Heel cryptisch.Hanco Elenbaas wrote:Kees Thijssen woont ruim een half jaar in Amsterdam-Noord.Jan Pieter wrote:Hanco en ik hebben ons op het Damweb forum destijds krachtig uitgesproken tegen Delfts, en op de Wieger-pagina hebben Pieter Hildering en Paul Oudshoorn ook nog hun zegje gedaan. Op de Delftse supporterspagina van de KNDB hebben zich volgens mij geen Amsterdammers gemeld en ook vanuit de enquete van Dieter kan ik me geen Amsterdamse steun voor Delfts herinneren. Dat Gerard daaruit de conclusie trekt dat Amsterdam een bolwerk van verzet is, vind ik niet onlogisch.Peter van Heun wrote:Ik ben benieuwd naar de achtergronden en bronnen van het gesuggereerde verband tussen verfoeide puntenoverwinning en Amsterdam.
En Pieter Hildering uit Krommenie heeft nog een kleine verrassing in petto.

NK Experidammen
-
-
JP volgde mijn redeneertrant. Er zijn verder geen dubbele bodems, achterdocht is niet nodig.Peter van Heun wrote:Heel cryptisch.Hanco Elenbaas wrote:Kees Thijssen woont ruim een half jaar in Amsterdam-Noord.Jan Pieter wrote: Hanco en ik hebben ons op het Damweb forum destijds krachtig uitgesproken tegen Delfts, en op de Wieger-pagina hebben Pieter Hildering en Paul Oudshoorn ook nog hun zegje gedaan. Op de Delftse supporterspagina van de KNDB hebben zich volgens mij geen Amsterdammers gemeld en ook vanuit de enquete van Dieter kan ik me geen Amsterdamse steun voor Delfts herinneren. Dat Gerard daaruit de conclusie trekt dat Amsterdam een bolwerk van verzet is, vind ik niet onlogisch.
Test Hanco onze renedeerkunsten nu. Een probeersel: Omdat de afstand tussen Pieter H en (voormalig?) voorstander puntenoverwinning Kees T nu is gehalveerd, is de wederzijdse beinvloeding onontkoombaar. PH zal derhalve aankondigen dat het komend WK 2006 in Amsterdam met de puntenoverwinning gespeeld wordt. [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
-
Beste Gerard,Gerard de Groot wrote:JP volgde mijn redeneertrant. Er zijn verder geen dubbele bodems, achterdocht is niet nodig.Peter van Heun wrote:Heel cryptisch.Hanco Elenbaas wrote: Kees Thijssen woont ruim een half jaar in Amsterdam-Noord.
Test Hanco onze renedeerkunsten nu. Een probeersel: Omdat de afstand tussen Pieter H en (voormalig?) voorstander puntenoverwinning Kees T nu is gehalveerd, is de wederzijdse beinvloeding onontkoombaar. PH zal derhalve aankondigen dat het komend WK 2006 in Amsterdam met de puntenoverwinning gespeeld wordt. [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Je blijft een hardnekkig pleitbezorger van de Delftse telling hè? (De smily zegt genoeg.) Als zodanig heb ik jou ook opgevoerd in mijn damrubriek van 13 maart j.l.
Ga maar gauw lezen!
Groetjes
-
Eric,Eric van Dusseldorp wrote:Beste Gerard,Gerard de Groot wrote:JP volgde mijn redeneertrant. Er zijn verder geen dubbele bodems, achterdocht is niet nodig.Peter van Heun wrote: Heel cryptisch.
Je blijft een hardnekkig pleitbezorger van de Delftse telling hè? (De smily zegt genoeg.) Als zodanig heb ik jou ook opgevoerd in mijn damrubriek van 13 maart j.l.
Ga maar gauw lezen!
Groetjes
Ik had je hoger ingeschat. De smiley is heel anders bedoeld, denk daar maar eens goed over na.
Ten tweede ben ik niet persé een voorstander van de Delftse telling. Lees eerdere bijdragen van mij maar eens goed na.
Maar dat stukje van je is veel ernstiger. Je suggereert dat ik het forum sloot omdat daar berichten over de Delftse telling geplaatst werden waar ik het niet mee eens was. Dat is hele grote flauwekul en ik kan me niet voorstellen dat je dat zelf ook niet weet. Ga je dat zelf corrigeren of moet ik dat voor je laten doen?
