NK sneldammen voor jeugdteams

Discussies over damsport (in het Nederlands)

Welk jeugdteam wordt Nederlands sneldamkampioen?

Verhaar Montage
0
No votes
DES Lunteren
6
17%
OG Wapenveld
0
No votes
GDC Gorinchem
0
No votes
Hijken DTC
1
3%
DC Lent
2
6%
Dammers Uit Oost
3
9%
VGO Hoornaar
0
No votes
PWG 's-Gravenpolder
1
3%
ADC Alphen aan de Rijn
1
3%
Het Noorden
9
26%
Samen Sterk
1
3%
DEZ Reeuwijk
2
6%
Witte van Moort
3
9%
De Oldehove
2
6%
SNA Heerhugowaard
1
3%
Heijting Huissen
1
3%
Zenderstad IJsselstein
0
No votes
WSDV Wageningen
1
3%
MTB Hoogeveen
1
3%

Total votes: 35

Henk Stroetinga

Post by Henk Stroetinga »

MenO wrote:
Henk Stroetinga wrote: Misschien gaan er straks wel zes Groningse jeugdspelers naar Kluczbork naar het EK.
Probeer je me nu ook al een wildcard voor het EK aan te praten Henk? Image
Er gaan op dit moment 4 Groningse Jeugdspelers: de pupillen Roel en Nick; en de welpenmeisjes Anna Kosters en Bente Verheul.
Ik denk dat Mei-Jhi bij de aspirantenmeisjes en Heike bij de pupillenmeisjes ook nog goede kansen hebben.
Verder is er nog een NK welpen op 2 juli waarbij de vorm van de dag ook nog een Gronings EK ticket op zou kunnen brengen.

Een wildcard voor jou is helaas onmogelijk.

Image

Bente (links) tegen Anna (NK meisjes welpen 14 mei in Rijnsburg)
Last edited by Henk Stroetinga on Wed Jun 22, 2005 17:08, edited 1 time in total.
Jochem Zweerink

Post by Jochem Zweerink »

Henk Stroetinga wrote: Ik ben het met Aldert eens dat Lunteren weleens hoog kan eindigen.
Ben ik het helemaal mee eens!
GeRRie

Post by GeRRie »

Wij Lent gaan winnen met ons piepjonge team [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Jochem Zweerink

Zal dit dan toch de eindstand worden??

1. DES Lunteren
2. Het Noorden
3/4. Dammers uit Oost
Witte van Moort
Braintag

Post by Braintag »

Het jeugdteam van Het Noorden is vandaag Nederlands Kampioen geworden. Het team bestond uit Menno de Block, Mei-Jhi Wu, Roel Boomstra en Nick Hoving.
Arjen

Post by Arjen »

Het Noorden met afstand (5 punten) kampioen. GEFELICITEERD! Huissen met 3 man (!!!) 2e (o.a. 4-4 tegen Culemborg met Derkx en Steijlen!) en Wvm 3e.
Favoriet DES Lunteren 1 eindigde als 4e en Culemborg dat toch meedeed werd 5e. DES 1 eindigde natuurlijk veel te laag, maar ik zat dan ook in team 2 [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img] [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] .
MenO

Post by MenO »

Het Noorden (ook hier!) KAMPIOEN!!

Afgezien van de misstap tegen WvM (4-4) werden alle wedstrijden gewonnen, al was het hier en daar niet geheel onfortuinlijk. Zo werd in de tweede ronde tegen Dc. Lent Roel Boomstra volledig weggespeeld door Renee Doeleman (toch?) en stond Mei-Jhi verloren tegen Joppe Lemmen, maar wonnen beiden nog op de klok (Roel in een verloren 2 om 4 eindspel...). Ikzelf kwam een schijf achter tegen Thijs Gerritsen, maar dat werd nog remise.
Ook in de 7e ronde, waarin we ons enige puntverlies leden tegen WvM, hadden we over geluk niet te klagen. Onze beide pupillen verloren (opmerklijk, zij hadden samen slechts 7 verliespunten), en Mei-Jhi stond op bord 2 ook verloren. Haar tegenstander was echter zo blij met de 4-0 tussenstand dat hij er niet over uit kon en... door de klok ging [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Afgezien van deze wedtrijd, liep het na de 5-3 in de 5e ronde tegen Meurs DEZ eigenlijk zeer soepeltjes naar de overwinning.

