Course in draughts

Post Reply
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Re: Course in draughts

Post by Kosmos »

Ik heb bij deel 1 van A Course in Draughts een appendix gemaakt om de standaard slagzetten nog wat meer te kunnen oefenen.
De Engelse versie staat online.
Er is ook een Chinese vertaling van de Pre-course en de delen 1 en 2 online, The introductory course volgt binnenkort.

Alle delen van de Nederlandse versie waren verkocht, daarom heb ik een derde druk gemaakt met een geheel herziene vertaling en de appendix met extra oefeningen.
De herziene derde druk kan besteld worden voor 15 euro + 3,50 verzendkosten over te maken op bankrekening 2943643 t.n.v. T. Goedemoed.
Heaven is no location, but a state of mind
Kosmos

Post by Kosmos »

Exercise book 2 bevatte nogal wat fouten. Ik heb het gehele document gecorrigeerd de afgelopen week.
De gecorrigeerde versie staat nu online.
Kosmos

Post by Kosmos »

J.F. van den Heuvel heeft 18,50 overgemaakt, maar ik heb geen mailtje met adresgegevens.
Kan de betreffende persoon even zijn adresgegevens doormailen naar tjalling.goedemoed@gmail.com ?
Kosmos

Post by Kosmos »

Zhangyisen heeft ook de Introductory course in draughts vertaald in het Chinees.
Staat nu online.
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Van de FMJD-site:

The General assembly has decided to introduce the FMJD promotion prize for persons with great merits for the promotion of Draughts and decided to give this prize this first time to Tjalling Goedemoed for creating his series of draughts books in English language “Course on Draughts” which can be downloaded freely from the FMJD website. Part of this course has already been translated in Chinese, French and Spanish.

Tjalling van harte gefeliciteerd met deze eerste promotieprijs van de Werelddambond!
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
Ganesha

Post by Ganesha »

Gefeliciteerd Tjalling met deze mooie prijs
Klaas van der Laan
Real name: Klaas van der Laan

Post by Klaas van der Laan »

I Tj(all)ing, chapeau!
(Wiki: Het boek I Tjing beschrijft een oud systeem van kosmologie en filosofie. De achtergrond van deze filosofie is het "het in evenwicht brengen van tegenstellingen", "de evolutie van gebeurtenissen als een proces", en "de acceptatie van het onvermijdelijke".
In het westen wordt de I Tjing vaak beschouwd als niet meer dan waarzeggerij. Anderen beschouwen het als een uitdrukking van wijsheid en filosofie van het oude China.
De I Tjing is sterk gerelateerd aan waarnemingen van natuurlijke processen en fenomenen.)
Flow with the Go
playforstacks
Real name: Thijs van den Broek

Post by playforstacks »

Geweldig! van Harte gefeliciteerd! Toch wat erkenning voor het prachtige "course in draughts" en alle andere inspanning die je levert voor de damsport (zoals je leuke youtube-filmpjes! :D )

Erg triest vind ik het dan om te zien dat op de aanschaflijst van de KNDB (http://www.kndb.nl/cms/images/stories/m ... mering.pdf) Dit werk niet eens vermeld staat :?
Terwijl op de lijst wel een shitload aan boeken staat van diegene die de lijst (mee) heeft gemaakt.
We zullen het maar noemen: "WC-eend die zijn eigen boeken aanraad zodat mensen die boeken kopen en hij er geld aan verdiend"
Ik heb bijna al die boeken van WC-eend ook die op die lijst staan en kan toch wel zeggen dat het bestempeld kan worden als toiletpapier in vergelijking met de "Course in Draughts"!

