NK Junioren

Discussies over damsport (in het Nederlands)

wie wordt nederlands kampioen junioren ?

Danny SLotboom
11
14%
Ernst Jan de Bruijn
14
18%
Klaas Hendrik Lijenaar
7
9%
Boudewijn Derkx
11
14%
Maikel Palmans
5
6%
Hin Wong
2
3%
Wouter Ludwig
2
3%
Daniel Merkus
4
5%
Pim Meurs
12
15%
Jochem Zweerink
2
3%
Stijn Tuytel
3
4%
Patrick Stork
5
6%

Total votes: 78

Tijn
Real name: Martijn van Gortel

Post by Tijn »

Maikel wrote:Pff mensen zoek een leven?
Bravo Maikel!
Trek je (jullie in Westerhaar [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img] ) Niks aan van die lui hier.
Wat jullie vertonen is beter dan het toernooi te spelen met enkel Prosmanremises of saaie Clercpotten.
Henk Stroetinga

Post by Henk Stroetinga »

Arjan de Mooij heeft een draad geopend voor geneuzel over remises en andere aanverwante zaken.
Heel veel al wordt er op dit forum gepraat over dit soort zaken.
Maar moet dat ook op deze draad? Het NK Junioren is het belangrijkste jeugdtoernooi.
Moeten mensen voortdurend weer hun gelijk halen met hun stokpaardjes?
De constatering dat er veel remises vallen kan nog net. Daarover doorgaan vind ik flauw en onsportief naar de deelnemers toe.
Ik kan alleen maar constateren dat het veld heel dicht bij elkaar zit. En dat het dus een enorm spannend toernooi is.
Ik zou alle deelnemers aan deze draad willen uitnodigen om het toernooi te bezoeken en de sfeer en de spanning van het toernooi te proeven.
Voor mij is het nog steeds onduidelijk wie er kampioen wordt.
Inmiddels heb ik wel een favoriet!
Klareveld

Post by Klareveld »

Ok - fair enough.

Ik wacht in spanning op de partijen om ze na te spelen en te zien hoe er gespeeld is vandaag.

Mag ik dan nog wel inhoudelijk mijn mening geven over iedere partij (zoals gisteren) en eventueel zoeken naar gemiste winst/remise-kansen (zoals gisteren) of is dat ook verboden???
Klareveld

Post by Klareveld »

geurt wrote:we komen met een beetje goede wil tot 3 winstvarianten! Need i say more? Maar goed, 7-3 of 8-2 was een terechte uitslag geweest. Voor iedere slappe remise van Palmans, gewoon 1-1. Dat terwijl hij de 1e ronde zo goed en spannend speelde tegen Boudje
Over inhoud gesproken: Geurt, hoe zit het met deat eindspel na 4540? Je had varianten beloofd.
Henk Stroetinga

Post by Henk Stroetinga »

Klareveld wrote:Ok - fair enough.

Ik wacht in spanning op de partijen om ze na te spelen en te zien hoe er gespeeld is vandaag.

Mag ik dan nog wel inhoudelijk mijn mening geven over iedere partij (zoals gisteren) en eventueel zoeken naar gemiste winst/remise-kansen (zoals gisteren) of is dat ook verboden???
Praten over de techniek. Over een gemiste winst of remise dat lijkt mij prima. Daarvoor is deze draad onder andere.
Deze draad moet toch over dit NK gaan?

Persoonlijk denk dat morgen de beslissing zou kunnen gaan vallen.
We hebben het topduel tussen Danny Slotboom en Boudewijn Derkx.
Ik zei net al dat ik inmiddels een favoriet had.
In dit toernooi heb ik sympathie ontwikkeld voor een knokker.
Ik ga voor Danny Slotboom.

Image

Ik ga ervan uit dat dit ook dit jaar in Kluczbork een plaatje zou kunnen zijn.
Danny Slotboom analyseert een partij op het EK 2004 met Henk Hoekman.
Last edited by Henk Stroetinga on Wed Jul 13, 2005 18:16, edited 2 times in total.
timmekeJorijn

Post by timmekeJorijn »

Image

Dit ben ik ,Timmeke Jorijn Verplak, tijdens het EK in Kluczbork.

Vind je me geen lekker ding met die string op m'n hoofd
ktarinus

Post by ktarinus »

Klareveld voor een schaker weet je wel verdacht veel van het dammen.
@Maikel.. Ik ben het helemaal met je eens het gaat precies zoals ik gedacht had er wordt op een jeugdtoernooi in hun ogen teveel geremiseerd en meteen komen de schlemielen weer hun bed uit rollen.. [img]images/smilies/icon_evil.gif[/img] [img]images/smilies/icon_mad.gif[/img]
Stelletje zielepoten beseffen jullie niet dat er meer in het leven is dan wat zeiken over een puntentelling.... [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img]
Wie geen hersens heeft om te denken, werke!
timmekeJorijn

Post by timmekeJorijn »

http://timmekejorijn-verplak.magix.net/

Check de link "vakantie"...