Persoonlijke scores Het Noorden:

Bord 1: Menno de Block 10-11
Bord 2: Mei-Jhi Wu 10-15
Bord 3: Roel Boomstra 10-17
Bord 4: Nick Hoving 10-16

Overigens ook grote complimenten voor het team van Huissen, dat met 3 pupillen (!!) tweede werd!
Damkoningin
Real name: Irene Stegeman

Post by Damkoningin »

MenO wrote:Het Noorden (ook hier!) KAMPIOEN!!

Afgezien van de misstap tegen WvM (4-4) werden alle wedstrijden gewonnen, al was het hier en daar niet geheel onfortuinlijk. Zo werd in de tweede ronde tegen Dc. Lent Roel Boomstra volledig weggespeeld door Renee Doeleman (toch?) en stond Mei-Jhi verloren tegen Joppe Lemmen, maar wonnen beiden nog op de klok (Roel in een verloren 2 om 4 eindspel...). Ikzelf kwam een schijf achter tegen Thijs Gerritsen, maar dat werd nog remise.
Ook in de 7e ronde, waarin we ons enige puntverlies leden tegen WvM, hadden we over geluk niet te klagen. Onze beide pupillen verloren (opmerklijk, zij hadden samen slechts 7 verliespunten), en Mei-Jhi stond op bord 2 ook verloren. Haar tegenstander was echter zo blij met de 4-0 tussenstand dat hij er niet over uit kon en... door de klok ging [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Afgezien van deze wedtrijd, liep het na de 5-3 in de 5e ronde tegen Meurs DEZ eigenlijk zeer soepeltjes naar de overwinning.

Persoonlijke scores Het Noorden:

Bord 1: Menno de Block 10-11
Bord 2: Mei-Jhi Wu 10-15
Bord 3: Roel Boomstra 10-17
Bord 4: Nick Hoving 10-16

Overigens ook grote complimenten voor het team van Huissen, dat met 3 pupillen (!!) tweede werd!
Wel opvallend dat Roel Boomstra geveegd werd door Lars Knol van Wiite van Moort............. [img]images/smilies/icon_twisted.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
Podgorny

Post by Podgorny »

De volledige eindstand bij het Noorden: http://www.hetnoorden.org/persoonlijk/n ... eams05.htm
MenO

Post by MenO »

Damkoningin wrote:Wel opvallend dat Roel Boomstra geveegd werd door Lars Knol van Wiite van Moort.............
Inderdaad... Roel was niet in absolute topvorm vandaag. Hij verloor in de voorlaatste ronde tegen Wouter Sipma al na 3 zetten een schijf... maar won nog wel
Overigens waren wij allemaal niet in topvorm, alleen Mei-Jhi misschien, maar als team waren we gewoon meer dan goed genoeg. Als er iemand een steekje liet vallen, werd dat door de rest prima opgepakt. Zoals bijvoorbeeld de 100% van Mei-Jhi en de pupillen in de eerste 4 ronden, toen ik heel slecht speelde en slechts 1 puntje haalde, en mijn remise tegen Derkx in de 5e ronde, toen Mei-Jhi van Pieter Steijlen verloor. Als je als team op zo'n manier elkaars mindere partijen opvangt, dan sta je er gewoon
MenO

Post by MenO »

Overigens, de lof voor het drie(!)tal van Huissen is dus zeker op zijn plaats, maar Het Noorden was zonder mij op bord 1 ook kampioen geworden.
Ik heb in (slechts) 3 wedstrijden beslissende punten gehaald: remise tegen Derkx (5-3), winst tegen WvM (4-4), en remise tegen Samen Sterk (5-3). In alle overige wedstrijden had Het Noorden ook gewonnen zonder mij.
En aangezien 19 min 3 nog steeds 2 punten meer is dan 14, was Het Noorden ook met slechts 3 spelers kampioen geworden [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Jochem Zweerink