Gerard
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
In deze rubriek lezen we o.a. De tegenstanders roerden zich dermate, dat de beheerder van het DamWeb Forum Gerard de Groot, zelf een warm voorstander van de Delftse telling, knarsetandend besloot om zijn prikbord, dat voor hem een paard van Troje bleek te zijn geworden, te sluiten.Eric van Dusseldorp wrote:Beste Gerard,
Je blijft een hardnekkig pleitbezorger van de Delftse telling hè? (De smily zegt genoeg.) Als zodanig heb ik jou ook opgevoerd in mijn damrubriek van 13 maart j.l. Ga maar gauw lezen!
Tamelijk kwalijk, Eric, dat je op deze wijze de integriteit van Gerard ter discussie stelt. Ik heb geen moment de indruk gehad dat Gerard zijn forum sloot vanwege de Delftse discussie en ieder geval is er geen spatje bewijs voor die stelling. Wel duidelijk is dat de discussies destijds regelmatig op het persoonlijke vlak ontspoorden, en dat Gerard geen zin had om nog langer kleuterjuf te spelen.
-
Ik ga dat niet zelf corrigeren, Gerard. Ik ben bang dat jij dat zelf moet (laten??) doen.Gerard de Groot wrote:Eric,Eric van Dusseldorp wrote:Beste Gerard,Gerard de Groot wrote: JP volgde mijn redeneertrant. Er zijn verder geen dubbele bodems, achterdocht is niet nodig.
Ga maar gauw lezen!
Groetjes
Ik had je hoger ingeschat. De smiley is heel anders bedoeld, denk daar maar eens goed over na.
Ten tweede ben ik niet persé een voorstander van de Delftse telling. Lees eerdere bijdragen van mij maar eens goed na.
Maar dat stukje van je is veel ernstiger. Je suggereert dat ik het forum sloot omdat daar berichten over de Delftse telling geplaatst werden waar ik het niet mee eens was. Dat is hele grote flauwekul en ik kan me niet voorstellen dat je dat zelf ook niet weet. Ga je dat zelf corrigeren of moet ik dat voor je laten doen?
Gerard
Het spijt me wel Eric, maar je hebt duidelijk vooroordelen ten opzichte van Gerard. Nooit heeft Gerard zich als doordrammer van de DT geprofileerd.Eric van Dusseldorp wrote:Ik ga dat niet zelf corrigeren, Gerard. Ik ben bang dat jij dat zelf moet (laten??) doen.Gerard de Groot wrote:Eric,Eric van Dusseldorp wrote: Beste Gerard,
Ga maar gauw lezen!
Groetjes
Gerard
Integendeel, de mening van Gerard was steeds genuanceerd.
Dat je nu de smiley misinterpreteert komt voort uit dezelfde vooroordelen. Volgens mij is de smiley zo logisch als wat, Gerard lacht om zijn eigen waanzinnige logica, voor exegeet ben je kennelijk niet in de wieg gelegd.
Je zult het fatsoen op moeten brengen je stuk te rectificeren naar mijn onbescheiden mening.
Heaven is no location, but a state of mind
- Hanco Elenbaas
Dat WK in Amsterdam Zuidoost is al in 2005 Gerard.Gerard de Groot wrote:JP volgde mijn redeneertrant. Er zijn verder geen dubbele bodems, achterdocht is niet nodig.Peter van Heun wrote:Heel cryptisch.Hanco Elenbaas wrote: Kees Thijssen woont ruim een half jaar in Amsterdam-Noord.
Test Hanco onze renedeerkunsten nu. Een probeersel: Omdat de afstand tussen Pieter H en (voormalig?) voorstander puntenoverwinning Kees T nu is gehalveerd, is de wederzijdse beinvloeding onontkoombaar. PH zal derhalve aankondigen dat het komend WK 2006 in Amsterdam met de puntenoverwinning gespeeld wordt.
Pieter Hildering uit Krommenie, geboren en getogen in Assendelft, heeft sinds Kerstmis het idee om daar 40 man aan mee te laten doen.
Verder wil hij vooraf een sneldamtoernooi en wil hij het idee van Paul Oudshoorn aangepast invoeren, zie http://www.win.tue.nl/~wieger/puntenove ... _Oudshoorn
met dien verstande dat alleen +jes tellen, geen minnetjes of dikke minnen.
Bij gelijk eindigen in punten telt dan eerst de eindstand van het sneldamtoernooi en als dat ook identiek is, telt het aantal plusjes. Is het ook dan nog in evenwicht dan adviseert Paul om de FMJD-rating te laten tellen.
In de denktank van Pieter zitten dus onder andere Paul Oudshoorn en ook Wouter van Beek. De laatste was/is volgens Eric een groot voorstander van de DT en staat hoog op Eric's lijstje met kanshebbers voor de positie Guest (Plotseling realiseer ik me waarom Guest 'NSB-er' helemaal geen erg scheldwoord vindt).
