transfer geruchten

Post Reply
DJNASI

Post by DJNASI »

Tijn dat weet ik zeker
wellnesswrotter

dcg

Post by wellnesswrotter »

Damclub Gorredijk gaat zich volgend jaar terugtrekken uit de Nationale Competitie. Dit na degradatie uit de 1e klasse, en na vertrek van drie spelers.
Theo Dijkstra

Re: dcg

Post by Theo Dijkstra »

wellnesswrotter wrote:Damclub Gorredijk gaat zich volgend jaar terugtrekken uit de Nationale Competitie. Dit na degradatie uit de 1e klasse, en na vertrek van drie spelers.
Wat erg voor pa Dekker. [img]images/smilies/icon_sad.gif[/img]
DJNASI

Post by DJNASI »

Waarom is het hier zo rustig??
Of hebben de meeste mensen het naar hun zin bij vereniging??
Alex

Post by Alex »

DJNASI wrote:Waarom is het hier zo rustig??
Of hebben de meeste mensen het naar hun zin bij vereniging??
Waarom zouden mensen ook van club veranderen? Dat doen alleen brooddammers.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Ajax-fan

Post by Ajax-fan »

Hanco Elenbaas wrote:Ricardo Pierre naar PWG ?
En ook Pavel Iljin naar PWG [img]images/smilies/welcome.gif[/img]
Bert Zwart

Post by Bert Zwart »

Nu Bennie nog!
Bonja
Real name: Bennie Hiddink

Post by Bonja »

Bert Zwart wrote:Nu Bennie nog!
Ik?!?
Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp »

Bonja wrote:
Bert Zwart wrote:Nu Bennie nog!
Ik?!?
Proost!
Andrew Tjon A Ong

Post by Andrew Tjon A Ong »

De kredietkrisis heeft DVSB hard getroffen. Het eerste tiental is vrijwel leeggelopen. Slechts drie spelers waren bereid om zonder betaling nog voor DVSB in een lagere klasse uit te komen: Harry Clasquin, Eric van Dusseldorp en ikzelf. Laurens Fijn van Draat heeft op de valreep nog de overstap naar Van Stigt Thans gemaakt. Daar kan hij tenminste nog wel een zakcentje overhouden aan zijn partijtje in de bondscompetitie. DVSB had beter geen degradatie van 1 klasse terug kunnen aanvragen, maar kon beter verzoeken om meteen 2 klassen terug gezet te worden. De club is niet alleen de toppers van het eerste team kwijtgeraakt, maar in totaal hebben er maar liefst 16 leden bedankt!!! [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img]
DVSB ziet zich nu genoodzaakt om maar liefst twee tientallen uit de landelijke bondscompetitie terug te trekken, wegens te weinig leden! Een bittere pil voor DVSB, maar ook een slechte ontwikkeling voor de damsport in het algemeen.
Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort »

Klasse van Andrew dat hij zonder vergoeding zijn club trouw blijft! Zelf vind ik dat volkomen normaal maar er zijn watjes genoeg die voor een paar grijpstuivers zelfs hun moeder op marktplaats te huur aanbieden. Sponsorgeld moet je niet stoppen in een paar subtoppers met een te groot ego maar in de breedteopbouw van je club. Simultaans, website, toernooien, een kaartavond, bbq, damles op school, een mooie speelzaal, trainingen en promotiemateriaal. Van het geld dat men nu stopt in het halen van spelers kun je beter een goede vergoeding geven aan een malloot die met hart en ziel alle tijd heeft om de club op poten te zetten. Of een jaar gratis contributie als je 3 nieuwe leden binnenbrengt
Bert Zwart

Post by Bert Zwart »

Laurens gefeliciteerd met zijn nieuwe club. Jammer dat hij ook weggaat en ik vraag me af of het wel voor het geld is, immers spelen met al die grootmeesters heeft ook wel wat! De overgebleven DVSB-ers zullen komend seizoen hun huid zo duur mogelijk verkopen!
Andrew Tjon A Ong

Post by Andrew Tjon A Ong »

Fred van Amersfoort Geplaatst: Di Mei 12, 2009 09:26 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Klasse van Andrew dat hij zonder vergoeding zijn club trouw blijft! Zelf vind ik dat volkomen normaal maar er zijn watjes genoeg die voor een paar grijpstuivers zelfs hun moeder op marktplaats te huur aanbieden. Sponsorgeld moet je niet stoppen in een paar subtoppers met een te groot ego maar in de breedteopbouw van je club. Simultaans, website, toernooien, een kaartavond, bbq, damles op school, een mooie speelzaal, trainingen en promotiemateriaal. Van het geld dat men nu stopt in het halen van spelers kun je beter een goede vergoeding geven aan een malloot die met hart en ziel alle tijd heeft om de club op poten te zetten. Of een jaar gratis contributie als je 3 nieuwe leden binnenbrengt
Dank je wel voor de complimenten Fred!
Het was echter geen vanzelfsprekende keuze van mij om te blijven. Vooral ook omdat ik van maar liefst zes clubs een aanbieding op zak had, en ik het geld ook zeker goed zou kunnen gebruiken. Ik heb de laatste jaren echter heel veel aan DVSB te danken gehad, en nu de club van de ene op de andere dag in grote moeilijkheden is gekomen, wil ik niet 1 van de eersten zijn die de club dan gaat verlaten. De club is in een vrije val terecht gekomen en ik wil graag mijn steentje bijdragen om die val af te remmen. Ik neem het echter de spelers die bij DVSB vertrokken zijn, omdat ze niets meer betaald zouden krijgen, niets kwalijk, ondanks dat ik zelf de meeste spelers met veel pijn en moeite had binnengehaald. Integendeel! Ik geef ze zelfs groot gelijk! Ik ben altijd van mening geweest dat er voor toppers in de bondscompetitie gewoon betaald moet worden. Zelfs een gemiddelde speler als ik had altijd als uitgangspunt dat ik niet op de zaterdag zou spelen als ik niet betaald zou worden. Sinds ik zo'n twintig jaar geleden door jou voor vijftig gulden per wedstrijd naar Apeldoorn was gehaald ben ik altijd een betaalde speler geweest voor mijn wedstrijden in de bondscompetitie. De laatste jaren was het natuurlijk voor veel meer dan die vijftig gulden van toen
Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort »

Ja Andrew, het geld was aan jou en Joost prima besteed omdat jullie naast de damkwaliteiten ook een heel stuk teambuilding en gezelligheid inbrachten. Ik vond die periode dan ook de leukste tijd bij Apeldoorn. Betalen van spelers vind ik ook helemaal prima, zeker als het om sympathieke mensen gaat die wat extras brengen. Als club moet je denk ik allebei doen: betalen van toppers maar tegelijk werken aan de basis van de vereniging. Bij Apeldoorn hebben we dat geprobeerd en aanvankelijk best succesvol. Dat het uiteindelijk nooit echt is gaan lopen komt omdat de vergrijzing al te ver was, intern nogal wat conservatisme was. Als tip voor DVSB, jouw oud-teamgenoot Gerard van Mourik woont niet te ver weg van Soest en wil best weer dammen......
Post Reply