"Course in Draughts" (eerste delen) is het enige werk dat ik heb doorgenomen zins ik Junior ben, en het pak geprinte papier heeft maanden langs mijn bed gelegen waarvan ik probeerde elke avond een stuk van door te nemen. Naast het feit dat het kwalitatief van enorm hoogstaand niveau is was het ook nog eens boeiend en leuk om door te nemen omdat er veel voorbeelden uit partijen werden genomen van deze tijd en van mensen die ik persoonlijk ken.
Kosmos

Post by Kosmos »

Klaas van der Laan wrote:I Tj(all)ing, chapeau!
(Wiki: Het boek I Tjing beschrijft een oud systeem van kosmologie en filosofie. De achtergrond van deze filosofie is het "het in evenwicht brengen van tegenstellingen", "de evolutie van gebeurtenissen als een proces", en "de acceptatie van het onvermijdelijke".
In het westen wordt de I Tjing vaak beschouwd als niet meer dan waarzeggerij. Anderen beschouwen het als een uitdrukking van wijsheid en filosofie van het oude China.
De I Tjing is sterk gerelateerd aan waarnemingen van natuurlijke processen en fenomenen.)
Dankje, Klaas.
het Taoisme van China is heel wijs. Ik doe tijdens het hardlopen altijd even de taoistische herfstoefening, de kraanvogel. Tao ken ik al heel lang van een boek dat de jonge Kees Thijssen in huis had.
Volgens Krihsna in zijn beroemde en meesterlijke Bhagavad Gita (lied van de Opperheer) ontstijgt de wijze de paren der tegenstellingen ....
Kosmos

Post by Kosmos »

playforstacks wrote:Geweldig! van Harte gefeliciteerd! Toch wat erkenning voor het prachtige "course in draughts" en alle andere inspanning die je levert voor de damsport (zoals je leuke youtube-filmpjes! :D )

Erg triest vind ik het dan om te zien dat op de aanschaflijst van de KNDB (http://www.kndb.nl/cms/images/stories/m ... mering.pdf) Dit werk niet eens vermeld staat :?
Terwijl op de lijst wel een shitload aan boeken staat van diegene die de lijst (mee) heeft gemaakt.
We zullen het maar noemen: "WC-eend die zijn eigen boeken aanraad zodat mensen die boeken kopen en hij er geld aan verdiend"
Ik heb bijna al die boeken van WC-eend ook die op die lijst staan en kan toch wel zeggen dat het bestempeld kan worden als toiletpapier in vergelijking met de "Course in Draughts"!

"Course in Draughts" (eerste delen) is het enige werk dat ik heb doorgenomen zins ik Junior ben, en het pak geprinte papier heeft maanden langs mijn bed gelegen waarvan ik probeerde elke avond een stuk van door te nemen. Naast het feit dat het kwalitatief van enorm hoogstaand niveau is was het ook nog eens boeiend en leuk om door te nemen omdat er veel voorbeelden uit partijen werden genomen van deze tijd en van mensen die ik persoonlijk ken.
Dankje, Thijs.
Leuk om te horen dat jij de cursus integraal hebt doorgenomen.
Voorbeelden van oude meesters gecombineerd met voorbeelden van jonge dammers; die laatste waren bedoeld om te garanderen dat het niet alleen door incontinente, bejaarde dammers gelezen zou worden :D :D :D
Leri
Real name: Maikel van den Esker

Post by Leri »

Van Harte Kosmos!
Kosmos

Post by Kosmos »

Even een ondeugend grapje tussendoor vind ik wel leuk (zoals de incontinente bejaarden van de ondeugende Thijs).
Krishna was als koeherdersjochie ook erg ondeugend. Zo bekogelden hij en zijn vriendjes elkaar in de zuivelhallen te Vrindavana met boter. De zuivelhandelaars waren steenrijk dankzij de opbrengst van de koeien, vandaar dat koeien nog steeds heilig zijn in India. Als de zuivelhandelaars Balakrishna en zijn kameraadjes betrapten en boos werden riep de blauwe rakker uit: "Hebben jullie soms tekort aan boter, dat je zo moeilijk doet over een paar pakjes?"