Podgorny wrote:De volledige eindstand bij het Noorden: http://www.hetnoorden.org/persoonlijk/n ... eams05.htm
Wellicht is het ook handig om te vermelden dat de Oldehove laatste is geworden (ivm het spelen met 1 junior, 2 aspiranten, 1 pupil). Hierdoor zijn alle teams die in de op de het Noorden site geplaatste eindstand 1 plaats hoger geeindigd.
Danny Staal

Post by Danny Staal »

Zo Menno..."slechts" +1....Eigenlijk +0, want onterecht neem je de twee gratis punten tegen Huissen mee in je eindscore.....
Ik denk dat Stroetinga en Ganzevoort zeer tevreden zullen zijn met de verdiende biertjes hahahaha (voor de liefhebbers: Menno had gewed dat hij minimaal 13 punten zou halen en had ook nog een weddenschap lopen voor 15 punten)

Wel een aantal vreemde dingen....
1)Een team met met drie pupillen mag gewoon meedoen (wel een erg knappe prestatie trouwens! Goed gedaan Huissen!).
2) Oldehove mag ook gewoon meedoen met slechts 1 pupil in het team?
3) <<verwijderd na terecht commentaar MenO>>

Ik dacht juist dat men erg strak was met de regels.
Met deze "verbogen" regels hadden wij nog wel een team kunnen opstellen.

Mooi was natuurlijk de wedstrijd Witte van Moort - DG Het Noorden. Deze werd een paar kilometer verderop ook uitgevochten in de KNDB-beker. Knappe prestatie van WvM en van Lars!
Last edited by Danny Staal on Mon Jun 27, 2005 14:57, edited 1 time in total.
MenO

Post by MenO »

Danny Staal wrote:Zo Menno..."slechts" +1....Eigenlijk +0, want onterecht neem je de twee gratis punten tegen Huissen mee in je eindscore.....
Ik denk dat Stroetinga en Ganzevoort zeer tevreden zullen zijn met de verdiende biertjes hahahaha (voor de liefhebbers: Menno had gewed dat hij minimaal 13 punten zou halen en had ook nog een weddenschap lopen voor 15 punten)

Wel een aantal vreemde dingen....
1)Een team met met drie pupillen mag gewoon meedoen (wel een erg knappe prestatie trouwens! Goed gedaan Huissen!).
2) Oldehove mag ook gewoon meedoen met slechts 1 pupil in het team?
3) Meurs doet alsnog mee (geen probleem hoor), waardoor het deelnemersveld oneven wordt.....

Ik dacht juist dat men erg strak was met de regels.
Met deze "verbogen" regels hadden wij nog wel een team kunnen opstellen.

Mooi was natuurlijk de wedstrijd Witte van Moort - DG Het Noorden. Deze werd een paar kilometer verderop ook uitgevochten in de KNDB-beker. Knappe prestatie van WvM en van Lars!
Even een paar correcties op je verhaal, Danny.
Ten eerste wat duidelijkheid over de 'weddenschappen':
Ik had donderdagavond gezegd dat ik voor 12 tot 15 punten ging. Henk zei dat als ik 12 punten haalde, ik een half kratje bier van hem zou krijgen. Jacob zei daarop dat hij de andere helft er bij zou doen als ik tot 15 zou komen. Ik geloof dat ik ze nu beiden een aantal biertjes schuldig ben, omdat ik 15, noch 12 punten gehaald heb
(Overigens heb ik óók gezegd dat ik liever 10 uit 10 zou halen met een eerste plaats, dan 20 uit 10 met een tweede plaats...)
Anyway, Jacob en Henk kunnen hun bier tegemoet zien op de ALV

Dan nog even dit: Meurs deed met twee teams mee, en had dus niets te maken met de onevenheid van het deelnemersveld. Blijkbaar heeft er een team zich teruggetrokken ofzo...
Daarnaast zei Henk Stoop tegen mij dat Meurs al lang ingeschreven was, maar nog niet op de deelnemerslijst was gezet (en dus ook niet in de poll).
Podgorny

Post by Podgorny »

Zoals Jochem terecht opmerkte, is De Oldehove bestraft voor het opstellen van een aspirant op het pupillenbord. En Huissen kwam niet met drie pupillen opzetten volgens mij, want Willem Hoek zal intussen toch wel aspirant zijn? En tot slot, volgens mij had Den Haag zich teruggetrokken.
Post Reply