Ook Alexander Presman en Ivan Shovkoplias spelen natuurlijk een belangrijke rol in de onderhandelingen.
Met de 'Pieter Hildering-telling', of beter misschien de 'Assendelftse telling' wordt waarschijnlijk geëxperimenteerd in het 8ste Bijlmertoernooi en/of in het Hiltex Zeeland Open.
Voor matches heeft Alexander Georgiev iets bedacht waar Paul heel enthousiast over is. Als je erin geïnteresseerd bent, zal ik Paul vragen of hij het wil komen uitleggen.
Eric schreef me vorige week:
"Binnenkort verschijnt er een artikel in De Groene Amsterdammer over dammen en het remisevraagstuk. Er zitten interviews of i.e.g. citaten in van mij en -ik geloof- Henk de Witt. De journalist, Patrick van IJzendoorn, blijkt zeer goed geïnformeerd, voornamelijk dankzij Internet (websites maar ook de forums). De media blijken veel meer geïnteresseerd in het dammen dan veel mensen denken. Maar dan moet er wel iets leuks te melden zijn."
-
Ik stel voor dat Dieter van Gortel in het kader van het NK Experidammen de volgende in Limburg organiseert. Met de puntenoverwinning zoals voorgesteld door de werkgroep. Dan wordt het vast heel leuk met spelers uit heel het land. Van Leeuwarden, Rijnsburg, Amsterdam, Rotterdam tot en met natuurlijk Delft.
Dan doen we als afsluiting de laatste ronde weer in Amsterdam maar dan met de door de FMJD voorgestelde plusjes.
Dan doen we als afsluiting de laatste ronde weer in Amsterdam maar dan met de door de FMJD voorgestelde plusjes.
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Na het rondje schijven tellen van afgelopen zaterdag is in de kop van de experistand niet zoveel veranderd, ook al is het veld wel wat in elkaar geschoven. Of Cor van Dusseldorp de eerste Nederlandse Experidamkampioen wordt, hangt nu vooral af van de vraag of er nog een ronde komt. Alle ogen richten zich daarbij op Marcel Kosters en Bert Zwart, die regelmatig een schijfje hebben opgegooid, maar die gezamenlijk tot nog toe precies 1 keer deelgenomen hebben. Anderen worden natuurlijk ook van harte uitgenodigd om een ronde te organiseren.
Vanwege het naderende seizoeneinde lijkt het me wel wenselijk dat er op korte termijn duidelijkheid komt. Daarom stel ik voor dat onderstaande stand de eindstand wordt wanneer zich voor 17 april (slotronde NK) niemand gemeld heeft voor de organisatie van een laatste ronde.
Het is slechts een voorstel, en iedereen mag zich in de discussie mengen, maar ik zal vooral luisteren naar degenen die tot nog toe een ronde georganiseerd hebben, dwz Arjen, Tjalling en Peter.
Vanwege het naderende seizoeneinde lijkt het me wel wenselijk dat er op korte termijn duidelijkheid komt. Daarom stel ik voor dat onderstaande stand de eindstand wordt wanneer zich voor 17 april (slotronde NK) niemand gemeld heeft voor de organisatie van een laatste ronde.
Het is slechts een voorstel, en iedereen mag zich in de discussie mengen, maar ik zal vooral luisteren naar degenen die tot nog toe een ronde georganiseerd hebben, dwz Arjen, Tjalling en Peter.