Opvallende discrepantie trouwens tussen hoe ik door de KNDB ben behandeld tijdens mijn trainersloopbaan en door de FMJD...
Bij de KNDB hebben ze me jarenlang laten tegenwerken en na een ruwe uithaal van mij ook nog een schorsinkje als bonus en bij de FMJD krijg ik een prijs voor het schrijven van the Course in draughts ...
Op Faceook inmddels een hondertal likes voor het toekennen van de promotieprijs. Er was echter één iemand, precies dezelfde als die mij mijn ganse trainersloopbaan moedwillig en zonder sancties van de KNDB heeft tegengewerkt, die protest aantekende tegen de toekenning van de prijs, hij vond het een miskleun van de FMJD :mrgreen: :drinking:
Misschien moet ik eens zo'n rebels T-shirt van Thijs aanschaffen.
Rein Halbersma

Post by Rein Halbersma »

Kosmos wrote:Even een ondeugend grapje tussendoor vind ik wel leuk (zoals de incontinente bejaarden van de ondeugende Thijs).
Krishna was als koeherdersjochie ook erg ondeugend. Zo bekogelden hij en zijn vriendjes elkaar in de zuivelhallen te Vrindavana met boter. De zuivelhandelaars waren steenrijk dankzij de opbrengst van de koeien, vandaar dat koeien nog steeds heilig zijn in India. Als de zuivelhandelaars Balakrishna en zijn kameraadjes betrapten en boos werden riep de blauwe rakker uit: "Hebben jullie soms tekort aan boter, dat je zo moeilijk doet over een paar pakjes?"

Opvallende discrepantie trouwens tussen hoe ik door de KNDB ben behandeld tijdens mijn trainersloopbaan en door de FMJD...
Bij de KNDB hebben ze me jarenlang laten tegenwerken en na een ruwe uithaal van mij ook nog een schorsinkje als bonus en bij de FMJD krijg ik een prijs voor het schrijven van the Course in draughts ...
Op Faceook inmddels een hondertal likes voor het toekennen van de promotieprijs. Er was echter één iemand, precies dezelfde als die mij mijn ganse trainersloopbaan moedwillig en zonder sancties van de KNDB heeft tegengewerkt, die protest aantekende tegen de toekenning van de prijs, hij vond het een miskleun van de FMJD :mrgreen: :drinking:
Man en paard graag! Welke onverlaat durft protest aan te tekenen!? Wat mij betreft moet je per direct lid van verdienste van de KNDB worden voor al je prachtige Courses. Door jouw propaganda maak je in een jaar het hele ledenbestand van de KNDB aan nieuwe Chinese dammers erbij.
Kosmos

Post by Kosmos »

Rein Halbersma wrote:
Kosmos wrote:Even een ondeugend grapje tussendoor vind ik wel leuk (zoals de incontinente bejaarden van de ondeugende Thijs).

Man en paard graag! Welke onverlaat durft protest aan te tekenen!? Wat mij betreft moet je per direct lid van verdienste van de KNDB worden voor al je prachtige Courses. Door jouw propaganda maak je in een jaar het hele ledenbestand van de KNDB aan nieuwe Chinese dammers erbij.
De persoon in kwestie, die op Facebook sprak van een miskleun van de FMJD, is de enige die zo openlijk blijk geeft van haat en wrok.
Alleen al het feit dat de prijs gaat naar TG is voldoende reden om te protesteren, al bleek Piet Bouma's Toernooibase volgens deze haatzaaier ook niet te deugen.
Sinds ik ooit het lef had om zonder enig eigenbelang hem te bekritiseren vanwege herhaalde smadelijke uitlatingen over een jeugdspeler van Hiltex, heeft hij mijn loopbaan als trainer met medewerking van KNDB-coryfeeën gedwarsboomd. Je weet vast wel om wie het hier gaat ...
Anders, als je het echt niet weet, maar in een andere draad, anders zo zonde voor dit positieve nieuws over the Course.
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Wat ik kwalitatief uitermate teleurstellend vind is dat onze KNDB op haar eigen website tot dusver geen enkele aandacht besteedt aan deze promotieprijs van de werelddambond.
En dat terwijl de sterverslaggever Marcel Kosters uit hoofde van zijn functie bij deze vergadering aanwezig was en uit eerste hand verslag kon doen.
Wel – in mijn ogen zelfs wat genante (vooral ook nog eens de eenzijdigheid op de toernooisite) - aandacht voor de overwinning van Roel Boomstra bij het World Cup toernooi in Wageningen, waar het gehele topsportbeleid KNDB, Rob Clerc en Johan Krajenbrink uitermate in het zonnetje (moet?) worden gezet.
Maar deze promotieprijs van een KNDB-lid geheel links laten liggen?
Ik vind het beschamend.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
Post Reply