Zeer leuke foto's...
Last edited by timmekeJorijn on Wed Jul 13, 2005 18:58, edited 6 times in total.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Henk Stroetinga wrote: Persoonlijk denk dat morgen de beslissing zou kunnen gaan vallen.
We hebben het topduel tussen Danny Slotboom en Boudewijn Derkx.
Ik zei net al dat ik inmiddels een favoriet had.
In dit toernooi heb ik sympathie ontwikkeld voor een knokker.
Ik ga voor Danny Slotboom.
Telt de FMJD-regel al dat bij gelijk eindigen degene kampioen is die het meest heeft gewonnen? In dat geval heeft Ernst-Jan de Bruijn prima kansen om zonder barrage kampioen te worden. http://www.damclubwittevanmoort.nl/2005/nkjun05.htm
Vraagje

Post by Vraagje »

Mark Hees wrote:
GuidoB wrote:
De vergelijking met voetbal gaat mank, omdat een sport als dammen veel minder onderscheidend vermogen heeft in de uitslagen. Bij voetbal kun je nipt met 1-0 winnen, maar ook ruim met 6-1. Bij dammen kan dat niet. Een groot voordeel van de puntenoverwinning is dat het spel ermee aan onderscheidend vermogen wint. In het laatste toernooi van Delft zou Meurs met 7-3 winnen.
En ook die vergelijking gaat mank. Waar bij voetbal het verschil tussen 1-0 en 6-1 in het doelsaldo pas tot uitdrukking komt (dus na de komma, als je wilt), komt de 7-3 in dammen direct in het aantal punten tot uitdrukking.

Als vergelijk met het verschil in voetbal tussen 1-0 en 6-1, kunnen de plusjes wel gebruikt worden, maar de DT niet.
De vergelijking gaat nog veel manker: bij voetbal maak je met doelsaldo onderscheid in winstpartijen, Guido wil onderscheid maken in remisepartijen.
De meest gehate dammer allertijden.
Ajax-fan

Post by Ajax-fan »

Henk Stroetinga wrote:Ik kan alleen maar constateren dat het veld heel dicht bij elkaar zit. En dat het dus een enorm spannend toernooi is.
Juist! Dat vind ik ook. Omdat het zo dicht bij elkaar zit vallen er dan misschien veel remises maar de spanning is er niet minder om. En de partijen zijn ook niet zo hakkerig als hier soms gezegd wordt. Het probleem bij veel Nederlanders is echter dat de kansen niet afgemaakt worden. Hiervan is Meurs-De Bruijn natuurlijk wel het beste voorbeeld. Als dat wel gedaan wordt is het remisepercentage gelijk wat lager, dus niet zo zeuren (Klareveld o.a.) en ik ben benieuwd hoe het af gaat lopen...
Nescio

Post by Nescio »

Beetje jammer, de manier waarop Pim Meurs in de 7e ronde doorging tegen Ernst-Jan de Bruijn. Ik weet het wel, het is je goede recht om door te spelen in een drie om één, maar het komt altijd wat gefrustreerd en onnodig over. Ik snap wel dat hij baalde van het partijverloop, want hij was er uiteraard heel lang van overtuigd dat hij de partij zou gaan winnen. Maar dan nog vind ik dat je dit niet hoort te doen. Een echte topper (zowel als speler als mens) zou dit nooit doen.
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.
FDA

Post by FDA »

wat een onzin...... 3 om 1 wordt nog heel vaak verloren.... vraag kosmos maar voor meer
Gerard de Groot

Post by Gerard de Groot »

Nescio wrote:Beetje jammer, de manier waarop Pim Meurs in de 7e ronde doorging tegen Ernst-Jan de Bruijn. Ik weet het wel, het is je goede recht om door te spelen in een drie om één, maar het komt altijd wat gefrustreerd en onnodig over. Ik snap wel dat hij baalde van het partijverloop, want hij was er uiteraard heel lang van overtuigd dat hij de partij zou gaan winnen. Maar dan nog vind ik dat je dit niet hoort te doen. Een echte topper (zowel als speler als mens) zou dit nooit doen.
Bedoel je met die echte topper misschien wereldkampioen Georgiev die in Schiedam doorging tegen Wiersma in een stand die Sijbrands dubbel geblinddoekt naar remise zou voeren, maar natuurlijk volledig terecht won omdat Wiersma er gewoon doorheen zat?

Onzin dus. Gewoon doorgaan met de wil om te winnen.

Heb je alleen het eerste diagram nagespeeld? Verbazingwekkender vind ik namelijk de remise in Boudewijn Derkx - Stijn Tuytel. De stand ziet er in eerste instantie nou niet zo remise-achtig uit. En met nog acht zetten in vier minuten lijkt me nog wel wat te bewijzen. Of id deze notatie niet volledig??
Nescio

Post by Nescio »

FDA wrote:wat een onzin...... 3 om 1 wordt nog heel vaak verloren.... vraag kosmos maar voor meer
Ik hoef niemand iets te vragen, ik zit lang genoeg in dit (af en toe hele rare) wereldje. Maar zoals ik al zei: je kunt het niemand verbieden. Alleen zou ik het zelf nooit doen. En zeker na de 75 zet is er al geen sprake meer van tijdnood, het enige moment dat ik me er nog iets bij kan voorstellen dat je doorgaat.
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.
Post Reply