Code: Select all
NK Experidammen 2003/04
Naam Demotie Lombok Ktar Tellen Totaal Na aftrek
1 Cor van Dusseldorp 12 12 8 32 32
2 Jan Pieter Drost 10 6 13 6 35 29
3 Jean-Marc Ndjofang 14 12 26 26
Peter van Heun 8 10 8 26 26
Tjalling Goedemoed 8 10 8 26 26
6 Arjen de Mooij 5 8 10 23 23
Krijn ter Braake 7 8 8 23 23
8 Arjan Hogewoning 5 6 8 19 19
9 Ron Heusdens 9 9 18 18
10 Peter van der Stap 8 8 16 16
11 Wiebo Drost 6 8 14 14
12 Bas Messemaker 11 11 11
Kees Thijssen 11 11 11
14 Erno Prosman 10 10 10
Jordy van der Lugt 4 6 10 10
Sietse Nagel 10 10 10
Tahouda Souman 10 10 10
Thijmen Stobbe 6 4 10 10
19 Jasper Lemmen 9 9 9
20 Arjan van den Berg 8 8 8
Bert Zwart 8 8 8
Erik Hoogendoorn 8 8 8
Erwin Heslinga 8 8 8
Katharinus Posthumus 8 8 8
Martin de Jong 8 8 8
Nadine van Tiel 8 8 8
27 Bernard Post 7 7 7
Frederik Bos 7 7 7
Jan Terpstra 7 7 7
30 Auke Godthelp 6 6 6
Cees de Leeuw 6 6 6
Erik Brunsman 6 6 6
Fons van der Plas 6 6 6
Henk de Witt 6 6 6
Nick de la Fonteyne 6 6 6
Rik Keurentjes 6 6 6
37 Rolan van der Lught 5 5 5
38 Francis Tholel 4 4 4
Micha van Tol 4 4 4
Wijnand Ankersmit 4 4 4
41 Geoffrey de la Fonteyne 3 3 3
Yael Samanter 3 3 3
43 Jacob Jacobs 2 2 2
Jurjen Tholel 2 2 2
Pascal Stil 2 2 2
Patrick van Beekum 2 2 2
47 Hans Dekker 1 1 1
48 Gerard van der Zee 0 0 0
Lennard van Rossum 0 0 0
- Arjen de Mooij
Ik stel voor dat we het eind precies een jaar na de eerste ronde stellen. En anders jouw datum [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Hoekdammen
Nou, ik vind dat ik lang niet hoog genoeg sta!
Ik wil graag nog een ronde spelen! (Jammer dat ik de laatste ronde niet kon met het houtjetellen).
Er is nog zoveel mogelijk:
Wat dachten jullie van
Cilinderdam?
Torusdam?
Hexdam?
Dameo?
Mobiusdam?
Hoekdammen?
Jaaaa, hoekdammen, dat is een pr8ige variant die nog niet gespeeld is! Het is een uitvinding van Theo van den Hoek en mij. Theo bedacht eens iets met het hoekveld en ik heb het idee verder uitgewerkt. Omdat het om de hoeken van het bord gaat, is Hoekdammen wel een toepasselijke naam.
Het spel werkt zo:
Beide spelers krijgen één extra zet ter beschikking, die 1 keer tijdens een partij uitgevoerd mag worden. De pas.
Je mag alleen passen als je tegenstander de zet ervoor niet gepast heeft en als het hoekveld van de tegenstander onbezet is.
Als je past speel je geen gewone zet, maar plaats je in plaats daarvan een voorwerp op het hoekveld van de tegenstander. Als je wit hebt is dat veld 5 en als je zwart hebt is het veld 46.
Vergeklijk het met de rokade in schaken, ook een rare zet die later ingevoerd is.
Zonder 5, 46 of 5 én 46 winnen 3 dammen van 1 dam ook van een dam + schijf.
Leuk idee?
Ik wil graag nog een ronde spelen! (Jammer dat ik de laatste ronde niet kon met het houtjetellen).
Wat dachten jullie van
Cilinderdam?
Torusdam?
Hexdam?
Dameo?
Mobiusdam?
Hoekdammen?
Jaaaa, hoekdammen, dat is een pr8ige variant die nog niet gespeeld is! Het is een uitvinding van Theo van den Hoek en mij. Theo bedacht eens iets met het hoekveld en ik heb het idee verder uitgewerkt. Omdat het om de hoeken van het bord gaat, is Hoekdammen wel een toepasselijke naam.
Het spel werkt zo:
Beide spelers krijgen één extra zet ter beschikking, die 1 keer tijdens een partij uitgevoerd mag worden. De pas.
Je mag alleen passen als je tegenstander de zet ervoor niet gepast heeft en als het hoekveld van de tegenstander onbezet is.
Als je past speel je geen gewone zet, maar plaats je in plaats daarvan een voorwerp op het hoekveld van de tegenstander. Als je wit hebt is dat veld 5 en als je zwart hebt is het veld 46.
Vergeklijk het met de rokade in schaken, ook een rare zet die later ingevoerd is.
Leuk idee?
-
Re: Hoekdammen
Ja, regel dat Kosmossende Baba.Kosmos wrote:Nou, ik vind dat ik lang niet hoog genoeg sta!
Wat dachten jullie van
Cilinderdam?
Torusdam?
Hexdam?
Dameo?
Mobiusdam?
Hoekdammen?
Het spel werkt zo:
Leuk idee?
Hoekdamstandje
Nee, creatieve vriend, na een pas mag niet gepast worden.steenslag wrote:
Als ik het goed begrijp wint wit dit dus als ie aan zet is.
25-20 (5-10) wit blokkeert 5 (zwart blokkeert 46) 20-15 (10-14) 15-10 etc.
Maar wit wint wel idd (als ik het wel heb).