang van het toernooi de deur uitgaat
2) een deelnemersveld dat niet echt tot de verbeelding spreekt. De meeste spelers beleefden hun glorietijd minstens 20 jaar geleden. Waarom Stokkel en Van Dusseldorp zijn opgegraven, is helemaal onduidelijk.
3) een prijzengeld waarover geen mededelingen worden gedaan. Vrij vertaald: het is zo beroerd dat we het niet aan de openbaarheid durven prijs te geven.
4) aanvangstijden die tijdens het toernooi nog veranderen. Dat deelnemers inspraak hebben, uitstekend, maar doe dat dan vooraf.
5) een website die zwaar achterloopt en live-partijen die de mist ingaan.

Normaalgesproken zou je mij hier niet over horen. Het is immers al mooi dat iemand wat organiseert. Dat er daarbij wat misgaat, neem ik graag voor lief. Wiersma heeft zich de laatste jaren echter dusdanig kritisch uitgelaten over alles wat er gebeurt in de damwereld, dat ik het niet kan nalaten even op zijn eigen gebrek aan professionaliteit te wijzen.
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Zijn de uitslagen van de laatste ronde al bekend?
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Jan Pieter wrote:Harm Wiersma presenteert zichzelf graag als dampropagandist, maar zijn verslagen in de Telegraaf blinken al jaren uit in zurigheid, steevast begeleid door opmerkingen als 'dit is kenmerkend voor het gebrek aan professionaliteit in de damwereld'. Het lijkt me logisch dat we dan dezelfde kritische meetlat leggen langs een activiteit die door Harm zelf georganiseerd wordt. Dan zien we:

1) een aankondiging die pas 2 dagen voor aanvang van het toernooi de deur uitgaat
2) een deelnemersveld dat niet echt tot de verbeelding spreekt. De meeste spelers beleefden hun glorietijd minstens 20 jaar geleden. Waarom Stokkel en Van Dusseldorp zijn opgegraven, is helemaal onduidelijk.
3) een prijzengeld waarover geen mededelingen worden gedaan. Vrij vertaald: het is zo beroerd dat we het niet aan de openbaarheid durven prijs te geven.
4) aanvangstijden die tijdens het toernooi nog veranderen. Dat deelnemers inspraak hebben, uitstekend, maar doe dat dan vooraf.
5) een website die zwaar achterloopt en live-partijen die de mist ingaan.

Normaalgesproken zou je mij hier niet over horen. Het is immers al mooi dat iemand wat organiseert. Dat er daarbij wat misgaat, neem ik graag voor lief. Wiersma heeft zich de laatste jaren echter dusdanig kritisch uitgelaten over alles wat er gebeurt in de damwereld, dat ik het niet kan nalaten even op zijn eigen gebrek aan professionaliteit te wijzen.
Het is inderdaad niet aardig van Harm om al die toernooien waar jij bij betrokken bent gebrek aan professionaliteit te verwijten, dus ik kan me je rancuneuze gevoelens een beetje voorstellen.

Dit eerste WDC-toernooi is in tien dagen uit de grond gestampt en deelnemers en organisatie zijn tevreden. Zelf vind ik het ook heel jammer dat doorgeven live partijen en andere informatievoorziening mislukt zijn, maar ik kreeg niet de indruk dat de organisatoren daar erg mee zaten, omdat het toernooi bedoeld was voor de spelers en niet voor publiek.
Bij het volgende WDC-toernooi eind dit jaar wordt wel publiek toegelaten, maar dat moet dan 10 euro entree per persoon per keer betalen.
Dit geld vloeit naar de spelers, dus ik vind entree heffen een uitstekend idee. Professioneel ook.
Last edited by Hanco Elenbaas on Tue Jan 23, 2007 18:06, edited 1 time in total.
Post Reply